Nou, waar wacht die bejaardenclub nog op? Roep eens heel hard NEE! We hoorden onlangs al dat de ANWB toch de nodige twijfels had bij de plannen van Camiel om de gevreede kilometerheffing in te voeren. Vandaag heeft minister Eurlings zich laten ontvallen dat als de leden van de ANWB nee zeggen tegen de kilometerheffing het systeem niet ingevoerd zal worden.
“Als de gemiddelde automobilist er tegen is, komt de heffing er niet.”
Appeltje, eitje verhaal lijkt mij. Blijkbaar is Camiel toch niet doof voor de kritiek op zijn plan. Wel jammer dat er inmiddels al miljoenen zijn gestoken in een onderzoek naar het plan.
Met dank aan iederdeen voor de tip!
Lan_Evo zegt
Eeeen weer een kansloze poging tot kilometerheffing (bijna) afgeslacht. Vraag me af wanneer ze het weer gaan proberen.
paulusrx7 zegt
nou ik ben geen lid maar als het nodig is om de kilometer heffing geen doorgang te laten vinden ben ik dat binnen 5min
mrtn zegt
Nou, ANWB, als jullie wijs zijn, luisteren jullie naar het volk.
lincoln zegt
handig .. als je in een democratie zou wonen ..
911GT2 zegt
Ik moet mijn lidmaatschap nog overmaken, dat gebeurd alleen als er een nee uitkomt ;)
John zegt
Dit lid zegt NEEEEEEEEE !!
Henk zegt
Wees allen veur een! Zegt Neen!!
wimpie zegt
ik hoop geen kilometer heffing
zdev zegt
1) Zeg je ANWB lidmaatschap via 088 – 269 22 22 op en vermeld er expliciet bij dat het gaat om de kilometerheffing.
2) Demonstreer morgen bij de ANWB-bondsvergadering. Zie http://www.kilometerheffing-nee.nl voor details.
robbie zegt
@zdev: wat een domme reactie! Als je lid bent van de ANWB heb je tenminste kan om ECHT tegen te stemmen. Zeker omdat Eurlings het advies van de ANWB leden over zal nemen. Daar wordt naar geluisterd.
Laue zegt
@robbie:
als AB.nl nu een lidmaatschap had te bieden dan was iedereen natuurlijk lid geworden en had er een gezamelijk bezwaar gemaakt kunnen worden. maar neeee ab.nl maakt het zich er mee af om enkel een profiel + avatar :P ;)
zdev zegt
@robbie: helemaal geen domme reactie, want als je nu opzegt, ben je t/m 31 december lid en heb je alle recht om invloed uit te oefenen. En je geeft de ANWB het hardste signaal dat je kunt geven: minder leden = minder geld = minder macht. En dat is hier nodig.
robbie zegt
@zdev: volgens mij is het nu juist wel handig dat de ANWB macht heeft ;) Anders hadden ze de kilometerheffing nooit tegen kunnen houde :D
zdev zegt
@robbie: maar we moeten de ANWB wel onder druk zetten tegen te stemmen ;-)
Phyxion zegt
Dit lid zegt nee, laat ik het zo zeggen, als ze het niet veranderen naar nee dan zeg ik alles op van de ANWB.
Frank zegt
Het “gemiddelde ANWB lid” heeft geen flauw idee, ik ga er van uit dat het gemiddelde lid voor stemt
jrs2k3 zegt
kom op ANWB! Zo moeilijk kan dat niet zijn, 1 letter meer dan Ja :)
Florianus zegt
@jrs2k3
jaa?
Laue zegt
aan te bieden :P ;)
RaKiM zegt
waarom niet als autoblog nee zegt hier zitten de echte auto liefhebbers
Henkarend zegt
Kilometerheffing dmv kastjes in iedere auto is onzinnig en niet betaalbaar. Alleen al voor het verhelpen van storingen in de apparatuur, waarvoor de automobilist met hoge boetes verantwoordelijk wordt gesteld, zijn kapitalen nodig. Eurlings denkt dat de apparatuur sroringsvrij zal werken maar iedere fabrikant van tv’s, computers, e.d. rekenen op een uitvalpercentage van 5%. Zelfs bij 1% storing is een gigantische storingsdienst nodig en zullen we verzuipen in de administratie. Niet doen dus!!!
Larrs zegt
@Henkarend: Dat is voor mij ook reden om nee te zeggen. :)
.
Dus heren A n WB zeg ook eens: “nee”.
911GT2 zegt
Euhm, ik lees nu pas dat Camiel ook nog zei:
“Hij vertelde er wel bij dat automobilisten bij een ‘nee’ er rekening mee moeten houden dat zij dan wel eens meer kunnen gaan betalen voor het gebruik van hun auto. In het kader van de bezuinigingsoperatie van het kabinet bestaat de mogelijkheid dat plannen voor de zogeheten tolpoorten weer ter tafel komen. “Dat betekent extra betalen. Een extra heffing boven op de huidige belastingen”, waarschuwde Eurlings. Bij zijn plannen voor de kilometerheffing gaat de gemiddelde automobilist er geen cent op achteruit.”
Rekeningrijden er uit tolpoorten er in, het moet niet gekker worden…!!!
prop zegt
damn .. mooie uitvlucht voor camiel. De perfecte imagobehouder is zeggen dat je niet doorgaat met dit doodgeboren kind omdat het volk dit wil, iets wat nooit eerder is voorgekomen bij de overheid
Brutus zegt
Als de ANWB(-leden) nee zeggen dan wordt ik lid!
Brutus zegt
Niet geheel correct Nederlands maar jullie snappen me wel :)
midasracer zegt
Mooi, dit debiele plan moet zo snel mogelijk de nek om gedraaid worden. En dan graag weer de MRB omlaag!
alfa mannetje zegt
Wat is het alternatief dan ? 42 % belasting en 150 eurotjes in de maand wegenbelasting ?
De BPM is verboden , er moet iets anders komen …….vertel de ANWB dat maar ipv alleen maar NEE te schreeuwen.
prop zegt
de basis blijft goed, betalen voor gebruik en niet voor bezit. Dus nogmaals, verwerk de kosten in de brandstof. geef tegelijkertijd onze 12.5 eurocent van Kok terug en we staan weer quite
Vreddy_B zegt
Snap de reacties ‘als ze nee zeggen word ik lid’ volgens mij is het de bedoeling dat je eerst lid word voor je een stem uitbrengt. Of eerst afwachten en als het Nee word dan worden de mensen lid en prijzen ze alle anwb leden naar de hemel, word het een JA dan worden we geen lid en kunnen de anwb leden zich maar bergen wegens kritiek? ik mis waarschijnlijk de vrijdagmiddag logica * er nooit een koffie tegen aan gooit *
klaas zegt
Lekker democratisch. We laten een vergrijsde vereniging van autwrak bezitters beslissen over de kilometerheffing. Waarom mogen mensen die geen wegenwacht nodig hebben niet meebeslissen?
alfa mannetje zegt
Mensen , NEE betekent iets anders , ook betalen per km . De bPM is verboden . Electr. autos moeten belast worden.
kudde gedrag !
alexk zegt
Ik zeg nee
lincoln zegt
Camieltje had net zo goed de voetgangers-bond om een bindende stem kunnen vragen ..
tss68nl zegt
Camiel geeft de keus aan de ANWB leden, maar wel met de toevoeging, dat als het een ‘Nee’ wordt, er een tolsysteem ingevoerd zal gaan worden dat de automobilist meer kost.
Kortom: ANWB leden de keus, gewoon betalen, of meer betalen, wat zal het worden?
Ik weet al wat de uitslag gaat worden: gewoon betalen. Wat men echter over het hoofd ziet is dat er een keuze vergeten is. Namelijk ‘geen extra kosten’!
Eigenlijk belachelijk dat men hier in trapt. Een van de oudste truuks om mensen een beslissing te laten maken die ze helemaal niet willen: ze laten kiezen uit twee kwaden. Werkt prima bij kleuters, en dat is precies zoals we nu behandeld worden. Hoe kunnen we hier massaal intrappen zeg?!
Dennis zegt
Wat een schitterende escape voor Camiel Eurlings nu de kritiek met de dag toeneemt. Voor de vorm zegt Eurlings nog wel dat hij de ledenraadpleging van de ANWB met vertrouwen tegemoet te ziet. Het is immers een goed en eerlijk systeem, zo blijft hij volhouden.
Wanneer de ANWB “Nee” zegt, kan hij zonder (of slechts beperkt) gezichtsverlies de hele boel afblazen. Hij heeft tenslotte vanaf het begin geroepen dat er een breed draagvlak moet zijn.
Ondertussen heeft de hele aanloop naar het rekeningrijden al vele miljoenen gekost. Talloze onderzoeken, rapporten, vergaderingen, debatten, testsystemen, dure ambtenaren, nog veel duurdere consultants, etc. etc. Het is pure kapitaalvernietiging.
Maar goed, laten we de boel maar gewoon afblazen en doorsukkelen. Dan kunnen we ons vervolgens volledig concentreren op het andere succesnummer: de OV-chipkaart.
Thomas Bol zegt
Me pa is lid en rijdt een grote dikke diesel, dus die zegt sowieso nee =D
sjoerdmini zegt
ik ben bereid lid te worden van de ANWB als ze NEE! zeggen…
prop zegt
Hey Thomas,
Mijn ma is net boodschappen wezen doen en heeft oa tomaten gekocht
Kyanite zegt
@alfa mannetje
Momenteel zit ik al niet heel ver af van de 150 euro per maand MRB. Personenauto, diesel, 1545kg, Zuid Holland –> 401 euro / kwartaal…
OT:
De huidige voorgestelde manier van kilometerheffing ben ik zwaar op tegen. Maar de kilometerheffing op zich is niet verkeerd (uiteraard met volledige afschaffing MRB, provinicale opcenten en BPM. De kilometerheffing kan beter gekoppeld worden aan de APK of iets dergelijks, op die manier heb je géén BIG BROTHER praktijken van waar en hoe hard je rijdt. Tevens wordt de administratieve last die het huidige voorstel heeft een stuk minder hoog, net als overbodige kastjes e.d. in de auto.
J.Kiers zegt
Ik ben lid van de ANWB en zeg NEE.
Simpson zegt
“de gemiddelde automobilist”?
Dat ben ik! gemiddelde lengte, modaal inkomen, ruim middel, rij het liefst op woensdag en op de middelste baan. Er zijn er niet veel gemiddelder dan ik!
dus, beste minister Eurlings, nu u het toch vraagt (en dit leest): nee dank u.
Simpson zegt
@dennis: dan kunnen we net zo goed overal mee ophouden als je onderzoeken en vergaderingen mee gaat tellen.
dat jij en ik hier zitten te typen kost ook geld.
Lotus-Omega zegt
1 voor allen, allen voor NEE!
los van of ik wel of niet gemiddeld ben,
wel of niet lid van de anwb, ik zeg nee!
mijn ouders zijn wel lid… zitten in de auto handel dus zeggen ook nee:P
Sorcerer zegt
– te veel technische haken en ogen en onzekerheden (waardoor het vast nog veel duurder wordt)
– oneerlijke overgangssituatie (eerst nog bpm betalen in 2012 en dan dubbel betalen doordat je ook km-prijs betaalt)
– onevenredige prijsverschillen bij verschillende CO2-uitstoot: Prius 0,2 ct/km … Volvo V70 D5 AUT 5,6 ct/km terwijl hij maar 2x meer uitstoot… waardoor zo’n Volvo nóg veel harder afschrijft!
NEE dus!
alfa mannetje zegt
@Sorcerer: met egoisme kan geen rekening worden gehouden . De ander rijdt nl. weer goedkoper .
Dennis zegt
@Simpson: Huh!? Waarom zouden we dat niet mee mogen rekenen? Het zijn gewoon kosten die gemaakt zijn t.b.v. de kilometerheffing. Als die niet door gaat, is dit feitelijk dus weggegooid geld. Let wel, ik pleit er niet voor om het maar gewoon door te drukken omdat er al miljoenen aan zijn besteed. Ik vind het alleen erg veel lesgeld.
Gamekiller zegt
Rustig aan mensen, het is heel simpel:
Allen die lid zijn van de ANWB stemmen NEE, en dat mooie plannetje van Eurlings zal sneuvelen.:twisted:
Hennep zegt
Doe maar een systeem van tolpoortjes, zoals Netelenbos wilde neerzetten. Betalen buitenlanders er direct aan mee.
