Samenvatting van een uiterst verbaasde Camiel Eurlings in de Tweede Kamer…
“Nee hoor, ik heb echt niets anders gezegd dan ik altijd al heb gezegd. Misschien kwam het anders over of is het door het publiek verkeerd opgevat, maar wat ik dus bedoelde te zeggen is nog altijd exact hetzelfde. Natuuuurlijk is de kilometerheffing geen besluit van de ANWB, maar van de Tweede Kamer, duh! De ophef die is ontstaan snap ik dan ook echt niet, echt niet, echt niet.”
Kamerleden die ontsteld waren over het feit dat Camiel Eurlings het lot van de kilometerheffing afgelopen vrijdag in handen van de ANWB legde, namen weer braaf genoegen met bovenstaande uitleg en een brede glimlach van charmante Camiel.
De ANWB zelf wil helemaal niet beslissen over de kilometerheffing. Oftewel de ANWB wil z’n vingers er niet aan branden. Volgens een onderzoek onder 196.000 deelnemers van de Telegraaf is 89 procent tegen de kilometerheffing. Er wordt door sommigen zelfs geroepen om een volksreferendum. Zo gemakkelijk komt Eurlings dus niet van zijn pijndossier af.
Wat krijg ik af en toe een ongelooflijke jeuk van de politiek. Politici roepen wat, oeps enorme ophef, dan maar een beetje draaikonten, vervolgens niets meer aan het handje en het volk stond erbij en keek ernaar (vol verbazing). Wie nemen ze nou echt in de maling?
Mavada zegt
Precies mijn idee, “met de kennis van…”, JEUK!
TimoBac zegt
@Mavada: haha idd met de kennis van nu blablabla
RaceCees zegt
beter valt het kabinet, weg met die pannekoek van een eurlings
JDM__Wotevajjjj zegt
ik woon niet in Nederland en veel weet ik niet over jullie politiek. Maar die Eurlings is toch wel de grootste politieke screw-up ooit….
BMW X6 zegt
En zo word je opgelicht door je eigen kabinet. Leugenaars.
John zegt
Was er eigenlijk een probleem geweest als er nooit iemand over verandering, mbt BPM, had gepraat? Wat een weg gegooid geld allemaal..
*Gaat weer verder met Starsky kijken op Veronica*
koreantaxiproductions zegt
@ JDM
heb je wilders nog niet gezien
PatrickH zegt
Draaikont dat die Eurlings daar is zeg!
Het is nu toch wel duidelijk dat WE (het volk wat jullie daar in Den Haag vertegenwoordigen) die achterlijke kilometerheffing niet willen!? Waarom gaan we dan toch door met die geldverslindende praktijken?
rioll zegt
BpM of kilometerheffing kiezen eentje maar en niet allebei want te duurste:S Slechts nieuws in NL: duurste tanken, BPM,BTW en nog binnenkort kilometerheffing === te veeelllll
duurste nederlandse ter welrd zegt maar
midasracer zegt
Oke nu even goed opletten wat de 2e kamer gaat doen. Zoiezo zullen CU, PvdA en CDA voor gaan stemmen. Dus waar gaat 89% van de Nederlandse bevolking de komende verkiezingen NIET op stemmen? Juist. Helaas heeft klootjesvolk een slecht geheugen, dus zal in 2011 de CDA wel weer de grootste partij worden. Zucht. Inmiddels heb ik dan wel mijn 25 jaar oude Mercedes G op de weg.
Guust Flater zegt
Je zou toch denken dat politici weten dat hun interviews worden vastgelegd. En toch ontkennen ze later wat ze eerder gezegd hebben. En dan proberen te beweren dat we het allemaal verkeerd begrepen hebben. Iedereen is dom, alleen Camiel is slim.
JDM__Wotevajjjj zegt
@Guust Flater:
idd de belgen zijn veel beter in politiek, wij hebben ministers die uren kunnen praten over een probleem en op het einde weet je nog niets… De Decker FTW ! :p
jan1666 zegt
ach, ons camielleke maakt wel de snelwegen beter
SjonnieTurk zegt
Als Eurlings zo iedereen tevreden wil houden pakt hij dat totaal verkeerd aan.
Als hij nou eens mans genoeg was om toe te geven dat hij fout zit met de km-heffing (zoals nu voorgesteld).
Wellicht had hij dan meer respect gekregen.
