Toen de Chevrolet HHR in Genève stond vreesden we er al voor dat deze retromobiel naar Europa gehaal zou worden. Vandaag plofte er een mailtje van Chevrolet in onze mailbox met de mededeling dat het daadwerkelijk zover is. De HHR is begin 2005 al geïntroduceerd en als de Chevy aan het eind van dit jaar bij de vaderlandse dealers staat is het model dus feitelijk al 3 jaar oud!
We hoeven overigens niet heel erg bang zijn om de HHR vaak tegen te komen, Chevrolet Nederland verwacht op jaarbasis namelijk slechts 300 250 stuks te verkopen. De HHR op de foto is onder handen genomen door kunstacademie student Jim McCammon en draagt de toepasselijke naam “Skull From Hell”.
Mocht je toch gecharmeerd zijn van de HHR dan kan je em nog tot en met 9 april bewonderen op de AutoRAI. Persoonlijk ben ik er met een grote boog omheen gelopen.
El_Grande zegt
misschien nog wel lelijker dan de PT cruiser
Ejay zegt
Heb er met 4 vrienden een week door Florida mee gereden. Het is een topauto! Stuk beter dan de PT cruiser.
Lukas zegt
Persoonlijk ben ik er met een grote boog omheen gelopen.
Loop je ook wel eens ergens, maar dat je dat niet persoonlijk doet? :p
x zegt
Liever een HHR dan gelijk welke BMW of ‘Des!!
DAT zegt
Voor mensen die van SBS6 en Amstelbier houden moeten er ook auto’s zijn.
Robin zegt
vuil ding
ml zegt
als gesloten panelvan heeft hij wel wat..
)
Nick-g zegt
Ach je kan er best wat leuks van maken als je je best doet:
http://www.hhrclub.org/models/customs/yearone-custom-hhr.php
Stylez zegt
Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Duc zegt
@ x, ben je zoo arm misschien?
Beste bewoners van het ” oude continent” , koop geen Amerikaanse spons op wielen. De meeste onder jullie weten dit wel reeds hoop ik. Ze zijn soms best mooi om naar te kijken, zoals bvb. hun muscle cars uit de jaren ’60 en ’70. Het enige jammere is dat zowel motorisch als elektronisch de tijd ook is blijven stilstaan voor die Amerikanen. Hier in Europa halen we uit een +5 liter motor met gemak meer dan 400pk, terwijl zij uit een +5liter doorgans 290pk weten te halen. Laat ons hopen voor al onze Europese fabrikanten dat straks zowel Chrysler als GM gewoon op de fles gaat in Amerika.
floryn zegt
de auto is misschien best leuk om te zien maar verder denk ik dat er niet veel vernieuwends te verwachten valt van deze auto
GerreLekker zegt
“Hier in Europa halen we uit een +5 liter motor met gemak meer dan 400pk, terwijl zij uit een +5liter doorgans 290pk weten te halen”
Een Corvette Stingray uit 1966 met 327ci blok heeft 300pk in gaat naar 60mph in 4.8 seconden.
Kom maar op met fl*t BMWke
The R6 Tornado zegt
Tenminste origineler dan een VW Caddy
Ejay zegt
@ DAT,
Pardon? Ik hou niet van Amstel bier en ik mijd de campingzender altijd. Toch heeft dit karretje wel wat.
Trouwens, het is niet echt een muscle car met zijn 2.4L motor met 172 pk/210 Nm.
In vergelijking, Volvo levert in de V70 een 2.4 met 140 pk/220 Nm of 170 pk/230 Nm. Europees en Amerikaans gaat elkaar steeds minder ontlopen aangezien veel Europese automerken in Amerikaanse handen zijn. De HHR is geen spons met bladveren zoals de ’70s muscle cars. Qua vering en wegligging is het vergelijkbaar met een golf V.
x zegt
@DUC:
dat je het niet hebt voor Amerikaanse wagens is jouw probleem. Maar hopen dat ze op de fles gaan vind ik ronduit lomp.