Bob zegt
Raar die machtige positie van de ANWB? Waarom niet
“Geen kilometerheffing als Autoblog nee zegt”
Griffin zegt
Rekeningrijden an sich is helemaal niet zo’n slecht plan (belast het gebruik ipv het bezit) maar de uitvoering is knudde met een rietje. Het lekt aan alle kanten en er spelen allerlei BB ideeën mee. Plus natuurlijk het idee dat je een paar jaar lang betaalt terwijl je de al betaalde BPM niet gaat terug krijgen. Ben benieuwd of de ANWB daar ook nog naar gaat uitsplitsen in die enquête. Nou ja, morgen zullen we het weten.
De hamvraag is: wat is het alternatief? Tolwegen werken niet in ons dichtbevolkte landje met overal B-wegen langs de snelweg, extra belasting op de brandstof werkt niet (te veel uitzonderingen, geen belasting voor alternatieve brandstoffen, geen differentiatie naar tijd/plaats mogelijk) etc. Wat houd je dan nog over aan echte alternatieven?
Robbert zegt
Waarom moeilijk doen, als het gemakkelijk kan? We betalen immers allang een km heffing in de vorm van idioot hoge accijnzen,dit zou een redelijk eerlijk systeem kunnen zijn, mits de houderschapsbelasting en BPM afgeschaft zouden zijn(worden). Rijd je veel, of in een mooie dikke auto,waar niets op tegen is, dan betaal je meer,rijd je klein of weinig, minder kosten.Het verhaal van de ANWB, dat de brandstofaccijns nog ca 80 cent zou moeten stijgen,indien de km heffing niet door zou gaan, is natuurlijk grote onzin.Wat te denken van het “tijdelijke kwartje van Kok”, waardoor de overheid al miljoenen extra van ons, automobilisten heeft afgepakt? Kortom: NEE tegen Kilometerheffing, afschaffen van BPM en houderschapsbelasting en eventueel IETS hogere brandstofaccijns.
dw zegt
AAN ALLE ANWB LEDEN: JE MAG GEWOON STEMMEN VANAF MORGEN:
http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilometerprijs,/actueel/ANWB-wil-ledenpeiling-over-de-kilometerprijs.html
VERMELD HET EVEN BOVENAAN DAN IS HET VERHAAL WEL ZO COMPLEET
Johnny Heuckeroth zegt
Zodra de km heffing er komt zeg ik mijn lidmaatschap
op.
zijn ze nou helemaal van de pot gerukt,in den Haag
Wat is het volgende idiote plan.
wij zijn geen melk koe.
johnny
jack zegt
Als ministers, zoals Eurlings nu van plan lijkt, de uitvoering van “hun” ideëen in handen leggen van clubs als een ANWB dan voefgen ze weinig meer toe en zijn ze als minister alleen nog maar een last voor de gemeenschap. We naderen het moment waarop de grote (lente) schoonmaak weer moet plaatsvinden: nieuwe verkiezingen dus!
mrB zegt
beter dat hij er nu mee stopt dan dat er nog miljarden gepompt in worden. Jammer van die miljoenen naar onderzoek, maar hij trekt inmiddels de conclusie dat het toch niet echt gewild is
J. van Doorn zegt
Ik ben voor de kilometerheffing als de wegenbelasting en de BPM gelijktijdig wordt afgeschaft.
Bob zegt
@jack
En hij lijdt geen gezichtsverlies of ze het nu ja of nee wordt.
Xzibit zegt
Iedereen lid worden en Nee zeggen!
Daantje zegt
Ik ben lid en zeg ook NEE!
Het valt toch weer duurder uit dan voorheen was bedacht, dus iedereen met een kleine of grote auto gaat toch meer betalen..
NEE NEE NEE
F.Kanaar zegt
Weg met die kilometerheffing laten ze dat maar bij de brandstof doen of helemaal niets de staat en de provincies halen al genoeg met die dure accijns op de brandstof.De ANWB moet zijn rug recht houden en de kilometerheffing van tafel vegen.
Joejojo zegt
Ben lid van de ANWB. Verwacht dus een stembriefje binnenkort op de bus. Dit wordt een grote NEE! van mij!
Wel ben ik het er mee eens dat de vervuiler betaald. Dus als Eurlings nu het goedkopere (voor de staat lucratievere) accijnzen verhogen op brandstoffen in werk stelt en geen dure blackbox systemen gaat aanschaffen voor rek.rijden. Bespaart dit ons als belastingbetaler ook enorm veel geld.
wim zegt
weer een heel dom melkkoetje waar het eind niet in zicht is net als de ziekenfonds premie nu hebben de oplossing het is een grote puinhoop en met de kilometer heffing gaat het de zelf de kant op.
sjef zegt
dit word weer een flop dus zeg nee nee
Guust Flater zegt
De ANWB gaat niet rechtstreeks vragen of je voor of tegen bent. Het wordt een uitgebreide vragenlijst (vanaf morgen) waar ze zelf conclusies uit gaan trekken. De conclusie moet een positief of negatief standpunt opleveren. Eurlings zet nu de ANWB onder druk om de enquete zodanig te interpreteren, dat er een positief advies uitkomt (anders krijgt de ANWB volledig de schuld van het niet doorgaan, terwijl ze het mede bedacht hebben). Vervolgens kan Eurlings roepen dat de automobilist en niet hij besloten heeft. Verder zet hij de mensen nog wat onder druk met zijn tolpoorten verhaal. Overigens komt hij er binnen het kabinet nooit mee weg dat hij het regeerakkoord niet uitvoert en dat weet hij verdomd goed. Wat een ongelooflijke, gluiperige kwijlbal is die Eurlings toch.
Bob zegt
@Guust Flater
Ongeacht de uitkomst zal de ANWB zeggen dat hun leden hebben besloten, dus de ANWB lijdt ook geen gezichtsverlies. Hoe briljant is dit.
Esprit_de_Flandre zegt
“Als de gemiddelde automobilist er tegen is, komt de heffing er niet.”
Doe dan gewoon een nationaal referendum, zaak opgelost, geen discussie meer nodig.
Natuurlijk gaan ze dat niet zien zitten, want een referendum zou een duidelijk NEE opleveren. Denk ik toch…
alfa mannetje zegt
Een referendum is in 90 % procent dodelijk voor een democratie , de frustraties en emoties van het volk ( die niet weet waar het over gaat ..) mogen nooit een beslissing vormen.
lincoln zegt
@alfa mannetje: democratie is altijd dodelijk voor de democratie ..
Michel 350Z zegt
Nou ANWB zeg eens heeeeeeeeeel hard NEEEEEEEEEE
lincoln zegt
@Michel 350Z:
maakt niet uit wat de ANWB zegt ..
we leven niet in een democratie hoor ..
Guust Flater zegt
“…..De argumenten die de leden aanvoeren in hun beoordeling vormen voor de Kamer belangrijke aanknopingspunten, voor concrete verbeteringen van de wet, maar ook voor de gehele besluitvorming erover. Met het oog daarop heeft de ANWB gekozen voor een ledenpeiling en niet voor een – veel eenvoudiger- referendum, waarin men zich slechts met een ja of nee over de wet kan uitlaten…..” aldus de ANWB
G.J.M. Balvers zegt
NÉÉÉ GÉÉN km – heffing !
of ik zeg mijn lidmaatschap op !!
b0z4 zegt
Ik wist dat het niet door zou gaan , maar toch was ik er bang voor
logisch zegt
57 jaar lid van uw a n w b , en nog nooit nodig gehad! Maar nu zeg ik breng een volmondig nee over naar minister eurlings zodat ook de kleine man nog auto kan blijven rijden
Ap zegt
Waarom kan dit niet Europees geregeld worden?, hebben die jongens ook is wat te doen!
9000cse zegt
Ik neem aan, dat iedereen met een mening over de eventuele invoering van de kilometerheffing zal kijken naar het enig geldende feit: Word ik er beter van of ga ik erop achteruit.
En dat vind ik ook heel acceptabel. Wie gaat er nou graag op achteruit, zonder ergens zichtbaar of tastbaar méér van te krijgen?
Wat echter volgens mij een belangrijke rol speelt, is dat er in ons landje teveel verschillende rijders zijn, die allen hun eigen belang kennen.
Een groot deel van de mensen in de ochtend- en avondspits zijn de zakelijke rijders. Deze groep kan weer opgedeeld worden in twee groepen: De leaserijders en de eigenrijders.
Leaserijders zal het waarschijnlijk worst wezen welke regeling er komt, omdat de kosten toch door de zaak worden gedragen.
Eigen rijders zullen de nieuwe regeling waarschijnlijk begroeten, omdat zij veel minder hoeven te betalen voor hun nieuwe auto, zowel in aanschaf (geen BPM), verbruik (nieuwste techniek) en eventueel lagere bijtelling.
Maar dan de grote groep van mensen, die aangewezen zijn op gebruikte auto’s. Die zullen waarschijnlijk nergens van profiteren, omdat zij door de hogere meerprijs in de kilometerheffing voor auto’s met (ver)ouder(d)e techniek gelijk stukken meer moeten betalen. Ik zie dit als een straf van overheidswege, omdat je nou eenmaal minder inkomen hebt dan anderen. (En kom nou alsjeblieft niet aan met het domme argument van: Verschil moet er zijn, of Ja, pech hè?) Deze mensen, -en dat zijn er héél veel!- zijn ook nodig om de economie vlot te laten draaien.
Zelf geniet ik sinds ruim 6 maanden van mijn droomauto: Een 13 jaar oude Volvo 960 2.5i sedan, handgeschakeld, in de meest complete uitvoering, die er ooit is geleverd: een Stockholm. Op LPG G3. Om door een ringetje te halen en ook nog in de kleurencombinatie, die ik altijd al wilde hebben. Ik geniet van elke kilometer en heb totaal geen behoefte aan welke andere auto dan ook. Ik rijd zo’n 22.500 km prive per jaar en, alhoewel er nog geen kilometerprijs voor deze wagen te berekenen valt, ben ik ervan overtuigd, dat het rekeningrijden voor mij duurder zal uitvallen dan de huidige toestand. En daarom ben ik ertegen. Dat zal echter weinig uitmaken, omdat onze volksvertegenwoordigers zich weinig van de mening van het volk zullen aantrekken en weer zullen kiezen voor het spekken van de staatskas. Helaas!
Rob USA zegt
@9000cse: Mooi verhaal maar waar staat het gedeelte met de CO2 tax (die ook op termijn aan de KMP word toegevoegd zal worden) waar jou Volvo ook vast hoog in zal scoren,ook al rtijd deze op LPG ??
9000cse zegt
@Rob USA
Ik weet het niet. Daarom geef ik al aan, dat er voor mijn auto nog geen kilometerprijs valt te berekenen. Maar dat ik nu al zeker weet, dat het alleen maar duurder zal worden. En met mijn budget is een nieuwe auto gewoon niet denkbaar, dus ben ik erop aangewezen en zal dus meer moeten gaan betalen.
k.krikke zegt
Sinds het kwartje van Kok betalen wij al een kilometerheffing. Geen dubbele kilometerheffing.
alfa mannetje zegt
Ik ben tegen 42 % belasting en 150 euris wegenbelasting PER MAAND.
ps. tegenstemmen kan niet , de bpm is al afgbouwd, er komt echt iers anders…..
,nadenken, nadenken…..
jbkoene zegt
geen kilometerheffing gaat alleen maar weer veel geld extra kosten dus neeeeeeeeeeeeeeee.
j.j.m. Padberg zegt
Ik ben fel tegen de kilometerheffing. Het vooral voor automobilisten met een oudere auto geen Bpm teruggkrijgen.
Verder is de eerlijkste oplossing de volgende: Hef de BPM en Wegenbelasting op en betaald in de brandstofprijs. Wie veel rijd betaald meer.
J. van Doorn zegt
Ik ben voor de invoering mits de BPM, de wegenbelasting en het kwartje van Kok komt te vervallen.
janssen zegt
ik ben tegen kilometerheffing
delahaije zegt
Wij zijn tegen de kilometerheffing. Zeker mensen die niet steeds een nieuwe auto rijden krijgen geen bpm terug.
Eindelijk eens een goed besluit van Camiel Eurlings. We leven tenslotte in een democratisch land en de kamer vertegenwoordigt toch de mensen in Nederland. Dus als we met z”n allen nee zeggen, bedoelen we ook nee en dan is het toch de bedoeling dat Den Haag het standpunt van het volk respecteert
H.A.de Jong zegt
Ik ben tegen kilometerheffing
Mavada zegt
En die ANWB-rekenmodule deugt ook al niet, zeggen Bovag en RAI: http://www.autogekken.nl/?p=2572 Een realistisch beeld van wat de kilometerheffing voor jouw auto betekent, krijg je er in elk geval niet mee.
F.G.Spit zegt
Ik ben tegen Km.heffing
zwanenburg zegt
Echt niet doen dus! ALLEMAAL TEGEN ZEGGEN….
