Warlord doet huilie huilie omdat Elon Musk aan zijn Cybertruck heeft gezeten.
Vorige maand baarde warlord Ramsan Kadyrov opzien door met zijn splinternieuwe van een machinegeweer voorziene Tesla Cybertruck door de Tsjetsjeense hoofdstad Grozny te cruisen.
In een pronkfilm op zijn Telegram kanaal liet de 47-jarige onfrisse leider van de Russische deelrepubliek zien dat hij met zijn “Cyberbeast”, zoals hij het zelf noemt, door de straten rijdt. Vervolgens bedankt hij omstandig voor de genereuze gift van grote Tesla roerganger Elon Musk. Hij geeft aan de onverwoestbare truck ook in te zullen zetten in de oorlog die zijn baas Poetin voert in Oekraïne.
Elon Musk gaat Mossad
Iedereen viel natuurlijk meteen over Musk heen op zijn eigen platform X, want hoe kon voormalig held van de deugende elektrisch rijdende goegemeente nou een Cybertruck cadeau doen aan deze idiote puppet van Poetin.
Uiteraard was dat volgens Elon Musk ook niet zo en naar nu blijkt was hij ook niet zo gecharmeerd van het idee dat het elektrische paradepaardje van Tesla op deze manier door de warlord wordt gebruikt.
Wellicht geïnspireerd door de Israëlische Mossad die op afstand piepers en walkie talkies laat ontploffen heeft hij nu actie ondernomen. Klaarblijkelijk heeft hij namelijk op afstand de Tesla Cybertruck van Kadyrov laten uitzetten.
Huilie huilie
Van een pronkende krijgsheer naar een mopperende kleuter. Kadyrov beschuldigt Musk van het op afstand saboteren van zijn nieuwe speeltje. Op zijn Telegram deelt hij een sneer uit naar de Teslaman:
Hij geeft dure cadeaus uit de bodem van zijn hart en zet ze vervolgens op afstand uit.
Zogenaamd stoere krijgsheer doet huilie huile op Telegram
Naar goed voorbeeld uit Jeruzalem bevestigt noch ontkent Elon Musk de beschuldiging vanuit Tsjetsjenië, maar het lijkt ons niet ondenkbaar dat het vermoeden van de warlord dat Musk aan zijn Tesla Cybertruck heeft gezeten best wel eens waar zou kunnen zijn.
Overigens best verontrustend om te beseffen dat Musk kennelijk elke Tesla ter wereld op afstand stil kan zetten. Maar dat terzijde.
bijtelling zegt
Yep, elke Tesla is op afstand uit te zetten mits de 3G kaart er nog inzit, altijd handig in dit soort situaties of diefstal, waar het voor bedoeld is!
Gele Koplamp zegt
3G? Fijn, 2G en 3G worden in NL de komende maanden uitgezet.
b00st zegt
Tesla’s zitten op 4G, enkel Model S voor 2015 zou nog op 3G zitten, maar dat kunnen ze upgraden voor 200$ (als je connectiviteit wilt behouden).
kniesoor zegt
Geen reden tot zorg, dit kan alleen met Teslala’s, die via Hongarije worden geleverd.
Dutchdriftking zegt
Toch jammer dat hij er maar eentje heeft geleverd en die slechts heeft uitgezet. We hebben nu toch een prachtig voorbeeld dat je dit beter kunt doen. Al die weilanden vol met Cybertrucks die kant op, een beetje C4 in de batterij en hoppa!
't Peugje zegt
@Dutchdriftking – Ah jij stuurt aan op genocide, prima zo op de vrijdagochtend. LOL
Dutchdriftking zegt
@straatzakelijk: Genocide is bij mijn weten volkerenmoord, in dit geval gaat het om precisie aanvallen op ‘vrijheidstrijders’ dat lijkt mij dan ook een totaal andere situatie. Uiteraard moet je niet in álle Cybertrucks bommen stoppen. Alleen in de exemplaren voor Tsjetsjenië.
