4% bijtelling!
Het nobele Britse merk heeft bevestigd dat de volledig elektrische RapidE in 2019 op de markt verschijnt. De geruchten zoemen nu reeds een jaar of twee rond en de kogel leek al een paar keer door de kerk, maar kennelijk was het toch nodig om de komst van de RapidE nog een keer te bevestigen.
Men heeft het over een productierun van 155 stuks en het apparaat wordt ontwikkeld door Williams Advanced Engineering. AM belooft een bochtengedrag dat hetzelfde is als dat van de Rapide met V12 (rijtest) en ook het sexy lijnenspel zou grotendeels overeind blijven.
Baas Andy Palmer heeft verklapt dat het productiemodel naar keuze AWD of RWD krijgt en dat vermogens variëren van 550 tot 800 pk. De range bedraagt naar verluidt zo’n 200 mijl, dus Tesla-rijders hoeven niet bang te zijn voor serieuze concurrentie op elektrogebied.
Naast de RapidE werkt Aston Martin ook nog aan de DBX; een elektrische SUV/crossover en er komt een heuse Ferrari 488-killer. Meer over de toekomstplannen van het merk check je HIER. Vergeet ook niet dat de Valkyrie er nog aan komt. Da’s een hypercar die in samenwerking met Red Bull Racing wordt gebouwd.
alassad zegt
Vanaf 2019 is bet toch afgelopen met 4% bijtelling? Ik dacht alleen voor auto’s tot 50k nieuwwaarde.
wildewesten zegt
@alassad: eerste 50k 4%
noosaheads zegt
Het wordt dus een geëlektrificeerde Rapide (ook zo verkooptopper) niet gemaakt door Aston Martin zelf (gaat ook zo lekker daar) maar door een extern bedrijf in een oplage van wel 155 stuks.
Dit gaat zeker een succes worden.
futse zegt
@noosaheads: zodanig succes dat ze er zeker 155 van zullen verkopen :-)
pomoek zegt
Ben benieuwd wanneer ze de samenwerking met Ferrari gaan aankondigen.
Dutchdriftking zegt
Geniaal toch? Een Tesla maar dan écht mooi. En de range zal weinig minder zijn dan de V12 variant.
lekkerlinksrijden zegt
@dutchdriftking: met deze range kun je het niet vergelijken met een Tesla
stfu zegt
@dutchdriftking: De Rapide die ik vaak zie rijden komt alleen door het centrum van Amsterdam, dus range is toch niet belangrijk ;)
mashell zegt
Een electrische auto met een enorme luchtinlaat voor.
dondeboer zegt
@mashell: koel houden van de accu’s is best lastig, zeker in een auto die niet vanaf het begin in ontworpen voor elektrisch rijden. Het zou zomaar kunnen dat de luchtinlaat (deels) functioneel is.
JamesBond007 zegt
Jammer dat ze niet een nieuw model maken maar gewoon de oude rapide faceliften en ombouwen
stfu zegt
4% over de eerste 50.000 euro ja vanaf 2019 ;)
niekie1999 zegt
Met de tesla’s die steeds minder mooi worden is dit toch wel een hele fijne (en vooral prachtige) toevoeging aan de wereld van de elektrische auto’s.