“Nieuw en vebeterd, nu met nanoFLOWCELL® drive!!” Dat is marketingspeak voor…geen idee waarvoor eigenlijk. Maar we zijn benieuwd naar dit enorme e-Sportlimousine-concept. In Genève krijgen we hem, opnieuw, voor het eerst te zien.
Het is alweer vijf jaar geleden dat de Quant-saga begon, toen nog als Koenigsegg-project. De Zweden haakten later af, maar we kwamen nog steeds niet verder dan wat conceptgerommel.
Inmiddels is het 2014, en *plop*, daar is Quant weer. Het bedrijf erachter, dat tegenwoordig nanoFLOWCELL AG heet, bouwt voort op de traditie, en belooft ons een vierzitter van maar liefst 5,25 meter lang. Hierbij komen twee teaserplaatjes die er aardig sexy en double bubble-icious uitzien.
Om ons verder lekker te maken is een zeer gelikte website vol CGI-geweld uit de grond gestampt. De man erachter is nog steeds Nunzio La Vecchia, een Zwitsers multitalent met een kogelvrij kapsel, wier website tegenwoordig doorlinkt naar die van nanoFLOW, en die naast autogenie ook een begenadigd muzikant en piloot schijnt te zijn. Oh, en hij heeft ook nog een doctorstitel.
In deze video wordt hij, gekleed als Christian Bale in Equilibrium/een Amerikaanse high school shooter, geïnterviewd door een Italiaanse dwerg. Some guys have it all…
Update: we duikelden een artikel op waarin hij met de grond gelijk wordt gemaakt. Het geld was afkomstig van een hoogbejaarde steenrijke vrouw en zijn titel gekocht. De rechter stelde dat Nunzio moest terugbetalen.
cthijs zegt
Elektrische troep ,ik geloof niet dat dat elektrisch gedoe bij particulieren die een auto willen ooit een succes gaat worden ,gezien de prijs
JvT zegt
@cthijs:
Over een paar jaar zul je hard moeten lachen om die comment…
gedwongenleaser zegt
@JvT: ik vermoed eerder dat het huilen ipv lachen gaat worden…
JvT zegt
@gedwongenleaser:
Zie mijn vorige comment.
porsche928 zegt
@cthijs: wacht maar tot er een Tesla is die in de categorie Golf komt rond de 50K met een bereik van 400km. Dan gaat iedereen om.
gtwillem zegt
Veek marketing bla bla, veel toekomstplannen, veel goede ideën, veel innovaties…. Ja. Uiteraard. Maar de levensvatbaarheid is helaas nul. Ik gun het ze van harte, en stiekem hoop ook dat ze érgens een potje breken, maar wees eens eerlijk: dit gaat het afleggen tegen welke concurrent dan ook. Ik hóóp dat ik het fout heb, daarentegen wéét ik dat we hier over een jaar nooit meer over horen.
sydney zegt
@gtwillem: dat dus.
Esprit_de_Flandre zegt
@gtwillem: Afleggen tegen gelijk welke concurrent, niet per se.
Hangt er van af natuurlijk wat voor soort bedrijf ze willen, wat voor soort klanten, en welke aantallen. Als ze een super-de-luxe bak willen maken die ettelijke miljoenen kost, en ze zijn tevreden met 10 of 20 stuks per jaar, dan maken ze zeker een kans om “succesvol” te zijn…
rob68 zegt
Aah, dat ding wat 10 miljoen kilometer kan rijden en 400.000 peeka heeft op een laadtijd van 5 minuten….Of zoiets…
volvov70 zegt
Wier moet wiens zijn, wier is bij vrouwelijk en meervoud.
OT: ik ben er nog steeds zeker van dat elektrische auto’s niet de toekomst zijn, tenzij er iets wordt uitgevonden dat het opladen versnelt en de capaciteit vergroot