't Peugje zegt
@Dutchdriftking Was ook niet heel serieus bedoelt hoor. Maar ook daar wonen mensen zoals jij en ik. In tijden van oorlog zal dat wel “collateral damage” zijn en geen genocide… Fair, jij een punt.
audirs3 zegt
Weilanden vol Cybertrucks? Waar heb je het over, de wachtlijst is nog enorm
putwater zegt
Inderdaad verontrustend dat elke Tesla vanop afstand gedeactiveerd kan worden. Ik ben er zeker van dat dit bij andere merken niet mogelijk is…
linkador zegt
Zeker dat alle merken met een ingebouwde SIM dat kunnen, GM’s met Onstar worden regelmatig onklaar gemaakt bij diefstal en bij achtervolgingen vertraagt. BigBro waakt over je °_°
Joris24 zegt
Ja, en wij kopen allemaal voor een grijpstuiver chinese auto’s omdat die ‘concurrerender’ zijn dan Duitse auto’s. Gebouwd door kinder/oeigoerenhandjes met gestolen technologie, maar who cares, voor die 1000 euro voordeel op je BYD kun je toch mooi weer een weekje all-in naar Turkije.
En straks valt china Taiwan binnen, en als Europa kant kiest voor Taiwan zetten de chinezen al hun e-auto’s uit hier in Europa en begaan ze op grote schaal identiteitsfraude met alle data die die auto’s dmv AI, camera’s en microfoons continu vergaren. Gaat iedereen weer janken hoe het zo ver heeft kunnen komen, net als 20 jaar waarschuwingen voor gebruik van Russisch gas waar we tot de oorlog in Oekraïne toch maar mee doorgingen omdat het net 3 cent per kuub scheelde tov om het even welk ander gas en we nota .
On topic, de echte vraag is nou of Musk die auto wel of niet cadeau heeft gedaan aan Kadyrov want Musk is een draaikont eerste klas als het op dat conflict aankomt. Eerst gratis starlink sturen, dan ineens abonnementskosten eisen en anders de stekker eruit trekken, dan trump steunen die pro-poetin is, nu dit weer…
mashell zegt
Maar wij kopen helemaal niet allemaal Chinese auto’s. Eigenlijk verkopen die bijzonder slecht. En dan niet vanwege verzonnen zaken als dat auto’s door kinderen of oeigoeren gebouwd of dat ze je massaal bespioneren zijn maar gewoon omdat ze helemaal niet zo goedkoop zijn, ze weinig dealers hebben en restwaarde en onderdelenvoorziening onzeker is.
maarteno zegt
Ze worden gelukkig nog niet verkocht op zo’n schaal dat zoiets inderdaad een maatschappelijk ontwrichtend effect zou hebben. Maar het is wel iets waarvoor we moeten waken. Echter is het iets waar we überhaupt voor moeten waken…overal zit tegenwoordig maar een camera, microfoon etc in. Kan allemaal gehackt en misbruikt worden, niet alleen in Chinese wagens.
Maar @Joris24 heeft wel een punt, in China mogen Tesla’s al niet meer gebruikt worden door overheids officials en niet in de buurt komen van bepaalde gebouwen. Nu zeg ik niet dat Elon voor iemand bespiedt, maar dat zij zo reageren zegt mij wel dat ze het zelf wel doen en geen risico willen lopen dat iemand hun bespiedt.
Joris24 zegt
Er is meer dan eens aangetoond dat bij de productie van chinese auto’s kinder/dwangarbeid betrokken is:
Australian Strategic Policy Institute (ASPI) Report: Het rapport getiteld “Uyghurs for sale” (2020) onderzoekt de gedwongen arbeid van Oeigoeren in Chinese fabrieken, waaronder die in de toeleveringsketens van grote internationale merken (https://www.aspi.org.au/report/uyghurs-sale). En dan is mijn redenatie, hoe meer van de productieketen in china plaatsvindt, hoe meer kans op dwangarbeid.
