• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk officieel: Citroen DS3 Racing (1000 stuks)

Auteur: robbie, gepost 19 februari 2010 om 11:52 – 73 Reacties

Citroen DS3 Racing officieel
Goed en slechts nieuws. De Citroen DS3 Racing (200 pk, 275 Nm) is een heel lekker snoepje, maar een domper op de feestvreugde is dat er slechts 1.000 stuks gebouwd gaan worden. Breng daar eens heel snel verandering in Citroen!

Om te laten zien wat er met een DS3 allemaal mogelijk is en om te vieren dat Citroen al jaren heel succesvol is in het WRC heeft Citroen Racing de DS3 Racing ontwikkeld. Deze DS3 maakt uitgebreid gebruik van rallytechnologie en een heleboel koolstofvezel. Zo is dat zwarte goedje onder andere toegepast op de voorbumper, dorpels, wielkasten, flankbescherming van de portieren en de diffuser. Ook in het interieur zijn de nodige koolstofvezel accenten te vinden.

Citroen heeft verder lekker grote 18″ velgen gemonteerd en het exterieur voorzien van de nodige oranje accenten. De rest van het koetswerk is overigens gespoten in de kleur gris fonce (donker grijs). En op het dak is een sticker aangebracht met het nummer van jouw exemplaar. Iets dat we al kennen van de MINI Cooper S JCW GP. Het 1.6 turbo blok van de DS3 Racing is overigens ook grotendeels gelijk aan de motor die we vinden in de Cooper S JCW.

Prestaties heeft Citroen nog niet bekend gemaakt, maar die zullen ongetwijfeld ruim voldoende zijn. Vanaf de tweede helft van dit jaar staat de DS3 Racing bij de dealer. Naar de prijs hebben we nog niet durven vragen.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, ds3, ds3-racing, geneve-2010

Vorig bericht: « Officieel: Volkswagen Polo GTI
Volgend bericht: Vladimir Antonov financiert Spyker via de achterdeur »

Lees Interacties

Reacties

  1. jankees zegt

    19 februari 2010 om 11:53

    -edit: yep!-
    Leuke auto!

    Login om te reageren
  2. jankees zegt

    19 februari 2010 om 11:54

    275nm

    Login om te reageren
  3. revstars-net zegt

    19 februari 2010 om 11:55

    Mooie Polo achterkant !

    Login om te reageren
  4. Macz zegt

    19 februari 2010 om 11:55

    -edit: yep!-

    Verder een leuke auto om te zien maar het blijft franse troep. Doe mij maar een Fiesta RS…..Als die nog komt tenminste.

    Login om te reageren
  5. SHFT zegt

    19 februari 2010 om 12:00

    mmm origineel design maar ik vind het nog steeds niet mooi.

    Login om te reageren
  6. creative zegt

    19 februari 2010 om 12:00

    wow doe front met die ledstrings zijn gaaf! ze doen me een beetje denken aan die leon optie luchthappertjes!

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    19 februari 2010 om 12:01

    Macz, niet Citroen verwarren met Renault he, wat kwaliteit betreft.

    Login om te reageren
  8. DRU zegt

    19 februari 2010 om 12:02

    waarom moet daar verandering in komen? Dit is een limited edition, dat is het hele idee. Dat is toch juist vet. Trouwens, die hele auto is echt heel geslaagd. Ik word echt wel warm van al die sporty details.

    Login om te reageren
  9. Potver7 zegt

    19 februari 2010 om 12:05

    @Macz: “…maar het blijft franse troep”.

    Als je dat bij voorbaat al gaat roepen dan kom je nooit van je vooroordelen af natuurlijk.

    Dit ziet er in ieder geval lekker uit, en met de reputatie van de Fransen als makers van lekkere bommetjes zit het ook wel goed.

    Login om te reageren
  10. frits zegt

    19 februari 2010 om 12:06

    POLO achterkantje

    Login om te reageren
    • killioq zegt

      19 februari 2010 om 12:29

      @frits: staat deze beter!!

      Login om te reageren
  11. GregBem zegt

    19 februari 2010 om 12:08

    Willen ze ook nog het MINI logo overkopen ofzo? lol…
    Mooie stoelen, stuur, pedalen en leuke carbon-look, ga ik niet ontkennen! Maar verder echt een lelijk hok!!
    Gelukkig is de afwerking en de baanligging ver van die van een MINI ;-)

    Login om te reageren
  12. Riick zegt

    19 februari 2010 om 12:08

    Van buiten vind ik hem mooi , van binnen …. niet echt mijn smaak !