RubenS zegt
hij wil wel steeds wat anders he! wat een zeikkont is die camiel toch!
MrJones zegt
Nee, maar dat is ook niet het besluit van eurlings maar van de inwoners van NEDERLAND. of zit ik hier helemaal naast? dat de nederlander bijna niets meer mee mag bepalen?
Edkor zegt
Geen kilometerheffing, niemand wil dit!!!
Matthis zegt
het is gewoon een corrupte klootzak, maar dat was bij iedereen al wel duidelijk neem ik aan.
Donkervoort zegt
Waarom is iedereen zo aan het zeuren over Camiel? Hij doet tenminste iets tegen de fileproblemen door het verbreden en aanleggen van snelwegen. Nu dacht hij een goed plan te hebben, en de meeste politici zouden zo’n plan meteen invoeren, maar hij wachtte eerste de reactie af van de Nederlandse autorijders. Ben dankbaar, er moet iets veranderen, dat weet iedereen, alleen de oplossing kan niet voor iedereen positief uitpakken.
PatrickH zegt
@Donkervoort: Het is een aanname dat die heffing het fileprobleem oplost. De meeste mensen die dagelijks in de file staan zouden graag anders willen. Die kunnen straks dus betalen om in de file te staan.
midasracer zegt
@Donkervoort: Ik woon dus in het hoge Noorden en heb noooit last van files. Wel maak ik meer kilometers voor de dagelijkse behoeftes, kindjes naar school enz. Het is hier nu eenmaal dunner bevolkt,dus alles ligt verder uit elkaar. Dan word ik pislink van de gedachte zo’n k@t kastje in mijn auto te krijgen zodat ik minimaal het dubbele kwijt ben van wat ik op dit moment betaal. Wij hebben geen last van files, dus we willen ook geen km heffing. Zet maar tolpoortjes neer op de A4 en A2. Ben je sneller klaar en hebben de buitenrandprovincies geen last van dat Randstedelijk gezeik.
MrJones zegt
+1 @Matthis :lol:
Nr0jb zegt
@ Donkervoort
Dat ben ik wel met je eens. We hebben inderdaad busladingen met Verkeersministers gehad die veel riepen en werkelijk niets deden. Eurlings voert tenminste nog íets uit. Wat de km-heffing betreft, is hij lekker op z’n Nederlands aan het draaikonten en aanmodderen, en zit hij helemaal fout, maar dat betekent niet dat hij ineens op alle vlakken verkeerd bezig is. We hebben de ministers wel eens slechter gezien!
HDM zegt
De politiek gaat vast geen bal geven om de mening van de automobilist, en zal verwacht ik gewoon dat systeem invoeren.
dr No zegt
WAWWW…… op de foto met Camiel hierboven kun je zien hoe groot het kastje wordt voor in je auto. Och valt nog mee, kan in de kattebak.
dr No zegt
Of heeft hij het over het geslachtsdeel van J.P. ???
SPK zegt
En de volgende bevestiging dat het gemiddelde autoblog publiek (uitzonderingen daargelaten) hetzelfde is als het telegraaf publiek, erg jammer dit.
dr No zegt
SPK; een conclusie die niet op feiten is gebasseerd, en dat is pas jammer !!
mashell zegt
Prachtig. Camiel heeft iets doms geroepen, corrigeert dat en is prompt een draaikont. Beter (je kontje) ten halve gekeerd dan ter hele gedwaald.
Camiel Eurlings is de beste minister van Verkeer en Waterstaat die we de laatste 20 jaar gehad hebben (misschien nog wel veel langere periode). Hij probeert in elk geval de schijn te wekken naar het volk te luisteren dat is al een heel grote stap voorwaarts!
Benz.. zegt
Emiel op z’n best! :lol:
Wat een stakker is het toch..
Jeroen zegt
@mashell: helemaal mee eens.
Emiel heeft veel voor elkaar gekregen en veel wegen aangelegd. Waarvoor hulde!
Met de kilometerheffing kan ik in het weekend voor weinig lekker scheuren over de lege wegen met mn 205 gti.
De rest van de week op de fiets naar het werk. Dus ik ben voor.
Kyanite zegt
Op zich ben ik voor kilometerheffing, maar NIET op de manier zoals deze nu wordt voorgesteld.
