Eindelijk ook dichterbij huis.
We zien geregeld de producten van Hennessey, Shelby en Callaway voorbij komen. Amerikaanse auto’s die van huis uit al veel vermogen hebben, worden door (onder andere) deze bedrijven voorzien van nog meer, heel veel meer vermogen.
Het meeste blijft echter voorbehouden in de Verenigde Staten. Dat is jammer om meerdere redenen. Ten eerste omdat we hier in Europa ook graag kijken naar dikke Amerikaanse Muscle Cars met iets te veel vermogen op de achteras.
Nog een reden is omdat het zeker interessant is om te zien wat zo’n auto nu eigenlijk doet op de AutoBahn. Kan zon auto het vermogen een beetje kwijt? En zo ja, wat zijn dan de prestaties? Gelukkig zijn er ook ook tuners in Europa die zich bezig houden met Amerikaanse lekkernijen.
Een van de tuners is Geigercars. Sterker nog, het is waarschijnlijk de meest bekende Europese tuner van Amerikaanse auto’s. Geiger is overigens niet alleen een tuner, maar ook importeert ze ook naar Europa. Ook kun je er terecht voor onderhoud. Maar het meest bekend zijn van hun tuning. Hun laatste wapenfeit is een Challenger SRT ‘Cerberus’.
De Cerberus is een 2019 Hellcat, die standaard al 717 gezonde paarden levert. Geiger zag dat er ruimte was voor meer, zonder enorm veel te hoeven sleutelen aan de 6.2 liter grote V8. Dankzij een andere poelie en ECU weet de tuner uit München er maar liefst 890 pk en 1.108 Nm uit te persen! Dat is meer dan de Challenger Redeye én de Demon!
Er zijn maar twee nadelen. We weten nog steeds niet wat het doet met de prestaties. Hopelijk stuurt Geigercars snel een ‘Cerberus’ naar de A31, de Oberhausen Straight. Tweede nadeel is de prijs. In Duitsland kost deze auto 129.000 euro inclusief tuning. In Nederland is de CO2 uitstoot bepalend voor de uiteindelijke prijs. Dus zal wel een tonnetje of drie worden om dit monster van gele platen te voorzien.
Meer lezen? Dit zijn alle uitvoeringen van de Doge Challenger!
elemento zegt
Ongelooflijk dat wij in Nederland zoveel moeten betalen co2 etc. Terwijl Litouwen Duitsland allemaal niet hebben wegenbelasting hoog. Verzekering van auto toren hoog als.je vergelijkt met buitenland. Zij hebben monopolie spel samenzwering . waarom.kan je in duitsland voor verzekering all risk 600 euro betalen en voor.de zelfde auto in nederland 1500 euro. ( zelfde schadevrijjaren etc)
stalensnuitje zegt
@elemento: het is allemaal de schuld van de rabobank!! En de roverheid!!1! En rutte!1!!
basr32 zegt
@stalensnuitje: Doe er maar grappig over, maar gelijk heeft hij wel.
stalensnuitje zegt
@basr32: wat heeft de MRB nou met je verzekeringspremie te maken? En als je dat echt denkt je toch lekker in Litouwen wonen?
appeltaartislekker zegt
@stalensnuitje: Litouwen heeft wel een overschot aan vrouwen…
dawwg zegt
@appeltaartislekker: Friesland ook !
scorpion80 zegt
@elemento: Zou je ook in het Nederlands kunnen reageren?
sirprize zegt
@elemento: ik moest je comment 4x lezen met al die verdwaalde punten en losse woorden tussendoor. Behoorlijk veel frustratie, of niet?
appelvis zegt
@elemento: denk ook aan de mooie, goed onderhouden en uitgedachte infra die je ervoor terugkrijgt hier
daniel1975 zegt
@elemento: het is nog meer bizar waarom de Duitse overheid wel kan “rondkomen” met weinig MRB en BPM en de onze niet!
Jochen zegt
@daniel1975: dat is ook wel zien aan de staat van de gemiddelde Autobahn … bah bah. Duitsland begint het tweede België te worden.
Jochen zegt
@elemento: mijn ervaring met verzekeringen is juist dat het Duitsland fors duurder uitpakt dan in NL. Waar komt jouw vergelijk vandaan ?
autodrome zegt
Die zien we nooit meer terug ….
rolov zegt
Je kan hem toch eerst invoeren en dan alsnog brengen naar geiger?
donald zegt
@rolov: klopt. Gewoon kopen met een 4 pitter en dan een carte engine erin BAM fok die tas. Hou je nog geld over om te tanken ook
donald zegt
@donald: crate #autocorrect
911targa zegt
@rolov: ja, dat is gebruikelijk, maar allicht illegaal. Overigens een 4 cilinder kopen en er ern 8 inzetten, gast niet lukken. Bij de RDW tellen ze cilinders.
elemento zegt
@rolov: dat lukt niet. Amerikaanse autos worden getaxeerd op co2 waarde. Vele m3 compition(wel schade verleden) kost hier bijv 70k en Duitsland rond 45k. Maar door co2 taxatie bepaling neemt niemand het
sr20det zegt
Heb je n hellcat, zet je zo’n stomme hond op de zijkant
ikkeook zegt
@sr20det: En moet je ook nog eens extra hondenbelasting betalen.
shibby zegt
Ik zou het zonde vinden als ze hun rollenbank geen geigerteller hebben genoemd
RobUSA zegt
Zo’n lichte tuning doen Amerikanen in hun eigen garage aan huis daar hebben ze Geiger niet voor nodig lol.
Wel een leuk bedrijf Geiger met het brengen/verkopen van echte auto’s in D.
Dutchdriftking zegt
In Duitsland kopen en daar op platen laten staan natuurlijk.
Maarten123 zegt
Volgens mij bedoelt men met de Oberhausen Straight de A3 van Zevenaar naar Oberhausen. Beide wegen zijn overigens prima voor een topspeed run, mits je het op de juiste dagen/tijden doet.
hjhj zegt
Lekker lomp spul, en je ziet ze niet zoveel op de weg.
scrmeagle zegt
Gewoon BPM betalen en niet zeuren! Je moet naar de totale belasting druk kijken en dat vergelijken. Blijft het ook lekker exclusief toch?