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    19 februari 2010 om 12:09

    Mja als ik zou moeten kiezen tussen deze of de mini, zou ik meteen voor de mini gaan…
    Deze is niet lelijk, maar ik vind hem ook niet echt mooi….

    Login om te reageren
  14. Ahura zegt

    19 februari 2010 om 12:10

    Vallen de meeste mannen hier ook op dikke vrouwen of mogen alleen auto’s moddervet zijn..? Dit ziet er toch niet uit zeg :( Lomper kan bijna niet

    Trouwens, leuk zo’n DS3 dat zogenaamd premium moet zijn maar in de wegligging, afwerking en materialen zie je het niet

    Login om te reageren
  15. Het lelijke eendje zegt

    19 februari 2010 om 12:11

    Lelijke kleurencombinatie.
    De Mini is 1000 keer mooier en beter!

    Login om te reageren
  16. bert zegt

    19 februari 2010 om 12:27

    Leuk bakkie! De voorkant is wel even wennen maar ik vind het wel wat hebben.
    Koolstofvezel zit wel precies op die plekken waar je als eerste parkeerschade krijgt!

    Login om te reageren
  17. killioq zegt

    19 februari 2010 om 12:29

    voorkant valt tegen, maar de achterkant is echt prachtig

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    19 februari 2010 om 12:29

    *steekt z’n middelvinger op naar Citroën* Een geweldige wagen, maar slechts 1000 stuks? Tja. Zo kun je wel exclusiviteit waarborgen, maar er is zeker wel een markt voor de DS3R, dus ik snap niet waarom ze hem niet in grotere volumes gaan produceren.

    Login om te reageren
    • Pieter_Aertgeerts zegt

      19 februari 2010 om 12:45

      @Edge: Dat is er voor de Focus RS ook, maar die houden ze ook lekker exclusief. Als je naar de vraag gaat bouwen, kijkt niemand er nog voor om na x-aantal maanden. Bij de Focus RS doe je dat wel, nog steeds… Citroën zal waarschijnlijk hetzelfde effect willen bereiken.

      Login om te reageren
  19. Canguro zegt

    19 februari 2010 om 12:39

    Napraters: de DS Inside concept was er al in 2009. Misschien heeft de Polo wel een DS3-kont. En ze mochten bij VW wensen dat ‘ie maar half het joie de vivre van deze auto had. ;)

    Login om te reageren
  20. NovaStar zegt

    19 februari 2010 om 12:45

    275Nm?

    Login om te reageren
  21. alfa mannetje zegt

    19 februari 2010 om 12:45

    Robbie , je stelt dat de prestaties dik in orde zal zijn . Welke dan ? O ja bedoelt de 0-100 ?
    Laat het nu geen pk race worden . Drivability is het toverwoord en dat icm een fransoos.

    ps. wel een veel te drukke auto. Echt jammer.

    Login om te reageren
  22. Ralph zegt

    19 februari 2010 om 12:46

    MINI overkopen?

    Hoezo MINI -kuch- BMW -kuch- heeft de PSA 1.6T motor in hun MINI zitten niet andersom!

    Enne leuk bakkie.
    Maar ja er kan er maar één zijn!
    ?
    De PREMIUM Audi 1 natuurlijk.
    Dé ‘Hot Hatch’ waar iedereen op zat te wachten…
    Want ja dat is een STA-TUS wagen.

    @Ahura? Het ontwerp van de DS3 was al lekker rond.

    @Gregbem? Jij hebt natuurlijk al in deze DS3 gereden, en rijdt zelf een MINI JCW of niet?

    Login om te reageren
  23. Hans zegt

    19 februari 2010 om 12:46

    Waanzinnige auto, jammer dat er altijd weer mensen die zo’n auto afkraken omdat het hun merk niet is.
    Zo’n Citroën kan je toch NIET vergelijken met een Mini, Waar is mini dan op het WRC ?? Citroën domineerd daar al jaren !!!

    Login om te reageren
  24. alfa mannetje zegt

    19 februari 2010 om 12:49

    ”Want ja dat is een STA-TUS wagen.”

