in 2011 zal wellicht de laatste Chevrolet Captiva kloon a.k.a Antara van de band rollen.
Volgens het Duitse Auto Motor und Sport zal de SUV geen opvolger krijgen. Dit omdat het merk, volgens eigen zeggen, weer auto’s wil gaan produceren voor de massa. Tuurlijk joh, dat Opel al een tijdje aan de rand van de afgrond balanceert heeft er niets mee te maken zeker?
Anyway, het aantal SUV-rijders is flink afgenomen de laatste tijd. En degenen die nog wel SUV’s kopen kiezen waarschijnlijk niet zo snel voor een Antara als je ook een Qashqai+tent kan krijgen voor bijna hetzelfde geld.
Andere geruchten van AMS zijn dat we binnenkort ook vaarwel kunnen gaan zeggen tegen de Opel Combo, GT en Tigra. Wellicht gaat de Duitsers op safe spelen en wordt er alleen hoog ingezet op de Ampera. Het blijven geruchten, niets is zeker, we wachten af…
Citrofiel zegt
Zelfs de Combo? Dat lijkt me wel heel sterk, op bedrijfswagen kan je aardig wat verdienen. Bij de overige modellen zie ik het nog wel gebeuren, hoewel het jammer is.
Tom307 zegt
De gt was toch niet echt een schot in de roos he,wel sonde
Tombnolz zegt
Moeilijk te geloven dat de Antara er al uitgaat in 2011 én geen opvolger krijgt. Maar toegegeven, ’t is geen Quasquai-verkoopsucces, nee. Maar euh, op de foto’s van de SUV met tent zie ik wel een Pathfinder hoor… En dat er geen opvolger van de Combo komt kan ik zeer zeker niet geloven!
Dat de GT en Tigra verdwijnen kan ik alleen maar toejuichen, vervuiling van het straatbeeld!
autoblogger zegt
Eerst de Frontera, nu de Antara… zou het de Corsa SUV wel lukken?
Laue zegt
dat de SUV´s verdwijnen is begrijpelijk. maar combo´s , GT´s, en tigra´s lijken me sterk. al vind ik de Tigra wel aan een opvolger toe. de GT kan nog zeker even mee.
Jochempie zegt
Ik kan er niet om huilen. Hoewel het wel één van de charmantere SUV’s is om te zien. Maar Opel kan inderdaad beter op de kleintjes letten en kleintjes bouwen.
TomRS6 zegt
Een goede vriend van mij werkt bij de Opel, rijdt zelf een golf III GTI en keek altijd neerbuigend naar Opels.
Het schijnt dat Opel tegenwoordig auto’s maakt met een hoge prijs/kwaliteits-verhouding.
Toch… Zul je mij nooit van mijn leven treffen in een nieuwe Opel.
Clocker zegt
Hopelijk gaat GM snel vallen. Dan kunnen onze Europese merken zoals Opel en Saab eindelijk eens hun eigen ding doen zodra ze opgekocht worden door een goede sponsor en steun krijgen van hun regeringen. Geen winsten meer ophoesten aan dat geld slurpend en verlieslijdend GM.
Ganryu zegt
Toch raar TomRS6,
de vorige Golf werd afgebrand door Autobild, Autobild die normaliter altijd obectief is…
Misschien heeft je goede vriend die uitgave niet gezien toen hij met bij de lokale Golfdealer een onderdeel zat te bestellen?
Grtjes.
lincoln zegt
vind het alle 4 wel sympathieke karretjes ..
kan me moeilijk voorstellen dat iemand moeite met die auto,s heeft ..
VonStroke zegt
Hoe vroeger hoe liever met die dingen uit het straatbeeld. Afschuwelijke auto.
Neptukker zegt
Op omgekatte Koreanen die wat duurder gemaakt worden zit niemand te wachten. Ook niet dit pensionado-pummel die al sinds de oprichting van de V.O.C. Opel rijdt. Daarvoor is Kia uitgevonden.
Is trouwens ook zo met Renault met die omgekatte Samsung magnetron.
peter zegt
de frans verpakte koreaanse suvs lijken het anders wel goed doen. En dat zijn pas lelijke suvs (binnen de suv categorie wil dat wat zeggen denk ik)
QRN zegt
Niks van waar, momenteel zijn ze bezig de Antara in te plannen tot MY2013.
