







Spyker had al wat renderings de wereld in gestuurd van hun nieuwste ‘actiemodel’ de C8 Laviolette LM85, maar de auto is nu officieel onthuld en dus hebben we een aantal mooie platen voor jullie.
De LM85 is gebouwd om de productie op te krikken ons eraan te herinneren dat Spyker al sinds 2002 meedoet aan de 24 uur van Le Mans met startnummer 85. Technisch wijkt de LM85 niet af van een normale C8 Laviolette. Het verschil zit voornamelijk in optische veranderingen. Zoals de carbonfiber spoiler op de achterklep en de Gun Metal gespoten buitenspiegels. In totaal zullen slechts 24 stuks worden gebouwd. De kopers krijgen verder een Spyker Chronoswiss 24H Pilot Watch met oranje bandje en ze mogen als VIP gast aanwezig zijn bij Le Mans 2009.
Spyker C8 Laviolette LM85
Spyker introduces the C8 Laviolette LM85 of which a maximum of 24 production slots are being offered.
The LM85 has been designed in the spirit of our Spyker Squadron GT2 (LMES) race cars and sports a GT2 inspired livery. The LM85 is named after the starting number of our GT2 cars we have had at Le Mans since 2002.
The LM85 specification list is exhaustive with exclusive elements incorporated. All 24 LM85 owners are special guest during the 24 Hours of Le Mans in June 2009. Furthermore, a special Chronoswiss 24 Hours Pilot Watch is part of the offer.The LM85 is an advanced mid-engine, two-seat sports car.
It is characterized by a lightweight all aluminium body construction and an uncompromising engineering package. The powertrain of the LM85 is the all aluminium Audi 4.2 Litre V8 engine producing 400 bhp. This is paired to a manual six-speed Getrag gearbox, driving the rear wheels with a Drexler limited slip differential. The use of aluminium parts and other lightweight materials results in an impressive power-to-weight ratio and underlines the GT2 racing heritage of the LM85.
Based on the Spyker C8 Laviolette GT2R, the racing characterisitics of the LM85 are numerous, such as the structural aluminium chassis, GT2 livery (Burnt Almond Orange with Gun Metal ‘S’ logo), side mirrors in Gun Metal, a carbon fibre rear spoiler, and GT2 windscreen streamer. Behind the black powder coated alloy wheels, black AP Racing 6 piston brake calipers with AP Racing logo appear.
LM85 Pilot Watch
Every LM85 owner receives a special edition Spyker Chronoswiss 24H Pilot Watch with orange crocodile strap. The serial number of the car will be engraved on the case of this exquisite time piece.Le Mans Race weekend
Racing is of key importance to Spyker as it breeds the brand and highlights the endurance and performance capabilities of our cars. Spyker therefore has had its own factory race team since its inception in 2000: Spyker Squadron. In 2009 Spyker Squadron will participate in the 24 Hours of Le Mans for the seventh time. The 24 Hours of Le Mans is a unique event for both racing fans and drivers. As part of the LM85 offering all LM85 owners are invited to celebrate and experience the 24 hours of Le Mans 2009. During this VIP Hospitality weekend, Spyker hosts the owner and guest at the most famous sports car endurance race, held on the “Circuit de la Sarthe”.The Le Mans experience includes:
• Two Round-Trip Business class tickets from city of residence to Amsterdam, the Netherlands
• Two Round-Trip tickets from Rotterdam, the Netherlands, on board of the “Spyker plane” to Le Mans Airport in France
• Passes to the “24 Hours of Le Mans” race track on June 13/14, 2009
• Passes to the Spyker Hospitality Area
• Passes to the Spyker VIP Lounge
• Pit walk
• Dinner with founder and CEO of Spyker, Victor Muller
• Meet & Greet with Spyker Squadron members and race drivers
• Access to the pit lane during the race
• Saturday night accomodation at the “Spyker Hotel”
• All food and beverages
• Spyker cap and Le Mans Team Wear
prachtig!
leuk klokje!
kan zeggen wat je wilt .. maar de kleur-combi en het lijnenspel komt er wel heeeel mooi op uit ..
