Het is toch ook een visionair.
De mensen die verandering willen aanbrengen zitten het langst. Dat is het geval van de Tweede Kamer bijvoorbeeld het geval, want Geert Wilders staat op nummer drie als het gaat om langst zittende kamerleden.
Alhoewel Elon Musk een compleet andere gedachtegoed heeft, is hij een van de langst zittende CEO’s op het moment. In tegenstelling tot de bekende automotive ‘Honcho’s’ doet Musk alles net even anders dan anders. Zijn presentaties zijn dynamisch en verlopen niet altijd vlekkeloos. Een ding heeft hij wel gemeen met Ome Geert: hij gebruikt Twitter om in contact te blijven met zijn achterban.
Zo heeft Elon Musk weer een nieuw proefballonetje opgelaten. Zijn nieuwste idee is namelijk een gedeelte van het wegennet ondergronds te maken. Deze tunnels moeten dan bestand zijn tegen aarbevingen en dergelijke, zodat wij met zijn allen veilig aan de verkeerde kant van het gras kunnen reizen:
Maar uiteraard is de tunnel alleen voor voorbedachte mensen. Zijn visie is dat de tunnels enkel en alleen gebruikt mogen worden door elektrische auto’s. Dit om schadelijke gassen van de uitstoot erbuiten te houden. Goed idee? Of heeft Elon overduidelijk een sigaretje te veel gerookt?
tortuga zegt
Goed idee! Zo maakt het onderhoud en onnodig afzuigingen minder duur om ze te bouwen!
kerre zegt
Prima idee. Als ik in Oostenrijk of Noorwegen een beetje fatsoenlijke tunnel binnen rijd, zet ik altijd de ventilatie op intern. En dan nog ruik je de uitlaatgassen. Dus er is wel iets voor te zeggen.
moveyourmind zegt
Gaat het beeld van mijn held die altijd weer compleet out of the box durft te denken…
Blijkt dat Musk gewoon een tunnelvisie heeft.
retetikker zegt
En de fijnstof van banden en remmen dan?
alfapeter zegt
@retetikker: of een brandende auto maar dat kan gelukkig niet met auto’s zonder brandstof.
Oh, wacht
olivier420 zegt
@alfapeter: Al die autobranden in de tunnels ook…
alfapeter zegt
@olivier420: Niet vaak maar wel vaak met grote gevolgen. Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat de tunnels die Musk voorstelt met minder verluchting gebouwd kunnen worden zoals iemand hier dacht.
flutterby zegt
@retetikker: een EV remt op de motor.
superfunky zegt
Dat ‘tie z’n tunnels lekker op Mars gaat bouwen, pal naast z’n ander 200+ luchtkastelen. Successsss!!
fanboy zegt
@superfunky: SpaceX, Tesla, ja allemaal luchtkastelen. Ik zie ze ook nooit rijden.
Herbruikbare rakketten, veel goedkopere ruimtevaart voor bedrijven. Wat een onzin.
superfunky zegt
@fanboy: ik wist het, zoooo voorspelbaar! Kom aan de Muskias en Fanboy duikt erop! Haha
fanboy zegt
@superfunky: Nee, kan niet zo goed tegen onzin.
Überhaupt tunnels kunnen bouwen op Mars zou uiteindelijk niet een onmogelijke prestatie zijn en dat zegt al genoeg.
En jij begint ook voorspelbaar te worden met overal Tesla en EVs afbranden.
superfunky zegt
@fanboy: EV’s brand ik af omdat ik het gedaan heb, het een drama vind (muv het financieel voordeel dan) en ze er daarom weer uitgegooid heb en ik bovendien geloof in de ontwikkelingspotentie die in conventionele aandrijvingen zit. Het is mijn goed recht om dat te vinden, volgens mij.
De miljarden subsidie aanwenden voor versneld vervangen van het verouderd wagenpark door moderne, schonere auto’s (en zo men dat wenst EV), lijkt mij heel veel meer milieu-effect te hebben dan het huidige beleid dat een bepaalde groep bevoordeelt en een minimaal effect heeft omdat het hele gesubsidieerde wagenpark op hoofdzakelijk grijze stroom rijdt.
Daarnaast ben ik van mening dat er vele malen meer winst op andere terreinen te behalen is dan in vervoer voor landen als Nederland. Ik woon in Zwitserland en hier is alles al zo verschrikkelijk schoon dat alleen vervoer nu nog overblijft en daar nu mee begonnen wordt. Zonder subsidies, zonder dwang, gewoon de markt zijn werk laten doen. Zorgen voor laad infra en het volk uitleggen dat als iedereen zijn 2e auto vervangt voor een EV, het dan geweldig is. En dat is dus wat mensen beginnen te doen nu er fatsoenlijke EV’s beginnen af te komen ipv die bagger die Musk een auto durft te noemen. Tesla’s brand ik af omdat ik het rondrijdende batterijen met een ipad vind. Foeilelijk, plastic, vreselijke kwaliteit en ik kan er geen 100km in rijden, want dan ga ik over m’n nek. Dat heb ik trouwens ook in Renaults, Peugots en Opels. Da’s volgens mij ook m’n goed recht om dat te vinden.
trasimo zegt
@superfunky: roep onzin over een random onderwerp en iemand spreekt je erover aan, goh!
nissanfairladyz zegt
@superfunky: Mjha we hebben wel straks dankzij hem overal ter wereld internet, dat sneller is als kabel. Via zijn StarLink netwerk wat hij aan het bouwen is met satellieten. Dat doet hij er ook EVEN BIJ…. fucking INTERNET OVER DE HELE WERELD. (Overal ter wereld autoblog lezen dus! Dat is toch positief?) Ook in the middle of nowhere gewoon snel internet.
