We zetten de directiepet op en gaan shoppen voor een elektrische leaseauto.
Als je een budget van €1600 beschikbaar hebt om een leaseauto uit te kiezen dan hoef je de baas waarschijnlijk niet te bedanken. In dat geval ben je zelf de baas. En met het bazenbudget kun je ook shoppen voor bazenauto’s.
Wouter en Sebastiaan van Mobility Service wanen zich directeur en gaan shoppen voor elektrische auto’s met een leasebudget van €1600. Mag het wat schappelijker? Check van de Top 5 elektrische auto’s met leasebudget van €900, de Top 5 elektrische auto’s met leasebudget van €750 of de Top 5 auto’s met een leasebudget van €600 video’s die we eerder maakten.
Mobility Service is de Autoblog partner in zakelijk (elektrisch) leasen. Meer informatie over Mobility Service vind je op hun website zakelijkelektrischleasen.nl
dromedaris zegt
Wel ineens een sprongetje van 750 naar 1600 he jongens! Graag ook even €1000 toelichten aub.
jaapiyo zegt
https://www.autoblog.nl/nieuws/top-5-elektrische-autos-met-leasebudget-van-e900-3454642
Fr13ndlyGh0st zegt
Dus de elektrische tegenhanger van een 3 serie is alleen te leasen met het budget van een directielid?
Dat is toch echt om te janken?!
mpc007 zegt
De I4 zit aan de onderkant van dit budget. Ik heb er één in bestelling en betaal gelukkig lang geen 1600E.
camber24 zegt
Ik heb een i4 in de lease, maar ook zeker niet voor 1600 ballen in de maand. Net geen 900, toen ik hem bestelde in december 2021. Nu durven ze er bij dezelfde leasemaatschappij er net geen 1100 voor te vragen. Beiden excl ‘brandstof’, 48 mnd, 40k kms.
Matc zegt
Dit gaat over private lease. Geen leuke regelingtjes van de baas.
mashell zegt
Nee, nee. Dit gaat over zakelijke lease. Het woord directie wordt in de video ook nogal vaak genoemd.
Fr13ndlyGh0st zegt
Heb nog even een vergelijking gedaan bij de grote oranje aanbieder (het is immers vrijdagmiddag ;)). 4 jaar, 4dkm per jaar, vervangend vervoer, laadpas/benzinepas EU en winterbanden.
Kale 320e sedan (goedkoopste optie) – €1048 ex btw per maand
Kale 320e touring (goedkoopste optie) – €1090 ex btw per maand
Kale i4 eDrive40 (goedkoopste optie) – €1114 ex btw per maand
Dus benzine/hybride en volledige elektrisch toch wel erg vergelijkbaar, maar ik word wel erg droevig van de bedragen en als ik naar mijn eigen leasebudget kijk… Krijg toch niet slecht betaald en heb een mooie functie, maar om een kale saaie 320e of i4 te kunnen rijden moet ik zeker nog 2-3 functie(schalen) groeien. Een fatsoenlijk aangeklede i4 moet ik dus nog meer groeien, naar praktisch een senior management functie. “Vroeger” reed de buurman die een mooie senior management functie had, altijd een dik aangekleed 5-serie. Met de huidige prijzen is dat dus gewoon niet meer mogelijk… Great time to be alive (auto-technisch dan)!
992 zegt
Weg gegooid geld operational lease. Gewoon zakelijk kopen en als je de poen niet hebt of liquiditeit niet kan missen is zelfs een financial lease interessanter. Het gaat hier niet om 90 x Aygo’s voor de fleet maar om een “directie” auto of zelfs eentje die je als “eigen baas” uitzoekt. Dan zou je wel stom zijn om 1600×36 of 48 maanden down the drain te pompen in zo’n elektrisch hok. Los daarvan hebben die dingen volgens mij amper onderhoudskosten maar goed ik weet gelukkig niets van elektrisch.
mpc007 zegt
Een EQE of I4 vind ik geen directieauto. Genoeg mensen met bijv WO opleiding en leidinggevende functie (die geen eigen baas zijn) rijden daarin.
Een Taycan of EQS is echt wel een ander segmentje.
wimof zegt
1600€ zijn we gek geworden?
Ben ik de enige waarbij dit bijna mijn loon is?
pier zegt
Stop being poor.
992 zegt
Je bent juist poor als je als “baas” zo’n hok moet operational leasen. Ken echt 0 ondernemers die zo stom zijn omdat te doen of je moet letterlijk geen cash hebben. Stop being broke!
Het is natuurlijk een ander verhaal voor al je personeel ivm flexibiliteit en liquiditeit. Of indien je als loonslaaf werkt voor een multinational.
Maar het voorbeeld uit het bovenstaande verhaal is gewoon dom vooral als je DGA bent.
freewilly37 zegt
Vaak wordt dit gedaan om het werkkapitaal binnen de onderneming te houden en dus dat deze wagens niet op de balans staan. Er zit meer achter dan je vaak in een paar zinnetjes kunt neerzetten 😀
992 zegt
Er zitten hier een hoop mensen die nog nooit een onderneming hebben gehad laat staan een balans kunnen lezen. Nogmaals van dga’s die zelf een zakelijke auto kiezen ken ik niemand die operational lease gaat doen. Zoiets doe je voor personeel. Je gaat toch geen range rovers of Porsches operational leasen 🤣🤣. Geld iedere maand in het putje gooien!
wimof zegt
Toch wel, ik heb mijn eigen Audi concessie gehad en ondertussen ken ik wel de leasingmaatschappijen, op het ogenblijk dat ik een onderhoudsfactuur aan hun moet verkopen ( altijd te duur, al zullen ze hier wel een draai aan geven)
En wanneer je een einde leasing wagen van hen wil kopen betaal je de hoofdprijs.
Wanneer je er eentje inlevert hou je terecht ook je hart vast en je billen dichtgeknepen.
Wanneer je een wagen least, wel ook dan betaal je de hoofdprijs.
Hoe kan een systeem (vaak in het bezit van banken met talloze kosten en winststructuur u een goedkopere optie aanbieden?
Ja ik weet het, het komt enkel op de kostenkant voor, nog een voorbeeld van jezelf bedriegen, daar je het wel moet zelf opbrengen en niet te vergeten BETALEN.