Duc zegt
kom kom, smaken en kleuren verschillen, maar laat ons hopen dat deze chevy aan de andere kant van de grote plas blijft hé. En trouwens, de Stingray was inderdaad voor een 5,4 liter behoorlijk snel van 0-96km/u althans. Als er een bocht aankomt, kan je maar best goed mikken, of je zit net als vandaag met de “nieuwe” amerikanen aan de andere kant van de weg. Dit is trouwens voor alle Amerikaanse voertuigen zo, of ga je beweren dat Harleys ook echt goed rijden?
Duc zegt
@x, sorry maar ik ben nogal anti-Bush ingesteld, vroeger was ik echter wel nog redelijk te vinden voor hun muscle cars. Het is een politieke kwestie, men excuses
RubenBaeten zegt
Maar beste Duc, die dingen moet je ook niet door elkaar halen!
Of ben je zo’n fan van Berlusconi dan? (Aangenomen dat je naam verwijst naar een Italiaans motorenmerk.)
lincoln mark8 zegt
leuk zeg …. weer een hoop mensen die wat moois van de daf gaan maken… of liever blijven zeuren op anderen…. sbs kijken en amstel bier drinken.
Duc zegt
Laat het er ons gewoon op houden dat smaken en kleuren verschillen, anders reden we echt allemaal met een grijze golf. Dan inderdaad liever deze HHR dan een caddy en liever een pt cruiser dan een golf in standaard uitvoering met tdi motor.
LC zegt
Al eerder gezien, op de A16
–edit: ja, en?–
Chief_S5 zegt
Hee, de skull komt van dezelfde plek als de HHR! Ziet er gewoon belachelijk uit dat je met zo’n gare Amerikaanse bak naar Europa toe komt vind ik!
MurcieBoy zegt
ziet er wel degelijk goed uit die skull from hell waarom zou die toch zo heten? :P
x zegt
Wanneer zullen mensen het leren dat iemand die met een Amerikaan rijdt er mee rijdt omdat hij/zij het een aantrekkelijke wagen vindt? Ik heb absoluut geen Pt Cruiser omdat ik gek ben op Bush. Ik vind het gewoon ‘best bang for your buck’ in vergelijking met andere (meer populaire merken). Dat Bush daar op die hele grote stoel zit, kunnen wij ook niets aandoen.
Dat de wegligging van Amerikanen slecht is, wil ik gerust tegenspreken. Dat is weer zo’n argument van iemand die geen ervaring heeft met een Ami.
Mark zegt
Tsja, ook hier geen origineel uiterlijk, en de auto past totaal niet in de lijn van nieuwe Europese Chevy-modellen. En dat is zonde want het leek er toch even op dat er een nieuw gezicht gecreeerd werd…Deze HHR verpest dat. Ook zoals ie op de RAI stond, met pimpin velgen…past echt bij de andere modellen/doelgroep….
RubenBaeten zegt
@Mark: Nieuw gezicht? Mismaakte tronie bedoel je. Chevy is een Amerikaans merk met een eeuw historie, dat zijn modellen bouwt op Amerikaanse GM-platformen. En of je hem mooi vind of niet, de HHR is een echte. Stel je voor dat ze Brilliances als BMW gingen verkopen, of Lada Kalina’s als Volkswagen. Dat is wat er met Chevrolet in Europa is gebeurd.
Ik zeg laat maar komen die HHR, rijdt er hier tenminste nog één echte Amerikaan met de bowtie rond.
Verder vind ik hem niet heel erg bijzonder. Maar ff stoom afblazen, best lekker af en toe. :-)
Citrofiel zegt
Als panelvan is hij idd best leuk. Als MPV-achtig ding niet…
dennis zegt
eindelijk weer een originele, uitdagende auto naar Nederland…Ben blij dat ik niet bij al die suffe golf en focus rijdertjes hoor..maar ja, typisch Nederlands he: appart design, dus lelijk..