Kijk nog maar eens goed want ze verdwijnen keihard uit het Nederlandse straatbeeld. En dat terwijl de export van personenauto’s met bijna zestien procent is gedaald, hoe zou dat nou zo gekomen zijn? Zou het iets met de aangescherpte vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers te maken hebben misschien? Vast niet toch?
Ja natuurlijk wel.
De export an sich is gekrompen met 15,9% van 167.458 auto’s in de eerste helft van vorig jaar naar 140.875 auto’s in de eerste helft van dit jaar. De export van oldtimers kende echter wel een flinke groei, ze werden massaal van de hand gedaan door hun eigenaren. In de eerste helft van vorig jaar werden er nog 2.819 personenauto’s van 25 jaar en ouder over de grens getrapt, nu waren dat er 5.295: een toename van 87,8 procent.
Meest opmerkelijk daarbij was de export van de Mercedes 190: van 27 naar 494 geëxporteerde exemplaren. Ook de W123, W124 en S Klasse konden niet langer rekenen op liefde van hun baasje: respectievelijk twee keer, acht keer en vier keer zoveel werden ze op een trailer richting Oostblok gezet. Al die oude Benzen werden gereden door pure liefhebbers, zo blijkt. Niet door mensen die hun auto écht niet reden omdat ze dan extragratis gebruik konden maken van het wegennet waar jij en ik gewoon voor moeten betalen. Alleen nu zij er ook voor moeten betalen kiezen ze eieren voor hun geld: weg met dat ding! Waarschijnlijk zijn ze nu overgestapt op één of andere wegenbelasting vrije 0% bijteller, maar dat terzijde.
De belangrijkste exportlanden voor Nederland zijn Polen (18,2%), Libië (12%) en Litouwen (8,4%) zo meldt het VWE verder in haar persbericht. De oldtimers gaan overigens met name naar België en Duitsland, waarmee de top 5 meteen rond is.
ruudw zegt
Wacht eens even… een wegenbelastingvrije Peugeot 107 kost ongeveer evenveel als een wegenbelastingvrije Benz. Welke mongool gaat er dan nog zo’n oude bak rijden omdat het goedkoop is?
rotarypowah zegt
@ruudw: ga maar eens een blokje om met een goede 190E. Geen haar op je hoofd die nog met een 107 de weg op wil.
fastandsmall zegt
@ruudw: Je gaat toch niet zeggen dat je een 107 voor een oude benz zou verkiezen?
ruudw zegt
@fastandsmall: Dat zeker niet, maar als je het toch voor het geld doet…
stirling zegt
@ruudw: Ik denk dat een 190 een derde kost van een 107.
En sorry hoor maar een 107 kan je toch geen auto noemen, het is meer een opgevoerde grasmaaier,
Dat geluid alleen al, ik moet nog steeds lachen om zo een pruttelende 3 cylinder, het is net een trabant, maar ja die is weer ruimer.
Homer55 zegt
@ruudw: Omdat een 190 3x beter rijdt, stiller en comfortabeler is dan zo’n plastic aygo…
mashell zegt
@Homer55: voor de compleetheid moet je dan ook melden dat deze 3x zoveel verbruikt, het onderhoud 3x zo duur is en deze 3x zoveel uitstoot. Bovendien mag het dan wel een Mercedes zijn, anno 2013 is het wel een proleten auto. Als je dat statement wilt maken prima, maar als je “normaal” wilt overkomen is de 107 toch een betere keus.
kungfupanda zegt
@mashell:
Onderhoud aan deze oude mercedessen kost zeer weinig als je zelf handig bent. En tweedehands parts zijn er in overvloed op oldtimerbeurzen zoals in Rosmalen.
