Niet dat je er eentje nodig hebt, maar je wil ‘m wel.
Je kan veel zeggen van de Jaguar F-Type Roadster, maar niet dat ‘ie te weinig vermogen heeft. Zelfs de ‘minst sterke’ F-Type Roadster beschikt over 300 pk en loopt harder dan 260 km/u.
Mocht het gaan om de F-Type met V8, dan is vermogen altijd ruim voorhanden, zeker in het geval van het topmodel van de F-Type Roadster, de SVR. Die heeft 575 pk. Toch zijn er mensen die nog nóg een klein beetje meer wensen. Dan kun je terecht bij een bedrijf zoals Arden, maar mocht je de Duitsers net even te ordinair vinden is er nu een oplossing.
Het Britse Lister (bekend van de Knobbly en Storm) komt namelijk met de Lister LFT-C. Lister slingerde de eerste renders op het web begin 2019. Nu is alle informatie plus het beeldmateriaal aanwezig. Het is eigenlijk een aanvulling op de Lister Thunder. In principe is het gewoon de cabriolet-versie ervan. Dat betekent dus een 5.0 V8 die gekieteld is tot 666 brake horsepower, zo’n 675 ‘Europese’ pk’s. Het is in feite een getunede Jaguar, maar wel een zorgvuldig aangepakt exemplaar. Ook is zo’n beetje alles onder handen genomen. Denk aan koolstofvezel details als de diffusor, splitter en spoilerlip. Ook de nieuwe bodypanelen (bumper, verbrede wielkasten) zijn van carbon gemaakt.
Uiteraard werden ook het onderstel, de remmen, het uitlaatsysteem en de wielen onder handen genomen. Tenslotte het interieur. Als Arden het gedaan zou hebben, vonden het fout maar gaaf. Maar vanwege de vele historie van Lister, lijken de Britten er beter mee weg te komen. Dat geldt voor de hele auto. Ook omdat de lak niet zwart is, maar heel donkergroen. Dan staat zo’n gele streep net wat beter. De Lister LFT-C kost in Engeland 139.000 pond, omgerekend zo’n 155.000 euro. Reken in Nederland op een enorme BPM-boete om er gele platen op te mogen zetten. Er worden slechts 10 exemplaren van de LFT-C gebouwd, van de Coupé (de Lister Thunder) zijn er 66 stuks gebouwd. Het volgende project dat op de planning van Lister staat, is een snellere en exclusievere variant van de snelle en exclusieve Jaguar F-Pace SVR.
pielemuis zegt
Alhoewel ik geen 155+k aan een Jaguar zou uitgeven is die best geinig. Heb wel eens gereden in de normale V8 Supercharged, had nou niet het idee dat die vermogen te kort kwam.
viezefreddyw zegt
@pielemuis: Heb hetzelfde ervaren. Ik had ook het idee dat het geluid slecht was of te zacht… Wat een kabaal!
bottestudent zegt
@viezefreddyw: de v6 met 300pk is ok, maar voelt niet snel.
kennone zegt
@bottestudent: voelt niet snel? Voelt helemaal niets, dat ding bestaat helemaal niet??
iphonistvongates zegt
Ideale roadtrip auto om bijv. de gehele Pacific Highway aan de westkust van Trumpistan af te leggen. Één van de bestklinkende V8 straatauto’s (mijn persoonlijke mening), de Merc. GT-R met F1 Safetycar uitlaatspecs is een goed alternatief.
palmeg zegt
@iphonistvongates: Machtige auto, maar een hele slechte roadtripauto. Het enige wat je mee kan nemen is een tandenborstel en een tube tandpasta. De kofferbak van de 1e versie van de MX5 is nog 2 x zo groot en daar paste al niets in.
iphonistvongates zegt
@palmeg: Het is juist om deze (en andere) reden(en) dat The Travel Gods, zgn. volgauto’s heeft uitgevonden. Ons reisgezelschap huurde destijds 2x Chevy Suburban’s voor alle bagage enz. Bij onze volgende US roadtrip (zuid – noord) worden het waarschijnlijk 2x Chevy Tahoe’s.
deeberton zegt
@iphonistvongates: lekker decadent! Joe
spykerboy zegt
@iphonistvongates: ik dacht precies dat, daar zijn volgautos voor XD, en anders zoveel ruimte is er niet nodig om te roadtrippen, 2 broeke per week (1 lang 1 kort), 5 shirts (kan vast ergens wassen) je hoeft niet elke dag vd vakantie iets anders aan.. scheelt hoop in de ruimte die je nodig hebt dan
mashell zegt
@iphonistvongates: dat wil je toch met een Amerikaanse auto doen? Een Corvette of Mustang? De F-type is natuurlijk in z’n optimum in de miezerregen in het Lake District.
iphonistvongates zegt
@mashell: 2x gedaan door de zuidelijke staten met de Herz Shelby Mustangs (de blauwe met gouden banen). Ik ben het dus met u eens! Ik denk zelf dat het huren van deze Jag. V8 SVR in de US niet mogelijk zal zijn via de gangbare verhuurbedrijven. Er zijn wel van die exclusieve autoclubs gebaseerd op het Timeshare principe maar het kost je heel veel geld om je in te kopen + jaarlijks lidmaatschap. De gehele Pacific Highway afleggen staat nog op mijn bucket list.
niex zegt
Doe mij de origele svt en ik ben blij zat. Dit is mss sneller maar who gives? Het mooie ontwerp is nu toch vernaggeld.
peter_akerboom zegt
Ben nogal fan van de V6 coupé met uitlaten in het midden.
Maar deze is wel erg gaaf!
sirprize zegt
Mooie R-Design achtersplitter ?