Een engine swap is historisch gezien natuurlijk niet correct, en een 8.2-liter V8 uit een 1970 Cadillac Eldorado in een 911 Targa leggen is helemaal bizar. Toch vond een 45-jarige Amerikaan (midlife anyone?) het nodig om deze swap uit te voeren… Het beestje staat inmiddels te koop op eBay.
The Porsche shock tower crossmember and sheetmetal behind the rear seat had to be removed. I chose a Targa body because of the extra unibody rigidty provided to help when this sheetmetal was removed. The body is still surprisingly stiff. When I was building the car onlookers swore that the back window would pop out and the chassis would twist. But it is all still nice and stiff.
Waar de inspiratie vandaan kwam? Lees “Peterson’s Complete Book of Engine Swapping No. 2” (1975). Of juist niet (via germancarscene).
De Hartman luggage engine cover is natuurlijk wel heel lauw. Meer op eBay.com.
Werner zegt
bah, ben hier geen voorstander van, maar ik vind de creativiteitsprijs wel op z’n plaats voor de motorkap!
Xiphos zegt
haha, opzich wel gaaf gedaan, ook met die koffers, leuk gedaan, maar het nut ervan…
Thijs zegt
Ik vind die koffers geniaal. Verder vind ik het gewoon lomp. Zo’n verfijnde Porsche motor vervangen door een amerikaanse motor (bijvoegelijke naamwoorden zijn daarbij niet nodig).
Tombnolz zegt
Waarom voeren we de doodstraf niet opnieuw in?
Rick zegt
Leuk bedacht die koffers! en volgens mij de engine swap van de eeuw of niet?
jurrian zegt
en daarmee wint de porsche 10 pk? en 250 kilo?
Turbopaultje zegt
Grove heiligschennis en absoluut kansloos. Natuurlijk ziek idee van zo´n lompe USA Cowboy…………
Klassiekerrally zegt
Tja, ik denk dat iedereen wel weet hoe ik hier over denk.
Maar de oplossing om de motor aan het zicht te onttrekken vind ik wel zeer geslaagd.
Niels zegt
Blokkeren die “koffers” niet de air in take??
2SLOW4ME zegt
het geluid van een caddy is naar mijn mening wel mooier dan dat van een porsche… sommige porsches dan
wilco zegt
Echt wel foute mod, auto wordt er toch niet sneller van
Thijs zegt
@Niels
Door de cabine heen? De koffers zitten aan de binnenkant van de auto.
Arie Nap zegt
Ben ik de enige die het echt gewoon zonde vind van die prachtige porsche :'(
kees zegt
@ jurrian
Volgens mij lees ik in de omschrijving op ebay ergens dat ie 517 pk levert… da’s denk ik wel iets meer dan ’10pk extra’.
Volgens mij rij je wel voor lul met zo’n ding. Als je dan toch een enorme motor in een klein autootje wil bouwen, doe het dan in iets waarvan men helemaal niet verwacht dat er power in zit…
dion zegt
echt vette shit die enginecover dat maakt de auto, alleen een vraag voor vandaag, waarom in godesnaam, een onsportieve motor ruilen ??, er rijd nu vast ergeens een fleetwood rond die… niet echt vooruit komt
lincoln zegt
@huilebalken .. ik denk idd dat elke vorm van verandering onbegrijpbaar is voor jullie .. dat zegt meer over jullie dan over echte autoliefhebbers.
monk zegt
leuk 512 pk daarin, jammer dat het uit zon enorm blok moet, maar wel prachtige oplossing voor het motordeksel
Bender zegt
Ik ben het met iedereen eens dat een 8.2 uit een Caddy in een Porsche niet echt de best combi is. Maar ik vind het idee geniaal, een keer wat anders! Dit is wel iets wat niemand heeft, en het is een leuk hobby project. Je moet het maar bedenken :-)
Martijn zegt
Ik vind die koffers echt origineel!
