
Is tien mille niet een beetje goedkoop voor een E-Klasse van de W212 Facelift-generatie?
Dat is het zeker, maar dit is dan ook helemaal geen gefacelifte W212. Dit is een W211 die graag een W212 wil zijn. Is de vorige E-Klasse na de facelift al een beetje een gekke mengelmoes van twee ontwerptalen, op de W211 slaat het neusje al helemaal als een tang op een varken.
Aanvankelijk dacht ik dat de ombouw gedaan zou zijn door het onvolprezen Belgische VH Tuning, dat op hun 90s website diverse ombouwen aanbiedt. De W211 naar W212 Facelift ontbreekt echter op hun site, dus de schuldige voor deze door @rachid aangedragen creatie lijken we ergens anders te moeten zoeken.
Dergelijke conversies zijn overigens in eerste instantie vooral gericht op lijkwagens. Het ombouwen van een auto zodat er een kist achterin geschoven kan worden is bijzonder prijzig en op deze manier is het voordeliger om de auto recent te laten lijken. Zeker omdat lijkwagens achter de voordeuren toch al niet origineel zijn, ziet zo’n ombouw er al snel redelijk overtuigend uit. Dat is anders waneer je een gewone E pakt, zo blijkt wel uit de plaatjes van deze E200 uit 2005. Met 127.500 kilometer op de teller is deze vreemde E in de bijt voor 9.950 euro de jouwe.
Ik vind ‘m goed gelukt!
Alles lijkt mooi aan te sluiten
@jrsmoke: Heb je boter in je ogen? D’r kan nog een trein tussen de motorkap en voorbumper.
Best aardig gedaan. De meeste mensen zullen het niet merken.
Wel altijd achteruit parkeren, dan lijkt het alsof je een nieuw model hebt
@yupyup: Totdat je erachter komt dat er een nieuwe model is :)
Vind het wel lekker smoelen
Op zich best goed gelukt, alleen snap ik niet dat je geld gaat uitgeven aan zo’n ‘facelift’ en dan kiest voor de goedkoopste variant van de koplampen.
@stsv8: auto zal wel schade hebben gehad voor.. en de LED koplampen vereisen meer dan alleen monteren .. gok ik!?
@stsv8:
Dit is net zoals op jaren 90’s polo’s of golfjes een Audi grille boetseren. Doe het niet.
Dat dat allemaal past. Zijn de nieuwere modellen dan wel zo nieuw of eigenlijk toch niet meer dan een hele grote facelift? Waarbij onderhuids heel veel hetzelfde is gebleven?
Ben ik de enige die het mooi vind?
Vind het wel interessant!
Als de reden niet zware voorschade is dan zou ik hem niet om de neus laten staan.
Waarom?
Ik zou dit dus nooit kopen. Ja, leuk, goed gedaan maar je rijdt voor aap bij elke autokenner die je tegenkomt.
@mercedesclk350: dus jij maakt je vooral druk om wat anderen vinden?
@draadloos: niet alleen maar, maar je moet ook nog een beetje serieus genomen worden.
@mercedesclk350: ik neem liever serieus.
@mercedesclk350: haha, je vind het wel heel belangrijk wat andere van je vinden…
je rijdt een auto toch voor je eigen plezier?
@esprit84: tsja met die logica mag jij je vertonen in een roze auto als je er vrolijk van wordt, betekent niet dat ik je niet vierkant uitlach als je langsrijdt. Maar ik snap dat de huidige maatschappij een mening hebben al ietwat ver gaat.
@mercedesclk350: raar dat je mensen uitlacht. Iets met iemand anders in zijn waarde laten zit er bij jou niet in geloof ik.
@autodrop: lees de laatste zin nog eens door dan.
@mercedesclk350: je mag heus wel een mening hebben. En je mag het niet mooi vinden. Maar iemand uitlachen om wat hij/zij rijdt is een beetje sneu.
@hoglard: ze kunnen geen zelfbeeld creëren dus doe ik het voor ze.
@mercedesclk350: Dus iemand die iets rijdt wat jou niet aanstaat heeft geen zelfbeeld? En jij bent god? Of begrijp ik je toch verkeerd?
@swid: ik ben het gewoon niet eens met auto’s met opzichtige tuning of gekke kleuren of wannabe-sport versies omdat het altijd hetzelfde tokkievolk zonder smaak is dat die dingen koopt/maakt.
Ziet er netjes uit, prima auto zo! Normaal ben ik niet zo van de verbouwingen, maar deze eigenaar heeft ‘m tenminste niet laten uitzien als een E63 AMG (maar onderhuids een 200).
Ziet er niet eens zo heel verkeerd uit. Alleen de motorkap lijkt niet helemaal lekker aan te sluiten, maar dat kan ook aan mij liggen.
Vreemde E in de bijt. Zo flauw, zo leuk :,)
Ik vind hem eerlijk gezegd best mooi zo misschien wel beter dan de achterkant van het huidige model.
Apart is het enige woord dat ik er voor kan vinden…
Eerlijk is eerlijk, ze hebben het netjes gedaan. Of het mooi is is een tweede
Ik zou hem doen
Ik vind het nog wel meevallen. Het sluit totaal niet goed aan en dat is wel erg jammer maar het is beide een redelijk rond ontwerp. Ik vind de facelift w212 erger eigenlijk met zijn ronde voorkant en hoekige achterkant.
Ziet er netjes uit, behalve dat de motorkap niet echt netjes aansluit op beide foto’s
Hij heeft geen blauw kenteken. Dat is wat niet klopt.
Waarom zou een lijkwagen er eigenlijk recent uit moeten zien? Om te voorkomen dat de hele familie bulderend staat te lachen als een neefje de grap maakt dat oude opa met een oude lijkwagen aankomt?
@mashell: De concurrentie is moordend en je kan meer geld vragen `voor dezelfde wagen.
@riri: Is dat echt een dingetje? Als een van mijn dierbaren overlijdt zal het mij echt een zorg zijn of hij/zij in een W212 of W211 ligt. Zolang de wagen er gewoon netjes bij staat en de kist erin past vind ik het goed.
@riri: De concurrentie is moordend
Mooi :)
Netjes gedaan, wel een beetje zielig.
Kan prima
Apart, maar wel beter dan origineel
Het is wel een leuk idee, je wagen opfrissen. Zo heb ik mij weleens afgevraagd of auto’s niet meer modulair kunnen worden gebouwd. Zodra de nieuwe modelserie er is, hoppa, een nieuwe motor bestellen en inbouwen in je oude auto omdat de aansluitingen perfect passen. Voor het milieu wel een opkikker want minder spullen weggooien.
@turbo: zulke modulariteit is wel een rem op de innovatie. Wil je een nieuwe feature invoeren, kan niet, wnat geen stekker voor, geen diplay. Daarom zijn die modulaire DIN radio’s bijvoorbeeld inmiddels ook uitgestorven.
Ehm, ik laat de neus van mijn W211je er maar gewoon opzitten denk ik :-)
lijkenwagen tuners, haha
Leuk en knap dat ze het er zo netjes uit hebben laten zien