Porsche die nog op één puntje de Model S te slim af is? Absoluut niet, aldus Musk.
Tsja. Het blijft de gemoederen maar bezig houden: Porsche en hun Taycan komen kennelijk automatisch in een positie dat de Tesla Model S het moet opnemen tegen de kleinere, veel en veel duurdere en specificatiewijs niet eens belachelijk indrukwekkendere Taycan. Als het gaat om puur cijfers voor je geld, ja, dan heb je aan de Taycan niet de beste. Maakt dat uit? Dat moet blijken natuurlijk, Porsche lijkt er niet onder te lijden.
Zijn er dan factoren waarop de Taycan nog scoort? Op papier moet die het hebben van zijn snelheid. De Taycan Turbo S met 761 pk is geen slome duikelaar. Dat is een aspect waar het kiele kiele is tussen de Taycan en Model S. We weten al dat Tesla hard bezig is met een record neerzetten op de ‘Ring, want ze kunnen het al moeilijk hebben dat Tesla daar de Taycan niet alle hoeken van de kamer heeft laten zien.
Op een dragstrip lijkt het een ander verhaal te zijn. Top Gear maakte een video met de twee elektrische sedans en vermeldde daar een sprinttijd van 2,61 seconden voor de Taycan, tegenover 2,68 seconden voor de Model S. Fijn, de auto die twee-en-een-half keer zoveel geld kost, heeft met een marge van 0,07 een voordeel. Maar, dat is niet helemaal juist.
Teslarati plaatste al vraagtekens, maar ook dat was naar aanleiding van een video die weer door iemand anders gemaakt is. Ook Elon Musk vindt dat Porsche helemaal gesloopt moet worden. Daarom komt er snel verandering in de specs van de Model S.
Drag Race Times analysis is correct. Also, there’s a software upgrade for Model S coming out that increases peak power by 50HP, so Model S should beat Porsche Taycan Turbo S by a wider margin in 0 to 60 & 1/4 mile races.
— Elon Musk (@elonmusk) October 31, 2019
De analyse van de video waarop Teslarati hun standpunt baseerde, is juist, aldus Musk. Daarom krijgt de Model S binnenkort een update van 50 pk. Lachen, een pk-upgrade die je kunt downloaden. Daarmee rijdt de Model S de Taycan zo goed als zoek, zo verwacht Musk.
Ze laten het er dus niet bij zitten daar in de VS. Wordt Porsche GESLOOPT??!! Overwint Tesla??!!
v12powerr zegt
Als je ziet wat tesla allemaal aan moeite doet, om de taycan te verslaan op een circuit, kun je stellen dat porsche de morele winnaar is, zij hoeven zichzelf namelijk niet meer te bewijzen.
rhellema zegt
@v12powerr: precies, al wint Tesla alles ten opzichte van de Taycan, zijn kunnen dit nooit meer winnen van Porsche. De Taycan is absoluut de Tesla killer.
flutterby zegt
@rhellema: aan het aandeel te zien gaat het inderdaad slecht met Tesla sinds de Taycan is gepresenteerd. Zo kan Tesla nog wel wat killers gebruiken.
Wie weet zien we straks wel een herhaling van toen Porsche Volkswagen wilde overnemen, maar dan met Tesla.
Geintje natuurlijk, Volkswagen heeft niets te bieden voor Tesla.
rhellema zegt
-edit: ruzie zoeken doe je maar ergens anders-
flutterby zegt
-edit: hetzelfde geldt voor jou-
flutterby zegt
@flutterby: +1 voor het modje!
kle500 zegt
@v12powerr: Grappig zie het net andersom. Vind dat Porsche redelijk voor lul staat met zo’n staat van dienst en historie tegen een merk dat pas 15 jaar bezig is en die auto 2,5x (!!!) Goedkoper weet te leveren. Tuurlijk kun je de nodige kritiek hebben op Tesla, maar dat is in mijn ogen vrij indrukwekkend.
dper4mance zegt
@kle500: dat dat ding 2.5x goedkoper is zie je dan ook terug aan een interieur wat 5x slechter in elkaar zit dan dat van de Porsche. Of aan de panelgaps waar een kind in kan verdwijnen. Qua prestaties mogen ze dan misschien vergelijkbaar zijn. Qua look en feel zeer zeker niet.
creaminator zegt
@dper4mance: kwaliteit van Taycan is niet die van de gemiddelde Porsche, besparing op hoogwaardige materialen is hij niet aan ontkomen; zelfs zichtde len.
