De Meyers Manx 2.0 is een elektrische buggy herboren in EV-stijl.
De nieuw ontworpen Meyers Manx 2.0 is hier. Het is een strandbuggy, alleen dan volledig aangedreven op elektriciteit. Ontworpen door veteraan Freeman Thomas, is de Meyers Manx 2.0 Electric onmiskenbaar herkenbaar als een typische buggy.
Elektrische buggy van Meyers Manx
Ook de strandbuggy’s moeten er aan geloven en stappen over op elektriciteit. Het doel van het bedrijf was om het gevoel en erfgoed van het origineel te behouden. Maar dit wel te combineren met de moderne tijd. De combinatie van retro design en moderne styling, zoals de LED-verlichting en het blauw getinte interieur, zorgt hier onder andere voor.
De specificaties zijn al bekend, maar het bedrijf zegt dat het nog wel onderhevig is aan veranderingen. Wat we nu weten is dat er twee batterijpakketopties gepland staan voor productie. Namelijk een 20 kWh-basismodel en een optionele 40 kWh-versie. Het bereik wordt geschat op 240 kilometer met het basismodel en 480 kilometer met het 40 kWh-voertuig. Er zit een laadsysteem op van 6 kW, snelladen is optioneel.
De nieuwe Manx maakt gebruik van een volledig aluminium monocoque chassis en heeft een onafhankelijke achterwielophanging. Het heeft schijfremmen voor en achter en beschikt over zowel elektrische stuurbekrachtiging als een elektrische noodrem.
Prestaties
Het leuke aan een dergelijke buggy zijn niet alleen de looks, maar ook de mogelijkheid om keihard door het zand te scheuren. In Amerika is daar overigens meer de ruimte voor dan in ons landje. Elke buggy wordt geleverd met twee elektromotoren, één voor elk achterwiel. De buggy van 40 kWh heeft 202 pk. Hiermee zou de sprint naar de 100 kilometer per uur 4,5 seconden duren.
In 2023 worden de eerste buggy’s aan klanten geleverd. De klanten worden geselecteerd en tijdens de eigendomsperiode zullen ze gevraagd worden om feedback te geven. Dit om het voertuig te perfectioneren. De prijs is onbekend, maar je kan hem wel alvast pre- orderen.
Dutchdriftking zegt
Een ronkend brommertje hoort een beetje bij een buggy natuurlijk. Maar eerlijk is eerlijk, het is geen auto voor grote afstanden, en in alle rust over het strand rijden heeft ook wel wat.
bottles zegt
Precies! Net als een elektrische crossmotor.
Het is heel anders, maar op z’n eigen manier net zo goed.
kniesoor zegt
Toch maar eens naar ‘Murica verhuizen dan.
camber24 zegt
Dit soort buggy’s vind ik echt ongelooflijk gaaf!
wimbers zegt
No way dat ze met 20kw een bereik van 240 km weten te halen, ook niet in de Californische zon.
Dat haal je echt alleen met bergaf, wind mee en de stal in zicht
JanJansen zegt
Dat is het eerste wat ik ook dacht. Ding heeft een CW van een stadsbus. Wel een gave stadsbus.
vbarchetta zegt
240km lijkt inderdaad wat optimistisch. Maar ik denk dat het wel in de buurt zal komen. In de Californische zon, in combinatie dat het apparaat echt niet zoveel zal wegen lijkt me, lijkt me 200km wel redelijk haalbaar…
Klojum zegt
Elke auto krijgt sinds de jaren ’50 al een verbruiksopgave die ‘enigszins enthousiast’ is. Dat zal met deze niet anders zijn. Een originele buggy weegt wat… 550 kg? Stel de 40kW accu’s zijn misschien zo’n 300 kg. Dan heb je met 850kg (ex inzittende[n]) nog steeds een licht autootje. Die strandbanden helpen natuurlijk ook niet echt qua stroomlijn, maar goed alles voor de looks, want strandbuggy.
Ronald ten Berg zegt
Dik ding! Al vind ik dat NLse Coastrunner ding ook niet verkeerd, hat tip!
Eduardo Cuvelier zegt
Meyers Manx 2.0 Buggy – Score :
– Ice Choir : ‘Windsurf’
– https://www.youtube.com/watch?v=2SCzzzTSoLM