Een treurig verhaal voor de eigenaar van deze Ford GT, die zijn kersverse aankoop crasht middels een eenzijdig ongeval.
Tonnen neerleggen voor een exclusieve supercar. Dan ben je natuurlijk voorzichtig als je gaat rijden. Zeker in de eerste periode na aanschaf. En al helemaal als het een auto betreft die niet meer wordt gemaakt. Zoals de tweede generatie Ford GT uit de periode 2005-2006. Helaas sloeg het noodlot toe voor de eigenaar van deze Ford GT, het voertuig was gecrasht na een foutje met de koppeling.
De auto in kwestie werd een maand geleden geveild via een Barret-Jackson veiling. Meneer heeft 704.000 dollar neergelegd voor de Ford GT met een Gulf livery. Dat is omgerekend 670.000 euro. Ruim meer dan een half miljoen dus.
Lang genieten van de bijzondere Ford was er niet bij. De beste man had nog maar weinig ervaring met een handgeschakelde versnellingsbak. Dit laatst was dan ook de oorzaak van het eenzijdige ongeval.
Met het terugschakelen en oplaten komen van de koppeling verloor de 50-jarige man de macht over het stuur. De Ford GT crasht en komt tot stilstand op een stoep. Er is flinke schade aan de voorzijde van de auto.
De nachtmerrie van de eigenaar wordt nog groter. Het voertuig was nog niet geregistreerd en daardoor onverzekerd. Vermoedelijk door ongeduld ging de man toch een rondje rijden. Daardoor zal de GT-eigenaar zelf moeten dokken voor een eventuele reparatie.
Later bleek het rijbewijs van de man ook nog ongeldig te zijn. De politie heeft hem een waarschuwing gegeven voor het rijden van een onverzekerde en niet geregistreerde auto. Voor het rijden zonder geldig rijbewijs is wel een notitie gemaakt. De man verklaarde dat de gemeente administratieve fouten had gemaakt en dat zijn rijbewijs daardoor niet meer geldig was. (via Road & Track)
Fotocredit: John Peddle via Facebook
porker zegt
Context mensen, waar speelt zich dit af
heckblende zegt
Barret-Jackson, Dollar, een land waar je als rijke slechts een notitie krijgt bij een behoorlijke overtreding
take a guess
Robert zegt
@porker: nou, niet in Nederland, in elk geval.
In de USA is de regelgeving omtrent registratie en toelating per staat geregeld. Grosse mundo komt het erop neer dat je een nieuwe auto (of opnieuw op kenteken geregistreerd) mag rijden, mits je met papieren kunt aantonen dat die registratie aanvraag ook daadwerkelijk loopt. In sommige staten krijg je daar een maand de tijd voor, in andere staten tot wel 9 maanden. (fun fact: wijlen Steve Jobs ruilde zo elke 9 maanden z’n auto in; zo kon hij altijd zonder kentekenplaat rondrijden).
rulefollower zegt
Amerika, home of the brave, land of the automaten.
pomoek zegt
Even het R&T artikel gelezen. volgens de eigenaar schakelde hij van de 1 in zijn 2 toen het ongeluk gebeurde. Hij wil niet dat mensen denken dat hij te hard reed.
Daarnaast waren, volgens hem, de banden slecht, lag er modder op de weg en was de auto net gepoetst, en was de auto wel verzekerd door middel van een soort overkoepelende verzekering.
Ik begon het verhaal te lezen met inderdaad een soort medelijden voor deze meneer. Maar aan het einde van het artikel was dat toch echt wel weg. Ik ben niet zo van “rules don’t apply to me” mannetjes.
lekkerlinksrijden zegt
Pas na een maand, valt nog mee. Sommige kunnen dit sneller
krikke240z zegt
Zoveel geld hebben en dan nog met niks in orde zijn. Ik dacht dat het eerder een ding was onderaan de sociale ladder.
VeniVidiVici zegt
De gemeente had administratieve fouten gemaakt… sure. Stel dat dat zo is dan ga je met die wetenschap niet rijden haha. Maar goed, die kar zal voorlopig niet meer rijden.
petroldrinker zegt
Tavarish wil hem vast wel overnemen en oplappen…
p993 zegt
Dit wordt toch zo gefixt jongens…komende zomer weer op de weg (of veiling)
marinepower zegt
Als je ruim 6 ton aan dollars stuks slaat op een auto, kan zo’n reparatie ook wel opgehoest worden. En door.