Met name de actieradius, de topsnelheid, de korte oplaadtijd van de accu’s en het gegeven dat het interieur plaats biedt aan vier volwassenen maken van de i-MiEV een goede kandidaat voor surveillancewerk in de stad. En dan zijn jullie benieuwd naar de harde cijfers natuurlijk.
De actieradius is 160 kilometer, mits je niet de topsnelheid van bijna 130 km/u probeert te rijden. Een toppertje natuurlijk, vooral ook omdat het past in het streven van de Engelse politie om meer CO2-neutraal te werken. Niet uitrukken is nog beter voor het milieu natuurlijk, gewoon lekker achter je bureau blijven hangen en de donuts bij voorkeur bij een bakker met fiets-bezorgers bestellen. Of doe eens gek, ga zelf op de fiets zitten als diender.
Anyway, volgens het persbericht hebben tal van Britse politiekorpsen bij Mitsubishi gevraagd of ze de i-MiEV mogen testen nadat ze de i-MiEV in politie-uitvoering hadden gezien op de National Police Show in september. Het korps van de West Midlands Police heeft de primeur en neemt in december van dit jaar de eerste i-Miev in gebruik. Dat elektrisch rijden gaat het nog eens helemaal worden!
Bart_V zegt
zijaanzicht gaat nog maar die neus had wel wat meer uren in de styling mogen zitten
Merry zegt
Jah dus er gaan 4 agenten in?
Want dan ben ik heel benieuwd waar ze al dat straat tuig gaan laten wat ze oppakken.
En als ze die achter in doen hoeven die gasten een beetje te wibbelen en die auto valt om!
Want ben ik eogenlijk dom, ze gaan toch alleen maar parkeerboetes uitschrijven.
mikey zegt
Dit zou echt wat zijn voor Amerikaanse volgevreten dienders die in dikke V8 challengers incluis bullbars over de route 66 patrouilleren… past helemaal in Obama’s plan!
C6_R zegt
@mikey: Haha, en exact om de 100 mile een donut scoren terwijl de accu weer moet worden opgeladen! Lijkt met fantastisch efficient! :lol:
Hoe lang gaat dat opladen eigenlijk duren? 5 minuten?
Laue zegt
“This i-Miev patrol #109 in pursuit of an grey VW golf 1.6”
“nevermind, suspect fled the scene”
Henk zegt
Prima toch? 160 km rijden per dag is ruim zat voor dit soort werk. Ik rij dagelijks circa 60 km naar mijn werk dus zou het ding gewoon 2 dagen kunnen gebruiken zonder opladen. Ik zou zo’n auto zeker overwegen als de prijs concurrerend is.
Paragon zegt
@ C6 R
Maak daar maar vijf UUR van (minstens!)
C6_R zegt
@Paragon: Gok ook dat dat meer in de buurt komt ja! :lol: Ideeal dus voor highway patrol!
Bert zegt
Horen de boeven je lekker niet aankomen.
Nickett zegt
@Bert idd :) mooie sluipauto.
troublesome88 zegt
@Laue: Hahahaha..
HQ: “Can you still catch up with the Golf?
#109: “Sorry HQ, the batteries are down..”
Laue zegt
@troublesome88:
“Roger that patrol #109, pursuit wil be taken over by patrol #Co2 Helicopter”
Co2, Co2, Co2, Co2, Co2 (helikopter arriveerd)
KYC zegt
Willen ze hiermee de diefjes achterna gaan…
Cantago zegt
Primeur? Ik zou me kapot schamen in zon ding. Niet alleen je gezag is weg, je mannelijkheid ook nog eens!
Laurens zegt
Wat is het inkomstenbelasting tarief in Engeland?
OT: taser bijladen is ook makkelijk. Min of meer is het hele ding dodelijk qua voltage, als je er een ramarrestatie op een inbreker mee uitvoert. Soort electrische stoel…
Woette zegt
5 keer flitsen en de batterij is leeg van da spel
Citrofiel zegt
Ach, eigenlijk maakt het me ook niet uit. Eerlijk gezegd kijk ik hier liever naar dan naar de zoveelste Touran of Golf…
lincoln zegt
hebben dus “sluipmoordenaars” aangeschaft ..
matthijs zegt
die I miev is toch gekocht door peugeot?
Rick dos zegt
Dit stukje moet aangepast worden.
http://www.youtube.com/watch?v=ftJX_HZ5S4g&hl=nl
i-Miev, good for sneaking up on muthafucka’s
burka zegt
hoe groot is de actieradius met het zwaailicht AAN?
Appelscha zegt
Ik denk dat de acceleratie van dit autootje (volledig koppel bladiebla) de politie ook wel eens goed uit zou kunnen komen. Ik weet niet hoe het zich hierbij verhoudt tot andere surveillancewagens, maar ik heb begrepen dat het wagentje snel op gang komt.
sjazz zegt
ehm… voor de miev haters even een paar puntjes (enkele uit eigen waarneming!):
* het is een nette goed afgewerkte auto.
* hij trekt f*cking snel op (wel begrensd)
* hij weegt 1500kg of zo met een laag zwaartepunt door de batterijen… dus omvallen ehm nee.
* 90% van het politiewerk is volgens mij nog steeds wat patrouilleren in stedelijk gebied. Als je snel naar een inbraak moet werkt dit volgens mij prima. Hoe vaak rij je dan harder dan 130?
*Bovendien zijn verbruikskosten laag…
AMG Powerrr zegt
Liever die IS-F dan dit schijthuis.
bmw zegt
@Cantago: je verwart duidelijk gezag met mannelijkheid. Tussen beide bestaat geen correlatie.
T-Spark zegt
De Britse politie wil Co2 neutraal gaan werken; gaan ze dan ook stoppen met ademen? Ik wordt toch zo moe van al dat Co2 geneuzel overal.
Edge zegt
Tsja, ze moeten de uitstoot en het verbruik van die politie-IS-F compenseren…
six-trey zegt
wil dit ook zeggen dat als ze je achtervolgen je gewoon 150km aan 131km/h moet rijden
Lotus-Omega zegt
haha! en wij maar lachen om de matiz van de belgen! :lol:
Harm zegt
@sjazz: correctie, hij weegt geen 1500kg maar slechts 1080kg, en dat is inclusief accu’s!
@T-Spark: Als je er zo moe van wordt, dan zou ik maar vast gaan uitrusten, want er komt nog veel meer CO2 geneuzel. Dus wen er maar aan.