‘Waarom gaat zo’n elektrische Carver maar maximaal 45 km/u?’ Die vraag werd kennelijk door diverse kopers gesteld. Carver heeft geluisterd naar de feedback.
Snellere versie Carver gerealiseerd
Uit de markt ontstond steeds meer vraag naar een snellere versie van de elektrische Carver, vaak van gebruikers. Met de S+ geeft het bedrijf uit Friesland gehoor aan de vraag. De S+ is een afkorting voor Speed+. Je krijgt niet alleen meer power (twee 3 kW), maar ook een grotere batterij van Samsung.
Groter accupakket
Een standaard Carver heeft twee keer 2 kW aan boord en een 5,4 kWh grote batterij. Goed voor 100 kilometer actieradius. Op papier weliswaar. De sterkere S+ krijgt een 7,1 kWh batterijpakket, ook goed voor 100 kilometer actieradius. Meer power heeft nu eenmaal een hogere energieverbruik. De topsnelheid van de S+ bedraagt daarentegen 80 km/u waardoor je hem nu kunt rijden op de snelweg of op provinciale wegen.
Carver R+
Interesseert de hogere topsnelheid van 80 km/u je niets en wil je juist een zo groot mogelijke actieradius? Carver introduceert ook een R+, waarbij de naam staat voor Range+. Je krijgt dan dezelfde specificaties als een standaard Carver, maar wel met een verschil: een grotere batterij. De R+ heeft namelijk dezelfde 7,1 kWh-batterij als de S+. De R+ heeft een topsnelheid van 45 km/u.
Ook Cargo-versie
Carver levert de S+ ook als Cargo-versie. “Met name bedrijven die actief zijn in de stad, maar net daarbuiten zijn gevestigd, kunnen zo vlotter tussen klant en kantoor pendelen”, aldus het bedrijf. Volgens Carver zijn de modellen niet alleen in Nederland in trek, maar ook in steden als Berlijn, Londen, Rome en zelfs in Hongkong en Seoul.
Prijzen Carver S+ en R+
Goedkoop is het allemaal niet, want voor een Carver S+ vraagt het Nederlandse bedrijf 14.489,75 euro. En voor een R+ ben je minimaal 13.902,90 euro kwijt. Een standaard Carver start bij 10.990 euro. De snellere S+ kan overigens nog wat duurder uitvallen, want zaken als airco (1.298 euro) en LED-lampen (348 euro) zijn optioneel leverbaar. Dan praten we al over 16.136,56 euro in totaal.
Een ding is zeker: je krijgt er dankzij het kantelprincipe wel een bijzondere rijervaring voor terug.
vbarchetta zegt
Met 80km/h op de snelweg wil je toch niet..? Dan kleven de vrachtauto’s de eerste paar kilometers op je bumper, alvorens je al toeterend door ze wordt ingehaald, levensgevaarlijk dus in zo’n koekblik.
stekkerkoning zegt
Eén keer gedaan met een Renault Twizy op de A1. Snelweg op en de eerstvolgende afrit er gelijk weer af. Leuk is anders en een vrachtwagen is in de spiegel echt enorm. Binnendoor de Veluwe over is plezieriger rijden.
sizedoesmatter zegt
De autosnelweg op. Met max 80…..ik zie de truckers je al opduwen…brrrr…
En op provinciale wegen zou een max van net iets meer (90) ook fijner zijn.
Verder een geinig e-speeltje hoor
tonino zegt
Met die Carver Cargo ligt na twee bochten je volledige vracht overhoop…
Voor de lokale melkboer alleszins niet aan te raden lijkt me 🤔
harrie zegt
Standaard een Pizza Calzone van je lokale Italiaan.
ronald74 zegt
Dat is juist een voordeel van het carve mechanisme. Een emmer water stroomt niet over in de bochten, prima geschikt voor het vervoeren van melk
arthur75 zegt
Leuk om in te rijden, maar het voelt allemaal goedkoop en slecht afgewerkt aan. En dat zie je in de prijs niet echt terug.
mashell zegt
Zijn ze nou nog steeds met dit ding aan het leuren?
boomhauwer zegt
Mijn bakfiets heeft een stevigere vork zo te zien…
DeWitteCondor zegt
Ik zie ze nauwelijks. Een verdwaalde hier in de buurt die hoofzakelijk als promotie voor een of ander bedrijfje dienst doet. De prijzen liggen wel erg hoog voor iets wat niet geweldig praktisch bruikbaar is en van binnen ziet het er niet uit. Verbaast me dat ze unerhaupt nog bestaan.