Dat Fiat de productie van de immens populaire 500 niet kan bijbenen, daar kun je je gemakkelijk iets bij voorstellen, maar Rolls-Royce kampt met zijn peperdure modellen met vergelijkbare problemen, weliswaar op kleinere schaal. Volgend jaar zal Rolls-Royce een tweede assemblagelijn toevoegen aan de fabriek in Goodwood. De eerste assemblagelijn moet voorzien in de vraag naar de huidige Phantoms, terwijl de nieuwe assemblagelijn gebruikt zal worden voor nieuwe modellen.
Rolls-Royce zit momenteel behoorlijk in de lift. Om aan de vraag te kunnen voldoen werden er al extra shifts en langere werktijden geïntroduceerd. Met de nieuwe assemblagelijn moet de autobouwer weer een beetje lucht krijgen. Een nieuw model dat binnenkort op de agenda staat is de Rolls-Royce Coupe die naar verwachting maart volgend jaar in Genève zal debuteren. Daarnaast werkt Rolls-Royce aan een kleiner model.
Luc zegt
de exclusiviteit van zo’n auto’s wordt met het jaar minder, er komen er steeds meer en meer…
Best wel zonde vind ik, ochja, het is niet anders. Een auto is een auto.
Racer X zegt
Hehehe, kunnen ze daar mooi de nieuwe 7 serie gaan produceren!
Alle gekheid op een stokje; ik ben verdomd benieuwd wat Rolls-Royce onder een kleiner model verstaat en of dat wel passend is in de merkfilisofie van RR. Achja, we zullen het zien. Zolang ze maar niet dezelfde fout als VW bij Bentley maken, en een bestaande auto (7 serie?) als basis gebruiken voor een merk dat toch echt een paar tredes hoger staat.
smoke zegt
@ Racer X
Meer info en speculatie over de kleine Rolls-Royce kan je hier en hier vinden.
Gelukkig loont het voor dergelijke dure auto’s nog om de prouctie in Europa te houden, ik vermoed dat verdere uitbreiding van capaciteit van BMW (en andere luxe-merken die populair zijn in de VS) binnenkort in de VS gerealiseerd zal worden vanwege de lage dollarkoers.
Racer X zegt
uh, ik klikte net toch echt op Plaats reactie.
Anyway, Smoke, bedankt voor de info. En bedoel je toevallig niet ‘lage dollarkoers’ in plaats van een hoge?
-edit: check!-
Citrofiel zegt
@ Racer X; Hoezo heeft VW een fout gemaakt? De Continental-reeks heeft ze geen windeieren gelegd… Voor de echte liefhebbers is het wel minder, maar daar hebben ze de grotere modellen nog voor. Zolang het winst maakt, is het succesvol, en geen fout, naar mijn mening. Je kunt wel anders willen, maar elk bedrijf streeft uiteindelijk naar winst.
RScosworth zegt
Extra assemblagelijn, zouden ze bij Aston Martin ook eens moeten doen.
http://autonieuws.autotrader.nl/nieuws.php?id=7375
lincoln zegt
@racer x .. ik heb nog nooit zoveel bentley,s gezien sinds VW aan het roer staat.
en liefhebbers van bentley .. die kunnen er toch geen een kopen .. die zijn te druk bezig met wat fabrikanten wel/niet moeten doen.
on-topic .. leuk voor BMW dat hun bloed/zweet/tranen zoveel aftrek vindt .. en terecht ook naar mijn mening.
Racer X zegt
Lincoln, Citrofiel.
Nou ja, een fout kun je het misschien niet noemen (my bad), maar het VW DNA is in die auto’s wel duidelijk merk -en zichtbaar. Dat is toch iets wat ik wel jammer vind bij een merk dat een heritage heeft als Bentley.