Jurgen zegt
Heiligschennis, als je die Mansory wagens slecht vind moet je dit ZEKER slecht vinden.
Ik vond de Mansory’s top maar dit, BAH. En die koffers is gewoon nutteloos.
Mikeee zegt
Poosje terug was er hier ook een artikel over een rode Porsche met een Chevy V8
http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/22/porsche-911-met-chevy-small-block-v8#post-9912
Deze is dan wel een Big Block t.o.v die andere :-)
Porsche Fan zegt
Dood en doodzonde :s
wie zo iets doet heeft geen verstand en zeker geen gevoel voor auto’s !!
Klassiekerrally zegt
@ lincoln:
Je haalt het niet in je bolle kop om een V8 in je Jag te lepelen he!
Dan kom ik je opzoeken om je aan je oorlelletjes achter de auto aan te slepen! ;)
Hoe is ’t trouwens met de Jag?
lincoln zegt
@klassiekerrally..
in mijn bolle kop zit dat idee al bij de aankoop..
het financiele verhaal houd me nog even tegen..
uiteraard wel een jag v8 (ford rules)..
en mijn jaguar staat verlopig alleen maar mooi te zijn..
de motor loopt niet mooi rond..
en hij rijdt nog vrij stug..
een amerikaan die 2.5 ton weegt kan je opkrikken aan zijn bumpers .. bij deze bak is het gewoon eng om een goed plekje uit te zoeken.
het is de absolute schoonheid die de aankoop heeft bepaald .. maar er moet nog een hoop liefde in op het tweede gezicht.
bedankt voor je intresse….
w0o0dy zegt
@lincoln: zou je dan niet gewoon het blok compleet kunnen laten reviseren door een echte specialist? Goed uitgebalanceerd met wat nieuwe onderdelen zou het wel eens een heel andere motor kunnen lijken en de kosten zullen lager zijn (hoop ik). Btw welk type/bouwjaar?
Markus zegt
Wat een debiel.
Rick dos zegt
Die persoon is van de pot gerukt!
……oke 1 ding toegegeven die “motorkap” is wel gaaaffffff…….
lincoln zegt
@wOoOdy .. tja .. het blijft pre-tacher/pre-ford meuk .. al denk ik dat de manifold en het ontstekings gebeuren effe aandacht nodig hebben.
jaguar xj-c met 6 in lijn 4.2 uit 1976…
w0o0dy zegt
@lincoln: nice one! Ik zou toch gaan voor origineel, perfect afgesteld en perfect in balans ….
Rob USA zegt
Ja ik vind het ook zo zonde van die motor. Dat hij verder moet leven in een te
klein duits oranje misbaksel !
ZwerverRoodbaard zegt
Ik heb niet het gevoel dat zoiets lekker rijd :S
Tevens vraag ik me af wat voor Airco of Arko die kerel heeft want zon V8 achter je rug is toch net iets anders dan het verwarminkje wat standaard in een 911 zit.
je oma zegt
Het was toch maar ’n targa, dat is geen echte porsche
RScosworth zegt
Hij is nu in ieder geval wel af van dat koffiemolen geluid…
Ary zegt
Precies RScosworth. Ik doe niets af aan een Porsche en zeker niet aan de kwaliteit van Porsche.
Maar als je eenmaal in een Porsche vol gas hebt gegeven en dat 1o minuten lang, dan begrijp je waarom er mensen zijn die er een V8 in bouwen.
Je oren en hersenen zijn niet geschapen om naar een Porsch motor te luisteren
mc zegt
Zit er eindelijk eens een beetje vermogen in zo’n lelijke krautmobiel.
70 fullsize zegt
@Rob usa: precies!! Dat blok in dat blik is zonde……zou véél beter staan in mijn Catalina.
Maar ja……
Trouwens, hebben ze eindelijk es een echte motor in zo’n strijkijzer gebouwd, dekken ze hem af met wat nepkoffers?!?!?!?
igor kowalski zegt
zit er eindelijk eens echt koppel in die porsche , en dat zonder turbo