Na een enorme prijsverlaging voor de Nissan Ariya is het ineens een heel erg interessante auto geworden.
Elektrische auto’s zijn heel erg duur. Dat weet iedereen. Gelukkig is daar Tesla dat meer dan geregeld de prijzen aanpast. Zo bleek gisteren dat de Amerikaanse autobouwer de prijs van de Tesla Model Y instapper heeft aangepast.
De prijs van de instapper is namelijk minder dan 45 mille: 44.990 euro. Daarmee komt de auto in aanmerking voor de SEPP, je weet wel die subsidie voor particulieren om toch vooral maar een EV aan te schaffen. Er zit nog een hoop geld in die pot, om nog meer dan 20.000 nieuwe eigenaren een subsidie van 2.950 te geven.
Enorme prijsverlaging Nissan Ariya
Dan is het nu wachten tot de concurrentie mee gaat met het prijsstunten. Nou, dat is gelukt want Nissan heeft de prijzen aangepast. En met ‘aangepast’ bedoelen we ‘verlaagd’ en flink ook. Er zijn twee belangrijke dingen. Ten eerste is is de prijs van de topversie met 7 mille verlaagd. Heel erg leuk voor de zakelijke rijder die een volle Aryia wil.
Belangrijker is de verlaging van de instapversie. De Nissan Ariya in Engage-uitvoering met voorwielaandrijving en 63 kWh-accupakket is er namelijk al vanaf 44.990 euro. Daarmee komt de auto in aanmerking voor de SEPP. Je kan de Nissan Ariya krijgen in diverse uitvoeringen. Er zijn drie uitrustingniveau’s (Engage, Advance, Evolve), twee aandrijfopties (voorwiel- en vierwielaandirjving) en twee accupakketten (63 en 87 kWh).
Veel interessanter
Nissan brengt het schitterend. Volgens de Japanse fabrikant kunnen ze de auto makkelijker leverenen daar profiteer jij van, waarde consument! Het kan er ook mee te maken hebben dat de Ariya nog wel wat succesvoller mag zijn.
Er zijn er sinds de introductie nog geen 1.000 van verkocht. Dit jaar staat de teller op minder dan 500, terwijl Volkswagen al 3.000 ID.4’s heeft verkocht in 2023. Met deze aangepaste prijsstelling is de Ariya ineens veel interessanter. Want ook de zakelijke klant mag de versie van 44.990 euro uitkiezen, uiteraard.
Uitvoering Nissan Ariya | Prijs |
Engage 63 kWh (217 pk) | € 44.990 |
Advance 63 kWh (217 pk) | € 47.990 |
Evolve 63 kWh (217 pk) | € 52.990 |
Engage 87 kWh (242 pk) | € 47.990 |
Advance 87 kWh (242 pk) | € 50.990 |
Evolve 87 kWh (242 pk) | € 55.990 |
Advance e-4ORCE 87 kWh (306 pk) | € 54.990 |
Evolve e-4ORCE 87 kWh (306 pk) | € 59.990 |
Evolve+ e-4ORCE 87 kWh (306 pk) | € 64.990 |
thearchitect zegt
€ 44.990 inderdaad, maar dan heb je het absolute basismodel in de kleur van een KOMO vuilniszak, zonder een enkele optie
Met een metallic kleur, leuke velgen of wat opties ga je natuurlijk al over 45K heen.
Hubert zegt
Als je zoiets koopt wat exact op de subsidiegrens zit, dan heb je toch helemaal geen interesse in grote velgen en hippe kleuren.
Allison Burgers zegt
Dat van die lak is wel schraal inderdaad. Weet je meteen wat het pauperkleurtje is.
Robert zegt
En toch is het m.i. interessanter om (3000 + 2950 = ) 5950 euro méér uit te geven, voor een 24 kWh grotere accu. Omgerekend 248 euro per kWh extra betalen (of zelfs maar de helft, wanneer het subsidiepotje leeg is) is echt een koopje.
Dat deze auto minder verkoopt dan een ID.4 is op zich wel enigszins verbazingwekkend. Deze lijkt me niet zo veel mooier of lelijker dan de concurrentie uit de VAG stal. Of een Tesla Model Y. En i.t.t. de Chinese concurrentie koop je iets waar een bewezen serieuze dealerorganisatie achter zit.
De Meester zegt
Volgens de Japanse fabrikant kunnen ze de auto makkelijker leverenen daar profiteer jij van, waarde consument!
leveren
cdlop01 zegt
Niet aan de straatstenen te slijten deze rommel.
Miljarden verliezen bij Ford, VW, etc op de verkoop van BEV’s, ongetwijfeld ook bij Nissan.
Tesla nog steeds de EV die je moet hebben, kan ze niet meer aanzien, de leasekudde Kadett maar gewoon beste waar voor je geld.
Paul58 zegt
Je kunt roepen wat je wil over Elon Musk echter doet hij wel wat hij zegt (soms met wat vertraging wel). Hij wil dat EV’s in het algemeen (niet alleen Tesla’s) bereikbaarder worden voor de consument. Zie hier..
Overigens een sterke aanbieding van Nissan na deze prijsdaling.
drsjeroen zegt
Goede prijs <45k. Krijg je er nog afwerking en echt dashboard bij. 2 maanden tijdelijk in gereden. Bij deze prijs zeker interessant!
raoufff zegt
Al was tie gratis mot ik em nie, treurig hok!