barendbotje zegt
@creaminator: Jo we zien dat je getriggered bent als fansla, rustig aan de porsche is gewoon beter in elk opzicht op de 0-100 tijd na dalijk. Ziek.
creaminator zegt
@barendbotje: wat mij betreft bestaat er geen vervanger van slagvolume voor dagelijks verkeer, noch van luchtdruk bij de bochtenridder. Porsche heeft over het algemeen simpelweg een hogere kwaliteitsstandaard, dan ze met de Taycan laten zien.
hotze zegt
@barendbotje: je vergeet de range van de Tesla, overduidelijk de winnaar. Helaas (porschefan).
mashell zegt
@creaminator: waar heb je het over? Interieur van Taycan is ietsjes moderner dan de Panamera maar van zelfde kwaliteit. Mag ook wel voor dat geld.
creaminator zegt
@mashell: qua uiterlijk of looks is het inderdaad een kwestie van een update, maar de gebruikte materialen niet.
baklava zegt
@kle500: Heb je ooit in een tesla gezeten? Weetje ook meteen waarom ie 2.5 x zo goedkoop is.
saxoke zegt
@baklava: yes. K heb er een middagje mee rond getoert. Zelf heb k een C5 van 2010, en ik vind die persoonlijk mooier en beter in elkaar zitten dan een Model S. Qua prestaties en rijden kan ik weinig slechts over Tesla zeggen. Het reed gewoon goed, maar niet de (toen) 150k rijdend goed. Voor dat geld kocht k eerder een basis model s klasse, a8 of 7reeks en stak de rest van het geld in brandstof….
Fritskee zegt
@kle500: helemaal mee eens. De grap is net dat een auto van +7 jaar oud, die 2,5x minder kost, de “gevestigde waarde” zo afmaakt.
hotze zegt
@fritskee: elektrisch gezien is Tesla de ‘gevestigde waarde’, dat is ook wel bewezen.
generaalalfa zegt
@fritskee:
Een Tesla uit 2012 is helemaal niks vergeleken met een Taycan. De Tesla heeft al veel updates gehad e is ook te opzichte van 2012 model veel beter.
En wat maakt iedereen zich druk over de snelheid ten opZichte van de prijs?
Wat hadden jullie verwacht? Een Taycan die in 1,5 sec op de 100 zit? Dat duurt nog wel even denk ik.
De prijs is gewoon logisch, je koopt een luxe Porsche. Geen trendsetting Amerikaan..
vbarchetta zegt
@kle500: precies dit. Begrijp ook niet waar Elon zich er zo druk om maakt. De Model S is al vanaf 2012 op de markt, hij heeft de markt wakker geschud en logisch dat er 7 jaar later een iets snellere auto op de markt komt, so be it, alleen maar op snelheid verliezen van Porsche lijkt mij niet zo erg. De Model S heeft vele andere voordelen die de Taycan weer niet heeft…
torsen zegt
@vbarchetta: die maakt zich niet druk. Die maakt slim gebruik van de aandacht van Porsche.
saxoke zegt
@vbarchetta: voordelen van de S tov de Taycan ? dat het een Tesla is, is geen voordeel eh
torsen zegt
@kle500: hoezo dat dan? Ze hebben gedaan wat ze gezegd hebben. Een Porsche EV die elke keer dat je het pedaal intrapt dezelfde prestaties levert. Dat gaat je nu met een model S niet lukken.
Dat Musk nu alle zeilen bij lijkt te zetten om een betere model S neer te zetten is alleen maar leuk.
reggie-boy_rood zegt
@kle500: eens
momo zegt
@v12powerr: idd. Dan rest Musk niks anders dan de Roadster zsm in productie te nemen en weer voor een langere termijn de standaard te leggen.
Voor nu is Audi de winnaar, maar hoeft Tesla zich helemaal niet te schamen.
hotze zegt
@momo: Audi?
leovreenen zegt
@hotze: en opel
saxoke zegt
@leovreenen: je vergeet de e-208
evdw zegt
@v12powerr: Als je wist hoeveel moeite Porsche heeft gedaan om deze Taycan te bouwen teneinde een concurrent te maken voor de Model S, dan had je deze opmerking over de Tesla niet gemaakt.