Blaazer zegt
Ook ik ben tegen kilometerheffing.
jmh ceelen zegt
km heffing NEEEEEEEEEEE,
we worden al genoeg uitgekleed!
jan zegt
ik ben fel tegen kilometerheffing!!!
ben anwb lid.
lubbe kroeze zegt
TEGEN kilometerheffing
janny zegt
kilometerheffing….NEE…..
b.fransen zegt
ook ik ben fel tegen km heffing
ik ben al meer dan 40 jaar lid van de anwb
dus neeeeeeeeeee
Dries Jongsma zegt
De mensen die niet zonder auto kunnen om hun werk normaal te kunnen doen,zullen weer de klos zijn.De nu bestaande belastingvrije kilometervergoeding zal volledig opgaan aan de heffing.
Henny zegt
Ik ben tegen km heffing
als de regering de diesel en bezine 2 cent verhoogd kan je de wegen belasting afschaffen dus wie rijd betaald ( ook de buitenlanders
Dick zegt
Ook ik ben absoluut TEGEN Veel te ingewikkeld en Te Duur Doe nu weer wat op brandtstof en Je betaald Als je rijdt ,,,,,,,
jpkvn zegt
Ik ben niet helderziend, maar dit bericht heb ik op 23 maart 2009 naar de ANWB gestuurd.
Geacht onderzoeksteam,
Hierbij toch een paar kritische kanttekeningen van een autorijder (WAO-oude stijl) met geen geld voor een nieuwe auto.
Volgens het artikel wordt de houderschapsbelasting nu al verhoogd en de BPM verlaagd.
Dit is dus in het nadeel van die mensen, die zich een nieuwe auto helemaal niet kunnen permitteren.
We hebben in dit land te maken met een onbetrouwbare overheid.
Beloftes en toezeggingen worden net zo makkelijk weer vergeten en de burger is de klos.
Hierbij hoeft alleen maar gerefereerd te worden aan het kwartje van Kok.
Het zou mij dan ook niet verbazen, dat wanneer de kilometerheffing voor de zoveelste keer wordt afgeblazen, de BPM gewoon weer terug komt en de inmiddels verhoogde houderschapsbelasting blijft zoals die is.
Dus een leuke taak voor de ANWB om alle door de minderbedeelden onder ons inmiddels te veel betaalde houderschapsbelasting terug te eisen tot op de laatste cent en tevens de verhogingen terug te laten brengen op het oude niveau!
d.doornbos-helder zegt
Ik ben tegen de kilometerheffing. Het is namelijk geen oplossing voor de files.
R.V.Driessen zegt
Weer een Melkkoei,dus Nee!!!!!!!!
Raijmond
b.m.peters-hulsink zegt
Mijn man en ik zijn resp77 en 71 jaar
We hebben een auto,wonen in Ootmarsum met slechte busverbindingen.Ziekenhuis?Een ramp om er te komen.De auto
staat meer stil dan hij gebruikt wordt. Mensen die afhankelijk zijn van de auto en veel moeten rijden,zijn de klos.Daarom uit solidariteit…NEE tegen kilometer-heffing.
chris zegt
Waarom niet naar het duitse systeen,de wegenbelasting in de benzine,zodat ieder die rijdt, ook buitenlanders betalen.Of als in italie ,tolpoortjes.
alfa mannetje zegt
@chris: onzin de duitser betaald gewoon wegenbelasting .
A.Giltay zegt
Dit gaat de automobilist heel veel geld kosten.
het laatste beetje privacy gaat verloren,kortom weg met die Haagse dievenbende
G.A.H.Voorma zegt
Ik zeg nee het lost toch niets op files blijven.
Aart van der Toorn zegt
Stoppen met die handel geloven is goed maar teveel controle is slecht ik wil doen en laten (wel binnen de wet)zonder dat de overheid toekijkt en het kost trouwens dat het barst
Suze Stadman zegt
Ik heb de auto omdat de bus verbingingen hier slecht zijn ik woon in Zeewolde. Daarom NEE tegen kilometer of TOLPOORJES.
T.H.F. van Hees zegt
Eurlings lijkt met zijn stellingname tot het zeldzame groepje uitzonderingen van politici te behoren, dat vindt dat de mening van burgers behoort mee te tellen wanneer het om belangrike zaken gaat. Nu zien of hij bij zijn mening blijft als de meerderheid – waaronder ik – van de burgers het rekening rijden afwijst.
Fred oostendorp zegt
Bij dezen mijn reactie op de kilometerheffing.
Mijn mening is dat het oneerlijk en zeer duur is, men spreekt al van miljarden kosten, voordat het ingevoerd kan worden. Mijn inzien is dan ook de benzineprijs te verhogen, wat veel eerlijker is voor iedereen en minder kostbaar. Het geld van de invensteringen die men overhoudt daar kan men dan het begroting tekort mee omlaag brengen
Rijken zegt
Wij zijn tegen de kilometer heffing.
Gezinus zegt
Wij stemmen een hele grote NEE
GJ Tobben zegt
Ik ben1 van de millioenen die die tegen rekening rijden is
er te veel redenen om de km belasting niet iun te voeren G Többen Klazienaveen
els zegt
ik en zo veel met mij willen GEEN kilometer heffing.dank u.
jac zegt
laat de weggebruiken betalen voor de weg die hij gebruikt dat is wel zo eerlijk.
jbonsing zegt
ik ben tegen het rekening rijden.
de Ruiter zegt
er zijn teveel redenen, wordt veel te duur
G.Klok zegt
De kilometer heffing lijkt meer op de vroegere Stasi praktijken. Iedereen in de gate houden. In dit land wordt het steeds onvrijer.
henk zegt
ik ben tegen rekening rijden.
Dijkman zegt
Ik ben TEGEN de kilometer heffing
J.v d Hoorn zegt
Ik zeg NEE NEE en nog eens NEE
tegen kilometer-heffing
Lemmens zegt
Geen kilometer heffing. Veel te duur!
timmermans zegt
Mijn vriend en ik zijn tegen rekening rijden
A.M.T. vd Laarschot zegt
Bouw bredere wegen, dus meer banen. Meer asfalt is beslist peanuts t.o.v. het totale oppervlak van Nederland.
Meer banen, minder uitstoot minder files, minder kosten.
Beter voor de economie.
D.Plante zegt
Geen kilometerheffing
D.Plante
A.M.T. vd Laarschot zegt
Uit mijn voorgaande reactie moet blijken dat ik pertinent tegen een kilometerheffing ben1
kruijer c j. zegt
Geen kilometerheffing
C.HILVERDINK zegt
VOOR MIJ OOK GEEN DURE KILOMETERHEFFING!!!
Pieter zegt
Absoluut geen behoefte om nog meer te betalen voor het voor ons noodzakelijke vervoermiddel. Dus geen kilometer-heffing!!
C.T. van Eck zegt
TEGEN kilometerheffing!!!
j.bosselaar zegt
ben gewoon tegen k.m. heffing.
b,assen zegt
duitsland heeft altijd al belasting gelden op brandstof prijzen gehad allen boven 2 lieter cc, moest je bij betalen, zo als ik kanmij herinneren ,dat vind k het beste wat er is ,maar dan kom je waarscheinlijk in hun portemonai? man wat zijn die ministers toch een eikel ze
kijken anders altijd naar het buitenland,als er iets met eranderenkijk maar naar,spat lappen , geel bortje op spat bord brommer gevaren strepen op vrachtwagens enz,
duslten die slapers is wakker worden inden haag ,en niet
zo auwehoeren,dat kost klauwen euros,maar alles moettoch van de klei man komen , dus het zal weer met de schone scheijn verdwijnen ,en gaat toch door dus ik stem op nee.
Jochempie zegt
Wat heel belangrijk is in deze kwestie is dat we zien dat Eurlings geen minister is die prestigeprojectjes er door wil douwen maar echt het belang van de automobilist wil behartigen. Hij durft te handelen naar de wens van de burger, zelfs al moet hij toegeven dat zijn eerdere plannen niet bijzonder geslaagd te noemen waren.
g.a. der lnden zegt
tegen rekening rijden.
het aller eerlijkst belasting in de benzine prijs.
Fam. P zegt
WIJ ZIJN TEGEN KM HEFFING
ad zegt
laten ze maar beginnen de door mij betaalde bpm terug te betalen ,ik koop geen nieuwe auto meer dus dat voordeel heb ik niet.
J.P.Roet zegt
Ik zeg ja tegen de kilometer heffing,dan zijn we van de moterrij belasting af.De gebruiker betaald
J. van Raamsdonk van der Pijl zegt
Laten we nun eens ophouden met al dit gezever .
Verhoog de Benzineprijs met 1 ct per liter en een ieder
nbetaald zijn deel .
rinus zegt
ben tegen km heffing.de prov krijgt nu op centen als die vervallen krijgen we een andere balasting
P. van der Bij zegt
Absoluut NEE. Zijn ze helemaal bedonderd. Helemaal eens met J. van Raamsdonk van der Pijl
T. Bartels zegt
Wij zijn tegen de Kilometerheffing.
eddy zegt
genoeg is genoeg geen kilometerheffing het is tog allemaal geltklopery
a kloren zegt
gewoon niet moeilijk doen voer de benziene prijs op
wie het meest rijd betaalt het meest
de fille los je toch niet op
D.P de Jong zegt
Ik ben tegen de invoering van rekeningrijden. Het is een niet goed doordacht en ongezond plan.
H.M.Delnoije zegt
onder geen voorwaarde kilometer heffing !!!
R.Loilargosian zegt
iedereen mag gaan staan,lopen en rijden waar hij wil, zonder er meer voor hoeven te betalen.
Men moet file bestrijden en geen geld aan verdienen,en dat gaat gebeuren als de wet er komt,want als die er eenmaal is
luistert geen enkel politicus naar je.
dus mijn antwoord is NEE.
Siemons zegt
Kilometerheffing en dan niet duurder uit zijn dan nu?
Een kastje in mijn auto?
Waar moet ik dat laten?
Auto niet op slot en dan maar hopen dat het kastje eruit gejat wordt. Of een echt oud beest gaan rijden.
Die hele heffing kan me gestolen worden.In mijn ogen een miljoenen verslindend wanprodukt.
paulien zegt
ik ben tegen rekening rijden
Rinus van Oostrom zegt
Nederland is het enige land in Europa die gebruik maken van een systeem zoals de minister van plan is. Eerder is in Noorwegen met een soortgelijk heffingssysteem afgere-kend. Laat een ander land binnen de EU een systeem voor anders betalen per km. maar uitproberen. In de praktijk is gebleken dat nieuwe verkeers c.q. veiligheidssystemen averechts werken en zorgen voor ergernis en onnodig oponthoudt b.v. de tunnels van de A73.
Ploeger zegt
heren,het kost heel veel geld,lost geen problemen op.
file,s bestrijd je het beste door spreiding.
bijvoorbeeld vrachtverkeer s, nachts.
of geen belastingen maar verwerken in de benzineprijs.
maar geen toestanden als rekening rijden.
P.Boudewijns zegt
Mijnheer Eurlings,mijn antwoord is NEE !!
siem zegt
s ligthart
ik ben tegen de kilomerheffing
S.J.v. Vuuren zegt
Kilometerheffing:
NEE, dus: Privecy is punt 1. Geen vertrouwen in de overheid is punt 2
R.Bannink zegt
Tegen kilometer heffing.
cmj Verhoeve zegt
NEE NEE en nog eens NEE geen kilometer heffing
Hans Zabel zegt
Als we in een democratie leven, dient bij dit soort ingrijpende maatregelen een volksreferendum gehouden te worden. Waaraan een open-voorlichting vooraf dient te gaan. Ik ben tegen km heffing en helelmaal tegen plaatsing van door de overheid verplichte apparatuur in mijn auto. Hiermee glijden wij als vrij land steeds meer af naar een kapitalistisch communistische staat.
Cees Schoutens zegt
Wanneer is het nu eens afgelopen met automobilistje melken?
Ik ben tegen die kilometerheffing
wout vermeulen zegt
Ze zijn gestoord in den haag en dat is vandaag niet voor het eerst kilomerterheffing hoe verzinnen ze het ofdat er al niet genoeg belasting betaalt word als je auto rijd JA ALS JE EEN NIEUWE AUTO KOOPT DAN WORD JE ER BETER VAN maar ben zzzpr mag blij zijn als ik mijn hoofd boven water kan houden als ik pech heb moet ik juist meer gaan rijden om aan werk tekomen tegen het zelfde uurloon Heb vorige week voor eerst sinds 30 jaar weer in de trein gezetten van dordrecht na alkmaar woon mijn vriendin was een zoutkaartje 10,50 is tedoen weet zeker ook ik met auto als ze het openbaar vervoer goedkoop maken moet eigelijk voor niks gaan er meer mensen in is beter voor het mileumaar schijnbaar zijn ze zo dom in denhaag dat ze daar blijnd voor zijn ja het geld word er wel met bakken uit gegooid dat wel maar het probleem echt oplossen kan volgens mijn als je het openbaar vervoer gratis maak kost geld tuurlijk maar dat weeg niet op tegen het voordeel
alfa mannetje zegt
Ik ben tegen 42 % belasting op een auto en 150 wegenbelasting per maan d!
