Groot gelijk Elon, groot gelijk. Elon Musk heeft respect voor Ford en laat dat blijken op Twitter.
Als je praat met een rabiate Tesla-apostel, zal het je zijn opgevallen dat er in principe maar vier auto’s op deze planeet zijn die ertoe doen. De Model 3, Model Y, Model S en Model X. Al het andere redt het niet bij de superioriteit van Tesla.
Maar hoe denkt de oppergod daar dan over? Heeft Elon Musk voorkeuren? Jaren geleden was hij een van de 67 personen die een McLaren F1 in ontvangst kon nemen. Ook was hij bevriend met Herbert Diess, toen die nog bij Volkswagen als Grote Baas aanwezig was.
Musk heeft respect voor Ford
Voor nu heeft Elon Musk vooral respect voor Ford. Een van de Tesla-adepten laat namelijk op Twitter weten dat hij Ford superstom vind. Dat was naar aanleiding van de kwartaalcijfers die The Blue Oval bekendmaakte. Ford maakt nu nog behoorlijk veel verlies per verkochte EV: zo’n 40%. Da’s geen beste winstmarge. Ergo, Tesla is superieur aan Ford.
Maar niemand minder dan Elon Musk komt daar een stokje voor steken. De eigenaar van SpaceX, Twitter en Tesla laat het volgende weten:
Altijd moeilijk met marges voor nieuwe voertuig-lijnen, vooral wanneer er grote technologische verschuivingen zijn.
Elon Musk, heeft respect voor Ford.
Ik denk dat de algemene strategie van Ford met EV’s slim is.
Er is veel vraag naar de elektrische F-150 (Lightning).
Waarvan akte, zoals @jaapiyo zou zeggen.
Nuance
Het is wel opvallend. Twitter staat niet direct bekend om de broodnodige nuance en ook Elon kan soms verrassend om de hoek komen. In dit geval geeft hij overduidelijk het goede voorbeeld aan de andere Twitteraars. Hulde, Elon!
Daarbij moeten we ook aantekenen dat Ford een ding wel voor elkaar heeft en Tesla niet: een elektrische pickup. De Cybertruck is er nog altijd niet, terwijl de F-150 Lightning al wel in de showrooms staat.
Meer lezen? Dit zijn extreem dure auto’s van normale automerken!
mashell zegt
Volgende week: breek: Elon Musk koopt Ford. En dan geen auto maar het godganse merk.
ouwedibbes83 zegt
En waarom zou hij dat graag willen? Het merk, het dealernetwerk, de productiecapaciteit, de kennis, de klanten?
Flutterbear zegt
Nee, nee, nee, nee, nee. Next. Als ze een traditionele markt willen aanboren dan lijkt alleen Mazda mij een optie. Traditionele look&feel met Tesla techniek (autonomie, infotainment, aandrijflijn) tegen redelijk lage prijs en zelf geen giga schulden door investering in inferieur EV platform.
Echter waarom zou Tesla? Als ze in hun marges willen snijden kunnen ze net zo makkelijk de prijzen verlagen.
meetsysteem zegt
Over twee weken: BREEK: Musk koopt Ford toch niet.
tortuga zegt
Buiten Twitter heeft hij nog niet veel “overgekocht” maar eerder zelf gecreëerd ! Ben wel benieuwd naar Tesla/Elon Musk´s volgende zet. S3XY draaid goed, maar tijd staat niet stil.
O plaat zegt
Alles heeft hij gekocht. Hij is telsa, SpaceX en PayPal nooit begonnen maar kocht telkens bedrijven met goede ideeën en werkende producten.
CYBRTRK zegt
X.com heeft hij zelf opgericht met eigen geld (wat later PayPal werd), SpaceX heeft hij zelf opgericht met eigen geld, alleen Tesla heeft hij niet zelf opgericht.
Flutterbear zegt
Musk heeft al meerdere malen genoemd dat Tesla en Ford de enige Amerikaanse autobouwers zijn die nooit failliet zijn gegaan, met duidelijk een vorm van respect. Daarnaast blijft Henry Ford toch een Amerikaanse genie en qua gedachtelijn veel gelijkenissen met Musk.
O plaat zegt
Klopt in zekere zin, Ford stook zijn mening over andere rassen ook niet onder stoelen of banken. Dat is trouwens de reden waarom ze in de hip hop steeds met Impalas, Cadillacs of Benzen afkomen. Ford verkocht tot de jaren 60 niet aan zwarten iets wat ze in de gekleurde gemeenschap lang hebben onthouden.
cdlop01 zegt
58.000 dollar verlies per verkochte Mustang EV…. .