Elon Musk jaagt zijn eigen klanten weg met zijn tweets. Of valt het wel mee?
Elon Musk is een beetje als Geert Wilders. Beide dringen constant op een nieuwe frisse wind in hun respectievelijke arena’s, maar in beide gevallen zitten ze al heel erg lang hetzelfde te doen. Wilders is tegenwoordig een van de langstzittende kamerleden, Musk is een van de langst zittende CEO’s van alle grote automerken. Oh, en beide hebben grote fanschare op Twitter, mede dankzij de scherpe tweets.
Maar wat blijkt, daar is men eigenlijk wel een beetje klaar mee. Dat meldt Carscoops. Volgens hen zijn er meer en meer onderzoeken die uitwijzen dat klanten erg tevreden zijn met hun Tesla’s, maar niet met Elon Musk. Met name zijn uitspraken op Social Media zit men dwars. Ironisch, want Elon heeft natuurlijk enorm veel volgelingen op die platforms (Twitter in dit speficieke geval) en heeft daar juist naam gemaakt voor hemzelf én Tesla.
Musk jaagt klanten weg
Maar dat is nu een beetje aan het terugkaatsen. Zijn uitspraken tijdens de Covid-19 uitbraak, het kopen van Twitter (en toch weer niet…), fat-shamen, mensen pedofiel noemen en dergelijke vallen in de verkeerde aarde bij fatsoenlijke mensen. Musk was natuurlijk lange tijd de underdog, maar nu is hij de rijkste man ter wereld.
Naar het schijnt vinden de early adopters dat allemaal prima en kunnen ze het hem vergeven. Maar de normale, reguliere klant heeft geen zin om elke dag de tweets van Musk te moeten verdedigen omdat ‘ie toevallig een Model Y rijdt.
Geen inzage
Nu moeten we er bij vermelden dat het natuurlijk de Maand van de Komkommer is. Ondanks dat er bevestiging is van de onderzoeken, is er geen inzage van dat Musk de klanten weg jaagt. We kunnen dus niet zien in welke mate mensen klaar zijn met Tesla dankzij Musk. Op een paar quotes (dat scharen we onder anekdotisch bewijs) na, kunnen we verder geen cijfers zien die bevestigen dat Musk zijn hand heeft overspeeld en de klanten weglopen.
Zolang Tesla de enige fabrikant is die op redelijk korte termijn gewoon kan leveren – veel merken hebben daar de grootst mogelijke moeite mee – zal het allemaal wel loslopen.
Dan hebben we de vraag natuurlijk wel voor jou. Aangezien we in Nederland wonen, is de kans levensgroot dat jij een Model 3 rijdt. Wordt je volgende auto weer een Tesla, of beginnen de tweets jouw ook te vervelen? Laat het weten, in de comments!
mashell zegt
Ik weet dat sommigen denke van wel maar je hoeft als Tesla rijder Musk helemaal niet te verdedigen, je kunt prima je Tesla een prima auto vinden maar Elon Musk een ontspoorde idioot.
Je kunt ook prima smullen van de capriolen die Musk nu weer uit haalt (welke onzinnige zakelijke beslissing doet hij nu weer, welke buitenechtelijke kinderen heeft hij nu weer verwekt, wie beledigt hij nu weer) en van ze lang zal ze leven niet in een Tesla willen rijden.
wza1979 zegt
Tesla’s vind ik lelijk en verschrikkelijk maar Musk is een held 😉
royaledeluxe zegt
Tweets wat is dat…
willeme zegt
@royaldeluxe:
Manier om het capitool te laten bestormen. Doe er zelf ook niets mee, maar Twitter is serieus groot hoor ;-)
ericc zegt
Ik koop geen Tesla door de arrogantie van deze zelfverklaarde visionair. En hij is niet de enige….
CYBRTRK zegt
Zijn visie op de elektrische auto klopte toch aardig, en als je een auto wel/niet koopt omwille van de CEO geef je ook weinig om auto’s
mashell zegt
Zijn visie op de elektrische auto was dat de tijd rijp was. Het briljante wat hij deed is toen investeerders in de rij stonden bij Tesla en om het hardst “take my money” riepen het supercharger netwerk aanleggen.
Maar waar ik geen enkele binding of gevoel heb bij de CEO van BMW, VW of Stellantis heb ik wel een afkeer van Musk en omdat er nog steeds Tesla fans zijn die met een religieus fanatisme Tesla en Musk menen te moeten verdedigen wil ik ook geen Tesla, daar kleeft toch een beetje een stigma aan.
Lynkesoep zegt
Ja, ik ben erg gelukkig met mijn Model 3. Ja, het is geen unieke verschijning op het NL wegennet (hier in Zuid-Frankrijk zie je ze echter heel weinig). En ja, ik vind het fijn dat er bijtelling voordeel is. En ja, als deze vervangen moet worden, kies ik blind voor de Model Y. Tenzij een Taycan Sport Turismo in het budget past (krijt lak, braam leer).
Lynkesoep zegt
Overigens, ik heb geen last van het getwitter door Musk, dus laat maar gaan.
quincy zegt
Doen de Franse Model 3 rijders bij jou daar in Zuid-Frankrijk ook knipperen met hun lichten als ze je tegen komen? Ik was de eerste paar keer helemaal in de war waarom, maar blijkt zo’n dingetje als bij motorrijders te zijn. Opvallend was dat rijders van Model S en Model X het niet deden. En ik ook niet overigens
mashell zegt
Blind kiezen voor de Model Y…. Tja het helpt dat je blind bent want wat heeft die wagen een mislukte proporties zeg…
Overigens vind ik dat een wagen als de Kia EV6 inmiddels Tesla voorbij gestreefd is.
koeberg zegt
Ik rijd geen Tesla en de keuze voor mijn volgende auto wordt bepaald door de kwaliteiten van de auto, de prijs er van en fiscaal beleid. Tweets van welke CEO dan ook lees ik niet en spelen geen rol in mijn afweging.
Flutterbi zegt
Ik koop hem niet meer omdat de bouwkwaliteit echt van abominabel laag niveau is. Wat ome Elon verder doet, moet ie zelf weten.
jarnobakker zegt
Die kerel is al een paar jaar knettergek.
Zit in de familie .
Zijn vader heeft zelfs kinderen met zijn stiefdochter..
Dat zulke idioten zoveel macht hebben in de wereld laat wel zien hoe verknipt de wereld is..
T A X M E N zegt
Nu tevreden model S rijder. Elektrisch rijden bevalt me goed. Ook in zuid- frankrijk, italie, oostenrijk, of waar dan ook. Van uitspraken Musk geen last, moet er hooguit om lachen. Hij speelt veelal meer klaar dan wie dan ook.
Maatje model 3 mij net te klein. Na dec 2023 gaat het bijtellingsfeest er af helaas. Keuze is nu: auto in prive overnemen, bijtellingspijn accepteren en gaan voor een nieuwe of een porsche taycan gran turismo, of een tussenpaus als bijv een audi s8 in de youngtimerregeling en kijken wat het kabinet nog voor regels kan bedenken voor de calculerende burger (ondernemer). Tip anyone?