StormRAM zegt
Jammer, vind de Antara toch wel 1 van de mooiste SUV´s! Vreemd van de Combo btw, je zou toch zeggen dat bedrijfswagentjes toch wel goed verkopen. :?
TomRS6 zegt
Ganryu,
Lees eerst eens wat ik zeg. Hij zegt zelf dat de kwaliteit van een Opel hoger ligt tegenwoordig dan bij een Volkwagen
ruben zegt
Spijtig dat het bij die modellen blijft… ze zouden beter al hun modellen schrappen…
Brokkenpiloot zegt
Veel brdrijven staan de keus van een SUV als lease auto niet toe en de particulier wil een ‘groene’ auto. Als je dan ook al niet het koopje van de week bent, houd het snel op.
VonStroke zegt
@ruben: Wat je zegt :D
NOL zegt
“He wat jammer”
Laurens zegt
Als er een auto is waar een bedrijf failliet op zal gaan, is het de Ampera (en haar soortgenoten). Want wie wil de premie betalen, terwijl het milieuvoordeel maar zeer gering is?
MrH zegt
ze hadden ‘m beter niet kunnen maken! :P
Ceekay zegt
Jammer, We hebber er ééntje hier thuis staan. Het is echt een geweldig auto. Gisteren heb ik nog in een Mercedes ml gereden uit 2003 voor m’n werk maar doe mij dan maar de Antara!!
@ Neptukker: Ik zou zeggen, ga eens een keertje rijden in een Antara en een Captiva en je zult merken dat een Antara wel iets meer is dan een omgekatte Koreaan!! Schijnbaar is de voorruit het enige onderdeel dat in beide auto’s hetzelfde is. Oh ja, de 2.4 Enjoy die wij hier hebben is in het geval van een Captiva met dezelfde opties 3 ruggen duurder dan een Antara dus verdiep je eerst eens in je “feitjes” voor dat je anderen mee lastig valt
Neptukker zegt
@Ceekay
De Sjevvie is ook groter als de Opel ripp-off, groter=duurder.
De schizofrene Amerikaan heeft ook nog eens meer garantie als ik me niet verschil en de kaarten zijn opeens heel anders geschudt.
Verder kopen mensen een SUVfe auto voor het stoere imago en laat zelfs Jan met de Pet een Opel nou niet gelijk stoer vinden.
Qua rijden geloof ik best wel dat de Opel niet onder doet voor de rest. Alle hoge auto’s zijn slechte compromissen, dus ook de Sjevvie.
Ceekay zegt
@ neptukker
De Captiva is inderdaad heel ietsje groter (heeft ook 2 stoelen meer). Daar tegenover staat dat bij een Captiva een optie als cruise control niet eens standaard is!! Algemene garantie is inderdaad 1 jaar langer (3 ipv 2 jaar) maar de carrosserie heeft maar 6 jaar garantie ten opzichte van de 12 jaar van de Antara dus dat compenseert zich wel weer.
Ik vind de Antara overigens wel een stoere auto om te zien, smaken verschillen (gelukkig maar). Overigens hebben wij hem daarom niet gekocht. Wij wilden een hogere instap en geen mpv (woorden van mijn ouders: een mpv kopen we wel als we gepensioneerd zijn) vandaar dus de keuze voor een Antara. Het is gewoon een heel erg comfortable auto. Niet sportief maar daar hebben we de vectra Irmscher van m’n broertje en mijn Astra Opc voor:p
florisw zegt
Die Antara mag vandaag ook al uit productie worden genomen hoor. En de Opel GT klinkt als een AX uit 1989.
Brokkenpiloot zegt
@florisw: en met m’n 1 meter en 93 centimeter krijg je een vreemd bobeltje in het canvas dak als ik achter het stuur zit.
Brokkenpiloot zegt
Waarom lees ik m’n posts pas nadat ik op enter heb gedrukt: bobeltje moet natuurlijk bobbeltje zijn.
Overigens spreek ik uit ervaring!
