
557 pk’s én je haar blijft in model. Wat wil een mens nog meer.
Feitelijk wisten we al dat er een dichte variant van de hete Mercedes-AMG GT C Roadster zou komen, maar in Parijs is een en ander door AMG-chef Tobias Moers bevestigd. We kunnen het model al in de nabije toekomst verwachten en naar verluidt komen de specs overeen met die van de cabrio.
De gesloten versie krijgt evenals de hardcore AMG GT R de beschikking over beweegbare louvres in de grille. In gesloten toestand helpen ze de airflow en dus het verbruik een handje en bij hogere belasting openen de verticale spijlen voor meer koeling. We zagen deze feature al eerder op de IAA Concept. Je weet wel, die Mercedes met uitschuifkont.
Verder valt op dat Mercedes met de AMG GT de McLaren-strategie lijkt te volgen: behoorlijk wat verschillende versies van één auto met diverse vermogens. Naar verwachting wordt de gesloten versie van de GT C ergens komend jaar onthuld. (via: Autocar)
Foto: Mercedes-AMG GT C Roadster
uhm, is de coupe variant niet gewoon de amg gt? 2 deuren en een vast dak.
die niches worden zo erg dat ik het gewoon niet meer snap
@janmetdelangeachternaam: ik vermoed dat het een hatchback wordt.
En er is weer een niche gevuld. Toch knap dat ze telkens weer eentje weten te verzinnen/creëeren. Wel een mooie auto trouwens.
Echter waar Mercedes allemaal uitvoeringen van één model, de GT, uit brengt, doet McLaren het toch iets anders. Je hebt een 911 S, GTS, Turbo, GT3… Allemaal van dezelfde 911 koets. McLarens hebben nét andere daklijnen en afmetingen. In de basis allemaal een 12C, maar wel iets meer afwijkende vormen dan een AMG GT.
@phaeton: wist niet dat mclaren ook al een 911 had ?
@phaeton: Jij doelt waarschijnlijk op het feit dat de Sport Series, Super Series en P1 allemaal rondom hetzelfde chassis, dezelfde monocoque en dezelfde basismotor zijn gebouwd, maar toch een ander uiterlijk en een andere focus hebben. Dat is puur omdat McLaren niet de budgetten van bijvoorbeeld een Ferrari of Lamborghini heeft en kun je dan ook niet vergelijken met wat Mercedes hier doet. Dat kun je beter vergelijken met bijvoorbeeld de A-klasse, CLA-klasse en GLA-klasse die ook vanwege kostenbesparing en schaalvoordelen o.a. het platform en de motorisering delen. Die wagens (zowel de verschillende McLaren series als de Mercedes A-range) worden ook echt als andere modellen met een andere focus in de markt gezet, in tegenstelling tot de AMG GT C die als snellere variant van de AMG GT in de markt wordt gezet.
Overigens doet McLaren wel exact hetzelfde. Binnen de McLaren Sport Series heb je de 540C, 570S en 570GT, en binnen de McLaren Super Series kun je kiezen tussen de 625C, 650S en 675LT, waarmee je ook in Woking (Net zoals bij Porsche en Mercedes) terecht kunt voor verschillende smaken van dezelfde auto.
Het schijnt dat Mercedes ook met een AM-RB concurrent komt. Met 1:1 gewichtsratio.
@kapitein187: Klopt, daar heeft Autoblog eerder vandaag ook over geschreven. http://www.autoblog.nl/nieuws/bevestigd-mercedes-gaat-hypercar-bouwen-91479
@Edge: haha ik zag het net nadat ik had gepost. Had ff verder moeten kijken..
Een dichte versie van een open versie van een dicht model?
@appelvis: Idd wie snapt dit nog.
557 pk’s én je haar blijft in model. Wat wil een mens nog meer.”
NA motoren, V8, veel displacement en HEEL VEEL ECHTE HERRIE!! Dit blijft, zoals je zegt, een kappersauto.
Nu weet ik nog altijd niet waar de C voor staat in AMG GT C. Duidt op extra power en typenamen AMG GT S en AMG GT R waren reeds in gebruik, dus dan maar de letter C gekozen? Kunnen ze in Das haus zelf nog wel volgen met hun niches en typeaanduidingen?
Een cabrio van de coupé waar ze nu weer een cabrio van maken?! Die marketeers bij Mercedes zijn nu echt doorgeslagen.
@trustmeiamanengineer: nee daar hebben ze nu dan weer een coupe van gemaakt. Ofzo. Toch?
@gulli: hah ohja, dat bedoelde ik… Nog geen koffie op ;)
Blijft n mooi ding.
Wordt eenzelfde rommeltje als bij de 911.
Zou gewoon de vanilla versie kopen. Die zijn goed genoeg.
Nog steeds wacht ik op de Mercedes AMG GT C R-S Black Series Roadster Final Edition.
Kapsels zijn zó overgewaardeerd!
De logica erachter is ver te zoeken inderdaad, maar ik denk wel dat ik dit de lekkerste versie vind. Met deze facelift vind ik hem echt opgeknapt en als coupe blijft hij toch het mooist.
Oooow, ik begrijp hem; de dichte versie van de open versie van de dichte AMG GT