Tesla heeft een terugroepactie opgezet, miljoenen auto’s zijn betrokken.
Met uitzondering van de roadster, is het complete modellengamma van de Amerikaanse autofabrikant Tesla onderdeel van een terugroepactie. De enorme terugroepactie is in de Verenigde Staten, nadat de NHTSA aan de bel heeft getrokken. De NHTSA is de RDW van de VS.
Wat blijkt nu? De NHTSA heeft geoordeeld dat het lettertype van de waarschuwingsverlichting op het scherm van Tesla’s te klein is. Daarom moeten er nu twee miljoen Tesla’s in de Verenigde Staten een terugroepactie uitgevoerd worden. Een vergelijkbare recall werd al eens eerder georganiseerd in China.
Volgens de NHTSA is de waarschuwingsverlichting moeilijk af te lezen van het scherm in een noodsituatie, waardoor de organisatie nu ingrijpt. Het gaat hier om icoontjes van onder andere de rem en of dat de auto nog in P staat. Deze moeten groter zijn dan 3.2 mm en dat is nu niet het geval. Een vrij lullige reden voor een terugroepactie.
Software update
Nu klinkt het woord terugroepactie dramatischer dan het is. Er is ontzettend veel digitaal aan een Tesla en dat heeft zo zijn voordelen. Voor deze recall hoeven eigenaren niet naar een servicecentrum toe. Het enige wat het Amerikaanse automerk moet doen is een software update uitvoeren met een groter lettertype voor de waarschuwingsverlichting. Eigenaren dienen deze software update te downloaden en klaar is kees.
In tegenstelling tot kleinere updates, is het voor eigenaren wel zaak om deze software update uit te voeren. Anders blijft de Tesla terugroepactie openstaan. De Model S, X, 3, Y en de Cybertruck zijn betrokken bij de recall. (via Autonews)
Foto: Tesla Model 3 via @julian06 Autoblog Spots
Klojum zegt
Als het Tesla-scherm enigszins is opgebouwd als een moderne webpagina, dan is die fontwijziging in 5 seconden doorgevoerd.
vbarchetta zegt
Is toch niet echt een terugroepactie meer gewoon een OTA software update, waarvan Tesla er meerdere per jaar doet? meestal voor wat nieuwe gimmicks. Je hoeft er in ieder geval niet voor terug naar de dealer…..
mashell zegt
Het is natuurlijk eenvoudig op te lossen met een online software update maar wel gênant, het lijkt er op dat Tesla minder mensen in de kwaliteitsafdeling heeft dan Twitter moderatoren…