Homer55 zegt
@mashell: Als je het voor het geld en milieu doet oke… Ikzelf heb liever dat ik een hoop terug krijg voor wat ik betaal.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
De nieuwe wetgeving werkt dus prima… Mooi! Good riddance…
Yeelen zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Hoe zou het zijn met de export van oude 900’jes? ;)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@Yeelen: Zal wel meevallen, is een compleet ander publiek. Met over het algemeen meer centjes ook…
ruudw zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: tegenwoordig zie ik wel steeds meer petjes in 900’s rijden
cocksdriveaudi zegt
@ruudw: yep de 50+ ers met een kale bats, verbrande kale knar schijnt zeer te doen
cocksdriveaudi zegt
@Yeelen: Die 900 van mij blijft mooi hier, wordt fijn vertroeteld en heerlijk mee gereden, kappie open en GOAN!
stirling zegt
Wie wil nou niet en comfortabel rijden en nog goedkoop ook.
Ik zal ze missen die ouwe Benzen in het straatbeeld daar voor in de plaats krijgen we nog meer van die muesli gebakkies. lekker saai.
Ik begrijp de afkeur wederom niet van AB.
carmasterr zegt
@stirling:
Don´t feed the trolls…
stirling zegt
@carmasterr: Ik noem het een eigen mening.
mattraket zegt
@stirling: Misschien dat je er een keertje achter moet gaan rijden, vooral bij het optrekken, dan snap je waarom. Vieze schraapauto’s.
Groetjes aan Carmasterr van de troll :-)
4991 zegt
@mattraket: niets persoonlijk ofzo, maar toen ik je avatar zag wist ik ineens hoelaat het was
flippert zegt
@stirling: exporteer jezelf dan mee met al die ouwe stinklijken, kan je er in het land van bestemming lekker de hele dag van genieten..
mgmgb zegt
Mooi! Het probleem is de grens over, mogen wij nu weer onze MRB vrijstelling terug?
oxje zegt
Maar et zijn èchte liefhebbers hoor! *kuch*
saxoke zegt
En dan roepen de mensen die met zo een oud hok van een 190D rijden dat ze hem rijden omdat het hun hobby is… hahahahaha stuk voor stuk vallen de gierige mongolen door de mand. Zijt gvd eerlijk en zeg dat je m reed omdat t goedkoop was!!!!
stirling zegt
@saxoke: Ik hoor dat nooit, meestal zeggen ze, dat het goedkoop is/was.
Je kan het gierig noemen, ik noem het slim.
saxoke zegt
@stirling: heb jij de reacties hier en op autoweek niet gelezen toen het bekend werd dat de leeftijdsgrens opgetrokken werd?
ej20g zegt
Zullen vast en zeker voornamelijk diesels zijn. Het aparte is ook dat ik twee weken terug nog een in showroomstaat verkerende 190 zag rijden met een gloednieuw kenteken. Er zijn dus weldegelijk een hoop(je) liefhebbers voor 190’s. En terecht wat mij betreft.
Hubert zegt
Als de export omhoog gaat, is dat toch goed voor de economie? (in dit geval zeker goed voor het milieu)
stirling zegt
@Hubert: Hubert: Ah de milieu ridder, heel misschien is al een klein beetje onderhand bewezen dat de auto niet het grootste probleem is voor het milieu.
Hubert zegt
@stirling:
Milieuridder? Valt wel mee hoor. Heb mijn eco-diesel ingeruild voor iets wat 1:8 loopt.
Maar je kunt me niet wijsmaken dat zo’n walmende diesel gezond is.
tv91 zegt
@Hubert: Goed voor het milieu? Het probleem verplaatst zich gewoon naar een ander land denk ik.
Hubert zegt
@tv91:
Klopt, maar ik hoest geen zwarte roet meer op als die oude diesels hier de hele dag door de straat rijden.
Dus laat die roetdeeltjes maar lekker in het buitenland neerdalen.
Hubert zegt
@Hubert:
CORRECTIE :
Klopt, maar ik hoest geen zwarte roet meer op als die oude diesels niet meer de hele dag hier door de straat rijden.
norge zegt
Zo dat wordt saai in Nederland…
jrk68 zegt
@norge:
Dat was het toch al, in de grote steden wordt het nu wel een stuk leefbaarder.
tmenges zegt
Grappig, mijn schoonvader had een audi a4 uit 2006…. best mooi ding maar na een hoop storingen heeft ie hem de deur uitgetrapt en jawel…. een 190e gekocht bij een specialist.