    1. voor de buren ?
    2. sportschool ?
    3. verjaarsdags feestje ?
    4. collega ?
    5. minnares ?
    6……

    Login om te reageren
  25. Jos zegt

    19 februari 2010 om 12:50

    0-100km/h in 5.0 seconde?

    gezien de 5.0 boven het DS3 logo op de zijkant

    Login om te reageren
    • florisw zegt

      19 februari 2010 om 12:52

      @Jos: Ga ermaar vanuit dat het ergens tussen de 7 en 8 seconden duurt.
      Verder een goeie en mooie auto!

      Login om te reageren
  26. Ikke_ferrari zegt

    19 februari 2010 om 12:55

    Mooi karretje.

    Maar erg exclusief als er maar 100 van komen.

    Login om te reageren
  27. Ikke_ferrari zegt

    19 februari 2010 om 12:55

    Een 0 te weinig :P

    Login om te reageren
  28. Jos zegt

    19 februari 2010 om 12:55

    Waar slaat die 5.0 dan op, is natuurlijk wel een stunt, geen specificaties opgeven maar ze afdrukken op de auto, maar idd 50 sec. is wel te snel voor 200pk

    en wat zal dat vierkantje met de rondje op de achterklep betekenen?

    Login om te reageren
  29. HTJ zegt

    19 februari 2010 om 13:01

    En hoeveel komen hiervan naar NL?

    ’t is al eerder gezegd maar doe mij maar een ST of RS Fiesta (daar komt Ford vast nog wel even mee :p)

    Login om te reageren
  30. Pier zegt

    19 februari 2010 om 13:05

    Ik vind dit een zeer geslaagd karretje, en ik denk dat de wegligging ook prima zal zijn! Wel knap dat sommige mensen hier al weten dat de wegligging matig zal zijn…De bouwkwaliteit zal zeker wel in orde zijn. Stoer karretje!

    Login om te reageren
  31. GregBem zegt

    19 februari 2010 om 13:10

    @ alfa mannetje

    Ik denk dat je je les eens moet leren voor je iets zegt ;-)
    BMW heeft in joint venture SAMEN met PSA ‘Prince-motor’ ontwikkeld (lees: PSA geleerd wat valvetronic is), het gaat hier dus om een Prince motor, geen PSA motor! (wel de basis)
    Trouwens, de motor wordt voor MINI in Birmingham geassembleerd ;-)
    Nog vragen?
    Heb al in een DS3 gereden en zelf een JCW inderdaad!

    Trouwens, ik breek hem niet af, hij heeft zeker zijn pluspunten, maar ik vind het erg hoe andere merken proberen ‘MINI’ te zijn in hun auto/marketing…

    Jij rijdt een 146 zeker?

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      19 februari 2010 om 15:14

      @GregBem: ik weet niet waarom je het tegen mij hebt , maar ik zeker geen 146 , iets te oud voor , zeg maar :)

      Login om te reageren
  32. Citroën zegt

    19 februari 2010 om 13:27

    PHOTOS HD http://www.flickr.com/photos/citroen_ceska_republika/sets/

    Login om te reageren
  33. Hilgert zegt

    19 februari 2010 om 13:37

    De Prince motor is idd een joint venture. BMW heeft de Valvetronic technologie ingebracht en PSA heeft BWM geleerd hoe ze koppen moeten gieten via het lost-cast principe en hoe je veel vermogen uit kleine blokjes krijgt. PSA perste in 1988 al 103pk uit een 1.3-8V blokje.

    Login om te reageren
  34. Dennis zegt

    19 februari 2010 om 13:39

    Hoezo wordt de wegligging afgekraakt? Een jaar of 13 terug heeft Jos Verstappen een 20 tal sportwagens getest op Zandvoort als ik het goed heb. Daar zaten Ferrari’s, Aston Martins, Porsche’s en weet ik veel meer. Maar er zat ook een Saxo 16v tussen. Die had van die 20 auto’s toch even de 5e tijd binnegehaald en qua wegligging vond Verstappen de Saxo 16V erg goed.

    Dus de mensen die de wegligging afkraken…ik wil graag weten waar ik in een DS3R kan rijden. Want jullie weten hoe de wegligging is dus tell me!

    Verder is de motor ontwikkelt door BMW en PSA.

    Maar ja, als dit een Polo was geweest of een Audi dan was hij wel weer fantastisch geweest.

    Ik heb twee keer een VAG produkt gehad met die 4 nullen in de grill. Ik heb veel auto’s gehad maar als je over slechte premium kwaliteit hebt dan moet je bij Audi zijn. Een en al electronica ellende en versnellingsbak problemen.

