Je hoeft straks niet langer een duurdere uitvoering te kiezen om die Kardashian-kont te krijgen.
Met de Porsche 992 gaat het merk dingen anders aanpakken. Tussen neus en lippen door was al bekend dat de nieuwe 911 een dikker uiterlijk zou gaan krijgen. Een nieuw bericht van Car and Driver doet er nog een schepje bovenop.
Volgens de bron krijgt elke variant van de nieuwe 992 een ‘widebody’. Dit slaat op het achterwerk. Normaal gesproken levert Porsche de dikkere heupen op onder meer de 4S, GTS, Turbo en Targa-modellen. Laatstgenoemde is overigens logisch, aangezien de Targa er alleen is met vierwielaandrijving. De reguliere Carrera- en Carrera S-modellen hebben geen opgeklopte wielkasten.
Goed nieuws voor de Carrera-rijder die straks gaat rijden in een Porsche met een stevigere body. Het zal ongetwijfeld deels met kostenbesparing vanuit Porsche te maken hebben. Hoe minder frutsels en dingetjes, hoe beter. Het is officieel nog niet bekend wanneer de nieuwe 911 onthuld gaat worden. Grote kans dat Porsche de LA Autoshow gaat kiezen om het doek te trekken van de 992. De autobeurs in Californië gaat eind november van start.
UPDATE: de nieuwe 911 is inmiddels officieel, alle info check je HIER!
cpp1 zegt
Een wisser achter is leuk op een golf of zoiets dergelijks…maar niet op een 911. Ik dacht dat zo’n lelijk ding sowieso een optie was.
p993 zegt
@cpp1: is idd erg prominent…en bij rechtsgestuurd zit ie dan aan rechterkant? De delete was vroeger een optie meen ik, of was het aftermarket?
kareljansen zegt
@p993: optie van 300 euro geloof ik.
heer zegt
@cpp1: het is een optie, tenminste op de huidige 911…
kniesoor zegt
@heer: voor zover ik weet ook altijd geweest. In advertenties vroeger (ten tijde van het G-Modell) in de Auto Motor und Sport werd vermeld als-ie erop zat : ‘Heckwischer’ of ‘HW’. Werd toch vaak als een pluspunt beschouwd als-ie erop zat.
Jantje_555 zegt
@amghans: de ruststand zou dan beter naar onderen liggen, maar zal dan wel slechter zijn voor de stroomlijn.
rickthestig zegt
@Jantje_555: In het midden zou leuk zijn. Zonder is sowieso beter.
potver7 zegt
@cpp1: sowieso maar de vraag hoe effectief het ding is, volgens mij wist die alleen de bovenste helft van het raam, dus is er een brievenbusje schoon. Even gas geven en je raam is ook schoon.
boomhauwer zegt
@cpp1: op de Ferrari ff kon je het ook krijgen als optie.
drsjeroen zegt
@cpp1: houden zo als optie. Wat verstoort dat het ontwerp zeg. Ben meer een borstenman, maar deze billen zijn prima!
davelepeef zegt
Goed nieuws maar dat maakt het dus ook minder speciaal. Nieuwe achterlichtunit en bumper zijn wel erg druk zeg, vind het huidige model een stuk fraaier :/
bugboy zegt
Qua “moderne” 911 modellen vind ik de 993 en 997 eigenlijk nog altijd de mooiste modellen. Net even wat ranker en wat puristischer. Toch rijpen de 911 modellen vaak wel goed.
bugboy zegt
@davelepeef: Verder zit er best nog wat tape op deze achterkant. De uiteindelijke productieversie zal vast wat cleaner zijn.
davelepeef zegt
@bugboy: de 993 vind ik ook leuk. Lijkt zo’n andere auto, volgens mij een stuk kleiner, wat minder luxueuze GT. Dan graag de Carrera RS… En anders een 991 GT3 TP, beetje ingetogen maar wel met spierballen. En nu je het zegt zie ik indd dat er een en ander is afgeplakt. Dan gun ik ‘m nog even het voordeel van de twijfel ;)
MercMeister zegt
O mijn god.. de Kever leeft nog.
breakingpoint zegt
@MercMeister: ja en Mercedes maakt enkel taxi’s. Grijsgedraaide platen hoor je graag?