Ding ziet er als nieuw uit en rijd super!! En hij is zo blij als een klein kind!
Dev zegt
Misschien zijn het EN liefhebbers, EN mensen die op de centen (moeten) letten? Ik vind de 190 ook een topbak maar die liefde daalt vanzelf met het extra geld dat ik er in zou moeten steken.
keesje1987 zegt
Mooi! Trage roetbrakende roestbakken die van 0 naar 100 in 30 seconden (of andersom…) voor je kruipen
rotarypowah zegt
@keesje1987: als ze met die snelheden alsnog voor je kunnen kruipen..
madcoatings zegt
Eindelijk…die stinkende ouwe rot diesels weg!
slaapmutsje zegt
Dit zal wel om exemplaren gaan die bij de handelaars stonden. Als ik zo’n wagen had, zou ik lekker t/m december doorkachelen.
arnocs zegt
@slaapmutsje: dat werkt met diesel niet want daarvoor moeten de profiteurs het hele jaar betalen…
en waar gaan de profiteurs in de wintermaanden dan mee rijden?
slaapmutsje zegt
@arnocs: Dacht dat de regeling pas op 1 januari 2014 ingaat?
arnocs zegt
@slaapmutsje: oow zo bedoel je het, dacht dat je bedoelde dat ze de wagens in de wintermaanden schorsten zodat ze maar 1 kwartaal mrb hoeven te betalen
slaapmutsje zegt
@arnocs: Nee, maar er zullen er ongetwijfeld dat gaan proberen om er vervolgens achter te komen dat ze toch de volle mep moeten betalen :-)
flippert zegt
@slaapmutsje: voor die categorie is er hoop: de gemeente Den Haag heeft weer een sloopregeling in het leven geroepen die Rotterdam (precies de twee steden met de hoogste totaal verrotte 190d’s dichtheid, jawel..) nu ook wil invoeren. Concreet betekent dit dat de Staat de 190d rijder nu gaat belonen voor het jarenlang vervuilen van de binnenstad met een slooppremie/subsidie van 1500 (!!!) euro op voorwaarde dat ie wordt ingeruild op een afgetrapt stinkhok vanaf bouwjaar 2005 op benzine of LPG. Die 1500,- euro komt nog bovenop een eventuele inruilprijs. Moet wel langer dan een jaar op naam van de ingezetene staan. Alleen slopen en niet inruilen mag ook, dat levert een door de samenleving opgeHOESTte 500,- euro beloning op, cash in het handje! Zie http://www.denhaag.nl/home/bewoners/loket/to/Subsidie-sloop-oude-autos.htm
lemansblue zegt
Weg met die oude meuk
gearhead zegt
Ben benieuwd wat die Vogelaar baarden nu gaan rijden…..
bofkont zegt
Datum aanvang laatste tenaamstelling 15-06-2013
07-ktk-6
bofkont zegt
Dus valt nog wel wat mee ;)
timdrogt zegt
DAG DIESELTJES!!!
Svda zegt
Weg met die afgetrapte bakken. Meeste vol met roest, meerdere kleuren plaatwerk en dikke walm erachter, vaak blauw van kleur en op kilometers ver te ruiken en in slechte staat.
Vaak mensen in die niet uit Nederland komen of geitenwollen sokken met sandalen.
Alleen hou ik mijn hart vast wat voor wagens er nu op de weg gaan komen met jetcars keuring erop.
carmasterr zegt
@dahlback:
Een geitenwollensok kan zich echt niet vertonen in een oude Merc diesel hoor.
Weet je wel hoe vies jakkie bah die dingen zijn?
thomcarspotter zegt
Mooi! daar zijn we ook weer vanaf.
mashell zegt
Dat is nou echte autohandel massa’s 190s uit het buitenland naar hier halen als er vraag naar is, droogt die vraag op dan ga de boel gewoon vrolijk weer exporteren.
fit4fun zegt
Fijn exporteren naar turkije en marokko. Niks mis met mensen die onder de extreme belastingdruk uit willen komen, alleen erg jammer als dat negatieve effecten op andermans gezondheid met zich mee brengt. De hoeveelheid gif die uit zo’n oude en vaak roestgevoelige bak komt vind ik niet acceptabel anno 2013. Zeer asociaal.
pleiades zegt
Opgeruimd staat netjes.
jawi94 zegt
De E34 is ook opeens nergens meer te zien such a shame mooiste 5er evar
joegoslaaf zegt
Get up, stand up, stand up for your right!