    Ik rij nu franse ‘rommel’ en nooit ellende gehad. En ik rij toch 50-60.000km per jaar.

    Leuk wagentje en ik hoop dat het weer een bommetje is met een strakke wegligging.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      19 februari 2010 om 13:55

      @Dennis: alsof de Saxo ook maar iets nog te maken heeft met de DS3. Ik heb diverse tests gelezen en de normale DS3 komt niet premium over. Niet in afwerking, materialen of bijzondere wegligging

      Login om te reageren
    • GregBem zegt

      19 februari 2010 om 14:06

      @Dennis:

      Hey ik kraak de wegligging niet af e! woow…
      Alleen zijn er maar weinig autos die de baanligging van een Cooper S aankunnen! En ik ga er niet vanuit dat de DS3R dat zal kunnen, maar heb idd alleen maar een ‘gewone’ DS3 gereden… en vergeleken met een MINI One is dat al een verschil, maar ok, ik zal het afwachten, ben benieuwd!

      Het is ook niet zo dat ik franse merken rommel vind, want dat is verre van zo, ook de MINI is niet perfect! ;-)

      Login om te reageren
  35. John zegt

    19 februari 2010 om 13:42

    200 pk, 220 had zooo veel mooier gestaan in het boekje…
    (ik moet toch ook wat te zeiken hebben want verder is dit ding echt prachtigggg)

    Login om te reageren
  36. Dennis zegt

    19 februari 2010 om 13:44

    idd John!!!!

    Hij is echt prachtig…

    Login om te reageren
  37. GregBem zegt

    19 februari 2010 om 14:19

    Dank je wel Ahura ;-)

    Login om te reageren
  38. Willem_vd_Velde zegt

    19 februari 2010 om 14:34

    Ik vind em super! Afkraken kan altijd nog, maar voorlopig ist een voltreffer.

    Login om te reageren
  39. Enduh zegt

    19 februari 2010 om 15:12

    Wat een gave bak is dit!

    Login om te reageren
  40. FabianVTS16V zegt

    19 februari 2010 om 15:20

    Yes, helemaal gaaf!
    Heb vandaag de DS3 eindelijk in het echt gezien en ga binnen niet al te lange tijd even rijden met de 1.6 THP versie 8)

    Vindt het zelf echt een gaaf bakkie en zeker de versies met lederen interieur zijn helemaal super!!

    En de mensen die zeggen dat je hem niet moet vergelijken met een Mini hebben he-le-maal gelijk!!
    Waarom?? Die zijn veel te duur….

    Login om te reageren
  41. Dennis zegt

    19 februari 2010 om 15:48

    @ Ahura:

    Audi ook niet

    Login om te reageren
  42. Canguro zegt

    19 februari 2010 om 16:10

    Mensen, jullie zijn premium-ziek. Is het niet veel belangrijker dat een auto gewoon bij je past dan een ingebeeld (en dik betaald) superioriteitsgevoel dankzij een paar knopjes die soepeler bewegen en wat materialen die ‘duurder’ aanvoelen?
    ‘Premium’ (wat het ook moge zijn) is volgens mij DE marketingtruuk van het eerste decennium van deze eeuw.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      19 februari 2010 om 16:14

      @Canguro: ben het wel met je eens behalve dan dat Citroën zelf de DS modellen bombardeert als luxe/premium submerk achtig iets.. áls je dat doet moet je dat ook wel laten zien. Anders hadden ze hem beter gewoon C2 moeten noemen
      .
      @Dennis: afwerking en materialen staan bij Audi anders op een vreselijk hoog niveau..

      Login om te reageren
  43. Freewarefreak zegt

    19 februari 2010 om 16:12

    Ik vind hem ook super! Heb hem gezien in Brussel op de autosalon en was waanzinnig verbaasd over de look and feel van deze auto. Wat ik dan wel jammer vind.. als ik naar de foto’s kijk.. is dat er in het dash geen ruimte gereserveerd is voor een dubbeldin NAVI/DVD systeem. Onderin een simpel PSA radiootje op een monochroom rood display-tje bovenin.

    Login om te reageren
  44. JH zegt

    19 februari 2010 om 16:24

    Lachen…iedereen die photoshop heeft moet eens een foto openen…zie ja alle paden. Bij (bijna) alle foto’s is de auto digitaal erin geshopped (daarvoor natuurlijk gerendered…
    gaaf bakkie met leuke colour&trim…zal wel cultauto’tje in Parijs gaan worden

    Login om te reageren
  45. Dennis zegt

    19 februari 2010 om 16:32

    @Ahura,

    Dat heb ik gemerkt met mijn 2 Audi A6-en.
    Heel veel ellende met premium prijzen.

