Nee, niet van McLaren ditmaal.
Het is een van de briljantere merken vol dit moment: SCG. SCG staat voor Scuderia Cameron Glickenhaus. Wat ze doen is eigenlijk heel erg simpel. Ze doen mee aan grote race-evenementen met auto’s die specifiek daarvoor ontworpen zijn. Van de Baja 1000 tot de 24 uur van de Nürburgring.
Vervolgens maken ze van die auto’s dan straatlegale varianten. Ze zijn zonder uitzondering peperduur, dus mocht je een echte Glickenhaus willen parkeren in je garage, moet je even sparen. Het laatste project van SCG is de ‘007’. Die naam verwijst niet naar de meest beroemde Britse geheim agent, maar het is nu eenmaal project nummer 7. Heel scheutig met informatie is Glickenhaus nog niet. Wel wijzen er fijntjes op dat het 50 jaar geleden is dat een in Amerika gebouwde auto de 24 uur van Le Mans heeft gewonnen. Ook geeft Glickenhaus aan dat zij eraan werken om dat te veranderen.
Ze zijn er klaar voor met deze SCG007. De auto moet mee gaan doen in de 24 uurs race van Le Mans. Glickenhaus gaat zelf mee doen met eigen auto’s, maar ze bouwen de SCG007 ook voor klantenteams. Maar het wordt nog mooier, want ze gaan ook een beperkte serie maken van straatlegale uitvoeringen van de SCG007! Over de auto zelf kunnen we nog niet veel zeggen. Op de Instagram-pagina van Glickenhaus wordt er gesproken over een V6TT, wat lijkt te duiden op een twinturbo zescilinder. Wat we wel zien een setje fraaie velgen. Sterker nog, ondergetekende had een déjà-vu bij het zien van de wielen. Het lijken sprekend op de Prodrive velgen die ook onder de 159 uit de Autoblog garage liggen:
monaco zegt
Wat moet dat heerlijk zijn, zoveel centjes hebben is leuk maar nog leuker om zelf je speeltjes te maken ipv bij de dealer wat aanwijzen….
rob5nismo zegt
Mooie brug naar je alfa @willeme. Wel tof dat je dit kan doen met je geld
remvs zegt
Ik hoop dat de redactie iets meer haar best doet mbt dit artikel. Deze auto moet namelijk gaan rijden in de nieuwe Hypercar class en niet in LMP1.
dwfc zegt
@remvs: Kan de redactie niet aan doen als ze fout nieuws overnemen … of is dit een junior fout van het nieuwe lid van de redactie, het is hem vergeven ….
willeme zegt
@remvs: Erg vreemd. We hebben het nieuws namelijk van Glickenhaus zélf. Die reppen zelf over LMP1 en niet over de Hyperclass categorie. Aanvankelijk dacht ik dat het om een Hyperclass auto zou gaan. Echter, als de fabrikant zelf LMP1 aangeeft, is het goed mogelijk dat we overnemen wat de fabrikant aankondigt ;-).
https://glickenhausracing.com/scg-007
Wellicht dat @edge hier een goede visie op heeft?
davelepeef zegt
@willeme: LMP1 gaat eruit, hyper class komt er toch bij?
dwfc zegt
Weldra moet Willeme naar de chinees :-)
maferick74 zegt
En wat is peperduur? Met bedragen van 4 miljoen voor een bugatti of Laferrari voor 3 miljoen…. wat is dan peperduur? Ik vind 250.000 euro voor een auto al peperduur.
Edge zegt
@maferick74: De straatlegale variant van de SCG003 kost 2 miljoen dollar, exclusief belastingen. Deze SCG 007 wordt nog een tandje sneller/heftiger, dus reken er maar op dat die daar ruimschoots overheen gaat.
lekkerlinksrijden zegt
Deze is echt goed lelijk, vooral de achterkant. Nee, geen grap over mijn vrouw
theblazerunner zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
sonnybonds zegt
niet echt mooi maar zal wel snel zijn
cabriohater zegt
Net als die straatlegale SCG003’s die je overal tegenkomt zeker. Ik weet het ze mogen zich inmiddels “Low Volume Manufacturer” noemen, maar naar 5 jaar lijkt het toch niet echt op te schieten. Terwijl je toch zou zeggen dat het wel moet lukken, ze hebben al een race auto en als Low Volume Manufacturer hoef je volgens mij ook aan veel minder strenge eisen te voldoen.
Dutchdriftking zegt
Oké, deze is gaaf!
ericc zegt
Waar blijft hun 004? Nog geen enkele video van een rijdend exemplaar gezien.