buddy991 zegt
Jammer…widebody zou voorbehouden moeten blijven aan specifieke modellen en niet de nieuwe standaard moeten worden. Porsche verliest langzaam maar zeker zijn karakter. Grtn van een Porsche 911 luftie fan en eigenaar
davelepeef zegt
@buddy991: mwoah, ze schuiven het door naar onderen, de Cayman en Boxster. Jaa oude namen, weet ik veel.
trolle zegt
Ik heb een bloedhekel aan de huidige 911jes,maar die nieuwe achterkant trekt op niets. Ze zouden beter de voorkant eens doen. Maar ja, na een 20 special editions komt het wel inorde zeker
kareljansen zegt
@trolle: bloedhekel nog wel, tijd voor professionele hulp? Het is maar een auto hoor..
rhellema zegt
@kareljansen: ik denk dat hij binnenkort ook een handgeschreven brief naar de autoblogredactie stuurt om zijn totale idioterie kracht bij te zetten. Net zoals dat briefje toen over BMW.
porschepdk zegt
@trolle: vloeken in de kerk met al die Porsche mannetjes hier.
JanJansen zegt
Het probleem is vooral dat de huidige 911 zo mooi is.
moveyourmind zegt
Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden, hij oogt wel erg clean en modern. Maar lelijk is hij zeker niet, ik denk dat ik hier nog heel erg moet wennen.
En eigenlijk is dat best wel knap van de ontwerpers, dat deze nieuwe 911 nog steeds in grote lijnen hetzelfde is als al zijn voorgangers, maar er toch een compleet nieuwe auto staat.
mashell zegt
Jammer, de wide body was de laatste jaren eigenlijk een beetje too much.
jaapiyo zegt
Jammer. Recht van achteren is de dikke kont iets mooier, maar van de zijkant en voorkant niet IMO.
launchcontrol zegt
Wat een armoede zeg! Ze worden wel heeeeel lui, die knakkers! Eerst 20 miljoen verschillende 991’s…. dan een facelift de 992 noemen…. en dan ook nog eens alles eenheidsworst maken….
marcus1963 zegt
Ik vind die zwarte sticker boven de kentekenplaat zo vreemd..!!!
intimrasiert zegt
@marcus1963: dat is de ‘notch’ voor de camera’s, jeweetwel
thomasthomas zegt
Gelukkig maken ze van 911 geen apart merk dat zou ook nog kunnen.
alfalfa zegt
Nou ben ik geen 911 kenner maar ik vind dit nogal generiek ogen; confectiekont!
michaelb zegt
@alfalfa: Ach, kan gebeuren als je een keer verder kijkt dan Alfa. Nemen we je niet kwalijk hoor.
michaelb zegt
@michaelb: overigens nog een schokkend feitje: bij deze auto hoef je de distributieriem NIET na 60k te vervangen.
rs6lover zegt
K vindt het wel iets weghebben van een panamera qua achterlichten dan
sanderp zegt
@rs6lover: Hoe is dat nou mogelijk zeg!
p993 zegt
@sanderp: ja en dat is niet direct een compliment….de achterkant haalt het niet bij het oude cleane ontwerp…met enkel de juiste ronde lijnen en geen opsmuk
mashell zegt
@p993: de lijnen in de lampen en er tussen laten het juist ronder lijken. Probleem is dat de 911 kont in de jaren hoog en dik geworden is. Daarom is het heel moeilijk om het er nog een beetje elegant uit te laten zien.
stefstuntpiloot zegt
Een 2S had ook opgeklopte wielkasten.
dare2think zegt
Ligt misschien aan de manier waarop de foto genomen is, maar de achterkant lijkt wat hoog.
lambowambo zegt
Vind die slanke heupen voor een ingetogen uitvoering juist wel wat chiquer.
991abc zegt
Daar heb ik al die jaren op gehoopt! Geen onderscheid in dikte van achterkant. De ‘basis’ 911 heeft dezelfde motor als de S maar dan iets minder pk’s. In de 991 van de eerste generatie had je echt een S nodig, de basis Carrera was te tam. Vanaf de 991.2 is de Carrera met turbo snel genoeg. De 992 heeft weer nog meer PK’s. Je kan nu dus de voordeligste uitvoering nemen want je hebt 400 pk wat genoeg is. De achterlichten met band zijn ook niet meer exclusief voor de Carrera 4 en 4S die hebben ze ook allemaal. Neem een Carrera (2) met mooie wielen en een sportuitlaat en je bent een gelukkig man!