    Dus zo hoog is dat niveau niet. De jappanners zijn over het algemeen betrouwbaarder. Ja, Toyota is nu even aan het rommelen.

    Login om te reageren
  46. Canguro zegt

    19 februari 2010 om 16:36

    @Ahura: het is marketing, waar we met z’n allen met open ogen intrappen.
    Premium staat voor mij vooralsnog gelijk aan dodelijk saai. Van mij mag een auto best een beetje rammelen als er maar rijplezier tegenoverstaat. Maar de materialenfetisjisten lijken steeds meer de overhand te krijgen en het simpele freude am fahren (zoals een Duits merk dat zo mooi omschrijft) te worden vergeten.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      19 februari 2010 om 18:05

      @Canguro: premium staat bij mij voor een hoge afwerking en mooie materialen, veel keuze in modellen, motoren en kleurcombinaties. Over het algemeen kan je bij Audi, BMW en MB uit tig verschillende sierstrips en kleuren van interieur kiezen

      Login om te reageren
  47. Flamingo zegt

    19 februari 2010 om 17:52

    ik vind de voorkant niet zo mooi, verder wel een gave bak!

    maar dit is natuurlijk geen auto waar je straks een stoere man in ziet rijden

    eerder zo’n homootje als op de foto’s

    Login om te reageren
  48. aaap zegt

    19 februari 2010 om 17:55

    de vraag bij zo’n Frans k*t hok is altijd hoeveel STORINGEN krijg tie? doe maar een gokje.

    btw. kennis van me was monteur bij citroen. normale monteur is de hele dag bezig met beurtjes schade opknappen etc. hij was dus de hele dag bezig met storingen zoeken! ga zo doer citroen!XD

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      19 februari 2010 om 23:06

      @aaap:
      Dat is niet waar,

      Login om te reageren
  49. Robin zegt

    19 februari 2010 om 18:03

    Dat miniscule uitlaatje vind ik echt niets hoor! Doe er dan een dubbele pijp op van een iets groter formaat…

    Login om te reageren
  50. GOD zegt

    19 februari 2010 om 18:20

    @ Ahura
    Je hebt geen flauw idee wat premium betekend.

    OT: Ik Vind het een geweldig karretje.
    Leuk exterieur en interieur. Enige wat mij een klein beetje dwars zit zijn de specs. op zich helemaal niks mis mee, maar.. omdat het een limited edition van 1000 stuks betreft hadden ze hem van mij part nog wel wat extra vermogen mogen geven.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      19 februari 2010 om 18:40

      @GOD: fijn dat je het me komt verduidelijken dan.. premium is sowieso marketing gepraat. Maar als je dat achterwege laat en naar de meerwaarde van merken als BMW, Audi en Mercedes kijkt dan kom je al gauw op mijn punten uit

      Login om te reageren
  51. CAFAN zegt

    19 februari 2010 om 19:26

    Zag hem gister in Utrecht staan en hij kwam vanmiddag op een trailer bij mij op me werk langs. Hij is wel ondzettend mooi. echter wel (in mijn ogen) wat hoog. En er zitten een partij dikke velgen onder nooooooooohhh

    Login om te reageren
  52. Activa zegt

    19 februari 2010 om 20:57

    Vind het nog steeds erg mooi wagentje, ook in deze uitvoering (al is hij wel een beetje opzichtig, wat echter wel mag imo). Al het gezever over de wegligging, wat ik er tot nu toe over gelezen heb was eerder positief en het compromis tussen weggedrag en comfort blijkt zelfs beter te zijn als in de Mini (zowel in Belgische, Engelse en Franse testen). Op het salon in Brussel eens goed vergeleken met zijn concurrenten en is erg netjes afgewerkt. Mini idd ook maar die lullige fragiele knoppen van de audio in de Mini helemaal niet premium als je ’t mij vraagt!
    Geef mij maar de Ds3 om mee naar Zuid-Frankrijk te bollen want in de (Duitse) Engelman hou ik het zover niet uit.

    Login om te reageren
  53. Frans zegt

    19 februari 2010 om 23:02

    Maar 1000 stuks? Dat is best veel als je die in continentaal Europa wilt wegzetten. Ruik ik korting?

