En nee, het wordt niet de Estoque die je al kende.
Zoals je zeer waarschijnlijk weet komt Lamborghini later dit jaar op de proppen met de Urus: een SUV die moet zorgen voor een ongekende boost van de verkopen in Sant’Agata Bolognese. Met deze Urus wil Lambo namelijk de grens van 7.000 verkochte auto’s per jaar doorbreken. Er rust van meet af aan dus al een zware taak op de schouders van de AWD stier die hoog op de veerpoten staat.
Om de verkopen nog verder omhoog te jassen komt het merk in 2021 naar verluidt met een vierdeurs auto die in de categorie Porsche Panamera valt. De Estoque komt waarschijnlijk in je op als je dit leest, maar het productiemodel zou geen afgeleide van die concept car worden. Wel is de vierzitter bedoeld om het gat tussen de sportwagens en de Urus op te vullen.
Lamborghini is overigens niet bang dat deze vierdeurs klanten voor de Urus gaat kosten. Klanten die in deze klasse shoppen hebben immers (budget voor) meerdere auto’s. Een extra vierdeurs vechtstier kan er dan ook nog wel vanaf. De nieuweling komt naar alle waarschijnlijkheid op het MSB-platform van de Panamera en de Bentley Continental GT te staan.
De bron (Autocar) laat echter de mogelijkheid open dat Lamborghini juist een modellijn tussen de Huracán en de Aventador in plant. Deze nieuwe supercar zou op een in eigen huis ontwikkeld platform van koolstofvezel komen te staan. Ook zou het kunnen dat de nieuweling juist een supercar wordt die bóven de Aventador in het gamma wordt gepositioneerd.
Kortom: spannende tijden voor de meest extreme van alle VAG-dochters. Er gaat zeer waarschijnlijk een extra modellijn komen en de kans is groot dat dit een vierdeurs familieauto wordt. Het kan echter ook een derde supercar worden. We wachten eerst de komst van de Urus maar eens rustig af.
badmat zegt
Ja?? Is dit de meest extreme van alle VAG-dochters??
Dacht het niet
pindakoning zegt
@badmat: iedereen weet dat dat Skoda is natuurlijk
spykerboy zegt
@badmat: mee dat is seat natuurlijk!
Loek zegt
Ik zie nu pas hoeveel Estoque er in de Huracan verwerkt zit.
Lamborghini, als je aast op een GT-auto zit ik niet te wachten op een 4deurs want daarvoor bestaat de Panamera. Waar ik wel op zit te wachten is een Asterion, of dat de krankzinnig gave LP910 wordt of een kleinere motor doet me dan weinig.
599gto zegt
@720s: Ik zou zeggen bel ze eens op en doe een bestelling
viezefreddyw zegt
Ben best benieuwd wat het dan gaat worden en wat voor motor ze er in lepelen. De V10 van de Huracan? De V12 van de Aventador? Of een V8 zoals in de Panamera.
Maar ik had dit niet verwacht van het merk. Eerst een SUV, en nu een soort sedan.
mzonneveld zegt
@viezefreddyw: Reken maar op het laatste.. :(
breakingpoint zegt
@viezefreddyw: nou, als ze hun kop daarmee boven water houden, en dit ademruimte voor leukere modellen maakt, waarom ook niet…
jpoers zegt
@breakingpoint: ik denk gewoon een dikke diesel, die heeft VAG nu toch volop op de plank liggen nu ze deze slecht aan porsche kunnen slijten. :D
breakingpoint zegt
@jpoers: komt mn haar van recht, maar dat trekt mijn bruine toch niet, dus ik heb niets te klagen over Lambo’s strategie…
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Ik denk dat het ook gewoon de V8 ligt zoals die in meerdere VAG-modellen ligt. Laten we hopen dat er ook een V12 komt zoals Ferrari dat ook doet.
estoque zegt
Ik word altijd vrolijk als ik de Estoque weer zie!
pomoek zegt
Mooi, dan kan Don Tomassino eindelijk zijn Quattroporte voor iets nieuws vervangen. http://pics.imcdb.org/0is215/godfather3sicilymaserati23xu.651.jpg
Dutchdriftking zegt
Nu diesel in de ban is een V6 hybride?
Foramen zegt
Wat mij betreft hadden ze die Estoque ook gewoon moeten bouwen, dat ding is gewoon gaaf!
rikus zegt
Die auto had er allang moeten zijn. Hier hadden ze mee kunnen scoren. De vierdeurs supercar was/is een gat in de markt, en Lamborghini laat een prachtig design jaren in de kast liggen. Datzelfde geldt ook voor de Urus.
Waarom..
berlinetta zegt
Ik ben wel benieuwd hoe ze een model tussen de Huracan en de Aventador voor zich zien. Die modellen zitten al flink dicht bij elkaar. Dan zou ik eerder kiezen voor een model onder de Huracan als ze toch zo graag meer aantallen willen maken.
ericc zegt
Al ze meer wagens willen verkopen , laat ze een sportwagen bouwen ONDER de Huracan met 520pk. Zo wordt Ferrari gedwongen om ook met de “Dino” te komen.
fmgarcia zegt
Pleaseee heel snel met v12 of anders v10. In 2021 zitten er 2 drie cylinders gekoppeld aan batterijen!
hugoe zegt
Ben er vrijwel zeker van overtuigd dat dit een vierzitter gaat worden. Maakt sense ten opzichte van de concurrentie (GTC4Lusso, Panamera). Daarnaast lijkt er niet echt een behoefte aanwezig te zijn voor een model boven de Aventador? Laat ze eerst maar eens zorgen dat die met de concurrentie bij blijft.