Onderstaande heb ik ingevuld bij de ANWB enquete:
[i]BPM (zwaar verboden en absurde belasting) + MRB + opcenten afschaffen en de kilometerheffing verrekenen via een systeem dat je zelf kan bepalen waar, wanneer en hoe vaak (minimaal één keer per maand) je de kilometers doorgeeft met een soort van GSM-module (die alléén zend als je deze handmatig activeert), gekoppeld aan de kilometerteller, waar je op een knop drukt om de kilometerstand door te SMS-en. Dit uiteraard voor één tarief voor alle soorten auto’s, oud, nieuw, ‘schoon’, ‘vies’, benzine, diesel, gas, elektrisch, waterstof. Uiteraard de oldtimers gevrijwaard houden van dit geheel, zoals het nu ook is. Tevens moet er een staffelkorting worden ingebouwd, hoe meer je rijdt hoe minder je betaald per kilometer.[/i]
Bovenstaande is vele malen simpeler voor de falende administratie van de overheid (zie meerdere malen de belastingdienst). Iedereen weet waar die aan toe is, de veel rijdende dieselrijder wordt niet genadeloos afgestraft omdat deze veel kilometers rijd. En het belangrijkste: Ze kunnen je niet traceren en in de gaten houden zoals bij het voorstel van Eurlings wel het geval is.
Oja de brandstofprijzen omhoog gooien om de BPM, MRB en opcenten te compenseren heeft momenteel misschien nut, maar in de nabije toekomst niet met elektrische en waterstof aangedreven auto’s.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
LOL dr no
Mashel en Jeroen, ik sluit me helemaal bj jullie aan…
het mooiste is nog dat zelfs de Telegraaf het niet snapt. Ook bij het Telegraaf onderzoek zei 18% (uit mn hoofd) ZEKER en nog eens 11% MISSCHIEN op andere tijden te gaan rijden. Mooi, fileprobleem opgelost!
Dus zelfs uit dat onderzoek blijkt, gewoon doen!
HDM zegt
Nu dr no het zo zegt, had dit niet het plaatje moeten zijn bij Massive Penis?
Ldjee zegt
Als je goed luistert naar wat Camiel afgelopen vrijdag zei, dan weet je dat hij de keuze nooit zou overlaten aan de ANWB. Zijn uitspraak wordt verdraaid en het simpele Volkskrant volk denkt gelijk de kilometerheffing van de baan te schuiven. Mooi niet dus! Ik zeg gaan voor die kilometerheffing en laat Camiel maar schuiven dan komen we tenminste nog ergens in dit land!
Michel 350Z zegt
-edit: ip-ban-
TimoBac zegt
@Michel 350Z: Pim Fortuyn was goed, dat geef ik toe, en hij verdiende geen kogel(s) maar dit is gewoon een fout geweest van Camiel en voor 1 fout ga je toch niet zo triest dreigen met hem te vermoorden?? Wat een ongelofelijke onzin zeg, kijk naar wat hij wel goed heeft gedaan, snelwegen erbij, betere verbindingen en verminderingen van files! Was een kortzichtige imbeciel ben je als je hem met de dood gaat bedreigen. Geen haar beter dan de moordenaar van Pim Fortuyn!
pdebie zegt
@Michel 350Z: het gaat gewoon om het feit dat je iemand met de dood bedreigt (ook al bedoel je het misschien als grapje). Je bent geen haar beter als de rest van de criminelen op deze manier.
TimoBac zegt
@Benz: Het is toch camiel ipv emiel?
XC60 zegt
Dit is precies de reden waarom die kilometerheffing er niet moet komen. In de politiek is het continu een kwestie van draaien en beloftes verbreken en de rekening wordt bij de burgers neergelegd. Wij mogen met lede ogen toe zien hoe ons belastinggeld besteed wordt aan kostbare ingewikkelde (miljarden)projecten. Die in theorie mooi worden voorgesteld maar in de praktijk vies tegenvallen. Ieder jaar mogen wij meer belasting opbrengen om deze prestigeprojecten en de (vaak) negatieve gevolgen hiervan te bekostigen.