    Login om te reageren
  54. The360box zegt

    19 februari 2010 om 23:05

    Ik mocht dinsdag een Citroën C3 inrijden, ben er toen mee naar Belgie en terug naar Amsterdam gereden, ahd toen de 120 Pk met alles erop, gps, je zit alleen een beetje hoog maar rijdt subliem!

    Login om te reageren
  55. auto-fan zegt

    20 februari 2010 om 01:28

    al dat gejank over zijn wegligging ,Citroen staat toch wel bekend om zijn goede wegligging en daarbij 200pk voor zo’n licht wagentje die 0-100 doet ie zeker in 6 sec

    Login om te reageren
  56. marck zegt

    20 februari 2010 om 02:14

    mensen waar hebben jullie last van als ik vragen mag ? als jullie deze wagen niet cool vinden hoef je het niet onterecht af te kraken,zoals bij de meeste franse auto’s gedaan wordt,

    en waarom mensen zich zo druk maken waarom het niet even betrouwbaar is als duitse auto’s zal me ook een worst wezen,citroen is weer ‘beter’ dan veel andere merken dus whats the difference!?

    dit lijkt me een geweldige toevoeging voor op de markt en is in mijn ogen wel premium,misschien niet zo premium als de duitsers,ligt eraan hoe premium gevoelig je bent,lol

    alleen ze mochten wel meer van hun rally ervaring laten zien met de DS3…

    Login om te reageren
  57. Dennis zegt

    20 februari 2010 om 08:17

    @aaap:

    lees mijn eerdere reacties maar. Ik zat met 2 duitse k*thokken vol met electronica storingen en daar waren ze wel meer dan 1 dag mee bezig.

    Login om te reageren
  58. Dennis zegt

    20 februari 2010 om 08:20

    De lui die zeiken dat een Mini een beere wegligging heeft dan het franse spul kijk maar eens naar deze youtubefilmpjes.

    http://www.youtube.com/watch?v=ItmSUnudeyY

    http://www.youtube.com/watch?v=KaCZX1g8qnM

    Login om te reageren
  59. robin l zegt

    20 februari 2010 om 09:09

    denken jullie dat citroen geen auto kan bouwen met “premium” kwaliteit!! ja natuurlijk kunnen ze dat wel maar wil t nog eenigzins betaalbaar blijven moet je wat concessies doen,of willen jullie netzoveel voor een citroen betalen als voor een bmw audi of mercedes! dussss

    Login om te reageren
  60. BananaFlip zegt

    20 februari 2010 om 11:29

    De DS3 is een hele leuke goede auto maar het hele idee van de auto zit wel heel erg dicht tegen de MINI aan. Dat is wel een beetje jammer.

    Login om te reageren
  61. Mr. Dj M. zegt

    21 februari 2010 om 15:57

    Wat is die Ds3 toch retevet!!

    Login om te reageren
  62. SjonnieKroket zegt

    23 februari 2010 om 23:20

    @ Ahura,

    Waar heb je dat gelezen dat de afwerking en de wegligging van de ds3 niet goed zou zijn? Zeker bij Autoweek. Die lui weten al helemaal niks van auto’s, een Citroën C1 noemen ze comfortabel en de DS3 helt teveel over. Ja ja lekker objectief,

    1. Rij eens met een c1 van soesterberg naar utrecht, dan merk je hoe comfortabel hij is…NOT, niet dat ik de c1 wil afkraken, het is een prima auto’tje voor het geld, beter dan de Fox of Polo(wat altijd kapot gaat).

    2. Wie zegt dat Citroën een ‘racey’ gevoel wil creeëren met de normale ds3? Volgens mij koop ik een normale ds3 om comfortabel mee te rijden. En als ik spijkerhard over de weg wil gaan koop ik wel een DS3R.

    Dat Citroën kwalitatief hoogstaand is lijkt me wel duidelijk, gezien de statistieken en de resultaten die ze in de rallye wereld behalen.

    En nog wat: Premium betekent kwaliteit,uitstraling en comfort. ik heb nog nooit deze kenmerken teruggevonden in een VAG product. Ja vroeger, toen de Golf 1/2 nog gemaakt werden. Die waren betrouwbaar, maar tegenwoordig is duitse degelijkheid gebaseerd op gebakken lucht.

    Login om te reageren
  63. eddy zegt

    27 februari 2010 om 11:27

    Veel bla bla bla van vele maar ik trek het mij niet aan want ik heb er reeds een aangeschaft

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North