Deze keer helaas niet met lage bijtelling, dus het is nog even afwachten of het een succes wordt.
Het tij kan soms snel keren in autoland. Het ene moment was de Mitsubishi Outlander razend populair in Nederland, het andere moment is de auto niet eens meer leverbaar. Het leek er zelfs op dat Mitsubishi helemaal hun biezen ging pakken, maar dat is niet gebeurd. En nu gaat ook de Outlander weer een comeback maken.
Mitusbishi kondigt dit heuglijke nieuws aan met een teaserplaatje. Je vraagt je misschien af: welke Renault hebben ze deze keer omgekat? Een Austral wellicht? Maar nee, dit is een rasechte Mitsubishi.
Sterker nog: het is gewoon de derde generatie Outlander die elders al jaren rondrijdt. Mitsubishi spreekt van een “nieuwe generaratie”, maar deze auto is dus helemaal niet nieuw. Deze auto is een stuk opvallender dan zijn voorganger, met bijzondere (lees: foeilelijke) gespleten koplampen.
De nieuwe Outlander heeft nog dezelfde 2.4 viercilinder als zijn voorganger, maar nu met een groter 20 kWh accupakket. Dit is goed voor een elektrische range van 87 km. Moet je wel opladen natuurlijk, wat je misschien niet gewend was met je Outlander PHEV.
De ‘nieuwe’ Mitsubishi Outlander zal 1 oktober onthuld worden, hoewel er waarschijnlijk weinig verrassends onder het doek vandaan komt. In het eerste kwartaal van 2025 kunnen we de auto bij de dealer verwachten. Wil je toch liever volledig elektrisch? Mitsubishi belooft dat er ook nog een elektrische SUV in aantocht is. Zijn ze lekker op tijd mee.
schuimbekje3 zegt
bijtelling absurd in NL… in engeland betaal ik 33 pond per maand aan bijtelling voor mijn hyundai, geen wegenbelasting en verzekering is omdat ik 50+ ben ook maar 40 pond per.maaand..
Johanneke zegt
De designtrend is tegenwoordig wel een beetje: hoe kunnen we het design NOG drukker maken. Is er ergens nog plaats voor meer lijnen, hoeken en vlakjes.
Robert zegt
Nou, inderdaad. Wat een monsterlijk front heeft dit gedrocht, zeg.
rollingstoned zegt
Wat een wanstaltig ding.
Usdriver zegt
Volgens mij een ding om dood in gevonden te worden
PunicaOase zegt
Wat een gedrocht.
gezondverstand zegt
Je moet wel een enorme Mitsubishi fan boy zijn als je zonder flinke financiële voordelen dit lelijk hok wil bestellen.
grrrrrene zegt
Deze generatie Outlander vind ik ook bijzonder lelijk, maar die algemene haat tegenover de originele bijtellingsknaller is mijns inziens onterecht. Dat was een ruime auto die voor menig gezin zou betekenen dat ze elektrisch naar werk konden rijden, de boodschappen doen, kinderen naar school of sport brengen…
Alleen werd hij door leaserijders gebruikt die, dankzij een tankpas, nooit zouden laden, want de baas betaalt. Dat was natuurlijk nooit de schuld van de Outlander. Particuliere kopers die zo’n Outlander nu kopen, doen daarmee een prima koop. Ruim, relatief zuinig (zeker als je met je zonnepanelen kunt laden), betrouwbaar… Vrij uniek in zijn klasse.
rogerzz zegt
Ja vrij uniek, een 2.4 motor zonder turbo die benzine vooral omzet in warmte en geluid en daarmee ~1:10 rijdt. Een mini-accu waar je in de realiteit net over de 10km mee haalt met zo’n oude bak. Het is een samenraapsel van inefficiëntie.
Een PHEV kan geweldig zijn. De eerste Outlander was een bijtellings-faalauto die precies door een fiscale hoepel kon springen. Dit was precies de auto waardoor heel Nederland een hekel kreeg aan PHEV’s. De PHEV die alles eigenlijk verprutste voor goede PHEV’s. Geen goed woord voor over, en ook zeker niet als tweedehandsje.
Robert zegt
Inderdaad, da’s goed samengevat. Collega van me had er een ‘want 4% bijtelling’. Spijt als haren op het hoofd hield hij er aan over, juist vanwege door jou genoemde argumenten en bevindingen.
DeWitteCondor zegt
Dat valt nog mee. Ik had een collega die m natuurlijk voor de bijtelling had maar vervolgens altijd beweerde dat hij het een wintersportkanon vond. Deed denken aan de scene met Jim Carrey als The Mask waarbij zn onderkaak op de tafel valt.
THSD zegt
Phev’s moet je dan ook aan particulieren overlaten en niet aan de bijtelingliefhebbers.Die laatste groep interesseert het geen zak en knalt maar door en tankt maar bij met de tankpas vd zaak.Het opladen werd gewoon “vergeten”
Johanneke zegt
Ik snap heel veel haat tegen suffe auto’s niet. Want de meeste auto’s zijn suf, gewoon voor vervoer, niks anders. En dam is de prius bijvoorbeeld de beste ooit. C segment dat in 10 seconden naar de 100 kan, bijzonder goed gebouwd, en bijzonder zuinig. En een haat op die dingen. Terwijl het een betere auto is/was dan een focus, astra, golf, 308, etc etc etc. Ook allemaal suffe auto’s met een kleine motor. Los van de performance modellen met dezelfde basis. Joh ik durf zelfs te stellen dat een goed uitgevoerde prius beter rijdt en is dan een bmw 1 of mercedes a klasse, audi a3.
Variomatic zegt
Geheel volgrns traditie weer een aarslelijk gedrocht, mijn god.. De Eclipse is al één grote designmisser maar deze kan er ook wat van. Niet raar dat er van Mitsubishi niks meer over is..
DeWitteCondor zegt
De naam van de eclipse is wel toepasselijk: je hoopt er spontaan op als je dat ding aan ziet komen.
DeWitteCondor zegt
Waarom zo lelijk? Is er nu werkelijk iemand die dit mooi vindt?
schuimbekje3 zegt
ik rij de oude mitsu pehv..na 5 jaar verkocht en teruggekocht…
1:10 haal ik met 160kmh nonstop. Met 1500kg caravan 1:6.. verbruik lijkt me schromelijk overdredven, want sneller dan 160 gaat ie amper…en dan loopt de accu voller..
Kan nog steeds na 10 jaar maķkelijk 40km halen op accu..
mustang750supersnake zegt
kan niet wachten