Gemma zegt
NEE IK BEN TEGEN. Natuurlijk niet, weer een poging minder mensen op baan te krijgen en goedkoper zijn we er zeker niet mee Hij kan zijn tijd beter gebruiken a.u.b Minister laat zien dat je een Brabander bent. Nuchter nadenken
n.arnott zegt
Ik ben tegen de kilometerheffing
Albert zegt
nee tegen kilometerheffing dan maar op de brandstof betaald iedereen. Okk de buiten landers dat doen we daar ook bv Frankrijk,Oostenrijk, Zwitserland.
John zegt
Ik ben er tegen volgen mij ga je meer betalen dan wordt voor gespiegeld .
ik vind het onzinnege plannen van de regereing laten ze met echt iets komemen waar we wat aan hebben alle auto mobillist we betalen al genoeg en elkekeer zijn wij de klos met de plannen van de regering kilometerheffing vind ik onzin daar worden we niet beter op
CFDoes zegt
Nee tegen kilometerheffing doe maar op de brandstof.
wil zegt
het is een prima plan, de gebruiker betaalt. deze minister speelt het spel in ieder geval erlijk en enthousiast en mag een kans krijgen.
w.wolschrijn zegt
ik ben tegen kilometerheffing
Mavada zegt
NEE: want wel duurder, privacy en invoering wordt een drama.
OudeSAABSzijnmooi zegt
Slappe knieen van een prutskabinet en prutspoliticus. Meteen afschaffen die BPM en MRB. Op mijn auto zit al 30.000 BPM, absurd gewoon en dan denken ze ook nog dat ik aan bijtelling doe. DOEI!
henkie zegt
wij zeggen nee!!!!
OudeSAABSzijnmooi zegt
En dus invoering van de Kilometerheffing!
r.j steyger zegt
geen kilometerheffing want dit gaat net als met de brandstof
elk jaar weer duurder zo werkt de politiek in nederland,
het is nu al duurder laat staan over een paar jaar
dan heb ik het nog niet over misbruik van prive gegevens
die in de transponder worden opgeslagen,
stop hiermee het is in duitsland ook al mislukt
b.steigenga zegt
de oudere verkeers deelnemers zijn tegen
ad zegt
al jaren vergaderen en nog niets uit gezocht maar wel de zakken gevuld door middel praten en nog eens praten wij moeten nieuwe mensen dat wil zeggen een nieuw kabinet en geen praters maar doeners
bernst zegt
ze halen ales bij de mensen die maar net rond kunnen komen de eerte kamer moet maar eens beginnen met andere autos
johan zegt
nee, je betaald over de hoeveelheid km.ters meervoudig
dus inplaats 340 dan circa 1200 euro….dus tegen
meryem zegt
ik ben er op tegen om dat je altijd MEER moet betalen dan met de wegenbelasting
simon zegt
Heel slecht plan. Op dit moment staat niemand onnodig in de file. Bouwvakkers zitten al heel vroeg in de auto om niet in de file te komen. Deze betalen straks dubbel, heel vroeg op en toch betalen. Door het autobezit goedkoper te maken staats straks bij elk adres voor elk gezinslid een auto aan de stoep ook al hebben ze deze niet nodig. Nu kun je al nergens de broodnodige broodverdiener kwijt.
Maak het auto bezit duurder en het openbaar vervoer beter en goedkoper.
meryem zegt
ik ben tegen om dat je MEERgaat betalen dan de wegenbelasting
A.F.Slicher zegt
geen kilometerheffing
A.H.Koeneman zegt
Nee vriendelijk dank GEEN K.M. Heffing
pals zegt
Eurlings heeft naar mijn mening gelijk. Kilometerheffing is een eerlijke manier van (auto)lasten te verdelen. Hij die meer rijdt, betaalt meer. Simpel
Albert Versteeg zegt
Kilometerheffing is een waanzinnig idee. Wie controleerd deze hap? Er kan meegerommeld worden , de electronica is al helemaal niet te vertrouwen. Dus geen kilometerheffing!
j.vossen zegt
Ik ben tegen de kilometer heffing
J.J. van Paterswolde zegt
Ik ben TEGEN de km-heffing omdat het niet eerlijk is om de
automobilisten die voor hun werk veel moeten rijden hier-
voor te laten opdraaien. Bovendien is het kastje niet gratis, maar wordt betaalt van onze belastingcenten.
De provincies gaan hun opcenten missen en dit geld dan op
een andere manier op ons verhalen. Dan moeten de mensen
die helemaal geen auto hebben waarschijnlijk ook mee betalen. OPROEP: Stem op een partij die TEGEN de kilometer-
heffing is. Wij gaan bij de komende verkiezingen op een LOKALE partij stemmen. In ons geval op Gemaantebelangen of
Leefbaar Apeldoorn.
gerie zegt
NEE TEGEN KILOMETERHEFFING! we werken niet alleen voor de REGERING OM de AUTO ALS MELKKOE teLaten gebruiken om hun idiealen te laten door gaan we zijn maar met 7 mil. autorijders maar niet te gelijk op de weg voor ons plezier!
maar het is een noodzakelijk kwaad om de auto te gebruiken WANT er is op bepaalde yjden en plaatsen GEEN openbaar vervoer.
DUS NEE TEGEN KILOMETERHEFFING
van Meeteren zegt
er zijn te veel onduidelijk heden, dus weg er mee
Hans zegt
Nee tegen de kilometerheffing,het wordt een grote administratieve rompslomp,wat veel geld kost en niets oplevert de files blijven toch wel.
spes-mea zegt
ik ben moordekies tegen deze zoveelste uitkleed partij van deze regering, om de auto mobilist nog verder uit te kleden,Dhr Kok beloofde bij de invoering van het kwartje van dit zospoedig mogelijk zou worden ingetrokken,heeft U het gezien??? Nog een klein poosje en wij krijgen een zuurstof masker op en dan mag je betalen voor de zuurstof die je in ademt en vervolgens mag je weer betalen voor de Co twee die je uit ademt,nu en dan is het probleem toch op gelost want dat houd niemand lang vol , en blijven alleen de dieren nog over. leve de vrijheid
J de Laat zegt
Nee tegen de Kilometerheffing.
Het zal tot veel problemen komen,en later tot meer betalen komen waardoor de automobilist op hogere lasten komt.
Hanny de Laat zegt
Een grote NEE
Audri zegt
De ANWB is toch wel een “domme” organisatie.
Hebben in het recente verleden al een collega in het leven geroepen, en als er nu JA gezegd wordt kunnen ze de club wel OPHEFFEN !!!
alfa mannetje zegt
door jullie dus…..
breedveld zegt
Ik ben tegen de k m heffing om dat dit het fille probleem niet oplost. Ook de nieuwe tunnel onder de nieuwe Maas niet met een snelweg door Midden Delfland.Men denkt dat daar de doorstroming van het verkeer er daar beter door wordt,maar het tegen deel zal waar zijn , omdat men denkt dat het verkeer beter zal doorstromen en dan dat er weer meer mensen de auto zullen nemen.
Lia zegt
Ik ben tegen de kilometerheffing omdat dit net als de OV chipkaart meer gaat kosten dan wij nu betalen.
Ik rij 20.000 kilometer per jaar dat is als de heffing 0.03euro cent blijft 600,00 euro per jaar. Ik betaal nu aan wegenbelasting minder dan 600,00 per jaar. Ik ben bang dat in de spits rijden duurder wordt en helaas ben ik gebonden aan de spits.
kamiel-kaze zegt
leuk hoor zo`n kastje dat word in gebouwd word in een auto ,maar bij motoren kan dat niet en dan moet nog meer gaan betalen vanwege naheffing.
een eerlijk systeem zeggen ze **** you
NEE dus!
piet zegt
Nee tegen kilometer heffing !!!!
adhoozemans zegt
Wij zijn TEGEN de kilometerheffing
punt A: het wordt altijd meer als Eurlings nu zegt.
punt B: wat gebeurt er met de provinciale opcenten?
Dus nogmaals GEEN KILOMETERHEFFING.
piet zegt
ik ben er tegen omdat ik er slechter van wordt omdat ik geen nieuwe auto kan kopen dus bpm geen winst voor mij is den de buitenlander betaalt ook niet mee wat wij wel doen in het buitenlan
Gerben zegt
Bijna neemt onze overheid de automobilist voor de zoveelste keer in de maling. Denkt U even na, gelooft u werkelijk dat als de kilometer heffing in de toekomst geen extra geld in de staatskas zou opleveren, er ook maar iets over een verandering voorgesteld zou worden. Een overheid,(en niet alleen deze coalitie) zal altijd proberen, denoods met smoezen ,de staatskas te spekken.Kilometerheffing is gewoon een ordinaire belasting verhoging voor IEDEREEN.
stans zegt
Ik ben vóór de kilometerheffing en tegen dichtslibben van de wegen. Graag iedereen in de trein, lid amnwb en dagelijks auto gebruiker
H.J.Schaafsma zegt
Eerst wordt gestimuleerd een milieuvriendelijke auto aan te schaffen en dan word je gestraft ,zodat de voordelen weer verdwijnen, dit is m.i. een waardeloos beleid.Ik heb geloof in de ANWB en heb daarom mijn lidm. weer overgemaakt. Vr. groet Henk
C.j.vand er Spek zegt
Tegen kilometerheffing, we betalen al genoeg.
OudeSAABSzijnmooi zegt
Dat kastje heeft iedereen al in de auto, of de nav, of de tel is al een handig volgmiddel voor o.a. justitie.
winnie zegt
geen kilometer heffing. de auto is duur genoeg.
weer een nieuw melkkoetje erbij.
ton zegt
ik ben keihard tegen de km heffing,heb mij auto nodig
om op mijn werk te komen,dus spits heffing komt daar
ook nog bij,en dan 4 miljoen anwb leden ,waar onder ik
ook,zouden dan voor heel auto rijdend nederland de boel
uit maken,dat kan toch niet,er zou dan een referendum moeten komen waar ieder zijn stem kan duidelijk maken
maar ik heb wel meer gekke dingen gezien,die zelfde
anwb heeft het voor stel ingediend e vond het een goed plan
en nu??????????????????ik vindt het allemaal een beetje
smoezelig.
ton.
Dr.J.Hommes zegt
Ik ben VOOR de mogelijke KM heffing
t emen zegt
ik ben tegen kilometerheffing laten ze eerst maar het openbaarvervoer beter opmekaar afstemmen zonder langere wachttijden.
Hans zegt
De gehele afhandeling en berekening van de km-heffing zal veel meer kosten dan de wegenbelasting nu kost.
Hoe gaat het met km in het buitenland?
Reken de belasting via de brandstofprijs af.
Maar begin met het kwartje van Kok eraf te halen.
Ik ben in ieder geval tegen km heffing.
jokie1 zegt
Zelfs ik zeg NEEEEEEEE tegen de heffing van Eurlings en nu maar hopen dat de ANWB ook nee zegt dan weten wij dat hun hopelijk wel naar ons luisteren.Want haast niemand uit de tweedekamer luisterd naar ons.
winnie zegt
als je op het plateland woont, moet je al veel kilometers rijden, omdat alles ver uit elkaar ligt.
deze kilometer heffing gaat ons veel geld kosten.
bedankt regering
Annita zegt
Rekening-rijden is duidelijk veel en veel duurder!! Echt weer een gemene rotstreek v.d overheid, als dit doorgaat!!!Net als toen met die euro!!
edmundo zegt
ik ben tegen de kilometerheffing;een geniepig en dure vinding die leidt tot controleren van de burger en aantasting van de privacy.
Pauwels, H zegt
Rekeningrijden goedkoper? NEE!!!
Men heeft al miljoenen in onderzoeken gepompt die tot niets leiden.Gewoon weggegooid belasting geld maar wat geeft dat, als we tekort komen verhogen we toch weer de belastingen.
Den Haag speelt gewoon met hun hobby’s.
Met het rekeningrijden, minder wegenbelasting ! De provincies minder inkomsten! Wat zegt Den Haag; “dan mogen jullie je provinciale belastingen omhoog doen”. Mogelijk dat rekeningrijden goedkoper is doch alle burgers zijn er slechter af vanwege de belastingverhoging.De gemeentebelastingen zijn al fors verhoogd onder het mom “crisis”.