Ben meer een fan van de dingen die hij doet. En hij doet het echt niet alleen. Hij heeft heel veel talent onder zich die enorm goed zijn. Dat heeft Elon echt niet zelf allemaal bedacht hoor.
alfapeter zegt
@superfunky: Wie zaait zal oogsten.
rob5nismo zegt
Weer een order in de pocket voor the boring compagny (eigen geld terug in eigen zak)
2wheeler zegt
@rob5nismo: hoe zie jij dit nou precies voor je?
rob5nismo zegt
@2wheeler: hij heeft toch ook een bedrijf dat tunnels graaft
pindakoning zegt
Je kan ook gewoon de metro pakken. Ik zie nog niet echt het voordeel van die tunnels tov bestaande tunnels, etc.
olivier420 zegt
@pindakoning: De metro. Versus je eigen auto.
Eigen muziek, eigen klimaat, geen plakkerige handen en (tegenwoordig belangrijk) geen risico op neergestoken te worden
Ik weet het wel hoor.
trasimo zegt
@olivier420: herkenbaar dit. Ik ging eerder dit jaar ook vol goede moed met de trein naar kantoor, maar na voor de zoveelste keer geen zitplaats, met m’n schone kleding tegen stinkende mensen aan moeten staan, uiterst vaag volk tegen komen en opdringerige bedelaars en m’n spullen goed in de gaten moeten houden, ben ik terug naar de auto (wel elektrisch weliswaar). Wat een verademing.
olivier420 zegt
@trasimo: Ja mn wederhelft vindt mij een enorme aansteller als ik weer eens in de blauwgele vriend moet en daar over zit te klagen, maar ik blief het echt niet. Ik sta 10x liever in de file dan de trein.
‘S avonds laat naar huis: in de auto is er niks lekkerders dan dat. In de trein meest verschrikkelijke wat er is.
trasimo zegt
@olivier420: toch goed om te weten dat ik niet de enige ben die dat heeft! ;)
trasimo zegt
Goh ik dacht al, een artikel over Musk zonder de Joe Rogan foto hoe kan dat nou? Maar onderin het artikel is daar dan toch weer de bekende verwijzing naar het ‘sigaretje’. Jullie kunnen het niet laten he ;)
Dutchcarwizard zegt
Wilders wil helemaal niks veranderen. Wel woorden, geen daden.
ericc zegt
Alle EV’s onder de grond! Prima oplossing. Maar moeten daar dan ook blijven!!
Dutchdriftking zegt
Want fijnstof van banden en remmen hoeft niet te worden afgezogen? Eigenlijk een briljant idee. Alle lelijke EV’s onder de grond en mooie auto’s met roffelende veel cilinders in het zicht.
trasimo zegt
@dutchdriftking: lijkt me top, ga ik wel met alle mooie Model S, Roadsters, EQC en E-Trons in de tunnel op autopilot onder de file door en dan kunnen de Opels Zafira Ecoflex, Audi’s A4 2.0 TDI, Citroens Cactus en alle overige truttenschudders lekker elkaars gassen inademen.
Dutchdriftking zegt
@trasimo: ik had het over mooie veel cilinders. Al die truttenschudders bestaan over vijf jaar niet meer.
trasimo zegt
@dutchdriftking: op een gemiddelde woon/werk rit kom ik daar gemiddeld 1 exemplaar van tegen. De rest zijn kleine rugzakjes, ouwe afgetrapte meuk en functionele leasebakken (veelal diesels of 1.5 driecilinder turbo benzine). Ik vrees dat we daar zelfs over 10 jaar op de weg nog veel van zien rijden..
nissanfairladyz zegt
@trasimo: Nederlandse autoweg is voornamelijk allemaal A klasse segment auto’s met 1 liter drie cilindertjes. Alleen durven we dat hier allemaal niet toe te geven.
trasimo zegt
@nissanfairladyz: precies dat ja…. dat wordt hier soms gezien als een soort erfgoed waar we zuinig op moeten zijn.
Wat mij betreft hoeven we alleen die paar echt leuke auto’s die er rijden te koesteren en kunnen we met al het alledaagse spul gerust overstappen naar EV.
healey zegt
Het grote verschil tussen Geert Wilders is Elon Musk is dat eerst genoemde alleen maar loopt te blaten en alles kut vindt en dat Musk gewoon met ideeen komt en deze ook (meestal succesvol) uitvoert. En wil je alsjeblieft deze mannen nooit meer als gelijken bestempelen. Dat is net zo onwaarschijnlijk als autoblog met journalistiek verwarren.
trasimo zegt
@healey: goed verwoord.Het verband tussen die twee zie ik dus ook echt totaal niet, het zijn eerder tegenpolen van elkaar.
kees66 zegt
Als hij zelf gesponsorde tunnel wil bouwen voor alleen EV’s, prima… Als hij echter denkt dat de belastingbetaler voor de kosten moet opdraaien, dan mogen dat natuurlijk geen tunnels zijn die alleen door de elite (die elektrische auto’s kunnen betalen) gebruikt mogen worden.
SimonMc zegt
@kees66: Sorry, maar het moment dat ik “belastingbetaler” las, ben ik gestopt met je reactie te lezen. Had je daarna nog iets interessant geschreven?
superhans zegt
Tunnelrijden, das leuk, not… Hyperloop “autotrein” voor de langere afstand, dat vind ik een beter idee.
joki zegt
Ik wil een tunnel voor paard en kar, dus ook geen uitlaatgassen, of toch bijna niet…
Ben ik nu ook visionair?