De Skoda Enyaq Coupé iV is nu in meer uitvoeringen te krijgen
We kunnen wel zeggen dat de Skoda Enyaq iV een groot succes is. Het is zo’n auto die onder aan de streep buitengewoon goed scoort. Veel ruimte, prima prestaties, rijke uitrusting en een behapbare prijs.
Daarbij is de accu goed genoeg voor een redelijke actieradius en vlotte laadtijden. In Nederland staan we ervoor in de rij. Er zijn namelijk nu al meer Enyaqs verkocht dan van andere Skoda’s. Denk aan de de Yeti, Felicia, Roomster en Scala. Om er maar een paar te noemen.
Meer versies naast de RS
We gaan ervan uit dat de populariteit alleen maar zal toenemen van de grote elektrische crossover van Skoda. De Enyaq Coupé iV kun je nu ook krijgen met andere motoren en uitvoeringen. Voorheen was er maar eentje leverbaar de RS. Andersom gold hetzelfde. Als je de RS wilde, moest je kiezen voor de Coupé.
We zeggen wel Coupé, maar het is natuurlijk een vijfdeurs crossover met ietsje minder hoofdruimte en bagageruimte dan de gewone versie. Het ziet er in elk geval vlotter uit, alhoewel er dus een gedeelte aan functionaliteit verloren gaat.
Uitvoeringen Skoda Enyaq iV Coupé
Je kan- naast de RS dus – kiezen uit drie uitvoeringsniveau’s en twee aandrijflijnen. Er is een standaarduitvoering, de Business Edition en de Business Edition Plus. Die je kun je combineren met een 180 pk sterke elektromotor (en 58 kWh accupakket) of een 204 pk sterke elektromotor (en 77 kWh accupakket).
Handig: je kan ook de luxe uitvoering met de kleine accu bestellen of een kale versie met dikke motor. Dat is bij EV’s lang niet altijd het geval. Een Sportline-versie gaat er ook komen, maar staat nog niet in de configurator.
Je kunt alle andere uitvoeringen van de Enyaq Coupe iV nu samenstellen in de configurator en meteen bestellen bij de betere Skoda-dealer. De vanafprijs is 51.690 euro.
bernoulli zegt
Zag hier bij de lokale dealer een paar weken terug al een ‘normale’ Versie staan van de ‘coupé’.
Wat een hondslelijk ding van achteren. De normale is een prima SUV om te zien, maar die coupé is echt raar. Alsof ze een halve meter auto tekort kwamen.
damrakker zegt
Een drol op wielen. Terwijl de normale best om aan te gluren is.
okdoei zegt
Kunnen beter die boeren met hun tractors naar de huizen sturen van de marketeers die termen compleet misbruiken. Het is al uitgelegd, dit is GEEN coupé.
Zelfde geldt voor het misbruiken van toffe autotypes voor suffe prut: Mustang, Puma whatever de revue is gepasseerd.
Kielhalen dit volk.
racerx zegt
Alleen het feit dat een of andere marketingkneus de modelnamen van Skoda’s SUV’s laat eindigen met een misplaatste hippe ‘Q’ doet mij al walgen. De kleinste variant, geen idee hoe dat hok heet, is een en al treurnis op wielen. Daarbij vergeleken is de Renault Captur een interessante auto… oh wacht, de KaroQqQ!q!!. Zeker in basis lease trim afschuwelijk.
banderas zegt
Maar wel 12/14 maanden levertijd. Dat deel over beter verkrijgbaar zijn jullie vergeten.
simonbv zegt
Wie kan mij de titel even uitleggen
Ditoxx zegt
Elke keer als ik een coupe suv zie denk ik koop dan gewoon een sedan of hatchback met aflopende daklijn..
ar166 zegt
De zin in het artikel ‘Het ziet er in elk geval vlotter uit’, kan ik mij totaal niet in vinden. Wat een bultrug van een auto zeg. Er zijn in de loop der jaren veel lelijke auto’s gemaakt, maar dit spant echt de kroon!
Dutchdriftking zegt
De Skoda Octavia is al jaren de ideale auto voor vrijwel iedereen. Niet een auto die hebberig maakt, maar wel een steengoede aanbieding. Doodzonde dat zo’n mooie Octavia combi nog niet elektrisch verkrijgbaar is.