Als ik niets op mijn kerfstok heb dan ben ik niet zo bang voor mijn privacy, die is er toch al niet door het gebruik van al die pasjes. Dus ik zeg NEE!!!!!
frans zegt
km heffing wordt zeer ingewikkeld om te controleren. Te veel controle punten.bij gebruik van de electronica.Hoe gaat dat bij storing bij slecht weer of vorst sneeuw en ijs.Hoe doe je dat wanneer de km tellers slecht werken of worden vervangen.Fraude gevoelig. bovendien allen voor nederlanders of ook voor toeristen en buiten landse wagens.ga je dit met gps controleren en hoe staat het met de privacy.Welke gemiddelden ga je hanteren, co2 uitstoot, motor cyliner inhoud, bouwjaar . Ik denk dat het duurder gaat worden vanwege de controle organisatie.Ik ben dus tegen.Voorstel belasting heffing ,kwartje van kok ,van de prijs af,meer op lpg rijden beter voor het millieu,daarop belasting verlagen en belasting heffing alleen verrekenen met brandstof verbruik.grt.aan voorstel van camiel dus NEE.
nick zegt
waarom de autobelasting niet bij de benzine op
dan betaald een ieder na gebruik
werkt in andere landen wel waarom niet bij ons
P.v.d.Zwet zegt
Autorijden wordt stukken duurder.Als u een auto rijdt groter dan de kleinste klasse,gaat u veel meer betalen dan nu het geval is.Zelf rijdt ik 23000 k.m.per jaar met een volvo XC 70 op lpg.hiervoor betaal ik nu eu.1430,00 per jaar incl. opcenten.Straks wordt dit 23000x 13 cent is eu 2990 voor deze auto,daarbij komt dan nog een aanslag van de provincie ,dus bepaald niet kosten neutraal
R.B schiedam zegt
.Schande en nog eens Schande 25 cent KOK 10 cent Joop de UIL dan 2 cent geluidscherm telkens de wegen belasting om hoog ook nu weer Accijns op de benzine weer omhoor per 1 Jan dit jaar hoe lang pikken we dit nog van Dat zooitje in de Haag !!!!!Ja WILDERS wil je hier ook wat aan doen bedankt.
BPM is allen voor de rijken wat hebben wij daar aan met een tweedehands wagentje
gerellie zegt
ze pakken weer de kleine man
ben dus zwaar tegen
JDM Thijssen zegt
Voor 100% NEE tegen kilometerheffing
De kilometerheffing komt alleen maar ten goede aan rijke mensen,die een dure auto aanschaffen.
Iemand met een kleine auto ondervind alleen nadeel
J.Post zegt
Als particulier word je toch gepakt met name de kilometerheffing.Want als je toch moet rijden naar je werk_woonverkeer bijvoorbeeld 100 kilometer van Alkmaar naar Schiphol zullen de kosten behoorlijk gaan stijgen boven de wegenbelasting tot nu toe.De automobilist wordt al zwaar gestraft met de variabele hoge brandstofprijzen en wegenbelasting.Waarom is ons buurland Groot Duitsland beter geregeld die veel minder belastingen aan autobezit betalen dan hier omdat de Duitse overheid begrip heeft voor de automobilist.Onze overheid is al tientallen jaren bezig om de automobilist uit te melken en zijn nek om te draaien en we laten dat allemaal maar toe en daar moeten we een eind aan maken.Als de regering maar zijn gezonde verstand heeft de kilometerheffing zo gauw mogelijk van tafel vegen.En niks van die linkse partijen aantrekken.Want die zijn de grootste boosdoeners en zeurders in dit land.
F.J. Jansen zegt
De kilometer heffing wordt gegarandeerd de grootste technisch onhaalbare blunder van 2010. Er is geen systeem op aarde dat een dergelijke hoeveelheid data kán verwerken, en daarbij is de programmatuur is niet getest op een dergelijke schaalgrootte. Dit zal uiteraard pas blijken na oplevering, en moeten er gedwongen nog wat extra miljarden tegenaan om het toch operationeel te krijgen.
De (spook)facturen die mensen gaan krijgen zullen eveneens onmogelijk aan te vechten zijn. De verwerkingstijd hiervan gaat maanden kosten, en burgers kunnen geen enkel tegenbewijs leveren.
De kastjes in de auto zullen altijd worden gekraakt, immers als de inbreker de allerzwaarste kluis gewoon in eigen huis heeft, krijgt hij ‘m uiteindelijk heus wel open. Daarbij is software NOOIT met software te beveiligen!! Resultaat: nóg meer camera’s, nóg minder politie beschikbaar voor misdrijven.
Daarbij zal het ingezet worden als het ultieme middel om naar behoefte met slechts enkele centen verhoging, een gigantische hoeveelheid extra belastinggelden binnen te halen. Omdat protesteren tegen 1 cent verhoging zinloos lijkt, kan de regering ongestraft de autogebruiker verder uitmelken. Mensen moeten nou eenmaal naar hun werk, en het openbaar vervoer komt niet eens in aanmerking als alternatief.
Uit privacy oogpunt is het helemaal schandalig, maar privacy is al jaren stiekum op dezelfde wijze, camera voor camera, op de helling gezet.
fam. schnell zegt
Wil je het makkelijk en toch eerlijk houden plaats op iedere auto die in nederland rijd een vignette (dus ook de buiterlandse gasten). wij hebben een goed voorbeeld uit
zwitserland , werkt perfect. Geen kastjes ter controle in je auto.
marja zegt
Het maakt niet uit wat er wordt besloten. In Den Haag doen ze toch wat ze willen. Het enige wat ze nou net niet doen is luisteren naar het volk.
harm zegt
ze kunnen hier nog geen paspoort maken. en dan wel in elke outo n kastje en dat gaat werken? n hoop kosten. waarom niet gewoon benzine duurder maken. simpel betaald ook ieder die veel rijd.
J.van Oorschot zegt
Nooit aan beginnen die kilometerheffing,wel eens gehoord van een kabinet die iets invoerd zonder daar beter van te worden? Nee nooit aan beginnen dat word een melkkoe van de eerste orde elk jaar zal kilometerprijs wel fors omhoog gaan pertinent tegen
M.Vrolijk zegt
Ik ben fel tegen de km, heffing . Je wordt door de rgering altijd genaaid. Ze beloven van alles, maar uitvoeren ,homaar. Tijdelijk kwartje van de UIL voor Kalkar .kwartje KOK benzine
allemaal tijdelijk geen beloftes nagekomen.Dit systeem is de doodsteek voor de kleine man.
Visser zegt
Ik ben absoluut tegen rekeningrijden. Geld wordt met dit project over de balk gesmeten, privecy geschoden. Wordt in de loop der jaren natuurlijk erg duur net als alle projecten die de overheid opgezet heeft hierbij te denken aan de gezondheidszorg, dure Betuwelijn en gaan maar zo door. Er wordt al genoeg aan de auto verdiend en helaas worden de files niet opgelost. Het openbaar vervoer is niet toereikend en de mensen moeten toch naar het werk. Plus denk eens aan de schade de de schatkist oploopd als allemaal uit de auto zouden stappen.
Rick dos zegt
@Visser:
Ja, het is allemaal kut en verdoemenis hier in Nederland. Alle projecten mislukken! En toch zijn wij een welvarend land, is onze gezondheidszorg één van de beste in de wereld, komen wij als volk niks tekort, hebben we één van de betere infrastructuren in de wereld, en hebben wij de Deltawerken. En dát ondanks alle projecten mislukken en alles kut en verdoemenis is in Nederland. Das toch wel weer apart. Toch? Of niet?
@Visser:
Plus denk eens aan de schade de de schatkist oploopd als allemaal uit de auto zouden stappen.
Of denk eens aan het feit dat als mens er eerder was dan de dinosauriërs wij misschien, wellicht, mogelijk, ooit vleugels zouden, misschien wel, kunnen hebben gehad.
@dewitte:
Beste mensen,ik zeg NEE tegen deze heffing,want er zit meer onder het gras. Aléén de staat word hier rijker door.
Geachte heer/mevrouw de Witte,
Wilt u mij een plezier doen? Wilt u naar uw handpalm kijken? Kijkt u? Ja? Mooi. Wilt u nu uw handpalm zo hard mogelijk tegen uw voorhoofd slaan? Gedaan? Mooi. Dank u!
dewitte zegt
Beste mensen,ik zeg NEE tegen deze heffing,want er zit meer onder het gras.
Aléén de staat word hier rijker door.
ZET AUB,VOOR DIEGENEN,VÉÉL RIJDEN,DE BELASTING OP DE BRANDSTOF,ZOALS IN fRANKRIJK GEBEURT.
Dus ik ook,GÉÉN (KM-HEFFING)G-V-JU.
Hoogachtend Dw.
ben zegt
ik ben tegen kilometerheffing .geld verspilling.
dongen zegt
Wij zijn fel tegen de kilometerheffing, wordt veel te duur voor de automobillisten.
robert zegt
OOK IK STEM NEE
Toonen zegt
Gewoon in de brandstof verwerken lijkt mij het beste.Immers anders komt straks de provincie toch weer geld te kort , waardoor wij daar weer moeten bijpassen!(immers iedere belastingverandering is voor de consument een verslechtering)
roede zegt
Km. heffing niet doorgaan.!!!!
Niet te handhaven en te controleren.
Wordt een enorme chaos waarvan de kosten ver gaan boven de baat. Alleen al de controle op de facturering,foute facturering, betaling en eventuele foute of niet betalingen is ondoenlijk. Zoals verreweg de meeste mensen zeggen in de brandstofprijs op een eerlijke manier is de enige oplossing en ook dan is het de gebruiker die betaalt.
s.binda zegt
Beste mensen dit is weer een truc om de gewone man te pakken. Dus toch die melkkoe.
We moeten gewoon NEE zeggen.
gr.sb
j.l.mulder zegt
Ben absoluut tegen de kilometerheffing,als de a.n.w.b daar een voorstander van is,dan zeg ik per direct mijn lidmaatschap op,bovendien betalen we al jaren veel te veel ,door de diefstal van meneer kok,daar mee bedoel ik het kwartje wat hij van ons gestolen heeft
A.A.M. Evers zegt
Weer een manier om de melkkoe (auto) uit te melken met allerlei mooie voorstellingen van de Minister.
Laten ze de huidige wegenbelasting eens gaan gebruiken waar deze voor bedoeld was i.p.v van waar ze nu mee bezig zijn.
m.luitwieler zegt
Ik heb pas een zuinige auto gekocht.A-label.Ik betaal hiervoor geen wegenbelasting.Fantastisch!!Met de invoering van kilometerheffing ga ik toch weer betalen!! Waar zijn we mee bezig?? Minister Eurling zou 750.00 euro betalen als je een zuinige auto koopt.Bericht in AD. De auto dealer wist hier niets van ?? Hoe krijg ik die 750.00 euro terug??
J.Verstappen zegt
We zijn tegen de kilometerheffing zoals voorgesteld Het lijkt ons beter de gereden kilometers te verrekenen in de benzineprijs.
Ineke Domenie de Graauw zegt
Wij zijn tegen de kilometerheffing,doe iets aan de benzineprijs zodat iedereen betaald naar zijn afgelegde kilometers dat lijkt ons veel eerlijker,en wat moet ik met zo’n kastje in m,n auto???we worden al genoeg bespied !!!
m.e.silder zegt
kort en krachtig nee .
wat jullie ook moeten proberen dat kwartje van kok terug te halen .
want je merkt wel dat we zo weer aan een te hoge bezine prijs zitten .
kijk maar wat de lasten weken weer gebeurt is met de prijs .
bij voorbaat dank
hillbilly zegt
als de km hef. doorgaat dan alle door ons in het verleden en heden betaalde bpm terug ontvangen,dan piepen ze wel anders in s-gravenhage !! voor mij dus NEE.
Rob Borgsteijn zegt
We zijn tegen de kilometerheffing zoals voorgesteld. Laat de regering zich inspannen om op Europees niveau de “wegenbelasting” in de brandstofprijs te verwerken.
De verbruiker is zich meer bewust van de kosten per kilometer en zal naar verwacht minder rijden en bespaart hiermee ook het milieu.
Bedrijven moeten compensatie krijgen voor hun wagenpark via het belastingstelsel.
J.M.H.Keuss zegt
Grote onduidelijkheid omtrent Privaci, tarieven en uitvoeringskosten betekenen voor mij NEE.
jongeling zegt
kilometerheffing nee
Cools Jan zegt
Ik heb nog nooit zo een belachelijk geld verslindend project gezien.
Absoluut onzinnig en nog meer tijd en geld verspilling.
Zet bedrag op benzine prrijs en klaar is kees.