JamesBond007 zegt
@v12powerr: besef even dat als Tesla er niet was geweest, de Taycan er waarschijnlijk ook niet NU al was. We bashen Tesla iedere keer om het feit dat die Elon Musk een gekkerd is, en dat Elektrisch rijden niet puur meer is. Maar zij hebben wel voor een hele grote opschudding gezorgd in een autowereldje waar men lekker conservatief bleef. Als Bugatti een record sloopt betreft snelheid, dan hoor je al vrij direct van meneer Koenigsegg dat hij dat record wilt slopen. Dan juicht iedereen dat toe en krijg je comments als “ah kan niet wachten, tof, gaaf, nice koenigsegg!”. Als Tesla nu het zelfde doet krijg je “oh Tesla moet zich bewijzen bla bla bla”.
Het was eerder PORSCHE die zich moest bewijzen, met een auto die 2x zo duur is en dus marginaal sneller (los van alle mooie opsmuk en kwaliteit die een Porsche altijd al beter maakt dan de rest overigens). Tesla is en blijft gewoon de benchmark op elektrisch rijden, en Elon verlegt de grens elke keer opnieuw. Een beetje applaus daarvoor mag best…
Dickie zegt
Succes Elon! Zul je nodig hebben…
creaminator zegt
@dickie: dat is iets wat hij al in overvloed heeft.
dwfc zegt
“Het blijft de gemoederen bezig houden”, ik lees er in de andere autobladen niets meer over. Blijkbaar heeft 720 een aandoening aangaande dit item.
Of is het voor de klikcijfers te stimuleren.
gilettelubbers zegt
@dwfc: wat een gezeur inderdaad. Mensen met liefde voor auto’s (en een dikke portemonnee) kopen een Porsche. Bijtellingsprofiteurs die denken dat ze een dikke auto rijden, rijden Tesla. Amerikaanse plastic meuk in mijn ogen
jerudo zegt
@gilettelubbers: natuurlijk, want zo’n Model S is spotgoedkoop en past in iedere budget.
gilettelubbers zegt
@jerudo: dit is niet iets wat ik heb genoemd, maar bedankt voor je input
saxoke zegt
@jerudo: als je ziet hoeveel van die hokken er rijden lijkt het wel zo te zijn
airditude zegt
Ik blijf er bij, dat Tesla’s techniek indruk maakt. Maar al het andere, zoals het exterieur en vooral interieur toch echt tragisch zijn. Minimalisme My ass…..als hier een verbrandingsmotor in lag, had echt niemand dit geslikt. Maar gezien Elon zo hard z’n best doet om zichzelf te bewijzen, heeft hij dat zelf vast ook al lang in de gaten.
hotze zegt
@airditude: als de elektrische auto geen bijtellingsvoordeel zou hebben gehad, had ook niemand dit geslikt.
tenaci zegt
Tesla heeft al gewonnen. Als je met een jaren oud model op zoveel punten de betere bent en ook nog voor minder geld een mooiere (ondanks de leeftijd) auto neerzet dan hoeven ze zich op die laatste punten niet te bewijzen.
Porsche staat met 10-1 achter.
vondick zegt
@tenaci: Nope. Het is geen jaren oud model. Dat ding is elk jaar grondig herzien. Dus de model S is ook gewoon een recent model. Het is hier gewoon een familiesedan tegen een 4 deurs sportwagen. Familiesedan is praktischer, sportwagen is veel leuker. Tis allemaal niet zo moeilijk.
tenaci zegt
@vondick: dat zijn slechts facelifts. Porsche slaat gewoon een flater.
vondick zegt
@tenaci: Nope. Kijk het filmpje van Top Gear maar. Die geven best wel goed weer hoe deze auto’s zich verhouden.
tenaci zegt
@vondick: ja, gezien. Ik ben bepaald niet overtuigd van de Porsche. Ik mag lijden dat hij voor zo’n smak geld meer smallere panel gaps heeft en betere handling. Maar ik heb liever flink meer ruimte, langere range en nog wat geld op de bank. Tesla wint. Ruimschoots.
vondick zegt
@tenaci: Ja de één is een autoliefhebber, de ander wil slechts vervoer. De Tesla is de keuze als je vervoer zoekt. Voor mij is het slechts een welkome bijzaak dat ik mijn auto ook nog voor vervoer kan gebruiken.
tenaci zegt
@vondick: dat is wel erg kort door de bocht. Ik onderhoud met veel liefde een 45-jarige Daf 66. Die heeft bepaald niet de wegligging van een Porsche. In jouw beredenering zou mijn Dafje alleen maar ‘vervoer’ zijn en ik geen autoliefhebber?