To hell with zion!
;-)
bertorelli zegt
In 6 maanden dus nog geen 500 van deze W201’s die de grens over gaan?
Dat is maar een klein percentage van de auto’s die in de afgelopen jaren deze kant op is gekomen.
Dat kan een aantal redenen hebben:
(1) De echte liefhebber houdt gewoon zijn 190.
(2) De dagelijkse rijder kijkt alleen via de schotel naar RTL-TÜRK en heeft de hele nieuwe regeling niet meegekregen ;-)
(3) ?
Heb zelf een Mercedes W126 (S-Klasse) uit 1984 en blijf deze ook volgend jaar gewoon rijden. Ken ook veel mensen die een 190 rijden en dat ook gewoon blijven doen omdat ze het een prachtige auto vinden.
Het is vooral sneu voor de bezitters van een grote ouwe diesels als de W116 en W126 die geen keus hebben omdat ze niet even de LPG installatie kunnen uitbouwen.
En wat te denken van die enorme Cadillacs, Lincolns en andere sloepen uit eind jaren 70 waar doorgaans wel een gastank in moet om het leuk te houden.
Ok, er moest iets gedaan worden aan de groep dagelijkse 190 en Golf Diesel rijders, maar hier is eenvoudigweg een ‘regeling’ bedacht die uiteindelijk meer gaat kosten, dan opleveren.
Morgen gelukkig weer een ritje met de oldtimerclub…
Voor alle negatievelingen; ga eens bij zo’n dag kijken, daar wordt je vrolijk van!
flippert zegt
@bertorelli: als je een 190 prachtig vindt dan is er iets mis met je DNA: het is een vormeloos doodsaai massaproductie-hok waar werkelijk geen greintje fantasie in zit.
StijnB zegt
@flippert:
Oftewel een lage berline met sterk aflopende A- en C-stijl die hem een sportief en elegant uiterlijk geeft…
flippert zegt
@StijnB: net als een Lada, ja, allebei auto’s voor crisishonden..
bertorelli zegt
@flippert:
Met mijn DNA is niets mis (tenminste volgens de dokter, mijn vrouw beweerd wel eens anders)
Een 190 is niet mijn eerste keus al ken ik iemand met een 190 EVO 2 en dat is toch wel andere koek.
Ben zelf meer van de oudere Benzen, en zou graag ooit nog eens een W110/W111 rijden.
Hou het voorlopig nog maar even bij de W126 ;)
Dat is zeker geen doodsaai mp-hok.
flippert zegt
@bertorelli: w126 is inderdaad niet doodsaai maar wel een massaproduct: zijn er bijna 900.000 van gebouwd. Echt een schaars verzamelaarsitem of ‘goede investering’ zal het nooit worden dus..
kungfupanda zegt
Grappig.
Wanneer iemand positief is over een Prius gaat men massaal in de aanval met de tegenvraag : “waar komt de stroom in de laadpaal vandaan?”
En als iemand 30 jaar lang een oude , ietwat vervuilende , 190 blijft rijden komt niemand met de tegenvraag : “hoe komen elke 3 jaar die schone nieuwe bromtorretjes tot stand?”
Die 190 heeft het milieu minder belast dan al die Aygo’s en Uppies die we nu om de 3 jaar produceren.
flippert zegt
@kungfupanda: aygoos en uppies rijden over 30 jaar ook nog gewoon rond dus KULargument dat steeds weer wordt opgevoerd door elkaar na-kakelende nepliefhebbers die maar om één reden 25 plus rijden: de centen. Pinokkio is er niks bij..
kungfupanda zegt
@flippert:
Anders interpreteren flippert.
Om de paar jaar wisselt zo’n Uppie van eigenaar omdat men “iets nieuws” met wat meer “status” wil hebben om vervolgens bij je “vrienden” te kunnen blijven horen.
