
Autotuner Bisimoto liet de turbo’s eens links liggen.
Oprichter Bisi Ezerioha houdt zich normaal bezig met zaken als turbo’s, maar richtte zich voor deze Porsche op de elektrische aandrijflijn. Dat Bisi technisch goed onderlegd is moge geen verrassing zijn. Nadat hij eerst zijn eigen auto’s vermogensupdates gaf begon hij in 2006 het bedrijf Bisimoto. Het bedrijf richt zich over het algemeen op het technische aspect, maar bij deze Porsche 935 mocht ook het uiterlijk eraan geloven.
Roze en elektrisch klinkt voor menig vrouwmens natuurlijk als muziek in de oren, maar deze combinatie op een Porsche kan de man ook verleiden. Voor de elektrische 935 werd de basis van een klassieke Porsche 911 gebruikt. Hoewel Bisimoto normaal het uiterlijk met rust laat is nu het plaatwerk ook aangepakt. Een Kremer Racing K3 body-kit werd gemonteerd om de Le Mans-winnende 935 na te bootsen. Het design werd ontworpen door Andy Blockmore Designs. Hij combineerde de felroze accenten met een grijs kleurtje. Het gesmeed aluminium komt van Brixton en is ook van een roze lak voorzien.
Nu verwacht je met zo’n body natuurlijk minimaal een dikke zes-cilinder onder de kap. Maar deze 935 is door Bisimoto voorzien van een elektrische aandrijflijn. Driefase en met een batterijpack voor en achter, samen goed voor 32 kWh. De elektrische Porsche zou een vermogen van 636 pk moeten hebben wat natuurlijk niks onder doet voor een zes-cilinder.
Het tijdloze ontwerp van de Porsche 935 gecombineerd met een hypermoderne elektrische aandrijflijn. Vinden jullie het wat?
En die vlammen dan bij het schakelen…. ? Het uiterlijk van de auto geeft me een smile, maar inwendig huil ik……
Beetje zielloze exercitie, wel functioneel
@onlyporscheman: 636pk en maar 32kWh, dat is dus 10m knallen en dan aan de stekker ofzo ?
Roze en elektrisch voor mannen.. Ik moest gniffelen.
@sleurhut: Daar word jij blij van hè? Daar kan jij wel van genieten!
Ligt daar dan een Tesla motor in? Dat doen ze vaak bij EV West, en daar heeft hij geshopt voor onderdelen.
Een elektro Porsche. Was hij van Tamiya, zou ik hem mooi vinden.
Bisimoto, was dat niet die pannekoek die zelfs met 1.000pk een dragrace niet kon winnen van een T-Ford en een pick-up?
@dutchdriftking: 1000pk op de voorwielen is ook niet zo’n heel erg goed idee.
@golf1985: als er maar genoeg gewicht op zit, diff en aangepaste stuurinrichting
@golf1985: Het betrof inderdaad een voorwielaangedreven minivan met automaat, voorwielaandrijving, veel show, weinig go, en 500kg extra aan audio.
Hopelijk zonder turbo logo…
Controller erbij en knallen met de andere afstandsbestuurbare waggies van mijn kids?
Met 32 kW aan batterijen gaat die toch niet ver komen op een circuit. 100km als je niet teveel stroom geeft.
Dit soort ombouwen zal je steeds meer gaan zien.
Alleen op deze manier kan je in de nabije toekomst klassieke auto’s blijven rijden.
Er komt gewoon een dag dat brandstof motoren voltooit verleden tijd zijn en niet meer gebruikt mogen worden.
@hzw: eens. Dan zijn ze voldooit verleten dijt.
@HZW: ik denk/hoop dat dat nog even duurt voor klassiekers (die dus beperkte kms per jr rijden)