De Wraith is de derde toevoeging aan het spokenkabinet van Rolls-Royce, en magnifiek in paars-zwart two-tone. Aan de andere kant: al verf je hem roze met blauwe stippen, dan is hij waarschijnlijk nog steeds te pruimen.
Met 633 pk en 800 Nm is de Wraith de rapste Rolls uit de lange geschiedenis van het merk. Het model mag vooral op veel belangstelling uit landen waar je als man probleemloos in een jurk over straat kunt rekenen, we zetten ons nu al schrap voor de vele Bespoke-juweeltjes die er 100% zeker weten gaan komen.
Gelukkig houdt de Britse fabrikant ook rekening met het ‘kijken, kijken, niet kopen’-volk dat zijn begerige blikken en misschien een vettig vingertje op de 360.000 euro kostende auto achterlaat. Zij komen de komende dagen in Frankfurt aan hun trekken. Als er iets is dat je altijd al op de achterbank van een Rolls-Royce hebt willen doen, dan is dit je kans.
Ondertussen zijn wij erg benieuwd naar het GPS-systeem dat kijkt naar welke bochten komen gaan, en dienovereenkomstig je versnelling aanpast. Dat moet een aparte belevenis zijn.
Edge zegt
Wat een kleurtje al niet kan doen zeg! Hij oogt een stuk beter (en minder lomp) dan de Wraith die we op de persfoto’s hebben gezien. En die kleurstelling, paars met zwart, wauw! Normaal zou ik dat meteen associëren met iemand die #purpleswag zoekt, maar Rolls Royce weet het stijlvol te maken. Chapeau!
guccimelly zegt
Prachtig
stanny zegt
Ik vind hem toch niet mooi.. De vorm doet me aan een oude amerikaanse wagen denken. Zal wel lekker rijden.
mashell zegt
Met deze kleurencombinatie krijg je elke mooie auto lelijk.
r32turbo zegt
Bmw weet wat een mooie auto is
lambowambo zegt
In elke kleurstelling is het gewoon echt een mooie bak, maar als ‘sport’ auto is hij naar mijn smaak echt te groot en lomp. Voor dat geld zou ik als GT/sportauto toch voor bijvoorbeeld een Aston Martin gaan denk ik
bakkertje10 zegt
Ik ga volgend weekend heen dus ik Zal eens effkes kijken hoe die is
a3aan zegt
Weinig stijl voor een Rolls.
Het is een Ghost met een coupe dak er op geplakt.
Mag terug naar de tekentafel of flexen tot cabrio.