Mitsubishi is inmiddels al weer aangekomen bij de negende editite van de Lancer Evo. Officieel is de Lancer Evolution IX gedoopt en er zijn weer talloze details aangepast. Evo nummer acht had al 265 pk en voor editie negen is dit gegroeid naar 280 pk (en 355 nm). Zet de vierwielaandrijving op de stand Tarmac en je sprint in 5,7 seconden naar de 100. De top is 250 km/u en die is niet begrensd, aldus Mitsubishi…
Het vierwielaandrijvingssysteem biedt verder de keuze uit de standen Gravel en Snow, voor het echte rally gevoel tijdens de schaarse sneeuwbuien in Nederland. Het interieur is ook aangepakt, maar echt mooi wordt dat niet. De qua pk’s, prestaties en concept vergelijkbare Subaru Impreza 2.5 WRX STi kost € 51.245, vergeleken daarbij is de Evo IX zeker niet te duur. En bij beide modellen is de Tupperware weer allemaal standaard.
Daan zegt
Weer zo’n lekkere benzine slurpert. :P
dekster zegt
nice car (h)
w0o0dy zegt
heb ooit met een echte Group N Evo VII meegereden op Rallycross circuit Valkenzwaard. Dat was ondank de semi-slicks en een enorme hoosbui (en dus veel blubber) behoorlijk vlot. Maar ja die vent rijdt dan ook wel top 10 tijdens het nationale kampioenschap Group N. Heel gaaf om eens mee te mogen.. :-)
De Evo IX zal ook wel weer heel inrukwekkend zijn. Zou er graag eens mee op ee circuit raggen..
miek zegt
de X is er ook al hoor.. De IX reed vorig jaar in Belgie al een aantal rally’s en start dit jaar ook in NL
Nelson zegt
Ze hebben voor die foto wel een goed land uitgekozen, Kroatie. In die auto en op die provinciale wegen daar, voel je jezelf zeker wel een rallyrijder;)
Ejay zegt
Hoeveel mag dit koopje nu kosten dan?
w0o0dy zegt
volgens mij kwam ik een prijs tegen van net iets onder 45.000 euro (in NL)
Jan zegt
Hier in Belgie kost de Subaru WRX STi 06 41000 euro. En geef nu toe, zo’n Blauwe Subaru met goude velgen is toch veel specialer en exclusiever dan deze met spoilers voorziene saaie 4deurs gezinswagen.
Hier nog een recente test voor de liefhebbers van Subaru:
http://www.auto55.be/content/pagetest.php?id=5757&p=0
w0o0dy zegt
kan zijn, maar de mitsubishi is dus waarschijnlijk goedkoper en (misschien)sneller. Voor veel mensen zal de Subaru juist net iets te schreeuwerig zijn….
C30 CDI AMG zegt
Eigenlijk vind ik het niet zo’n bijzondere auto als ik ‘m zo zie… Ik vraag me wel af hoe zo’n auto nou eigenlijk rijdt op de weg. Maakt ‘ie niet een beetje veel herrie als je erin zit, daar houd ik nooit zo van. Ik weet dat er een behoorlijke pot onder hangt. En eigenlijk houd ik helemaal niet zo van dat model. Ik vind de subaru als concurrent dan wel mooier…
maarja, over smaak…
Jan zegt
idd C30 CDI AMG over smaak zijn wij het dan toch al eens. Lange leve Subaru!
w0o0dy zegt
de Mitsu is iets beschaafder dan de Subaru. Het grootste nadeel is het turbo-gat. Dat is bij de Mitsu iets duidelijker te merken dan bij de Sub. De electronische krachtverdeling van de Mitsu zorgt wel voor een iets geavanceerder weggedrag dan de sub. Bij beide vind ik de spoilers en luchthappers iets te opzichtig, jammer want een porsche zoek rijden met een “gewone sedan” is toch wel lollig….
Fons zegt
Kwam ik nog tegen: http://www.gkko.com/videos/2055/evo-vs-ferrari/
Persoonlijk weet ik niet wat ik er precies van moet geloven, maar toch leuk.
Romeo zegt
Heerlijk dat turbo geluid