Geen tellingen geen miljarden verspillend systeem
j minnaard zegt
Voor mij hoeft die onzin niet
m.jagersma zegt
minister doorgedraaid,maar wil mischien
in de geschiedenisboekjes komen te staan,
doe het net zoals in sommige andere landen,
gewoon in de benzineprijs, maar wel eerst
dat kwartje terug liefst met rente.
G.N.A. Huson zegt
Nee tegen de kilometerheffing. Miljoenen investeringen, tarieven zullen ieder jaar stijgen en de gemiddelde automobilist heeft geen baan om thuis te werken. De kosten zullen veel hoger uitvallen. Het is weer een prachtige melkkoe!
M.Koopman-Kramer zegt
Ik ben absoluut tegen kilometerheffing, het is echt weer iets om ons op kosten te jagen, trouwens dat doen zij al een hele lange periode, neen minister, het moet afgeblazen worden!
jfpastor zegt
Nee ik ben tegen km heffing.
A.Straver zegt
Kilometerheffing NEE.
De autobelasting eraf, de benzineprijs de hoogte in zo betaald ook ieder voor de gereden kilometer, en de TOURIST ook.En heb je ook geen kastje nodig.
a klein zegt
ga niet verder met deze plannen. er zijn nu reeds miljoenen gestoken in diverse projecten, oa die stellages bij de Meern een paar jaren terug. uiteindelijk is de automobilist de betaler van al deze praktijken. als er toch iets moet gebeuren schaf de wegenbelasting af en pas dan de benzineprijzen aan, te beginnen bij de bodemprijs zoals in andere landen.
Jacques zegt
Ik ben tegen de km.heffing. Het bedrag is niet meer controleerbaar en wordt zoals de rest stelselmatig verhoogd. Liever een verhoging van de benzineprijs.
Dus mijn antwoord is nee, tegen de km heffing.
B.Cohlen zegt
tegen, het brengt een enorme administratieve rompslomp met zich mee met allerhand miskleunen.
G..Schouten zegt
Km.heffing NEE. Waarom 2x betalen. Door het kwartje van Kok betalen we al een heffing.
P.oppewal zegt
ben er FEL op tegen op de kilometerheffing denk op een andere manier aan geld te komen en niet op deze manier .
met zo”n kastje in de auto ben je net een vliegtuig met een zwarte doos aan boord,
laat de mensen meer carpoolen en niet op deze manier meewerken met de km heffing
mg camps zegt
wij zijn tegen rekening rijden
Adriana C. Verkaik zegt
Ook van mij een kort maar krachtig NEE !
En het “kwartje van Kok” naar ons retour. Eindelijk!
Mijn voorstel: gereden kilometers per jaar bepalen de belasting door geringe
belastingverhoging van de autobrandstof.
Ik en zovele ouderen rijden bijvoorbeeld veelal nog geen 5.000 km per jaar, dus
dat word dan eindelijk rechtvaardig rijden voor een “koopje”.
Die veel rijdt betaalt meer, dat is een keuze. De vervuiler betaalt is ook hier een
terechte slogan.
De fiets ook meer propageren. De auto voor kleine boodschappen niet als “fiets”
gebruiken naar een dichtbijzijnde supermarkt met overvolle parkeerplaats.
Met deze visie ben ik naar mijn idee bij de ANWB aan het goede adres.
richard en monique zegt
wij zijn tegen de kilometerheffing dus nee
a de vries zegt
ik ben er gewoon op tegen
de automobilist word altyd gepakt.
hoe zit het met de buitenlandse auto”s
H.Lucke zegt
ik ben tegen de kilometerheffing.ik vertrouw dit kabinet niet
......................J.Komejan zegt
Voor en betalen naar gereden aantal kilometers.Dit lijkt mij de eerlijkste oplossing.
J. van den Borne zegt
kilometerheffing is nergens goed voor alleen voor de staatskast. De files zullen er echt niet minder om worden,
dat zijn weer van die mooie burocratische verhalen zoals
bij de betuwelijn en die nieuwe lijn in Asterdam.
Het bewuste kastje in de auto mag er nooit komen, want er word zeerzeker misbruik van gemaakt, je krijgt nu al boetes
voor 5 km te hard rijden maar dan bij elke km. Er is maar een oplossing en dat is in de brandstofprijs verrekenen,en dan betaald de buitenlandse automobilist ook mee.
Wij moeten in buitenland wel belasting betalen via brandstof en tol. Dus duidelijk NEE tegen kilometerheffing
Bossenbroek zegt
Geen kilometer heffing. De buitenlanders die in Nederland komen betalen niet mee, terwijl wij wel in het buitenland moeten mee betalen.
Ton Biesheuvel zegt
Kilometerheffing NEE!!!!!
Dellink zegt
Ik ben tegen kilometerheffing om dat het vertrouwen in deze regering nul is .Zij beginnen met een rering bedrag maar waar is het einde en wat worden de bijkomende kosten
Ik heb daar geen vertrouwen in.
arie van der aa zegt
Geen kilometerheffing.
Wel afschaft van de bpm en dit dan or berekenen in de brandstof prijs, dan betalen de buitenlanse weggebrieker ook mee.
Streep A zegt
Dit lid zegt nee.
En ik zeg mijn lidmaatschap op als de kilometerheffing er door komt, heel simpel.
maudsabel zegt
Tegen de kilometerheffing,wij betalen al genoeg aan alle soorten belastingen.Breng de benzine prijs iets omhoog,dan zijn de kosten tenminste eerlijk verdeeld!!
metha zegt
NEE!!! Ik ben tegen de kilometerheffing
S.Chang zegt
Ik ben tegen kilometerheffing omdat het de privacy schaad.
Ook omdat het ongetwijfeld veel duurder zal zijn.
En dat de overheid zulke grote projecten niet tot een goed einde kan brengen de voorbeelden spreken voor zich.
alisietze zegt
Ik ben tegen invoering van de voorgenomen kilometerheffing.
Het wordt te duur, een administrative romslomp en een gaos t.a.v. tweedhandsaut,s
DUS NEE!!
gvdlaan-wit zegt
lost het probleem van de files niet op
Diana zegt
NEE!!! tegen de kilometerheffing
Polfliet J. zegt
Veel mensen die weinig rijden zullen niet tegen de kilometerheffing zijn.Meestal rijd ik niet in de spits, dus veel goedkoper dan nu. Dus ik ben voor de heffing.
P.de Wolf-Visschers zegt
Geen kilometerheffing////Het lost de problemen niet op. Ook is het systeem te duur en tast het de privacy sterk
aan. Pak liever al die oude auto’s (vervulers )aan.
peter oudshoorn zegt
ik ben tegen kilometer heffing
daar de werkende mens weer wordt gestraft
zorg er maar voor dat het openbaar vervoer gratis wordt en beter geregeld
daar de kantoor pikkies met het openbaar vervoer kunnen gaan plaats van in iedere auto een persoon
ik zelf ben bouwvakker en zal weer MEER MOETEN BETALEN
maar ik kan niet met mijn gereedschap op mijn nek naar de klant toe
DUS NEE GEEN KILOMETER HEFFING
Cantago zegt
Bijdeze: NEEE!
Ketwich zegt
Laten we ook eens naar andere landen kijken en misschien de buitenlandse bezoekers ook een duit in het zakje laten doen. Als ex inwoner van 5 landen zeg ik , deze km heffing neeeeeeeeeen, betere opties bekijken en misschien iets voor de ANWB waar k`met plezier al jaren lid van ben, om een vergelijkend onderzoek te doen. Wel zeer ernstig te beseffen dat we hier per auto al door de BD worden uitgekleed met 4 soorten belasting op een voertuig wat nodig is voor werk en af en toe plezier…….
hartman zegt
geen kilometer heffing denk aan de ouderen.
krijgen geen bezoek meer van familie.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
J.van Amersfoort zegt
invoering te duur/technisch nog niet klaar/politiek nietbetrouwbaar t.a.v.prijs en privatie
NEE dus !!!
A.M.G.Herman zegt
Als ze het niet veranderen naar NEE, dan zeg ik me lid maatschap OP van ANWB.
Verwerk de kosten in de brandstof !!!!!
DUS NEEEEEEE !!
yvonne zegt
NEE NEE EN NOG MEER NEE
géén km heffing
stegeman zegt
Veel te veel rompslomp
leo gootjes zegt
Bij deze TEGEN kilometerheffing het heeft al genoeg gekost
baba zegt
Ik sluit mij aan bij de NEE groep, openbaar vervoer
geen optie om op het werk te komen, nog maar eens de auto
als melkkoe.
marjan zegt
FALIKANT op tegen…….
geen kilometerheffing
Ben zegt
Als de ANWb het door laat gaan heb ik er geen vertrouwen meer in dan wil ik geen lid meer zijn van de ANWB,
rhap zegt
Kilometerheffing de doodsteek voor de plattelandsgemeenten.
Ik dacht altijd dat de ANWB er voor alle auto bezitters is maar moetik nu toch wel mijn standpunt wijzigen ANWB is er voor bedrijven en leaseautorijders.
Kijk maar eens naar de kilometerheffing berekening die word zo moeilijk in elkaar gezet dat het bijna niet meer is te volgen en je heel veel moeite moet doen om er achter te komen wat je straks per kilometer moet gaan betalen.
Dan maar eens kijken naar de enquête over de kilometerheffing moet je op de door de ANWB gestelde vragen antwoord geven
Natuurlijk zijn er voor standers van kilometerheffing maar dat zijn de meeste leasebak rijders die hebben het voordeel van minder bijtelling.
De kosten van de kilometerheffing zit verwerkt in het lease bedrag.
Door geen bpm op nieuwe auto’s meer te heffen word het aankoop bedrag veel lager dus ook het bedrag wat je jaarlijks bij moet tellen voor de fiscus ook, alle lease rijders blij.
Maar nu wat betekent het voor de mensen die 4 jaar moeten sparen voor een jonge gebruikte auto die betalen wat minder voor een gebruikte auto maar krijgen ook minder voor de huidige auto dus daar zit geen voordeel in.
Wat betekent het dan in praktijk neem een benzine auto van 4 jaar oud en die weegt 951 tot 1050 kg
Dan betaal je nu afhankelijk van de provincie waar je woont € 372,00 per jaar waar ik woon dat is dus € 31,00 per maand inclusief opcenten voor de provincie.
Als ik dus uitga van een kilometerheffing van € 0,05 per km dan ben ik na 620 km rijden al duurder uit ik ben al duurder uit omdat we straks naast de kilometerheffing nog een provincialenbelasting moeten gaan betalen
Je bent dus echt meer geld kwijt om auto te rijden en moet je niet vergeten dat de provincie ook met een nieuwe belasting en wie weet hoe hoog te van die belasting uitvalt die moet je er toch ook bijtellen omdat de provinciale belasting betaald word uit de opcenten die in de wegenbelasting zit.
Zeker ook niet vergeten dat de kosten die het bedrijfsleven maakt ook alweer door berekend aan de burger dus we worden hier voor de derde keer gepakt door de kilometerheffing .
Wat er gebeurd in de praktijk dat je als je op het platteland woont de grootste kans heb om veel meer te betalen voor het autorijden en dat buiten de provincialenbelasting wat nog niet in te schatten is hoe hoog dat gaat worden want daar moet een heel nieuw systeem voor gemaakt worden en de belasting moet worden geïncasseerd wat kosten opdrijvend is.
De kosten van het apparaat wat de kilometers bijhoud betalen wij direct of indirect ook met z’n allen ook het opzetten van de incasso moeten we betalen de controle hier op betalen we met z’n allen en de kwaliteit en de veiligheid van het apparaat word door de overheid niet voor de 100% gegarandeerd en zijn wij voor de 100% verantwoordelijk voor het werken van de apparatuur.
Ik zal nog een paar voorbeelden geven uit mijn eigen situatie.
Als wij naar een postkantoor (ING) moeten dan is het dichtstbijzijnde 20 km heen en 20 km terug kosten kilometer heffing €2,00
Het zelfde geld voor naar een bezoek aan het ziekenhuis 23 km heen 23 km terug kosten kilometerheffing € 2,30
Een bezoek aan de huisarts 6 km heen 6 km terug kosten kilometerheffing € 0,60 dan krijg je medicijnen en kan je weer € 0,60 kilometerheffing betalen .
Dagelijkse boodschappen doen daar geld het zelfde voor moet je wat speciaals hebben moeten wij 30 km heen en 30 km terug rijden kosten kilometerheffing € 3,00
Daarom slaat de kilometerheffing een hele grote financiële aanslag op de bewoners van het platteland en worden we gestraft omdat alle voorzieningen weg bezuinigd zijn de banken vertrokken zijn enz.