Jammer van het stuur, had liever een origineel 4 spaken stuur gezien!
@D, dit is het stuur dat Spyker tegenwoordig gebruikt. Het grootste voordeel van dit stuur is dat er een airbag in zit. Wel zo veilig lijkt me ;)
toffe klok
eerste foto lijkt net een modelboeuw!!;)
*modelbouw
ultra lelijke bak…
vind die versnellings pook nog steeds een van de mooiste dingen op een spyker, en inderdaad jammer van het stuur
Geile paintjob, zeg.
van de voorkant net een gepimpte jag
Ligt het nou aan mij, of lijkt het op een oranje-zwarte koeienprint?
Haha! ‘Slechts’ 24 stuks… Dat is een hele jaarproductie hoor… :P
Overigens vind ik het niet geslaagd. De kleurenverdeling is niet mooi, het doet me niks. Ik zou voor een gewone LaViolette gaan. Want dat dak… Mooi!
Btw, hoe komt Zomoto er nou weer op dat de Citroën C8 relevant is bij een artikel over Spyker…? :?
C8, C8…. duh
WTF,… hadden ze niet zelf een stuurtje kunnen ontwerpen met airbag?? In plaats van bij Audi Lamborgini stuurtjes te gaan jatten!!!
@Lout, wat denk je dat zoiets kost voor een kleine fabrikant als Spyker?
Als ze dat zouden doen waren ze gelijk al failliet :D
het is niet bepaald mooi en die kleurencombi ook niet, mr jullie nederlanders hebben tenminste nog een automerk … wij vlamingen hebben feitelijk niks ):
dus het is zeker niet slecht dan :)
“In totaal zullen slechts 24 stuks worden gebouwd.”
Dat is altijd wel leuk hè, als dit gezegd wordt. Maar als ik daar als klant kom en ik leg een paar ton op tafel dan weet ik zeker dat ik dit er ok wel bijkrijg…
“Het verschil zit voornamelijk in optische veranderingen. Zoals de carbonfiber spoiler op de achterklep en de Gun Metal gespoten buitenspiegels.”
Dus dan hebben we nr. 25 en 26 en 27 en…..
Dit past weer perfect in de lachwekkende moderne geschiedenis van Spyker. Evert Louwman (dat is pas een auto-man, Victor!) had gelijk in Autovisie met zijn opmerking over het gebruik van historische namen, waarbij hij Spyker als voorbeeld nam.
Welk serieus automerk viert nou dat ze “al sinds 2002 met startnummer 85 aan Le Mans meedoen”???
Dat ze die stuurtjes van Lamborghini zelfs nog mogen kopen…
Volgens mij deden ze in de LM met een Cabrio mee… maar goed dat terzijde.
Ipv. dat Bling! gepolijst Alu hadden beter carbon kunnen doen om in hét racethema te blijven. Nú is het net niet…
Kleuren zijn gewoon de racekleuren zoals door Spyker Squadra gebruikt.
Beste draaiknop op dat horloge :|
Verder vind ik dit weinig speciaal… Geef mij maar een Laviolette in het zwart met crème leren bekleding! Was Maarten de Bruijn nog maar bij Spyker aan het werk, dan kwam er nog eens wat nieuws denk ik…
Op zich is zo’n speciale versie natuurlijk een farce maar het past wel bij de Spyker. Ik vind dit wel wat hebben. (maar dat horloge mogen ze houden)
Ik blijf die buitenspiegels toch overgestileerde design-dildo’s vinden :P
En zoals Dos al zei… wat stelt zo’n limited edition nou helemaal voor bij een merk dat zo op t randje van de afgrond balanceerd dat ze al met de productiecijfers aan het “creatief-boekhouden” zijn geslagen :?