GJG zegt
Niet alleen Eurlings, ook de ANWB is zijn handjes al aan het branden:
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Algemeen/Tonen-Nieuws-Algemeen/Wie-scoort-onvoldoende-in-de-Zuinige-Auto-Top-102.htm?nb=AMT&editie=26%20januari%202010&link=Wie%20scoort%20onvoldoende%20in%20de%20Zuinige%20Auto%20Top%2010?&WT.mc_id=mail_AMT_26%20januari%202010
Vanquish zegt
Zakkenwassers weer hoor hiero. Denk je even dat Wilders de enige sukkel is, komt Eurlings weer. Weg met dit stomme systeem, het moet nou toch wel duidelijk zijn dat niemand het wil?
Maxx zegt
Opzich is de kilometerheffing naar mijn mening geen goed plan, maar er valt natuurlijk een hoop voor te zeggen. Voor sommige mensen heeft systeem voordelen, voor andere mensen nadelen. Ik ben alleen bang dat zoals altijd de geplande begrotingen weer eens helemaal verkeerd zitten en het systeem (net zoals bijv. een ov chipkaart) weer heel veel kinderziektes zal bevatten. Een systeem die de overheid veel geld gaat kosten en op lange termijn de automobilist dus ook.
Tinus zegt
Zwieren zwaaien kontje draaien!
Q7 rijder zegt
eurlings steekt tenminste z’n nek uit om iets te veranderen aan het de huidige onacceptabele situatie. km heffing is helemaal ok zolang de kosten van invoering binnen de perken blijven
350z is een loser en ik hoop dat je wordt opgepakt en gemarteld ontzettende aikol
laulau zegt
zullen we allemaal verhuizen naar dubai??
Peter V zegt
Eurlings is okay!
prop zegt
Bijna lullig om te zien om hij gister door het stof ging, oa bij dwdd. Maar goed dat hoort bij een dergelijke functie en ik moet zeggen dat ik zeggen dat ik nu nog meer tegen de kilomterheffing ben, wat een incapabele man, de idoterij om in een dergelijk iets te blijven geloven uit bijna puur eigen belang voor gezichtsverlies is erg gevaarlijk op zo’n niveau als dat van eurlings
ben zegt
De werkende man kan weer betalen.80 km heen en 80 km terug
is 160 km per dag x 5 = 800 km per week x 42 weken = 33600 km per jaar x6 cent= €2016,00. Ze hebben gelijk, de files verdwijnen doordat ieder werkend forens werkloos wordt.
(Tr)Eurlings bedankt, kunnen wij lekker naar het strand van onze uitkering. Ik ben dus voor(haha).
Geert zegt
Schandalig die km heffing. Ik heb voor mijn werk een auto nodig, en rij gemiddeld 60km op een dag. Ik rij in een VW Golf 1.9 TDI van 2005 en betaal 94 euro wegenbelasting per maand. Volgens de berekening die op de internet staat betaal ik straks 5,3 cent per km. dat is op jaarbasis bijna 400 euro meer als nu. Waarom kan het niet zo zijn als in duitsland de belasting bij de brandstofprijzen op. Ik heb er geen woorden voor dit kabinet.
Als je een auto hebt hier in nederland dan ben je een hele goede melkkoe.
alfa mannetje zegt
Nee hoor , de kosten blijven het zelfde als nu en vanaf het nieuwe systeem helemaal gespendeert aan de autobezitter.. De files worden aangepakt . Wie meer rijdt moet meer betalen en zo hoort het .
Daarbij : er MOET een ander systeem komen.
geertje zegt
we gaan toch niet die Eurlings geloven dat de meeste nederlanders hier voordeel mee hebben? dat is gewoon weer zwaar politiek gelul. als ze het eenmaal die km heffing hebben ingevoerd dan komt iedereen er wel achter. elke maatregel die ze hier veranderen is altijd in hun voordeel.
ze doen dit alleen maar omdat het nog meer geld oplevert. daarbij wordt je gewoon zwaar gestraft als je een wat grotere auto hebt en zeker een wat oudere. die zijn voor een normale burger die een wat grotere auto willen hebben of voor een gezin niet meer te betalen. zeker als je dan nog redelijk veel km’s maakt door je werk. ze gaan ons gewoon weer dwingen om dingen te laten. het is hier in Nederland elke keer weer hetzelfde liedje. Wij worden weer uitgemolken en we worden steeds meer een slaaf van die regering. maar wel elke keer tientallen miljoenen blijven sturen naar het buitenland, die zogenaamde ontwikkelingtshulp. is nederland ook onderhand koploper in. ze verdienen hier meer dan genoeg aan ons en het autopark. hier zijn de brandstofprijzen bijna het duurst van europa en dan nog die BPM die hier de pan uitrijst. ik wordt hier echt goed ziek van, dat wij elke keer de lul zijn
alfa mannetje zegt
Een kosten neutrale operatie en Daarbij : er MOET een ander systeem komen.