vondick zegt
@tenaci: Nee, ik had het over de vergelijking tussen de Tesla en de Porsche. Jouw DAF kwam niet in die vergelijking voor. Ik zou jouw DAF (wat gaaf trouwens) boven de Tesla verkiezen als autoliefhebber. Maar de Tesla liever hebben als dagelijks vervoer. Zelf heb ik geprobeerd beide te combineren in een 535i Touring met adaptief onderstel. Ook die kan de huidige Model S nog niet vervangen, dat zou in teveel aspecten een stap terug zijn.
flutterby zegt
@vondick: grondig is wat overdreven. De accutechniek (2017) van de 3 is nog steeds niet in de S te vinden. Mét die techniek is de Taycan kansloos (uitgezonderd interieur).
sollie1984 zegt
@tenaci: Top Gear reed met een 2018 model, dus hoezo een jaren oud model? De Porsche heeft gewoon een dijk van een auto gebouwd die niet alleen sneller is dan de Tesla naar de 100 km/h, maar die ook beter stuurt en er beter uitziet, zowel qua exterieur als interieur. Tjah dat de Porsche iets minder ruimte heeft op de achterbank nemen we maar voor lief. Voor mij en vele is Porsche de winnaar!
tenaci zegt
@sollie1984: na zoveel jaren het trucje af te hebben kunnen kijken met dit komen en dan ook nog zoveel duurder zijn? Sorry ik volg je ff niet…
sollie1984 zegt
@tenaci: welk trukje heb jij het over dan? Veel meer sneller naar de 100 km/h gaat het em echt niet worden. En er zijn genoeg Porsches met verbrandingsmotoren die dat ook kunnen. En de prijs is niet alleen gelinkt aan de prestaties maar aan alles aan de auto. Het is topkwaliteit waar Tesla gewoon een puntje aan kan zuigen.
tenaci zegt
@sollie1984: range, interieurruimte, fatsoenlijke prijs? Nul tot honderd interesseert me geen reet. Daar is elke EV snel.
sollie1984 zegt
@tenaci: iemand die bijvoorbeeld een 911, Panamera of welke performance Porsche dan ook koopt kijkt ook niet naar het verbruik, interieur ruimte en/of prijs. Hetzelfde geldt dus ook voor de Taycan kopers.
mashell zegt
@tenaci: premium versus budget dat is de verklaring voor het prijsverschil.
We moeten niet vergeten dat Tesla een Amerikaans merk is. Dat is het land van de goedkope afwerking van auto’s omdat auto’s daar gewoon goedkoop zijn en de klanten niet zo veeleisend. In dat licht is Tesla een uitblinker, het is het zelfs enige succesvolle Amerikaanse merk op de Europese markt (Ford is voor ons gewoon Europees) maar het is onvergelijkbaar met Porsche die zich op de top van het marktsegment richt.
Het vergelijk is hetzelfde als tussen een Ford Mustang en een Porsche 911. Qua prestaties zit er weinig verschil in, de Porsche is heel veel duurder en toch wil je die.
hotze zegt
@mashell: Amerikaanse klanten niet zo veeleisend? Daarom rijden er zeker zo veel Europese auto’s rond. En hebben velen de voorkeur voor een handgeschakelde bak.
Paul58 zegt
@sollie1984: heb je het artikel en de link waar naar wordt verwezen wel gevolgd? De Model S is sneller naar de 100 alleen de Porsche gebruikte launch control en de Model S niet in het filmpje van top gear. Op zich maken die paar tiendes niet uit maar ik snap al die negativiteit niet rondom het Tesla interieur. Qua materialen is het dan wel minder mooi tov een Porsche, de tesla scoort juist super goed op gebruikersgemak (juist ook in bediening van alle functies in het interieur). Alles werkt zo snel en makkelijk. Daarbij moeten we nog zien of Porsche kwaliteit kan leveren betreft de aandrijflijn en degradatie van de batterij. Ik denk verder dat Porsche en Tesla sowieso weinig last van elkaar hebben. Misschien verliest Porsche een paar Panamera klanten in ruil voor Taycan klanten. Echter een Porsche liefhebber zal toch gewoon een Porsche kopen ongeacht het prijskaartje. Elon Musk gebruikt gewoon heel slim alle aandacht rondom Porsche en speelt daar goed op in. Iedereen praat namelijk over een stom 0-100 vergelijk met marginale verschillen. Persoonlijk heb ik heel veel respect voor Porsche betreft de rijke geschiedenis en het bouwen van extreem goede auto’s welke heer en meester zijn op een circuit. Tesla krijgt van mij respect voor het opschudden van een van de stugste branches wereldwijd en het feit dat zij elektrische auto’s kunnen produceren welke,buiten praktisch inzetbaar, ook erg ‘hot’ en retesnel zijn.
zrijder zegt
@tenaci: waarom doet Musk dan zoveel moeite??