Als ik daar binnenstap en met; “Mag ik van u 30x Spyker C8 Laviolette LM85?” knikken ze allemaal ja-en-amen hoor, mark my words :P
@ Jeroen; Euhm. Hoe ga ik me hieruit redden, zodat niet iedereen nu gaat denken dat ik dom ben… ;)
@Klassiekerrally 1 November 2008 om 17:31
Vond ik ook. Wel heel Nederlands. Maar staat dan weer niet op klompen.
Leuk! Vooral goed om te zien dat ze eindelijk een mooi nieuw stuur hebben ontworpen. Want na die vier spaaks hadden ze zo’n verachtelijk plastic ding om de airbags maar in te passen voor de amerikaanse markt. Bravo, nu nog een hogere productie en hopelijk komt Spyker er dan weer bovenop.
echt een gedrocht, met ouwbollige lichten en afschuwelijke lak.
ze proberen hem dan er dan wild uit te late zien door er van die kankerlelijke luchthappers op te zette. in 1 woord: mislukt
Ik wacht nog steeds op de mooie platen! Al wat ik zie is dit oranje gedrocht… :p
Kunnen ze nou niet gewoon stilletjes failliet gaan of zo, dan is het eindelijk eens over met deze treurnis. Het was niks, het is niks en het wordt ook nooit meer wat met Spyker.
I kinda like it :)
Maar VIP op lemans 2009? Alsof jij je auto dan al zou hebben.
24 stuks? dat is dus 1 jaarproductie…
blijft grappig dat spyker nog niet falliet is… wat een maloten
Erg gaaf, alleen had ik wel wat meer pk’s verwacht.
Ze gaan er bij Spyker zeker vanuit dat ze ze alle 24 voor juni verkocht hebben want alle kopers mogen als VIP te gast zijn op Le Mans, zouden ze wel willen.
Wat een vreselijk lelijke auto is het toch,
op de velgen na dan
Het mooiste van Spyker vind ik de motoren. Ik wou d
wat als Spyker een enorm succes was geweest ??
(wat zomaar had kunnen zijn) ..
was dan Victor Muller de verpersoonlijking van de ultieme jongensdroom ??
mensen neersabbelen die al liggen te creperen is zo verschrikkelijk min ..
Het enige mooie aan Spyker vind ik de motoren.. Ik wou dat ik trots kon zijn op een Nederlandse autobouwer maar Spyker doet mij gewoon helemaal niets.
@lincoln
Dat zou ik met je eens zijn, als meneer Muller zich als zodanig zou gedragen.
@Laurens .. dat de beste kerel niet bescheiden is maakt hem geen minder harde werker ..
en dat Spyker niet echt een succes is betekent niet dat hij hari-kiri hoeft te plegen ..
hij gaat wel stug en hardnekkig door na alle tegenslag ..
ik denk dat de heer Muller het ook graag anders gezien had ..
niemand heeft een glazen bol ..
behalve de autobloggers .. naderhand dan he ..
Heb de man een keer van nabij gezien, en verder via de media. Gelukkig.
Spyker is een pyramidespel, leuk als je van gokken houdt! Maar prestaties uit het verleden zijn in dit geval wel een garantie voor de toekomst. Helaas.
Mooie platen? Waar?
@RalphBrian, sinds dit jaar racet Spyker met de C8 Laviolette.
@gogogomagazine.com, aub beter je feiten controleren. Dit is het eerste stuur van Spyker waar een airbag in zit! Het stuur waar jij op doelt heeft GEEN airbag, ook al zou je dat misschien denken. Het ‘propellor’ stuurwiel was te gevaarlijk voor de VS en daarom kwam dat andere stuurwiel ZONDER airbag. Nu is Spyker toe aan het 3e type stuurwiel en dat is het eerste stuurwiel MET airbag.
Ik moet eerlijk zeggen, ik vind de wagen bijzonder fraai!!
Geslaagd !!
ik heb een vraagje die jullie zeker wel weten.
kan er ook met de spyker c8 spyder met dicht dak gereden worden?
Vriendelijk dank voor jullie reacties.
@ Thierry
Tuurlijk, dit is dan een softtop die handmatig moet bevestigd worden. De aileron spyder krijgt een semi-automatische softtop.