Dus om de paar jaar worden nieuwe Uppies geproduceerd met alle vervuilende produktie- en transportprocessen van dien.
Vergelijk dat dus weer met die man die lekker 30 jaar lang zijn 190 blijft rijden en denk je eens in hoeveel minder uitstoot die geproduceerd heeft in die tijd in vergelijk dat met al die Uppies die constant opnieuw geproduceerd moeten worden.
Als al die lieden hierboven mij echt begaan zouden zijn met het milieu hadden ze ook gewoon eenmaal een 190 aangeschaft en die nu nog steeds rijden!!!
En rij nu eens een 190. Zeker weten dat je ook op slag verliefd wordt op het comfort.
Ongeëvenaard , zelfs door Mercedes zelf….
flippert zegt
@kungfupanda: ik wil nog niet dood gevonden worden in zo’n tokkiebak en je epistel raakt kant noch wal daar 99% procent van de 190d’s in de laatste 5 jaar uit alle hoeken en gaten van dit continent naar NL is gehaald.
kungfupanda zegt
@flippert:
Onzin. Je wil gewoon geen discussie aan waarvan je nu al weet dat je die verliest.
Laat ik dan gewoon eigenwijs verder gaan met me epistel.
Zo’n Uppie waar je waarschijnlijk in rijd heeft een turbo toch nietwaar? Ga je even mee-resumeren hoe die terecht komt in dat Uppie wat om de 3 jaar vervangen wordt?
Men nemen : een gietijzeren turbinehuis.
Minimaal 1 bedrijf haalt daar grondstoffen voor naar boven. Personeel hiervoor rijd dagelijks op en af met Uppies naar dat bedrijf. Daarnaast ook personeel in Uppies voor de catering, schoonmaak, technische dienst, kantoorpikkies, Arbodienst , enz, enz.
Grondstof gaat naar een verwerkingsbedrijf voor de ruwe vorm. Hiervoor schakelt men een transportbedrijf in. Dat gepeupel (lees : chaufeurs, catering, schoonmaak, TD, enz, enz, enz, enz) komt met Uppies aangezet. Die brengt het naar gieterij en vervolgens een of andere smederij. Alweer met Uppies, Uppies, Uppies en enkele zuinige trucks.
Vervolgens gaat het naar een Borg Warner (of concurrent) om het turbinehuis te matchen met een compressorhuis en binnenwerk. Zowel dat compressorhuis en binnenwerk heeft ondertussen een soortgelijke weg afgelegd als het turbinehuis b.t.w.
En ook Borg Warner is afhankelijk van al die Uppies om de catering, assemblagewerkers, kantoorpikkies, TD, schoonmaak, enz, enz, enz, ter plekke te krijgen.
Leuk! We hebben ondertussen zowaar een turbo geproduceerd!
Die gaat naar Wolfsburg. Je weet wel , een hele partij transport en logistiek werk. Oftewel : Uppies, Uppies, Uppies…..
Wolfsburg zelf draait ook niet op lucht dus ook hier heeft men transportmiddelen nodig om personeel (catering, TD, enz, enz, enz, enz, enz,) ter plekke te krijgen om die turbo te plaatsen in een …… jawel hoor ………. een Uppie!
Nou , dat “ding” rolt ondertussen van de lijn en het gaat naar ……. een dealer. (transport, bla, bla, bla, Uppies, Uppies, Uppies) Het ding staat daar te glimmen , wanneer u (met waarschijnlijk een 3 jaar oude Uppie) naar die showroom komt om het te kopen. De vorige stink-Up wordt er op ingeruild. (Waarom vraag ik me af? Want die ging toch ook gerust 30 jaar mee?………..)
Nou, vervolgens 3 jaar lang plezier met het ding, om vervolgens die in te ruilen op de volgende Up. Want zonder led-lampjes in het nieuwe model kun je jezelf immers niet vertonen onder vrienden.