Paul58 zegt
@zrijder: zoiets is voor Musk juist iets wat weinig (extra) moeite/ geld kost denk ik dan. Tesla is de aandrijflijn natuurlijk altijd aan het doorontwikkelen, getuigen van alle veranderingen in batterij packs en elektromotoren binnen Tesla’s. Een software-update met extra vermogen zal ook niet veel extra kosten. Uiteindelijk zal het denk ik ook wel een beetje meespelen dat Musk hier stiekem toch wel een beetje van houdt;)
camelman zegt
Een auto van 7 jaar oud tegen een van nog geen 7 maanden, en dan dit kleine verschil. Auto twee keer zo duur, geschiedenis van voor WO 2. Hoezo Porsche heeft gewonnen, het is te sneu voor woorden hoe ver bestaande Duitse merken achterlopen op Tesla. Nog steeds.
Wouter zegt
Leuk wedstrijdje ver pissen weer, maar goed. De nul naar 100 is ook maar één ding. Paar maanden geleden meerdere sprintjes tegen een P90D+ 600+ pk volgens de kentekencheck. Mijn M135i heeft tegen de 350 pk en van 100-200 waren we even snel. Zowel met hem achter mij, als ik hem opduwend zat er niets tussen. De 100-200 van de Model S moeten we misschien maar eens gaan meten, want die is echt minder indrukwekkend. Op de 0-100 ben ik natuurlijk wel kansloos.
vondick zegt
@Wouter: Ik ben eens een (Nederlandse) P90D tegen gekomen op de Duitse snelweg. Ook mijn 535i heeft tegen de 350pk. We hebben steeds sprintjes gedaan van 150 tot 250km/h. Daar was de Tesla de eerste keren bijna even snel, maar vooral boven de 200 echt minder snel. Daarna ging de Tesla throttlen. Toen werd de Tesla op de autobahn maar een zielig vogeltje. Heel sterk gelimiteerd op vermogen.
fanboy zegt
@vondick: Hij kan gelimiteerd worden op vermogen, maar boven de 200 gaat hij minder efficiënt lopen omdat hij in het eind van zijn toeren zit. Met een versnellingsbak zou hij door kunnen.
evdw zegt
@wouter: Dus de veel grotere en zwaardere P90d is even snel op de 100-200 en sneller op de 0-100 tegenover een M135i.
Lijkt me geen slechte specs toch? Oftewel wat wil je hier precies mee aantonen? Dat de P90d toch maar tegenvalt in de praktijk?
iphonistvongates zegt
It looks like some people have way to much time on their hands and testosterone levels are through the roof.
Offtopic;
De kat (soortje Garfield) van onze buren wist ongemerkt onze keuken in te komen en hij ging tegenover mij zitten op de tafel. Hij bleef mij maar aanstaren op zoek naar de juiste woorden om mij iets significants te vertellen. Ik vind dat zo irritant, dieren die kijken alsof ze je iets willen vertellen en dan gewoonweg niet doen…how rude.
Goed_Koopman zegt
Ik kijk nog liever naar een wedstrijdje tussen twee nerds die zo snel mogelijk een rubiks cube proberen op te lossen, dan naar deze twee hypocriete deugauto’s.
kniesoor zegt
Al doet-ie de 0-100 in minder dan een seconde, geen enkele interesse in de Model S. Te duur voor een stofzuiger op wielen. Geldt voor een Taycan idem dito. Een basisversie van de Model 3 daarentegen lijkt me wel wat. Goeie range, een redelijke prijs en meer dan snel genoeg voor de dagelijkse commute. Als het echt hard moet gaan hou ik voorlopig stug vast aan een benzinestoker. Niet in de laatste plaats vanwege het geluid.
evdw zegt
@amghans: Stofzuiger op wielen?! Really? Hoe kom je bij die vergelijking? Totaal niet grappig want het slaat werkelijk nergens op mijns inziens.
Wat maakt dat jouw AMG dan eigenlijk, een aggregaat op wielen?
tjorque zegt
@evdw: verbrandingsmotoren verplaatsen veel meer lucht dan ev’s.
Zowel voor de koeling als voor de verbranding it self. Dus eigenlijk is daarvoor de term stofzuiger meer op zijn plaats :)
brera22 zegt
Word tijd voor een nieuw model Tesla S. Begint nu wel wat oud te worden.