Koen Vantomme zegt
Denk het als volgt te mogen zien:
– Opel Antara gemaakt in de Chevroletvestigingen (ex- Daewoo) in Zuid-Korea;
– Opel GT gemaakt in USA (Delaware) als zusje van Pontiac Solstice en Saturn Sky.
Gezien Opel en de rest van GM apart gaan, kan die gemeenschappelijke productie niet meer.
– Opel Tigra en Opel Combo zijn gebaseerd op het chassis van de vorige Corsa, die niet meer voldoet aan de recentste vereisten qua crashtesten en zo. Vermoedelijk stopt de productie, maar zijn ze evenzeer bezig met een opvolger, die wel nog niet klaar is wegens de liquiditeitsproblemen die de ontwikkeling vertraagden.
micheloo0 zegt
spijtig vond het toch een an de mooiste suv’s op de markt en dat de mensen sneller voor een qashqai kiezen is normaal want die is gewoon veel goedkoper.
En over dat verschil met de captiva dat is er wel degelijk en hij is ook niet echt duur want mijnt tante heeft 8000 euro korting gehad toen de auto nog maar een jaar bestond :D
Esprit_de_Flandre zegt
Doe maar, lijkt toch nergens op. Je ziet er praktisch niemand mee rijden.
@Ceekay: “een Antara wel iets meer is dan een omgekatte Koreaan!! Schijnbaar is de voorruit het enige onderdeel dat in beide auto’s hetzelfde is.”
Je bedoelt het enige zichtbare onderdeel dat hetzelfde is. Het is niet zonder reden dat ze het ding in Korea ineenzetten. MEt de kwaliteit zal het dus wel snor zitten, en waarschijnlijk rijdt het zeer comfortabel, maar het blijft een Opel. Saaier dan een Koreaan dus.
micheloo0 zegt
De kwaliteit scheelt nie veel aan men tante heeft er nog nooit stukken aan gehad :D raar maar waar.
ganryu zegt
Excuses TomRS6,
Ik ging weer eens te snel…
Clocker zegt
Man man…Wat een ‘VW-fanboy’ reacties hier allemaal…:roll:
@ Esprit de Flandre: Ik vraag me af welke Koreaan jij dan wel interessanter vindt dan één der welke Opel. Als er saaie merken bestaan, dan zijn het wel juist die Koreaanse merken.
Ik ben geen Opel-fanboy en probeer het merk niet op te hemelen, maar de meesten blijven maar veralgemenen. Komaan, we leven niet meer in die tijd dat Opels slecht en saai waren…De laatste 5-10 jaar is opel op het gebied van kwaliteit en degelijkheid veranderd van meeloper tot één van de koplopers. De modellen zijn visueel ook enorm verbeterd. De wagens zijn zelfs enorm mooi geworden. Deze Antara vind ik nu toch wel stukken mooier dan zijn amerikaans broertje Captiva. Onder de kleine SUV’s durf ik hem zelfs de mooiste te noemen. De Opel GT heeft dan wel een amerikaanse afkomst, maar het is wel een bloedmooie wagen.
Vergeet niet dat Opel, het merk op zijn eigen een sterk winstgevend merk is. Enkel nog van dat verlieslijdend moederbedrijf GM af geraken. Enkel dan kan Opel zijn eigen weg gaan, en dat is geen slechte weg, kijk maar naar de enorm succesvolle Insignia.
Dat de Combo en de Tigra worden stopgezet is begrijpelijk. Zoals eerder aangehaald zijn deze nog gebaseerd op het vorige model Corsa. Maar deze zullen reeds ook wel een opvolger krijgen.
Marko zegt
Het einde van de Antara kan ik begrijpen. Veel verkoopt die volgens mij niet.
De GT is zo mooi, die moeten ze blijven maken. De Combo verkoopt volgens mij nog best goed en kunnen ze dus beter gewoon vernieuwen en niet stopzetten. En de Tigra is een leuk autootje maar zal ook vernieuwd moeten worden.
BananaFlip zegt
De GT was dan nog wel het leukste speeltje van Opel.
Maar goed, OT:
Weet niet waarom, maar toch liever een Captiva.
Enneh… we beginnen de zin met een hoofdletter he ;) .