Als je in de Randstad woont met elke 3 minuten een bus tram of metro komt en met op elke hoek winkels dokters ziekenhuis enz. zijn de bewoners daar zeer bevoorrecht en is het zeker niet rechtvaardig dat de plattelandsbevolking de rekening gepresenteerd van de file leed in de Randstad.
De plattelandsbevolking komt hierdoor in een isolement te zitten een avondje cultuur of bioscoop restaurant sportclub bezoek zit er dan niet meer in de kosten zijn niet meer op te brengen.
De stelling de vervuiler betaald gaat ook niet eerlijk op want als dat zo zou zijn zal alle voertuigen schepen vliegtuigen trekkers graafmachines hijskranen bromfietsen snorfietsen fabrieken enz. moeten betalen .
Het volgende moeten de mensen zeker ook rekening mee houden het kilometer bedrag wat we nu moeten gaan betalen word elk jaar weer verhoogd het word het zoveelste melkkoetje van de overheid kijk naar de accijns op de brandstof en als het eenmaal is ingevoerd is er geen weg meer terug.
Mijn conclusie is de invoering van de kilometerheffing en de provincialenbelasting is zo grote financiële uitgave die we met z’n allen moeten opbrengen en nog niet is te overzien.
De garantie dat de apparatuur goed en veilig is word door de overheid niet gegarandeerd.
De kilometerheffing kosten die worden door berekend door het bedrijfsleven is ook nog niet te berekenen.
Al met al alles word door deze actie veel duurder en de burgers moeten het betalen en de plattelands mensen het meeste.
R.H.A.Pak
rein zegt
NEE” NEE” en nog eens NEE” dat is 300 procent NEEEE”!!!!!
Jan zegt
We gaan er geen DDR van maken dus geen Km heffing.
jan zegt
geen kilometerheffing !!ben anwb lid
laat dit niet gebeuren!!
Van Kuilenburg zegt
Ik ben TEGEN de Kilometerheffing.
Schaf al die belastingen af en verwerk het in de brandstofprijs.
Veel eenvoudiger, dus ook veel goedkoper !
rein zegt
NEE NEE 300 procent Nee
A.B.J. de Koning zegt
Lost niets op.
Kost meer dan het opbrengt.
aad van h zegt
Laat dit gewoon overgaan.aczijns iets verhogen veel rijden meer betalen minder kilometers minder betalen
j.van gelderen zegt
ik ben tegen de km heffing
van Ginkel zegt
tegen de kilometerheffing!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yvonne Sturkenboom-Aardema zegt
Geen kilometerheffing!!!!!!!!!
mat zegt
Helemaal eens met Henkarend! NEEEEEEEEEEEEE-anwb! Kben anwb lid sinds 1980 misschien komen er nog geweldige jaren bij?
peter segeren zegt
Ben TEGEN de KM-heffing. Kijk naar de landen om ons heen (o.a. Duitsland)waar een KM-heffing in de benzineprijs is verdisconteerd en desondanks de benzineprijs goedkoper is dan in ons land.
d de braij zegt
tegen kilometerheffing,werkt niet eerlijk
jlmvdn zegt
Wèl kilometerheffing !
ma dissevelt zegt
tegen de km heffing gewoon in de benzineprijs verwerken goedkoop en efficient
Evert Sijbring zegt
Echt geen kilometer heffing er is al romslop genoeg
40.000 km/jaar zegt
Hoe kan je nu voor of tegen zijn als we nog steeds niet weten wat het individueel gaat kosten? En dat dan ook nog voor de komende 10 jaar graag! Principe is goed, maar uiteindelijk vinden ze toch wel een manier om het duurder te maken zonder alternatieven te bieden.
versteeg zegt
tegen kilometerheffing,werkt niet eerlijk
Maurits zegt
tegen de kilometerheffing. Wij betalen al veel te veel. Openbaar vervoer is te duur. Sinds de afschaffing van de strippenkaart is het nog duurder geworden.
N.v.d.Zwan zegt
nee tegen kilometerheffing
meulenberg a.h. zegt
NEE tegen de kilometerheffing openbaar vervoer
geen optie om op het werk te komen, nog maar eens de auto
als melkkoe.waar is het einde van de melkkoe
chevylover zegt
volmondig nee ze melken ons al genoeg uit en bij ja zal ik bezuinigen op op lidmaatschap van de anwb want ik heb hem toch nooit nodig
zondervan J zegt
Wanneer deze kilometerheffing door gaat zal deze de andere heffingen moeten vervangen.Nu is al bekend dat er nog veel meer betaald zal moeten worden voor dat het systeem goed gaat werken.Een verhoging van de autokosten.Een enorm apparaat voor deze invoering en handhaving.Een herhaling van meerdere door de overheid ondernomen pogingen om iets nieuws in te voeren.Niet doen dus.
M.van Egdom-Baron zegt
Nee tegen de kilometerheffing.Het trefft toch weer de kleine man.openbaar vervoer is voor veel mensen geen optie
Joop van Schie zegt
Ik ben tegen,want met het kwartje van Kok werden we ook in de maling genomen,en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Johaneilers01 zegt
Ik zeg nee tegen kilometerheffing, we worden al genoeg gepakt met dure diesel en benzine, volgens Camiel wordt de kilometerheffing goedkoper!!! Geloof er niks van!!!!!
Gewoon houden zoals het is geen extra kastjes in de auto, heb me vroeger ook al groen en geel geërgerd aan kentekenbewijs deel III.
K.E. Schuchhard zegt
Een kilometerheffing, waarbij geen enkele garantie gegeven wordt dat deze ook effectief is en die qua uitvoering zeer kostbaar zal zijn, heeft mijns inziens geen enkele zin en mag worden ondergebracht in de categorie “betuwelijn”, om-dat er opnieuw een minister van verkeer zich wil profi-leren door een onzinnige maatregel in te voeren. Ik hoop van ganser harte dat Nederland nu eindelijk eens verlost wordt van deze betweters.
Westie zegt
Wil eerst een juiste berekening zien per km.Prijs van euro 95 naar beneden. Laat bejaarden maar belastingvrij genieten. Zonder alle werk in het verleden door deze groep waren er nu nie mogelijkheden.t zoveel
louiss zegt
ik zeg ja, de vervuiler moet betalen !!
J.N.Riensema Hulsebos zegt
Nee tegen kilometerheffing.
don zegt
ik ben lid en stem tegen de km heffing
gerrit zegt
Fel optegen want openbaar vervoer is slecht en volgens onze bereking gaan wij er fors op achteruit en kunnen
dan het autorijden wel vergeten .
Met een wao uitkering wordt je weer dubbel gepakt.
Al met al weer de gewone MAN
dirkenanneke zegt
Als de km heffing doorgaat word transport ook duurder en dus zal alles worden doorberekend aan de kassa.
ook als inwoner van het platteland ga je vast meer betalen,wie heeft deze onzin allemaal bedacht?
Dus volgens mij nooit aan beginnen.
schrijen zegt
gewoon NEE
kitty zegt
Ik ben tegen de kilometerheffing, omdat ik nu geen meer belasting (sinds deze maand) betaal, je niet weet wat je gaat betalen en wat de provincie weer wilt hebben. Laten ze maar het kwartje van Kok ermaar voor gebruiken, we zijn al de duurste van Europam wat de benzine prijs betreft en dan is het zo met de benzine betalen de buitenlanders ook mee.En openbaar vervoer is ook niet alles.
henk zegt
ik ben tegen de kilometer heffing.
theo janssen zegt
Nee, geen km. heffing. Inbreuk op privacie.Ben lid van de ANWB.
akko zegt
ik ben fel tegen kilometerheffing
C v vooren zegt
nee geen kilometer hefing
dit kunnen ze beter bij de brandstof prijs bij tellen maar dan zou de in heel europa zo moeten doen, wand dan kan niemand meer de wegenbelasting ontduiken en wie dan meer rijd tankt ook vaker en de zware brandstof gebruikkers betalen dan automatich meer,en dan rekenen de pomp houders maar weer af aan de belasting ,dat schild en hoop nieuwe kasjes in de auto en controlepalen langs de weg
met vriendelijke groeten C v Vooren
jan veldhuis zegt
tuurlijk ben ik tegen!!!
gewoon brandstof duurder dan betaald ook de buitenlander mee.
en met dat kastje in de auto heb je totaal geen privacy meer.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Wat NIEMAND hier schijnt te begrijpen: als de km.heffing niet doorgaat, komt er een alternatief… Het betalen naar gebruik ipv naar eigendom gaat er komen!!! Zijn al enkele alternatieven genoemd: tolpoorten, vervoersjaarkaart, etc. Jammer van de miljoenen belastinggeld die er nu al in geïnvesteerd zijn…
Ik vind de km.heffing, mist goed uitgevoerd, het eerlijkste systeem, en ik hou er niet van als mn belastinggeld verspild wordt, dus ik stem VOOR!
ger zegt
Nee geen km heffing wij betalen al genoeg belasting en alles word duurder het meeste vervoer van onze levens behoefte gaat over de weg
Ook ik ben lid van de ANWB.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
En nogmaals: vergeet niet dat belasting betalen een luxe is! We zijn het op 7 na meest welvarende land ter wereld, en stijgende… De landen boven ons betalen meer belasting (mn. Scandinavische landen). Duidelijk causaal verband dus!
Als je minder belasting wil betalen heb ik nog wel een tip: verhuis naar Irak, of Afghanistan ofzo…
DOEEEEEEEEEEG!
lincoln zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: dat zelfs jij je bang laat maken !!
midasracer zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Of naar Duitsland, Frankrijk, Spanje, Canada, Australië, Zwitserland enz. Ik wil wel weg, liever gisteren dan vandaag, maar mijn vrouw niet. Nederlanders betalen teveel belasting omdat allerlei linkse hobbies moeten worden gefinancierd. Daarom stem ik op de PVV.
J.F.Oostenrijk zegt
Ook ik ben tegen de kilometerheffing, te duur en te weinig privacy.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Lincoln: bang maken??
Valt mee hoor, in tegendeel…
Ik schijn de enige hier te zijn die geloof heeft in de regering. Dat is meer mijn punt.
Ik vind het belachelijk dat de ANWB ‘om advies wordt gevraagd’. De grootste fout van Camiel! We moeten weer terug naar vertrouwen in ‘de wijze mannen’, of op zijn minst het IQ in zo’n enquete verwerken.
Ben ik wel benieuwd naar, als je het opleidingsniveau meeneemt in de voor- en tegenstemmers van de km.heffing. Kun je lachen!
lincoln zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
dus dit referendum zou met een IQ goedkeuring moeten gebeuren ..
en die politieke partijen waar jij zoveel vertrouwen in hebt ..
hoe zijn die dan gekozen ??
maw .. je sluit jezelf uit van deelname ..
r.sietzema zegt
ik ben tegen de kilometerheffing
ik ben lid van de ANWB.
jlf welkenhuizen zegt
ik ben tegen de kilometer heffing zoals hij nu in elkaar zit.van mij mogen ze die stop zetten want als je al een auto hebt die al zuinig is krijg je geen enkele korting
alleen bij aanschaf van een nieuwe auto heb je er voordeel bij.ook al heb je een auto die niet zuinig is bij nieuw aanschaf dus ik be doel een grote slurper die hebben wel dat voordeel.wie kan zich tegenwoordig nog een nieuwe auto permiteren in daze tijden.en dan willen ze dat op die manier doen.dat ze maar meer belasting heffen voor grote wagens die ook meer verbruiken
bephola zegt
Ook ik ben tegenals lid van de ANWB Als ze nou eerst het kwartje van kok eens terugstorten en dan nog eens praten alles is tijdelijk maar hoelang duurt tijdelijk??
ANWB ik wil nog heel lang lid blijven dus zeg hier NEE tegen.
a.e.kuyper zegt
Zijn ze nou helemaal gek daar in Den Haag ?
NEE NEE NEE KILOMETERHEFFING WEG ERMEE !!!!!!!!!!!!
J.Jansen zegt
Ik ben tegen kilometerheffing.
Ben geen ANWB-lid.
Als dat kastje storingsvrij is,meneer Eurlings,misschien een ideetje om het bij u en uw collega’s in het hoofd in te bouwen.
