







Het zat er al jaren aan te komen, behalve een IS-F en RC-F zou er ook een GS-F komen. Voor de gelegenheid heeft Lexus de aandrijflijn uit laatstgenoemde in de weinig subtiele GS gelepeld.
Daar waar BMW, Audi en Mercedes-Benz turbo-motoren in hun powersedans en -stationwagons hangen, daar blijft Lexus vasthouden aan een atmosferische V8. Het 5-literblok schopt het weliswaar tot een respectabele 477 pk, de concurrentie doet het tegenwoordig al met een pk’tje of 100 meer. Ook van fratsen als vierwielaandrijving moet Lexus niets hebben, de GS-F stuurt al zijn krachten naar de achterwielen.
Dan is de auto zeker ook voorzien van een handbak, zul je wellicht denken. Nee, je krijgt je GS-F altijd met achttraps automatische bak, die uiteraard wel met de hand te bedienen is. Het onderstel heeft volgens Lexus twee gezichten: het is comfortabel genoeg voor vele snelwegkilometers en daarnaast strak genoeg om ook op een bochtig circuit niet door het ijs te zakken. In de praktijk komt dat meestal neer op een compromis dat het beide net niet is, al zullen we eerst moeten gaan rijden voor we daarover oordelen.
Momenteel levert Lexus de GS alleen in twee hybride-uitvoeringen in Nederland, gezien het Nederlandstalige persbericht hebben we goede hoop dat ook deze GS-F hier in de showroom zal verschijnen, maar uitsluitsel hebben we nog niet.
Echt baas dat ze bij die 5l V8 blijven!
Ziet er niet slecht uit maar als ik een top 4 lijstje dan zou hij er zo uit zien.
1 audi rs6
2 bmw m5
3 mercedes-benz e63
4 lexus gsf
@ko3n: eens!
@ko3n: RS6 is er niet als sedan, dus kun je niet echt vergelijken.
@vlammenindefiatpanda: het is een performance auto in de zelfde catogorie dus is het zeker wel een concurrent
@ko3n:
dan maak je dat lijstje toch gewoon…
@ko3n:
Lijkt op mijn lijstje, alleen zou ik de RS6 vervangen door de XFR-S, blijft het lijstje tenminste “premium”..
@tupperware: oja die was ik vergeten die komt denk ik dan op 2 of 3
@tupperware: da’s waar. De RS6 is onderhuids gewoon een Skoda Rapid.
@gtwillem:
In dat geval, de Rapid graag, heerlijk no nonsense, vrij van gebakken lucht en niet eens onaangenaam om naar te kijken..
@tupperware: daar moet ik je gelijk in geven. De tijden dat een RS6 alleen de liefhebbers aansprak zijn helaas al lang voorbij.
@ko3n: Die eerste 3 gaan stuk.
doe mij maar gwoon een lekkere beempie m 3
Jaa!
Erg fraaie auto, helemaal als GS-F!
De kleur is iig al goed!
Dikke bak, ik zie al een leuke test aankomen samen met een aantal duitsers. Zou leuk zijn!
Heerlijk auto zet maar voor me deur als die er is
@lexusfan: Heb je geen deur dan? Zal wel erg koud zijn deze dagen.
@berlinetta: *padum tssjj* *krekel getsjirp*
Schijnt een heerlijk blok te zijn. Maar de grote vraag is, weegt dit ding ook bijna 2 ton, net als de RC-F?!
@trustmeiamanengineer: Hij gaat meer dan 1800 kg wegen, hij wordt geen lichtgewicht dus.
De looks zitten in ieder geval goed, en moeten niet onderdoen voor de RS/M/AMG-concurrenten. Die 100pk, tja, wie heeft die nodig…
Heb ik een facelift gemist? Die Nike teken en full LED is iets nieuws toch voor de GS?
Wat een lelijke muil op dat ding zeg…
Leuk detail van de uitlaten mocht ik het geld hebben zou ik de Lexus GS-F zeker overwegen ook vanwege de exclusiviteit. De E63 zou ik niet nemen, dan liever de CLS63, een BMW M5 is altijd lekker. voordeel van Audi RS6-RS7 en de Panamera is dat je ook veel bagage kunt meenemen en zijn ook gewoon dik. Poeeh inderdaad niet echt makkelijk.
Door die atmosferische V8 zal de bpm zo enorm zijn dat deze auto erg zeldzaam zal zijn in nl.
Respect dat ze nog een 5 liter V8 gebruiken. Zal vast ook wel goed sturen, maar voor mij blijft Lexus een lelijk hokkenmerk (buiten de LF-A natuurlijk).
100pk minder dan de concurrentie? Zal door de belasting ook nog eens duurder zijn. Daar gaan we er dus 0 van zien in ons land.