Voor mij wint de Taycan. Misschien iets minder snel.
Maar van binnen vele malen mooier.
Goed_Koopman zegt
Overigens denk ik dat de Taycan in het voordeel van de duurste Model S werkt. Die is in een klap niet meer stervensduur, maar beste koop. Stukje perceptie.
harrie zegt
2,61s is echt wel beter voor het milieu dan 2,68s.
dwfc zegt
@harrie: een goeike !
ozzytrk zegt
Porsche heeft zijn eerste 100% elektrische auto 2019 en maakt direct Tesla kapot. Tesla bestaat al sinds 2011 ofso ? nog steeds de Taycan niet kapot kunnen maken
fanboy zegt
@ozzytrk: Ha dit is echt de omgekeerde wereld. Nu pas kan Porsche, een mega ervaren autobouwer, een Tesla verslaan, die er nog maar net zijn.
ericc zegt
Tesla S is gecrashed bij een recente poging op de Ring! Raar dat dit niet op AB staat maar wel bij automotorundsport?
dwfc zegt
@ericc: ze zijn de Duitse taal niet machtig bij AB :-)
mashell zegt
@dwfc: das ist doch wohl ziemlich große Scheiße.
dwfc zegt
@mashell: haha
stfu zegt
@ericc: er crashen zoveel auto’s op de Ring.
Dutchdriftking zegt
En de show gaat verder…..
ozzytrk zegt
Moeten even wachten op de Tesla Roadster. Dan hebben we eerlijke concurrentie
saxoke zegt
@ozzytrk: wil je de roadster met de taycan vergelijken?
ozzytrk zegt
@saxoke: Taycan coupe met 4 deurs model S is toch niet vergelijkbaar. Roadster wel meer ja
P1m zegt
Inmiddels is duidelijk dat de Model S tijdens de dragrace in ‘Range Mode’ stond, dus niet de ‘Ludicrous Mode’. Terwijl de Taycan wél met launch control startte. Beetje kinderachtig van Top Gear, zeker gezien hun verleden met Tesla (destijds met de Roadster). Ik ben zeer benieuwd naar een nieuwe range tussen de twee, in de juiste setting en met de Model S update. Dat wordt leuk :-)
stfu zegt
TopGear heeft oude cijfers van een andere dragrace letterlijk overgenomen. Dus die test is sowieso al fake news.
reeybehn zegt
@stfu: https://www.topgear.com/videos/electric/video-porsche-taycan-turbo-s-vs-tesla-model-s nee hoor :’)
tttijn zegt
Prijs prestatie ligt Tesla nog steeds mijlenver voor.
zrijder zegt
Ach wat leuk weer, Musk en zijn ego.
Onzinnig wedstrijdje ver pissen.
Natuurlijk is porsche de winnaar dat is het al dik 50 jaar met de iconische 911.
bernoulli zegt
Tesla lijkt op Red Bull. Die roepen ook altijd dat ze morgen sneller zijn.
leovreenen zegt
Nou heb ik nog niet bijzonder veel ervaring met auto rijden zelf, alleen een lesauto… Maar nu vraag ik me toch wat af, hoeveel boeit het nou hoe snel een auto van 0 tot 100 is? Kijk dat je het verschil van 10 seconden of 3 seconden merkt snap ik nog wel een keertje. Maar dit gaat toch nergens meer over? Je merkt het verschil niet eens lijkt mij…
Shaw zegt
1 bocht, en weg Tesla. En snelwegen is mijn domein, tegen mijn 15 jaar oud youngtimerte (E55 AMG + Kompressor;-) is geen enkele EV opgewassen…. Tesla heeft vooral toekomst als leverancier van hun vooruitstrevende aandrijflijn. De wagens zelf zijn helaas niet echt geraffineerd. De eerste facelift van de Model S en alle andere Tesla’s moeten ook nog komen. Heel Amerikaans om eerst op te scheppen, en daarna aan je huiswerk te beginnen.
zebedeus zegt
Top Gear heeft toegegeven valse test resultaten gebruikt te hebben in de Tesla Model S tegen de Porsche Taycan race, waarbij de Taycan klaarblijkelijk met vervalste test resultaten heeft gewonnen. Te triest voor woorden, maar wel voorspelbaar dat “old school” olie-verslaafde fabrikanten met zo goed als geen kennis van moderne EV technologie het niet op kunnen nemen tegen “new school” Tesla die al vele jaren deze EV technologie toepast.