Fluwelen bewegingen met je rechtervoet no more. Het gaspedaal mag weer maximaal worden ingetrapt op de Nordschleife.
Goed nieuws voor de hardcore RS-hooliguns en autofabrikanten die snelle tijden willen neerzetten op de Nordschleife. De ingestelde snelheidslimiet van het afgelopen jaar zal officieel worden opgeheven. Deze werd vorig jaar actief naar aanleiding van een lelijk incident, waarbij een toeschouwer om het leven kwam. Vervolgens werd 2015 getekend door veel rumoer en nieuwe veiligheidsregels omtrent het legendarische asfalt in het Eiffel-gebied.
Er golden verschillende snelheden voor diverse stukken. Voor het gemak pakken we even het kaartje erbij die BridgetoGantry destijds maakte. De afgebeelde snelheidslimieten zullen dus verdwijnen. De afgelopen maanden vond er groot onderhoud plaats aan de baan. Het hekwerk is verbeterd en op diverse plaatsen is er opnieuw geasfalteerd. We kunnen niet wachten tot er weer een Koenigsegg met meer dan 400 km/u over het rechte stuk voorbij komt knallen!
martijn11 zegt
Zo hoort het
riddertevoet zegt
Mooi, ik heb me kapot lopen ergeren aan die limieten van 250 km/h.
jeppie zegt
@riddertevoet: ging je zeker niet harf genoeg? ;-)
ruzzz zegt
Hoef ik eindelijk niet meer van het gas in mijn Polo BlueMotion.
MARS zegt
Alle driewielers weer uit de mottenballen… ?
crusader zegt
Alsof een gewone sterveling in zijn minder dan 500pk sterke auto last had van die snelheidslimieten…
Schnor zegt
Van die snelheidslimieten had had enkel de snelle VLN auto’s en industrie testfahrten last. Bij trackdays een beetje inhouden richting Tiergarten. Dus daar is het wel mooi voor. De gemiddelde TF rijder merkt er niets van. Je bent al een behoorlijke meneer wil je 275 aantikken bij Schwedenkreuz.
Net als vorig jaar weer volle gas door in mijn E30. :)
gertjan2012 zegt
Nu de A2 van en naar Amsterdam nog.
berlinetta zegt
Dat de fabrikanten hun speeltjes maar weer eens los laten op de Ring. Altijd wel leuk om te zien wat de rondetijden zijn.
audipowermcj zegt
Kan ik eindelijk lekker knallen met m’n elitaire Audi ??
grandmasterb zegt
@audipowermcj: audi’s zijn niet elitair maar rijdende kerstboomverlichtingen waar vaak een aso in rijdt
pindakoning zegt
@audipowermcj: sarcastische Audi-rijder, leuk maar zeldzaam.
DennisS65B40 zegt
Niemand die zich er vorig jaar aan hield en niemand die erop controleerde.. Dus niets veranderd
marv46 zegt
Ik neem aan dat de snelheidslimieten bij de uitgang en de Breitscheid-ingang gewoon blijven bestaan? Zoals ik het hier lees verdwijnen alle snelheidslimieten. Maar ik gok dat alleen de rood gemarkeerde “nieuwe snelheidslimieten” uit 2015 weggehaald worden. Dan hebben ze met testen en races inderdaad geen last meer van snelheidslimieten, gezien de ingangen/uitgang dan niet gebruikt worden. Maar tijdens TF heb je dan nog steeds snelheidslimieten.
audipowermcj zegt
Kan ik eindelijk weer met mijn elitaire Audi knallen
redneckdarian zegt
@audipowermcj: dat zei je net ook al
pindakoning zegt
@redneckdarian: Tja zit toch echt een minimaal verschil in zijn reactie. Goed kijken hoor bij Audi-gerelateerde zaken..
hallobanaan zegt
Weet iemand of men (Streckensicherung) nu ook strenger geworden is voor toeschouwers die vóór de hekken staan? Ik zie de hardcore crashfilmers die 24/7 met hun camera aan hun hand op de NS zijn, nu zelfs achter de hekken staan namelijk.
TDI-goeroe zegt
zolang er niet wordt gehandhaafd, pffff no worries!
Dutchdriftking zegt
Tja, t zou tijd worden zeg maar. De limieten op de A2 zijn hier niets bij.
pinut187 zegt
Das goed nieuws
amnesia zegt
Kan @audipowermcj nu weer rondknallen in zijn elitaire kerstboom?
kennone zegt
Mooi!
baasbenz zegt
Mooi! kan Koenigsegg eindelijk de 918 onttronen met de One:1 of de Regera!
berlinetta zegt
@baasbenz: De 918 is toch niet de snelste of wel?
baasbenz zegt
@berlinetta: eigenlijk de Radical Sr8, maar die tellen de meeste mensen niet mee als het gaat om de snelste productieauto.
toyotafortuner zegt
Wat een heerlijke wagen is dat toch, zo’n C3 Corvette!
eugene01 zegt
zat ik net op de 280, moest ik weer van het gas om zo’ n langzame jonge