Houd misschien gestoorde ideëen tegen.
john zegt
Ik ben ook tegen de km heffing dus nee nee
C.H. Iseli zegt
NEE, NEE, NEE geen kilometerheffing, we hebben ons Kwartje van KOK nog steeds niet terug. de regering is mede hierdoor niet geloofwaardig in wat zij ons willen laten geloven. ANWB maak jullie sterk voor je leden, zorg dat er een stukje rechtvaardigheid terugkomt.
m-v-a zegt
Zowieso geen kilometerheffing. Ik vind het alleen raar dat ANWB leden wel inspraak hebben, en niet leden niet. Automobilist=automobilist. Beter referendum hierover!
henk zegt
henk, ik ben tegen omdat wij nederlandse automobilisten met een paar miljoen autos weer voorop lopen met deze heffing het is toch van de zotte dat er een kastje in je auto moet zitten,dat door de overheid in je keel wordt geduwd kijk naar omliggende landen waar de meeste kosten inde benzine prijs zit.laten ze een voorbeeld aan zuid afrika nemen daar zitten zelfs WA verz.in de benzine prijsvoor derde ik ben lid en fel tegen.
Hanneke zegt
Iedereen kan stemmen op de site van de ANWB, ook niet-leden!
Maarrrr: misselijkmakende suggestieve vragen: uiteindelijk kan je dus geen concreet ja of nee stemmen! Misleidend. Ook van Woerkom is een boef. Als dit doorgaat gaat niet alleen Nederland nog verder ten onder, ook de ANWB… Ik zeg nu al op. Laatst stond in de ANWB-gids een artikeltje over de KM-heffing. Nou, je hoeft geen taalkundige te zijn om te zien dat de ANWB-staf gewoon voor is. Vandaar ook dat de vragenlijst zo suggestief is opgesteld!
Hoe durven ze, en dan ook nog in deze tijd! Als ze het in d’r hoofd halen dit in te voeren dan wil ik mijn rest-BPM terug!
Het wordt onderhand tijd voor grote burgerlijke ongehoorzaamheid…….
A.J.P. GRIPPELING zegt
Er is m.i. veel aangelegen om een ander belastingstelsel voor automobilisten in te voeren. Volgens mij gebeurt dit op een verkeerde manier met de kilometerheffing. De uitvoering is m.i. veel te duur. Een tolheffing zoals in Frankrijk lijkt mij goedkoper met diverse tarieven voor de wegen met de daarbij behorende tijden. Men zou dit kunnen laten gebeuren met slagbomen en de daarbij behorende betaalautomaten.
Maar op de dure kastjes en de niet eenvoudige uitvoering van de kilometerheffing zijn de kosten veel te hoog. En om maar niet te spreken over het onderhoud en de controle hierop.
Het lijkt mij dus zaak om hier eveneens een onderzoek naar te stellen.
Mijn volgende put is, hoe komen de provincies straks aan hun inkomsten na het opheffen van de motorrijtuigenbelasting.
Komt er weer een nieuwe belasting t.b.v. de provincies?
Laten wij als inwoners van Nederland hierover nadenken.
wim schalkwijk zegt
de grootste onzin die ik gehoord heb is dit de auto is de grootste melkkoe van de ovcerheid mvg w schalkwijk
CCM de Waal zegt
Geen Km heffing het is een kosten verhogende en niet goed controleerbare actie.
het systeem wordt absoluut gekraakt danwel gesaboteerd.
G.R. van Beenen zegt
Is er nu nog niet genoeg geleerd van alle falende electronica zoals paspoort, OV Chipkaart, geldautomaat, enz.? Alle, ik herhaal, alle electronica, hoe geraffineerd ook gemaakt, is te kraken, dus wees gewaarschuwd…
a.venmans zegt
Geen km heffing, wie veel kilometers rijd moet veel betalen zelfde systeem als in bv Duitsland hanteren
Svenska Aeroplan AB zegt
@ Lincoln: die politieke partijen zijn gekozen door het gedeelte van de bevolking dat er toch een beetje verstand van heeft. De rest koos SP, of LPF ofzo…
lincoln zegt
@Svenska Aeroplan AB:
andersdenkenden voor dom uitmaken .. niet echt jouw stijl ..
dat doen enkel bange en in het nauw gedreven mensen ..
HansJan zegt
Over de KM heffing het is weer geld uit de beurs kloppen van de automobilist.
Wanneer stopt de regering eens. Ik ben tegen de KM heffing punt uit.
Groetjes HansJan
leida Ruiter zegt
KM heffing?? NEE. De mensen van het platteland zijn de klos. Wij moeten voor een brood ver rijden naar een winkel en met dit weer moeten we qwel met de auto.
Moeten we allemaal in de stad gaan wonen?
Groet Leida Ruiter, Slijkenburg
Willem Chr. zegt
Jammer dat we zo langzamerhand 18000000 Landsbestuurders in Nederland hebben die geen algemeen belang onderkennen
A.Mulder zegt
Mijne Heren.
Ben Heel erg tegen de kilometerheffing.omdat het
weer een geldverslindend project is van een
minister die naam wil maken in de geschiedenis.
nieuwenhuis zegt
km heffing hoe hierover te oordelen de info is zeer gekleurd en incompleet eerst volledige openheid dan kan ik het juiste antwoord geven , maar nu ben ik zwaar tegen.
stel het geld is daadwerkelijk nodig, want minder files krijg je niet met km heffing Wij hebben een europa gebruik deze en voer een europese belasting in en verhoog binnen heel europa de brandstofprijzen met 50 eurocent per ltr. geen moelijke ict , geen extra ambtenaren een ieder bepaald zelf wat hij wil betalen door meer of minder te rijden en kiest zijn eigen type auto naar zuinigheid ect. en verhoog de verkoop prijs naar rato van de uitstoot CO2
rademaker zegt
L.S.
Ik ben 100 procent tegen de voorgestelde kilometerheffing
succes k.r.
HvD zegt
Ben tegen de kilometerheffing laten ze maar iets verzinnen dat AOWers ook kunnen blijven rijden
Hubert zegt
@HvD:
Dan is dat toch ideaal!
AOWérs rijden DOORGAANS weinig kilometers en hebben MEESTAL een kleinere auto.
Juist die zullen dus veel goedkoper uit zijn.
Henk. van Driel zegt
Tegen deze heffing ofdat heel Nederland muurvast zou staan, laat deze regering maar eens iets aan spreiding gaan doen van zowel de werkende als de wonende.
jan huttinga zegt
Ben tegen de kilometerheffing, het komt er altijd op neer wat de regering bedenkt, dat het ons burgers meer geld gaat kosten.
kamphof. zegt
Ik ben fel tegen het rekeningrijden!!!
Svenska Aeroplan AB zegt
@ HvD: laat de km.heffing nou juist gemaakt zijn voor de gemiddelde AOW’er!! Je betaald naar gebruik, ipv naar eigendom, dat is en blijft de basis. Dus minder rijden, is minder betalen voor de duidelijkheid…
@ Lincoln: zie hierboven wat ik bedoel…
lincoln zegt
@Svenska Aeroplan AB:
ik zou er in theorie het goedkoopste vanaf komen ..
maar als een ambtenaar “milieu” en “filedruk-vermindering” aanvoert ..
dan weet je zeker dat je met een gore leugenaar van doen hebt ..
en met dat vieze corrupte volk wens ik GEEN zaken te doen ..
j.w.bleeker zegt
Dit lid zegt NEE.
j.w.bleeker zegt
Er moet elk jaar zoveel door de auto rijder opgebracht worden voor de schatkist en als er eerst miljarden kosten gemaakt worden,dan weet U het wel.Nogmaals NEE>
Müller K.F. zegt
Ik ben het in principe eens dat de vervuiler betaald maar
zie niets in een kilometerheffing!!
Waarom;duur systeem
Er zijn toch diverse mogelijkheden om hetzelfde effect de berijken, zoals: Beter en goedkoper vervoer,verhogen van de benzine accijns,zwaardere en duurdere auto`s extra belasten en zo zou ik kunnen doorgaan!!!
hardenbol zegt
wij zijn vierkant tegen
wil coenders zegt
Ik ben voor het rekening rijden. Rijd plus minus 10.000 kilometers per jaar
japio zegt
ten eerst kunnen ze je 24 per dag je auto in de gaten houden ten tweede als je door die spits moet moet je er toch door heen dus helpt niet want je moet toch elke dag naar je werk ten 3 je krijgt een kasje van de overheid in jou eigen betaalde auto die van jou is ten 3 this niet water dicht en de vierde de regering die dit verzonnen heeft en al die tijd en geld er in hebben gestoken leggen het bij de anwb weg om te stemmen stemmen we tegen schaffen ze het af ten 5 wat als je een stooring in het kasje krijgt moet je het zelf gaan betalen mensen mij oordeel schaf af dit gezeik want dat is het gewoon
jhuigen zegt
ik.vind het asociaal dat de burger er weer de dupe van moet is de normale man die geen nieuwe auto kan betalen heeft niets aan de bpm afschaffing dus worden de ryken er weer beter van dus afschaffen die kilometer heffing
joke zegt
is maar een mogelijkheid om de files op te lossen ,maak het openbaar vervoer zo goedkoop dat de mensen met plezier de auto laten staan .
conclusie:
geen files
geen kastje in de auto
geen luchtvervuiling
minder kosten in de gezondheid
gezondere mensen,enz enz enz enz enz enz
riedijk zegt
ben voor k.m. heffing, omdat je zelf kunt bepalen hoe duur het wordt.
zeker als je buiten de spitsuren rijdt.
heremetijd zegt
Eurlings of Eurolink?
Het is pure verspilling om met lopende motoren stil te staan in een file.
Werknemers komen te laat in de fabriek en de consumptiegoederen te laat in de schappen.
De files moeten dus worden opgelost om de economie te redden.
Hier komt de oplossing: betalen per gereden kilometer.
In elke auto komt een kastje om te registreren wanneer, waar er hoeveel kilometer is gereden.
Alleen al de vervaardiging van de kastjes, de controle daarop en de regelgeving daarvoor en wat er allemaal nog meer bij komt kijken veroorzaakt veel werkgelegenheid en is dus goed voor de economie. Ook al zou je alsnog met zo’n kastje in de file staan.
Het milieu verdient ook een betere behandeling. Het autorijden op fossiele brandstoffen moet duurder worden. Productieprocessen waarbij CO2 vrijkomt moeten worden ontmoedigd; ook de consumptie van de producten daarvan.
U begrijpt het al, de filedokter bijt de milieuverpleegkundige.
Wat zou de bestuurshygiënist hiervan vinden?
De bestuurshygiënist:
De fossielenbrandstof voorzien van een pittige accijns zou heel doeltreffend kunnen werken. zowel ten aanzien van het milieu als van de files. Dat geeft internationaal mogelijk wat spanning op de beurs. Bijkomend voordeel is wel dat met name oorlogvoeren ook veel duurder wordt. Energie opwekking via de wind en de zon zou je niet moeten belasten. Menselijke arbeid al helemaal niet. De consumptie van artikelen met eindige grondstoffen natuurlijk wel. Zo zal de rijke consument automatisch meer belasting betalen dan de arme. Dat geldt even zeer voor onverstandige als verstandige mensen.
Een politicus als Eurlings heeft echter een andere agenda. Dat geldt ook voor de mensen die stemmen. Zo werkt dat nu eenmaal in de praktijk. Het wordt dus eurolink.
Heremetijd
http://www.ziekvanzorg.nl
Herman zegt
Waarom doen we het niet gewoon via de brandstofaccijns? Er blijkt nergens uit dat de buurlanden het idee meer rijeden/meer uitstoten = meer betalen zouden afwijzen. Ga met ze praten. En spitsheffing kan prima via de bestaande camers’s voor de trajectcontroles. Hoe moeilijk moet het zijn?
dewitte zegt
-edit: caps lock terror-
fr4545 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
fr4545 zegt
het is denk ik zo, als je +- 15000 km rijd p jaar speel je qiet. rij je 30000 km p j. betaal je 2 keer zoveel als nu. enz, bij 60000, 4x wij betalen 16oo euro p jaar. word dan x 4 is 6400 euri wegenbelasting p. jaar. excl brandstof, verzekering en dergelijke. in duitsland zijn de auto s goedkoper dan hier, de diesel 1 euri en de wegenbelasting voor een grote diesel minder dan 450 euri p jaar. en dan nog stasi kastjes in de auto, geen specificatie van de km, geen gevoel van vrijheid, en ze kunnen wat de km prijs betreft doen wat ze willen. ze denken zo als ze bijvoorbeeld weer een bank gered hebben, weer iedereen wat euricentjes er boven op dan lijkt het niet zoveel. maar als je 60000 km p jaar rijd is het 60000 km x wat euricentjes er boven op, looptflink in de papieren, het land gaat naar de verdommenis met de km heffing, en als je straks in de file rijd en dan ook nog zoveel moet betalen in de file p. km, wat zal je je dan kwaad maken.
g.wessel zegt
Stop deze miljarden-verslindende hobby van kilometerrijden
en verreken per brandstof,daar zit al genoeg geld voor de overheid in.Wie veel rijdt,betaalt meer dan iemand die weinig rijdt.Wil je het nog simpeler?Dat gaat niet.