
Dit zat er natuurlijk aan te komen.
Maandenlang hebben we gespeculeerd over de nieuwe Porsche 718 Boxster Spyder en Porsche 718 Cayman GT4. Wat worden de specificaties? Hoe snel is ‘ie? Wat gaat het kosten? Zit er een GT3 motor in? Wordt ‘ie leverbaar met handbak? Hoe gaat ‘ie klinken?
Gisteren werd er ineens heel erg veel bevestigd. Beide auto’s hebben nieuwe 4.0 motor (niet gelieerd aan de GT3 motor), een handbak en gaan zo’n anderhalve ton kosten. Je zou zeggen: meer dan voldoende informatie, we zijn klaar met speculeren.
Maar nee, het gaat nu pas beginnen. Althans, daar lijkt het op. Op de redactie werden we namelijk tijdens een enorme hoosbui verblijd met een man in een regenjas. Deze wist ons een paar sappige details mee te delen over met name de nieuwe 718 Cayman GT4. Uiteraard delen we die graag!
PDK
De eerste serie zal geleverd worden met een handgeschakelde zesbak. Dat is precies zoals de purist het graag wenst. Maar we moeten niet vergeten dat PDK een waanzinnig goede transmissie is. Sterker nog, er is geen rationele verklaring om voor een handbak te kiezen. Zeker als je vaak het circuit bezoekt, is een automaat met flippers aan het stuurwiel erg prettig: je hebt een groter gedeelte van de tijd beide handen aan het stuurwiel. Enfin, volgens de man in regenjas zijn de snelle 718’s vanaf april 2020 leverbaar met een PDK. Het is overigens een keuze, de handbak blijft gewoon leverbaar.
718 Cayman GTS 4.0
Er was toch al een GTS? Jazeker, maar dat is een viercilinder op dit moment. Na de aankondiging is het wachten op een nieuwe uitvoering van de 718 Cayman GT4. Volgens de man in regenjas moet je denken aan de 911 GT3 TP. Dus alle hardware van de GT4, maar dan zonder het opzichtige aerodynamische pakket. Ons lijkt de naam van GTS wat onhandig, een 718 Cayman GT4 TP lijkt ons aannemelijker.
718 Cayman GT4 RS
Goed nieuws voor de 911-hatende trackday liefhebber. Er komt een nog snellere GT4 die meer gericht is op circuitgebruik. De auto zal gebouwd worden volgens dezelfde filosofie als de 911 GT3 RS. Dus nog meer vermogen, minder gewicht, een straffer onderstel en meer aerodynamische hulpmiddelen. Volgens de man in kaki regenjas zal deze 40 to 50 procent duurder worden dan de reguliere 718 Cayman GT4.
Porsche
We hebben Porsche Nederland geïnformeerd betreft de uitlatingen van onze tipgever. De geruchten konden noch bevestigd noch ontkend worden. Het nieuws op dit moment is vooralsnog de lancering van de 718 Boxster Spyder en 718 Cayman GT4. De geruchten en speculaties lijken ons niet helemaal ongegrond. Het is logisch om zoveel mogelijk aantallen van de nieuwe 4.0 zescilinder te verkopen. Kijk er dus niet van op als er binnenkort meerdere uitvoeringen beschikbaar komen. Dus onthoud: je las het hier als eerste, bij Autoblog.nl.
Cayman GT4 Touring Package? Een betaalbare 911 R met de juiste motor?
Hallelujah Porsche, wat een goede zet is deze nieuwe GT4 geweest! Ik hoop dat dit waar is… ?
@720s: 150k zie ik persoonlijk niet als betaalbaar, maar het is inderdaad flink goedkoper dan de 911 GT3 TP.
@720s: Want dan koop je hem meteen?
@scorpion80: ik mag niet meer fan zijn van een auto?
Zo’n onwijs toffe bak
cayman gtp – goed te passe
Eerst is het gewoon een man in een regenjas, ik maak daar in mijn hoofd zo’n mooie gele van, wordt het ineens een kaki regenjas. helemaal in de war.
OT:Ik vind zo’n cayman GT4 zo ontzettend gaaf, maar als ik het kon betalen zou ik serieus moeite hebben met de keuze tussen de Spyder of de Cayman. heel tof spul dit!
B100 is spion bij Porsche geworden l.
@fmgarcia: DROMMELS DROMMELS EN NOG EENS DROMMELS!!!!
@fmgarcia: ??? geboren na 2000 opent google en zoekt B100 en geeft dan de reactie ?
“Er komen meer dan 718 GT4 varianten” las ik eerst.
Had ik ook geloofd ….
Ik vind die spyder mooier dan de 911 variant
Een GT4 touring. Yes please!
Erg mooie auto!
Komt er ook eentje met cilinderuitschakeling zodat ie op 2 cilinders kan draaien? 20gram/km uitstoot en nagenoeg BPM vrij is? Of een hybride met zelfde verhaal? Dan worden er hier wat meer verkocht..
Gt4 touring zou ik een moord voor doen! Wat moet dat heerlijk puur autorijden zijn!
Hmm, die RS haalde ik zomaar al even aan bij de vorige post over de gt4. Visionair?
Als ze maar weer kunnen uitmelken
Had ik maar 150k liggen…
De Cayman RS heeft dus een vanafprijs van ver over de 2 ton.
Ik kan me er niets bij voorstellen dat iemamd dat koopt.
Aan de andere kant laat Porsche de laatste jaren zien dat dit soort bolides ook zo maar in waarde kunnen stijgen.
Spyder is eigenlijk de lekkerste van de hele bunch. Het ding heeft iets gestrekts dat doet denken aan de 918, en de kap als een soort schutterstentje benadrukt dat alleen maar.
@ericd: https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/.NHBzzH38TOnl9uBYScaig–~A/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9MTI4MDtoPTk2MA–/https://media.zenfs.com/en/car_and_driver_581/a1c98b1673d0bee9370fb5b84998ba3a
Ik las eerst: ‘Er komen 718 meer GT4 varianten…’
Vanmiddag teruggekomen van 5 dagen sturen in Zwitserse Alpen met 911sc tjes. Heerlijk ?
In het hotel Engelsen ontmoet die ook hiervoor naar de bergen waren gekomen met een 2016 Boxster Spider. 3.8l atmosferisch gedonder.
Gisteren samen de hele ochtend plezier gemaakt. Wat een geluid! Wij hard werken in onze oude (geprepareerde) bakkies. Hij op zn gemak ?
Super mooi ding. Stuk handzamer dan een 991 in de bergen.
@polpol33: op autojunk een video gepost van de Boxster spider en 911jes
Sustenpas 2019
@polpol33: https://www.autojunk.nl/2019/06/911-alpen-2019
Nice!
Weer eentje erbij op mijn verlanglijstje
Weg met die pauper 4 pitters. Dat is leuk voor een Golfje.
Wat? Geen Cayman SUV?