@nvn1993: tja zo kun je het zien, aan de andere kant, iets dergelijks koop je voor de beleving, het gevoel. Menig model heeft het geluid ook via de speakers, M5 bv, en geloof me, dat scheelt enorm in hoe je de auto ervaart. Exclusiviteit is ook iets.
@alfablog: dat geluid over de speakers ja.… dat is echt zo triest! Dat is ook DE reden om de m5 (en alle andere sportieve BMW’s ) te laten staan.
@series2: heb een M5 gehuurd vorige zomer. Gewoon per uur bij BMW in München. Is niet eens duur. Sensationeel snel, maar het geluid, tot en met die blob bij gas-los is iedere keer 100% identiek. En je hoort het geluid ook duidelijk uit je speakers voor komen. Soort van Playstation maar dan live. Wel een enorme prestatie van de engineers. Wat een apparaat, wat een techniek.
@alfablog: ik geloof je helemaal! Maar geluid uit de speakers blijft triest…
@series2: zeker als je na gaat dat de vorige M5 fantastisch klonk.
@series2: ook lexus en Mercedes passen die trucs toe… En vast nog meer fabrikanten.
@e39540itouring: weet je het zeker? In ieder geval is het kut. Dus gewoon kappen met die onzin.
@series2: Lexus IS300h heeft inderdaad ook een nepgeluid, Al kan je die wel uitschakelen. IS heeft een CVT maar dan klinkt ie alsof ie schakelmomenten heeft :’) Ik heb de M5 overigens gereden en los van de speakers klinkt ie alsnog wel lekker hoor :)
@stfu: dat van die lexus is inderdaad ook zeer lame! Ik houd niet van bedriegerij(ook al lukt het goed)
Geweldig mooi! Eindelijk komt er een GS-F!
Wordt in NL vast een verkooptopper. De hybride variant zie je ook op elke straathoek….
@E34M5Touring: tja NL’ers zijn net boeren… En wat de boer niet kent….
@w0o0dy:
Volgens is het probleem dat het design van Lexus tegenwoordig is afgestemd op de smaak van mannen die de rijbewijs gerechtigde leeftijd nog niet hebben gehaald. Of net wel maar enkel budget voor een Golf 2+No Fear sticker hebben.
@harrie: ik vind deze GS-f niet zo over de top dat ik er niet mee naar zakelijke afspraken zou durven. Alleen rustig met het rechter pedaal als je gaat parkeren…
@w0o0dy: Tja, dan moet Lexus wellicht gaan adverteren in Tractor en Stal magazine oid…
@E34M5Touring: goed plan!
@E34M5Touring: Nee hoor nog nooit een variant gezien…behalve als sedan
@redbeams: Grappig man. Lang over nagedacht?
@E34M5Touring: Chill man…niet iedereen leeft onder een steen ;)
@redbeams: Blijkbaar de meeste wel want bij Lexus komen ze in ieder geval niet.
Zal in NL geen succes worden. Hier leven de mensen nog in een waan dat Audi erg goed is.
Wordt geen succes in NL. Wij Nederlanders kiezen verstandig voor Audi, BMW en Mercedes
@melkkoe: nou ja, verstandig……
@series2: niet echt he? ;)
@melkkoe: verstandig? Waarom “verstandiger dan een Lexus?
En bovendien: wie koopt een powersedan met zijn verstand?
@melkkoe: Verstandig in de zin van dat je ook aan de rekeningen voor de gegarandeerde mankementen denkt ;)
@rufctr01: Of die mensen die een BMW verkiezen boven een Audi of Mercedes. En dan uiteindelijk voor lul rijden met zo’n lelijk hondenhok. Humor!
Stop er een andere neus op en er staat misschien wel een auto die wel netvliesveilig is.Ook ik hou van out of the box en wat anders dan de gevestigde orde kan ik alleen maar toejuichen,maar bij Lexus zijn ze helemaal doorgeslagen.Dit is niks.
Heerlijk! Hopelijk word deze ook verkocht in Nederland (dat mensen m kopen) :)
Hij heeft misschien 100 pk minder dan de rest, maar als nog meer dan genoeg
Mijn top 4 zou er al volgt uitzien
1: Audi rs6
2: lexus gsf
3: Jaguar xfr-s
4: bmw m5
Gewicht komt op 1830kg en is net iets lichter dan de m5.
Hulde voor de aandrijflijn. Kan niet wachten om hem in het weekend echt te zien.
Mooie auto met genoeg pks om de politie voor te blijven..:-D
v8, wat zal de belastingdienst blij zijn met dit uitstoottoppertje, niet dat er meer dan 10 verkocht worden. maar toch