We kunnen de prijs van de vernieuwde G-Klasse vertellen, want hij staat eindelijk weer in de Nederlandse configurator.
De Mercedes G-Klasse is niet aan te slepen. Letterlijk, want de Geländewagen was een hele tijd niet te meer te bestellen. Deze week verscheen echter de vernieuwde G-Klasse. En daarmee is de G-Klasse eindelijk weer terug in de configurator.
Dat betekent dat we ook de prijzen van de vernieuwde G-Klasse kunnen vermelden. En we hebben zowaar goed nieuws: de G-klasse is goedkoper geworden! Voorheen betaalde je €218.000 voor de instapdiesel, nu slechts €194.865.
Je krijgt nog steeds gewoon een zes-in-lijn, die nu 367 pk levert in plaats van 330 pk. De naam is ook gewijzigd van G 400d naar G 450d. Dat de auto goedkoper is geworden heeft alles te maken met het feit dat het nu een mild hybrid is. Dat levert ook nog eens 20 pk extra op (bovenop de genoemde 367 pk).
Niet alleen de G 400d is goedkoper geworden, dat geldt ook voor de G 500. Die is gezakt van €230.000 naar €200.681. Helaas moet je daarvoor wel de V8 inleveren. Die is nu vervangen door een 449 pk sterke zes-in-lijn, wederom in combinatie met 48V-technologie.
Wil je toch een V8? Niet getreurd, er is nog altijd de G 63. Dat is nu ook een mild hybrid, maar desondanks is de AMG nog even duur. Voor deze auto moet je minimaal €304.709 neertellen. En toch was dit de populairste versie, en dat zal waarschijnlijk zo blijven ook.
Mocht je geen drie ton achter de hand hebben, dan is het alsnog leuk om even met de configurator te spelen. Een Mercedes samenstellen is niet altijd even spannend, maar in dit geval kun je helemaal los gaan met gekke kleurtjes, velgen en off-road accessoires. We zouden zeggen: leef je uit.
JelmerS zegt
nu is het nog wachten op de echt betaalbare G43S hybride 4 cilinder eq performance
kaeser zegt
Putdeksels!!! 🤩
Richmond zegt
slechte putdeksels, zitten gaten in
eaudi zegt
Iets dat duur is kan nooit goedkoper worden. Hooguit minder duur. Voor de taalpuristen onder de autoliefhebbers :-)
William zegt
Een Defender 110 kost de helft. En is stiller, comfortabeler, zuiniger, en ruimer. En hij oogt beter, maar dat is subjectief. Een G-klasse koop je puur als statussymbool.
kniesoor zegt
Te weinig street cred, zo’n Defender. En voor degenen, die dat belangrijk vinden, is het prijsverschil geen issue.
Wolflow zegt
Een defender 130 met fatsoenlijk blok en wat opties kost ook al 278K (waarvan helft voor fiscus)
slickrick zegt
Na 10 jaar is je defender niks meer waard , je G is dan amper afgeschreven
Wolflow zegt
Begrijp niets van de naam van dat diesel 6 cylindertje.
In een G400 CDI hoort een 4 liter blok (V8) te zitten
kniesoor zegt
Historisch gezien is dat zo. Maar die 4 liter V8 diesel had niet zo’n geweldige reputatie qua betrouwbaarheid als ik de berichtgeving mag geloven. Dus misschien niet erg om de historie wat dat betreft te laten voor wat-ie is.
shellplc zegt
Volgens mijn informatie is de G 63 nog iets goedkoper geworden, stond volgens mij in de laatste prijslijst van de importeur op 316,000 Euro, BPM ook iets lager bij de facelift.