De Ariel Atom mag nauwelijks de naam auto dragen, dak, deuren en ook maar iets van luxe in het interieur ontbreekt. Daarmee is het wel een erg lichte en daardoor een erg snel rakkertje. In een eerder filmpje werd gedemonstreerd hoe snel een Atom van 0 naar 160 accelereerde en vervolgens binnen no time weer stil stond.
Nu mag een electrische uitvoering van deze Atom racen tegen een Ferrari 360 Modena en een Carrera GT. Dankzij het lichte gewicht en het feit dat een electro motor vanaf 0 toeren het maximale koppel levert, is de Atom behoorlijk snel…
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
axel zegt
die wil ik voor me 18de verjaardag kost geen bezine ofzo en gaat tog heel hard
Sir Smokalot zegt
Wel kut voor je dat je dan nog 6 jaar moet wachten….
remy zegt
dit kan je eigenlijk geen auto noemen, is geen eerlijke concurrentie.
koen zegt
dit lijkt me onveilig
EJay zegt
Ariel Atom blijft gewoon koning. De benzine versie ervan knalt al de tot 100 km/u bijna alles eruit, maar de electrische steent ook hard. @ Remy, waarom zou dit geen auto zijn?
remy zegt
kan dit legaal de weg dan? Ejay?
Marnix zegt
@remy: Ja
Jan.S zegt
Toch wel snel zo’n 14 volts accuboormachientje……
En snel remmen doet ie ook wel denk ik.Of zal deze auto niet zijn electromotoren gebruiken bij het remmen.Denk aan een electrische heftruck,daarmee kun je ook remmen door hem in zijn achteruit te zetten.Zo kun je die electromotoren gebruiken als een soort van brake-asist……..
En inderdaad,als deze auto een typegoedkeuring heeft,mag ie de weg op.
Jan zegt
Laten we hopen dat deze auto zo’n typegoedkeuring krijgt. Ik wil er wel graag is eentje zien rijden terwijl ik hoog en droog in m’n land rover zit :)
Koen zegt
gister avond bij top gear gezien….. sneller as de carrera gt en net achter de enzo
ralf zegt
Gaat behoorlijk rap, en dan voor 35000 pond!
Je hebt dan wel geen deuren, geen raam en geen dak.
Maar wel 0-100 in 2.9 sec.
shimano zegt
Dit is toch ook dat ding wat ze bij topgear hadden getest.. Maar dan met een civic type R blok (ook nog getuned met een dikke turbo)..
Dat ding trok ook de Enzo zoek, zag er precies het zelfde uit etc.
w0o0dy zegt
idd de “gewone” Ariel Atom is één van de snelste wagens op de “power-lap”-lijst van TopGear. Als ze een beetje downforce toevoegen dan zal hij nog sneller zijn….maar dat is best lastig als je geen bodywork hebt, lol
socombiatch zegt
tja.. zo een auto is eiglijk oneerlijk.. die ferrari en porsche wegen dik boven de 2000 kilo,, en en deze maar 650,, dit is dus eiglijk een soort van ‘formula 1’ wagen..dus vind dit geen eerlijke vergelijking..
BMW POWER
Jacootje zegt
Ja maa porsche heeft een hele rijke race history enzo.
Dus zou veel eerder voor Porsche kiezen:-P
F. Roosenburg zegt
Deze auto heeft alleen maar voordelen op de oplaadtijd en aktieradius na.
maar daar kan aan gewerkt worden. en dat ze supersnel zijn is alleen maar mooi meegenomen. Geen uitlaatgassen geen herrie mooi toch.
Bezine raakt toch op geweldig!! zegt
Hoezo geen auto, ben blij dat er een snele elektrocar bestaat, want opzich zijn alle auto qua motor niet echt revolutinaire, want ze rijden nog allemaal op die ouderwetse fossele shit brandstof of Dino Brandstof hahahaha
Dit moet formule 1 van de toekomst worden, want formule 1 nu is alleen maar bezig met bezine weg gooien, waardoor de gewone consument moet betalen voor de dure benzine, kun je veel beter voor andere dingen gebruiken!!!
http://video.google.nl/videoplay?docid=4029807371161560364&q=tzero
Appeltje zegt
Wegen de Ferrari en de Porsche dik boven de 2000 kilo? Hahaha dacht het niet. Dan nog wegen ze ztukken meer, maar ze hadden er ook lichtere auto’s van kunnen maken. Dat hebben ze niet gedaan dus worden ze er uit gereden door een electrische Ariel Atom. Het is inderdaad heel handig om gebruik te maken van het feit dat een electromotor bij elk toerental het maximum koppel levert!
Bertus zegt
@socombiatch: De 360 Modena weegt 1400 kilo, en die porsche weegt volgens mij nog minder. Niemand wil een “sportwagen” die meer dan 2000 kg weegt, da’s meer een tank. Of een SUV, maar dat is hetzelfde.
teuwen zegt
Hiep hoi! Hoog tijd dat ook wij zo’n lichte (electrische) auto’s kunnen kopen. Het heeft toch geen zin 1500kg mee te sleuren naar je werk. Verbruikt alleen maar, en maakt alles trager.