Ondertussen rijd er ook al ergens 30 jaar een man rond met zo’n tokkiebak. Hiervoor telt al 30 jaar lang het bovenstaande masterplan van Groen-Links niet en produceert alleen maar uitstoot wanneer die daadwerkelijk rijd. Heel af en toe moet een Uppie er een nieuwe einddemper of bougies voor afleveren bij de Halfords maar thats it. De beste man kan immers gerust die bougies zelf vervangen zonder een of andere reset via een OBD-lezer. Kan die gelijk zelf de nog altijd oerdegelijke distributieketting opspannen terwijl die schone Up elke 3 jaar (door uitdroging) zijn rubberen string kan laten vervangen.
Hoe die string bij de Up-dealer komt?
Dat mag je helemaal zelf bedenken…. ;-)
flippert zegt
@kungfupanda: je punt was allang duidelijk, dat behoeft niet nog eens drie A4’tjes gezwam. Het is een leuk ‘ideale wereld’ beeld (de auto die wordt ‘opgereden’) maar de praktijk is anders en DAARVOOR is de enige oplossing MRB heffen, zo blijkt. Ga eens middagje door Rotterdam Zuid toeren, dan piep je wel anders. Het ideaalbeeld van de oude man die zijn nieuw gekochte 190d oprijdt is een utopie en getuigt van nogal wat naïviteit. Dat nepliefhebbers het blijven herhalen komt doordat ze gewoon geen betere argumenten hebben.
kungfupanda zegt
@flippert:
Ik hoef niet anders te piepen. Ik weet wederom dat ik gewoon gelijk heb , daar hoef ik geen Groen-Links gezwam voor aan te horen. Het is duidelijk dat juist de constante stroom aan vervangende modellen met bijbehorende logistiek ervoor zorgt dat we meer CO2 uitstoten. Dat snap je vanaf groep 3 op de basisschool. En er worden allerlei regeltjes bedacht om maar werkgelegenheid te creëren , want dat is het enige waar het voor bedoeld is. Waarom reden we anders namelijk al niet in de jaren 90 elektrisch?
Ooit gehoord van de GM-EV1? En wat er uiteindelijk mee gebeurd was? Nul uitstoot , maar erg schadelijk voor de staatskas. Dus doe vooral niet alsof de overheid ons er een pleziertje mee doet met hun belasting.
Daarbij zou je uit m’n nickname kunnen opmaken dat ik geen Mercedesman ben. Ik hoef niet iemands liefhebberij te verdedigen. Ik ben gewoon eerlijk genoeg te zeggen hoe het erbij staat bij de overheid.
En het “ideaalbeeld” is niet naief.
De man die ik schets is namelijk mijn overbuurman.
Zijn buren wisselen netjes elke 3 jaar van “premiumbak” (zoals de overheid het graag ziet) terwijl de beste man rustig verder tuttelt.
Voor jou lijkt het een ideaalbeeld , maar het is aan jezelf om op te durven staan en de overheid een hak te zetten. Laat ze stoppen met hun MRB-geklets en noem het beestje bij de naam.
Namelijk : “Werkgelegenheidsbelasting”.
kungfupanda zegt
@flippert:
99% import de laatste 5 jaar is ook onzin. Je hebt waarschijnlijk de jaren 80 niet meegemaakt om te weten dat ze er toen ook al waren. Ze hebben gewoon de tand des tijds doorstaan om nog steeds aanwezig te kunnen zijn. Anders zouden er naast Mercedessen ook heus wel oude Opels, Fiats, Renaults, Nissans en eventueel zelfs Alfa’s of Lancia’s geïmporteerd worden uit het zonnige zuiden.
Maar ja, we weten allemaal waarom die nu niet meer in het straatbeeld zijn toch?
angel zegt
@kungfupanda: Volvo’s warden ook massaal geimporteerd!
MrSelected zegt
Precies, heel apart. Een oude Benz is duidelijk gemaakt om lang mee te gaan, zowat elke nieuwe auto is na 3 tot 5 jaar ‘op’.
Mijn Benzen blijven gewoon, het rijdt heerlijk!
