Dit is jullie nieuwe kantoor!
Van alle Japanse automerken, is Isuzu niet het meest bekend. Isuzu concentreert zich voornamelijk op het zwaardere geschut, zoals busjes, lichte vrachtwagens en pickups. Dat wel niet zeggen dat ze geen bijzondere auto’s gebouwd. Er zijn voorbeelden te over, zoals de 117 Coupé, Piazza en Bellett 1600 GT-R.
Op dit moment is Isuzu in Nederland het meest bekend vanwege hun pickup, de D-Max. Deze auto wordt voornamelijk ingezet door bedrijven en overheidsinstanties, zoals het Vaticaan. Voor hen die hun D-Max bijna hebben opgereden, is er goed nieuws: dit is de nieuwe D-Max!
Exterieur
Qua styling maakt de D-Max een gigantisch stap. Natuurlijk, het lijnenspel bij een pickup wordt grotendeels gedicteerd door achterbak. Wat dat betreft is de bedrijfswagen inrichting wat beperkt. Echter, ze hebben het front een agressief en herkenbare lijnvoering meegegeven. Maak je toch indruk, als je het verkeer staat te regelen vanaf de vluchtstrook.
Interieur
Eveneens een grote stap wordt er gemaakt bij het interieur van de D-Max. Dat was voor zijn klasse ‘op zich wel goed’. Er worden vaak andere eisen gesteld bij bedrijfswagens. Gelukkig heeft Isuzu zich ook hier laten gelden. Het interieur is voor een pickup erg geslaagd te noemen. In het midden zien we een groot infotainment display. Mocht je baas (of Minister) het een beetje te gek vinden, er komen ook meer basale varianten aan.
Motoren
Dan de techniek. Volgens de Japanners is de Isuzu D-Max stijver en bestendiger tegen roest dan voorheen. Ook kun je daadwerkelijk iets met de D-Max, zo is het mogelijk om door plassen te rijden van 80 centimeter. De D-Max komt met twee motoren, beide viercilinder diesels. Het basisblok is een 1.9 liter groot exemplaar en levert 150 pk en 350 Nm. Voor wie dat niet voldoende is, er is ook een 3.0 viercilinder met 190 pk. Deze is goed voor 450 Nm.
Standaard zijn beide motoren voorzien van een handbak met zes voorwaartse verzetten. De 1.9 is leverbaar met automaat. Vierwielaandrijving is ook een optie, standaard heb je achterwielaandrijving. Er zijn drie carrosserievarianten: Regular Cab, Space Cab en Crew Cab. De Isuzu D-Max komt in 2020 naar Europa.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zo, da’s een serieus apparaat geworden ineens zeg!
lecomte zegt
Vreemde overgang:
Op dit moment is Isuzu in Nederland het meest bekend vanwege hun pickup, de D-Max. Deze auto wordt voornamelijk ingezet door bedrijven en overheidsinstanties, zoals het Vaticaan. Of is het Vaticaan verhuisd naar Nederland?
willeme zegt
@lecomte: Check de link: Isuzu pausmobiel ;-)
lecomte zegt
@willeme: Ik heb het over de overgang, je begint over Nederland en opeens zijn we in Italië ?
willeme zegt
@lecomte: Wellicht een linkje te ver gezocht ;-). We hebben niet zo’n groot artikelenbestand voor Isuzu
mikje90 zegt
@lecomte: Of bij extremistische milities.
lekkerlinksrijden zegt
Was of is Isuzu niet van Opel?
basman147 zegt
@lekkerlinksrijden: Is onderdeel van GM net als Opel vroeger. Opel Frontera was een Isuzu met andere badges, en Opels 1700 diesel die jarenlang door Opel is gebruikt kwam ook van Isuzu.
Dickie zegt
@basman147: volgens mij had Isuzu een samenwerking met GM maar inmiddels al niet meer.
Isuzu is verder groot in dieselmotoren en vrachtwagens.
lekkerlinksrijden zegt
@basman147: ik wist niet helemaal meer hoe het zat, maar bedankt voor de info
nietcreatief zegt
Als ik de pick-ups van de mannen in de grondstoffen afdeling bekijk vraag ik me echt oprecht af waarom dat soort rouwdouw auto’s nog steeds niet met een stalen kooi rondom de lampen uit de fabriek komt rollen.
balboni zegt
@nietcreatief: que?
nietcreatief zegt
@balboni: Een draadstaal kooi om de verlichting units heen. Zodat wanneer de bestuurder in bok smerig werkpak, helm op, gore handschoenen in een jaszak en werkschoenen met kunststof neuzen en rubberen schoenzool van centimeters dik ff uitbreekt op een modderige ondergrond niet gelijk de lichtunit vervangen hoeft te worden.
Dutchdriftking zegt
Ik ben bang voor de co2 boete, de auto gaat waarschijnlijk flink duurder worden dan de Amarok….
jpsienen zegt
@dutchdriftking: Het is doorgaans een levering als grijs kenteken, dus BPM is veelal niet relevant. En de treshold voor EEP wordt bepaald voor GM in z’n totaal, dus hij zal niet extreem veel duurder zijn dan VW.
awesome zegt
Ik ben ambtenaar maar heb geen idee wat ik met deze auto moet.