U.S. Department of Labor: Het jaarlijkse “List of Goods Produced by Child Labor or Forced Labor” rapport bevat informatie over dwangarbeid in verschillende sectoren, waaronder de auto-industrie (https://www.dol.gov/agencies/ilab/reports/child-labor/list-of-goods).
En verder zijn er nog allerlei rapporten van HRW, BBC, Amnesty etc hieromtrent. Inzake privacy, er is onlangs weer genoeg in het nieuws geweest over spionage door china, (en anderen, maar westerse mogendheden hebben minder tegengestelde belangen tov ons dan China), en automerken geven gewoon op hun site aan dat de data die de auto opneemt/verzamelt buiten de EU wordt opgeslagen en dat je daarmee akkoord gaat als je de auto koopt (zelfs Volvo).
maarteno zegt
Eens, hoewel ik beide partijen niet wil hebben spioneren…heb ik met de ene nog wel meer moeite dan met de andere…
Diesel Rocks zegt
De elektrische auto is wel de ideale auto voor in een dictatuur. Op afstand de camera’s en de microfoons onbeperkt aanzetten, stroom genoeg. Wie de dictator tegenspreekt kan een code toegestuurd krijgen waardoor de auto op het juiste moment op hol staat. Of de dictator kan de auto op afstand gewoon stuk maken.
fanboy zegt
@Diesel Rocks: Deze techniek zit al in veel auto’s, zoals hierboven gezegd zijn GM auto’s ook op afstand te besturen en uit te zetten
mashell zegt
“Overigens best verontrustend om te beseffen dat Musk kennelijk elke Tesla ter wereld op afstand stil kan zetten. Maar dat terzijde.”
Dit lijkt me eigenlijk de hoofdzaak. Hierboven zie al verzinselen over China die “grote schaal identiteitsfraude” zou begaan maar dat Tesla wagens kan stilzetten is dus echt. Zouden we dan Tesla niet actief moeten boycotten?
Joris24 zegt
Ik zeg alleen dat ze de potentie hebben om dat te doen, en je bent toch wel heel naïef als je denkt dat de chinezen helemaal niks van informatievergaring doen in het westen dmv hun auto’s. Amerika verbiedt niet voor niks chinese auto’s rondom belangrijke militaire doelen (en dichter bij huis: https://www.dagelijksauto.nl/autonieuws/binnenkort-geen-chinese-autos-meer-rond-het-binnenhof/)
mashell zegt
Je bent ook wel heel naïef om te denken dat de Chinese regering het binnenhof als belangrijk militair doel zien. Of zich voor de parkeerplaats bij jouw huis, jouw werk en favoriete supermarkt interesseert. De Chinezen doen helemaal niks met die informatie want die informatie heeft alleen maar waarde voor adverteerders, en het grootste advertentie bedrijf ter wereld heeft het al zover dat je een apparaat met hun software in je broekzak hebt en aan hun zoekmachine vertelt waarin je geïnteresseerd bent.
De Amerikanen zijn al heel lang afhankelijk van China als productieland, meer nog dan Europa en ze zien dat de economische macht van China toeneemt, daar zijn ze doodsbang voor want het gaat ten koste van hun eigen macht. Vandaar de hetze tegen China, met die vreemde beschuldigingen dat China ons bespioneerd (terwijl ze dat juist zelf grootschalig doen, vraag maar aan Edward Snowden). De claims over spionage door Huawei zijn ook nooit bewezen. Europa loopt zoals altijd blind achter de Amerikanen aan en we geloven hun propaganda als nieuwe religie.
morph zegt
Ja dat doen ze. Als je auto binnen is voor onderhoud, dan wordt die geblokkeerd totdat de factuur betaald is. Vorige keer hebben ze de mijne manueel moeten deblokkeren, normaal gebeurt dit automatisch bij betaling. Dit voelt toch maar vreemd aan..
audirs3 zegt
Allemaal anti EV argumenten weer hierboven. Maar in theorie kan dat met je ICE of PHEV natuurlijk ook gewoon.
mc96 zegt
Misschien moet meneer de warlord even zijn Cyberbeast aan de lader leggen