
Met vlot bedoelen we de looks, maar toch beter dan niets.
Van alle merken in de Volkswagen Groep is Skoda misschien wel de meest interessante. Je krijgt alle bekende Volkswagen techniek in een Skoda-jasje. Ondanks dat niemand waarschijnlijk écht warm zal lopen van auto’s als de Octavia en Superb, zal er ook niemand over vallen.
Wil je een ‘dikke’ Skoda, dan moet je opteren voor een ‘RS’, op dit moment zijn de Skoda Octavia RS en Kodiaq RS de enige optie. Een andere mogelijkheid is kiezen voor de Sportline, die we tot nu toe alleen zagen op de Superb. Gelukkig heeft Skoda nog een ‘sub sub-label.’ Dat is namelijk de ‘Monte Carlo’. Het is misschien niet de sportauto die je jezelf beloofd hebt, maar als je een Skoda koopt, dan is smoelt een Monte Carlo versie best aardig.
Het recept is vrij simpel maar doeltreffend. Een leuke bodykit, grotere velgen en wat hoogglans zwarte accenten. Goed nieuws voor als je een Skoda op het oog hebt, want er komen twee Skoda’s in ‘Monte Carlo’-uitvoering bij. Voor de IAA in Frankfurt zijn namelijk de Scala Monte Carlo en Kamiq Monte Carlo bevestigd.
Het ‘Monte Carlo’-label zagen we voor het eerst in 2011 op de Fabia. In die tijd zijn er Monte Carlo-versies geweest van de Yeti, Rapid, Citigo (alledrie geïntroduceerd in 2014). De eerste twee zijn inmiddels uit productie.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@StijnB: Misschien omdat het recent nieuws is wat hier staat?
Nooit begrepen waarom de Skoda Citygo (en Seat Mii) niet de 3 cilinder TSI motor hebben gekregen, zeker nu er een GTI van de up! is.
@hzw: Zonder dergelijke kunstmatige segmentering zou m’n nooit meer de (iets duurdere) VW variant ervan verkopen …
Maar on-topic: Extra vlot is dus een sticker en misschien een striping; of zit er ook echt een tune van 59pk naar 69pk bij (*gaap*) ?
@hzw: Jammer genoeg is de TSI variant al een tijdje niet meer te bestellen, ik had een proefrit met een 90 pk gedaan en toen ik terugkeerde om er ééntje te bestellen was het niet meer mogelijk. Enkele weken later verdween ook de GTI ( ook in Duitsland) .
@wimof: van de Up! ? in Hasselt (Belgie) staat er een rode in showroom
@saxoke: Ik wilde graag 1tje met alle mogelijke uitrusting erop. Ga ondertussen afwachten wat de WLTP gaat brengen.Alvast bedankt hoor!
@wimof: euhhh ik dacht dat de up citigo en mii inmiddels uit productie waren en in 2020 enkel nog met elektrische aandrijving te krijgen zijn
@towi1989: Neen, je kan enkel nog de 60 pk versie bestellen in verschillende uitvoeringen, en de cng versie.
VW stond toch voor, volkomen waardeloos?.
@mikje90: Ja, lachen was dat in groep 8 zeg! Net zoals Boeren Mest Wagen.
@torsen: ja of Samen Knutselen Onder De Auto
@chriscross: Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks
@theblazerunner: Vele Onderdelen Liggen Verder Op
@str8six: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd
@123bat: Alle Lullige Flut Auto’s Roesten Onder Meest Eenvoudige Omstandigheden
@torsen: wat te denken van Bij Mercedes Weggegooid
@torsen: Yapanse Arbeiders Maken Alles Half Af.
Een Fabia Monte Carlo. Dat sluit elkaar toch net zo uit als BMW en FWD?
@karhengst: voor de Njetset.
Begon enthousiast het artikel te lezen en eindig in ‘meh’ modus.
Skoda is en blijft saai. Dit maakt wellicht iets dragelijker, maar toch zie ik mezelf er niet snel een kopen of leasen. Überhaupt geen VAG eigenlijk..
@saffie89: Rij er dan eens mee. En kijk ondertussen ook eens hoe VW ag wagens bouwt.
Doe mij toch maar een Laurin-Klement uitvoering.
typfoutje
dan is smoelt een Monte Carlo versie best aardig.
De Octavia RS is al niet meer leverbaar. Alleen nog wat uitloopuitvoeringen met beperkte motoriseringen.
@bernoulli: er bestaan maar 2 motorisering en van de Octavia vRS. Namelijk de 2.0TSI en de 2.0TDI
@saxoke: weet ik. Ik bedoeldr dat de Octavia nog maar in een paar motoriseringen te bestellen is. De diesel zijn al niet meet te configureren. En de RS dus niet meer.
Laat maar komen! Ik betrap mijzelf erop dat ik vaak ff snel het uppie GTI van vrouwlief pak en daar best lol mee heb!
Na iedere start snel alles nakijken