Alfa baas Jean-Philippe Imperato zegt het zelf: “We overwegen een exclusieve supercar”
Alfa Romeo is een merk met een rijke historie. Lang werd die historie niet helemaal weerspiegeld in het hedendaagse gamma. Als je nu kijkt naar een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, of de dikste Stelvio, dan is het échte Alfa DNA nog niet uitgestorven.
Maar ja, in 1969 stond er bij de Spider in dat jaar voor het laatst Alfa Romeo op het chassis gestanst… en dat mag wel weer eens anders. Dat zou “cool” zijn aldus Alfa baas Jean-Philippe Imperato.
Alfa Romeo Supercar
Het model waar dat chassis dan onder zou moeten komen moet niet alleen een circuit auto worden, maar ook een auto die ondanks de ongetwijfeld veel te hoge prijs en positionering toch als daily driver ingezet kan worden. De supercar moet iconisch en supersexy zijn en op het eerste gezicht herkenbaar als Alfa Romeo.
Imperato suggereert tegenover Autocar dat de nieuwe topper van Alfa zelfs in het hypercar-territorium zou kunnen vallen.
Het is nog niet klaar, maar het is aan de gang. De positionering loopt. We hebben zoveel fans die om iets speciaals vragen.
Jean-Philippe dagdroomt over Alfa
Beperkte oplage
Alfa Romeo werkt dus aan een supercar die in een beperkte oplage naast het kerngamma gebouwd gaat worden. De prijs zou zo maar in de honderdduizenden euro’s kunnen lopen. Hij moet het er nog even doorheen drukken bij de hoge omes van Stellantis, maar als die kleinigheid geregeld is kan de supercar al in maart 2023 worden aangekondigd.
JP laat nog niets los over de aandrijving van de Alfa Romeo supercar. Krijgt hij een benzinemotor of wordt het een volledig elektrische supercar? In ieder geval ziet hij het delen van onderdelen binnen de Stellantis groep niet zitten, zo blijkt ook uit zijn opmerkingen over het chassis.
Wat vinden jullie? Heeft Alfa Romeo het nog in zich? Wat zou de nieuwe supercar minimaal aan boord moeten hebben om de historie van het merk eer aan te doen?
Laat het ons weten in de comments.
Dutchdriftking zegt
Eem MC20 met een Alfa logo is prima toch?
ghini zegt
Precies, lekker die MC20 als basis gebruiken met een lekker Alfa design dr op!
HZW zegt
Dat gerucht gaat al een tijdje te ronde, dat er op basis van de MC20 een Alfa Romeo versie zou gaan komen, maar dan wel met eigen Alfa Romeo Design.
berlinetta zegt
Ik verwacht in 2030 een bericht dat deze supercar na meermaals uitstellen er toch niet gaat komen.
str8six zegt
Precies dit.
(ooo--V--ooo) zegt
Dit soort vreemde halo-projecten zie ik dan weer wel komen. Kijk maar naar de 8C en 4C.
MaartenD zegt
een nieuwe supercar van Alfa is altijd goed!
kniesoor zegt
Da’s leuk, een ‘halo-car’ à la een 8C, maar als je er vervolgens nauwelijks wat mee doet in termen van er de verkopen van je ‘gewone’ oto’s mee aanjagen, dan heeft zo’n ding misschien niet veel zin. Kan je je beter op je bread-and-butter cars richten.
Specht zegt
De echte Alfisti willen gewoon betaalbare leuk sturende mooie auto’s…
(ooo--V--ooo) zegt
En een SW
Robert zegt
“De supercar zal worden aangeboden door een aantal speciaal geselecteerd aantal Alfa dealers, wier showrooms zullen zijn gevestigd in nog nieuw te ontwikkelen luchtkastelen.”
Het staat er echt hoor, dus is het waar.
[/sarcasme]
AlfaGTA zegt
Sta ik altijd positief tegenover. Laat maar komen . . . op de basis van de MC20 en in de lijn van de 33 Stradale en 8C . . . jummie jummie
alfazagato zegt
Alleen nog doordrukken bij de hoge omes van Stellantis en die Fransen gaan Non Non zeggen, het zal wel weer bij wishfull thinking blijven zoals al dikwijls gebeurd is. En als het project er toch zou komen, wat gaan ze dan doen 500 exemplaren maken zoals van de 8C terwijl ze er makkelijk 2000 hadden kunnen verkopen. Klojo’s.
flyerbunch zegt
Mja, dagdromen idd.. financieel gaat het nu niet zo fantastisch binnen het concern. Zou fijn zijn als ze eerst de basis versterken en dan met iets leuks zoals een supercar komen voordat zoiets hun de das om doet. Dat zou jammer zijn..
Habanero zegt
Ik begrijp natuurlijk dat met supercar wel iets anders bedoeld wordt, maar hét Fiat-merk om superberlines te laten bouwen, was Lancia. Een mooie super-de-luxe Flavia-revival in die hoek zou heel wat geïnteresseerden kunnen lokken, het potentieel is er.
mc96 zegt
ik denk dat men moet kiezen. Of terug naar de oorsprong en dat is het maken van exclusieve sportieve automobielen van het kaliber of proberen weer een volume merk te worden. Beide opties zijn niet makkelijk te bereiken. Ik snap trouwens niet goed hoe je als Alfa liefhebber blij kunt worden van een ge restylde MC20.
kniesoor zegt
Zonder in-house leentjebuur te spelen wordt zo’n oto helemaal onbetaalbaar. In de 8C ligt tenslotte ook geen Alfa-blok. En die toont aan, dat een oto, die deels vreemde genen heeft prima geaccepteerd wordt door Alfisti (en anderen).
Hawkeye72 zegt
Een elektrische, enigszins toegankelijke Spider zou een beter idee zijn om Alfa weer op de kaart te zetten……
ericc zegt
Op basis van de Maserati GT een nieuwe 8C lijkt me realistisch. Hebben ze ook een EV in het segment.
Jagris zegt
Ik kan niet wachten. Alfa Romeo staat niet bekend om haar rationele keuzes, maar wel om leuke auto’s. De c8 was ook voortreffelijk met de v8 motor waar je oororgasmes van krijgt.