Emigratie kan ik verzorgen , dat is mijn werk.
TehKill3r zegt
@ Alfa Mannetje
Als je al ruim 200 euro in de maand meer moet betalen bij het OV voor de chipkaart, dan is de KMHeffing ook niet veel anders dan het uitmelken zoals hierboven al ’s vermeld.
alfa mannetje zegt
Ik wordt al jaren uitgemolken met 42 % belasting op een auto en 150 euris mrb…..PER MAAND !
alfa mannetje zegt
Ik zie ook geen enkel bericht ( zwarte overwinnings chocolade letters ) meer op de Telegraaf site . Ik begrijp het wel.
Svenska Aeroplan AB zegt
@ AB.nl: kan die Michel 350Z niet even heel snel een ban krijgen en kan die reactie eraf?
-edit: helemaal gelijk, is opgeruimd-
Vincenzo zegt
ach jee geertje, kost wat he om zo’n mooie vag te berijden?
Majinstar zegt
@ JDM_Wotevajjjj:
Dat is ook wel overdreven. Het ontstaan van de CDA blijft nogal altijd de grootste screw up allertijden in de politieke sector.
geertje zegt
vincenzo, toevallig heb ik geen grote bak maar een redelijk zuinige auto op lpg g3, toevallg. ik praat hier in het algemeen in het vorige bercht
Prop zegt
In verte zou je bijna kunnen zeggen dat 350z een punt heeft, hoe onrealistisch ook. Eurlings moet gewoon tegengehouden worden. Die man zit zover weg van de echte wereld.
op zulk hoog niveau gevaarlijke volkspropaganda verspreiden is bijna een vorm van extremisme. Herstel mij graag als ik deze cijfers fout heb maar de kilometerheffing kost 4 miljard en de verhoging van de AOW wordt gebruikt om een gat van 2 miljard te dichten. Heel apart
en ja ik heb geen belang bij privacey of eventueel meer betalen. Het is zoiets onhaalbaars. Fileprobleem oplossen my ass. mensen die wel met 2 benen op de grond staan en moeten werken hou je toch niet tegen. Nederland (de wereld)is overbevolkt en zal dit over 10 jaar nog meer zijn. Dit is een paar stappen hoger denken en waarschijnlijk niet populair maar dit zijn wel maatregelen die voor de toekomst een steeds belangrijker aandeel behoeven. Ik hoop dat de PVV voor de volgende verkiezingen meer voet aan de grond krijgt en onder andere de autistische plannen van extremist Eurlings van tafel veegt
Sharp zegt
@Prop:
Hé, sufkut. “In verte zou je bijna kunnen zeggen dat Hitler een punt heeft, hoe onrealistisch ook.”
Maar goed, je bent een pvv’er dus eigenlijk moet ik niet verbaasd zijn over je redenatie.
alltimer zegt
als dit systeem er komt is het op het moment verschrikkelijk slim om een oldtimer te kopen.
die mooie machines hoeven soms niet een duur te zijn(1986 toyota starlet)
en ze krijgen geen ik-kijk-lekker-met-je-mee-onder-het-rijden-kastje.
dus dubbel voordeel!
en ik voorspel dat als het systeem er komt,
alle auto’s van voor 1 januari 1987 een enorme prijsstijging ondergaan!
Benz.. zegt
TimoBac: Dat bedoel ik..
Cantago zegt
Wat een gelul heen en weer allemaal, het is overal duidelijk dat die kilometerheffing er niet moet komen, dus doe dat dan ook niet! Als politiek ben je er toch voor de burgers? Vergeten ze dat hier ofzo?
prop zegt
hitler op je oog mallerd, je bent gevaarlijk door zo kortetermijn te denken, zet gauw je oogkleppen maar weer op en als je verder dan 2mtr kan kijken sluit ze dan maar snel
tarquesh zegt
Laat de kilometerheffing ingevoerd worden. Het is allemaal nieuw dus iedereen is schuw.
Dat sommige hun privacy vrezen is begrijpelijk, maar je wilt toch ook over fatsoenlijk asfalt blijven rijden.