Simpson zegt
Ohnee! Daar gaat alle voordeel! Nou weet straks niemand meer wat de maatregel heeft opgeleverd voor de schatkist!
michelinman zegt
Goodbye ;(
peterdj30 zegt
ruudw waarom ben ik een mongool dan ???? heb hiervoor een aygo gereden nu een 190d weet je wel waarover je praat ????? aygo goed hoor rijdt op zich lekker maar je kan het niet vergelijken met zo’n oude hok het rijdt echt super maar ja ben een mongool. jij rijdt waarschijnlijk een 107 dat doe je ook om twee dingen of je hebt geen geld om wat anders te kopen of je bent ook gewoon een profiteur ???? vanwege de wegenbelasting.nu nog wat anders nu al die oude hokken van deweg gaan zullen ook de toeleveranciers minder werk krijgen en als die specialisten ook hmmm ook goed voor de economie denk eerst eens na voordat je ergens een mening geeft.
ik dus een mongool, wegenbelasting pfff betaal ik toch gewoon maar jij ook straks in die truttenschudder van je kijk eens wat er van je kinderen overblijft op de kartonnen achterbank als er een scootmobiel achter op klapt
een mongool
donnalois85 zegt
En hoe blij waren wij met onze ‘importbruid’…!!! Een pracht van een MB 190e, helemaal gaaf, goed, heel, roestvrij, op benzine en gas. Ik zou werkelijk wel eens willen weten waar al die gal vandaan komt bij sommige bloggers. Wij zijn er langzaam maar zeker steeds gekker op geworden, op die malle, mooie, hoekige oude jonge bak. Herinneringen aan de taxi’s van vroeger, ouwe vergane glorie, eenvoudige chic. Het kan niet op.
Waar je nou nooit eens iemand over hoort: hoe veel kost het uiteindelijk om een goed functionerende auto gewoon weg te knikkeren? En wat gaan de nieuwe hippe teletubbie-autootjes van tegenwoordig uiteindelijk allemaal niet kosten op de langere termijn.
Ik zou werkelijk nog wel eens nieuwsgierig zijn hoe veel meer vervuilend onze MB is over de hele linie, van productie tot afschrijving, in vergelijking tot de huidige generatie zogenaamd milieuvriendelijke auto’s. Be real: auto’s zijn vervuilend. Dan liever een waar je blij van wordt als je er naar kijkt. En wij houden ‘m gewoon, belasting of niet.
kungfupanda zegt
@donnalois85:
Goed punt wat je aanhaalt over het slopen.
donnalois85 zegt
…..en over ongeveer 10 jaar is ook onze MB veertig jaar. Hoera! Dan hebben wij ‘m nog steeds, (tegen die tijd wordt er dan heul bijzonder over gedaan) Hij rijdt dan nog als een zonnetje, is simpelweg gemaakt voor op de weg. En dan alsnog MRB-vrij. Welke zure malloot ooit heeft bedacht dat De Echte Liefhebber te herkennen is aan het feit dat hij juist Niet met zijn auto’s rijdt mag Joost weten. En welke zure malloot heeft bedacht dat de MRB-vrijstelling om zeep is geholpen door rijders als wij zijn, is gewoon een zure malloot.
De MRBvrijstelling wordt aangegrepen door een overheid die van gekkigheid niet meer weet waar ze hun grijpstuivers vandaan moeten halen. Over onterecht uitgekeerde toeslagen -een totaalbedrag vele malen hoger dan wat de overheid nu binnen denkt te gaan halen met MRB- daar hoor je niemand over.
Tsja. Zo is het en zo zal het altijd zijn.
Maar wij zijn van intensieve gebruikers ook tegelijkertijd echte liefhebbers geworden.
angel zegt
Het zijn niet alleen liefhebbers die ze pakken maar ook alleen staande moeders met een uitkering die alleen op deze manier nog haar kinderen naar school kan brengen! Gewoon balen. Woon in een klein dorp waar je gewoon niet zonder auto kan en nu mijn laatste vervoer pakken ze ook nog eens af! (Volvo 245 van 1981 op lpg) 8 euro in de maand verzekering en hij rijd 1 op 11 op gas :-(!
ricos zegt
Een lage bak met een aflopende A- en B-stijl die hem een sportief uiterlijk geeft… gaan met die wagen richting Den Haag