![Caparo T1](https://static.autoblog.nl/images/wp/caparo_t1_testrun.jpg)
Caparo heeft de eerste van de twee Caparo T1 prototypes af en een eerste testrit gemaakt. Deze rit verliep uitstekend en zelfs beter dan het ontwikkelteam had durven dromen. Het prototype is nu klaar voor een reeks uitvoerige testen.
In december moet het tweede prototype af zijn en ook deze staat een uitvoerig testprogramma wachten, alvorens de feitelijke productie van het superrappe beest kan beginnen. Dat de auto een monster wordt, had Caparo ons al beloofd. De auto heeft meer pk’s dan dat hij in kilo’s weegt. Met een gewicht van 470 kilo en 480 pk, moet een acceleratie naar de 100 km/u van 2,5 seconden worden gehaald. De top zal ergens rond de 320 km/u liggen.
De T1 wordt mede ontwikkeld door ingenieurs die ook aan de McLaren F1 hebben gewerkt. Volgens plan moet in maart 2007 het eerste productiemodel gereed zijn. Caparo mikt op een productie van ongeveer 24 auto’s per jaar (via: pistonheads.com).
Ligt het aan die foto of ligt het aan mij? Je zit toch niet achter elkaar in die auto?!
Dit is volgens mij het dichts wat er bij een F1 wagen komt qua acceleratie en prestaties. Dat wil ik dus wel een keer meemaken! :)
Ik kan het alleen niet mooi vinden. Het is net als een Atom leuke prestatie maar het oog wilt ook wel wat natuurlijk!
ik vind ‘m schitterend, met verf tenminste. tis nix voor op de weg maar puur circuit-genot :D
hij ziet er nu al prachtig uit :P
ben heel erg benieuwd naar ’t eindresultaat. Een erg mooi project!
:) das wel een heel snel ding he, zou dr wel een x als 2e persoon in willen zitten…
rick dos, het ligt niet aan de foto, maar de stoelen zijn inderdaad achter elkaar geplaatst. zie foto autoweek: http://www.autoweek.nl/images/800/4/ecd3c58455dd0b1d897f00778881b754.jpg
@ rick
nee het ligt niet aan jou, kijk maar naar de foto van autoweek daar zie je duidelijk dat de 2 stoelen achterelkaar geplaatst zijn: http://www.autoweek.nl/images/800/4/ecd3c58455dd0b1d897f00778881b754.jpg
@slk55 amg
Thx! Dat is wel apart dan. Op de foto´s van prototypes die ik her en der zag was ik in de veronderstelling dat je naast elkaar zat. Aan de ene kant ook wel begrijpelijk als je ziet hoe men dit tot in de kleinste details hebben zitten engineren. hmm weer wat geleerd :)
zeer moo, misschien concurent voor de ultima gtr
zeer mooi, misschien concurent voor de ultima GTR
470 kilo en 480 pk… Dat zijn al bijna motorfietsverhoudingen!!
Die caparo zal ook wel weer bloedsnel zijn
weegt niks zeker
wel dik
Deze heeft vooral een superwegligging, moet volgens mij 3G in bochten aankunnen!
oei OEI! volgens mij heeel gevaarlijk om naar auto**** te linken! krijg je slaande ruzie met de admin’s :-P (ik zal voor je duimen dat je niet op de spamlijst komt ;-) )
zit nog net geen censuur op volgens mij.
wel heele strakke wagen, die caparo! maar al had ik het geld… zou ik toch voor een andere wagen gaan. ik ga liever voor een ultima (kost minder) bij dit type auto, voor dit geld krijg je er dan ook wel die ombouw naar 2 busa blokken bij.
@alwood: goeie deeplink beveiliging is 5 minuten werk, bijna minder dan ’n pissig mailtje en zeker een stuk ontspannender voor de collega’s in je directe omgeving.
@Alwood: zie ook al wat de fout is: de naam van de JPG’s wordt aan de hand van je sessie gegenereerd, maar de plaatjes worden na ’t beeindigen van de sessie niet verwijderd. stomme fout van de admins.
Heb het 2e plaatje van Caparo ook maar even in het artikel gezet, wel zo handig;)
Handig? Ik vind al die hoofden niet zo ontzettend interessant, maar vooruit dan maar;)
Erg bruut speelgoed,tijd voor Top Gear testje.