Volkswagens aankomende 4-deurs coupé op basis van de Passat, (de Euroshopper onder de modellen in zijn soort) is in de beruchte ‘Death Valley’ gespot. Hier onderging de nieuwe Volkswagen, die voor eind 2008 op de planning staat, de obligate testen om te kijken hoe het model zich onder extreme omstandigheden houdt.
In Death Valley, een van de warmste plekken op aarde, onderwerpt elke zichzelf respecterende fabrikant zijn prototypes aan een reeks betrouwbaarheidstesten. Het is dan ook een goudmijntje voor spy-fotografen.
Je zoekt een leuk plekje uit, houdt de ‘buzz‘ goed in de gaten, en als het eenmaal zo ver is maak je een serie strakke foto’s.
Klinkt makkelijk, maar dat is het niet. Gelukkig hebben ‘grote jongens’ KGP Photography en Lehmann weer puik werk afgeleverd!
Ter vergelijking een eerdere impressie van de Coupé:
michiel zegt
de eerste 4 deurs coupé was de mercedes cls :p
ik heb er zelf zo eentje:)
Citrofiel zegt
Tis best mooi gelijnd. De foto’s op Winding Road (die van KPG) doen er bij mij trouwens eeuwig over om te laden… :?
W!d zegt
ja veel tape.. maar ik denk.. net als bij de phaeton en A8.. dat deze en de A5 concurrenten van elkaar worden en dat je dan eerder voor de audi kiest
Marten zegt
weer een saaie vw…-edit: zeg dan niks…-
Peertje zegt
Afgelopen zomer was ik ook in de Death Valley. BMW was toen aan het testen met een nieuwe 4×4. Was alleen te laat om een foto te maken, ze reden ons met 140km/h tegemoet.
smoke zegt
@Peertje
Had je een lasergun bij je? :)
GOD zegt
mooie auto met de sterke punten van een passat
igor zegt
Mooie vw
Lotus7 zegt
@ michiel
Mercedes cls eerste vierdeurs coupé? Dacht het niet.
Rover P5 Coupé kwam eind jaren zestig, en echte kenners weten waarschijnlijk nog wel oudere modellen te noemen.
Marten zegt
Iedereen mag hier toch zeggen wat hij er van vindt?
Troyk zegt
@michel
Dat de CLS de eerste 4 deurs coupé was wil ik graag in twijfel trekken en daarnaast durf ik ook voor de rest te spreken als ik zeg dat we ’t niet zo boeiend heeft wie welke auto heeft.
Ontopic: Ik vind de lijnen prachtig, helaas kunnen we de achterkant niet goed zien maar laten we hopen op een mooie wijziging à la BMW 3 Coupé van de achterlichten want eerlijk is eerlijk die coupé heeft een beduidend mooiere kont dan zijn normale broertje. De typische Passat achterlichten mogen ze wat mij betreft op een Skoda of Seat zetten maar die zouden een Coupé onwaardig zijn.
Helemaal offtopic: Die Eos is ook te gek.
rene zegt
ziet er wel mooi uit maar niks om te zeggen van dat het hem wordt want het lijkt allemaal wel op elkaar
stefan zegt
Nee de eerste 4 deurs coupe was niet de CLS maar de mazda 323F.
LPJ zegt
4 deurs fastback ok, maar een 4 deurs coupé blijft een contradictio in terminis. Bijgevolg kan er ook niemand eerst mee zijn ;)
En als we het op 4 deurs fastback houden, dan zijn er al minstens verschillende Citroëns die er voor de CLS waren.
Tom zegt
Ziet er leuk uit :) vraag me wel af of hij er uiteindelijk zo sportief uit gaan zien als de impressie.
vr6 rijder zegt
De neus en voorruit lopen in een lekkere lijn, maar de achterkant vind ik helemaal niks, te kort. Dat zal wel inherent zijn aan een coupé, maar doe mij maar een lekkere kont erop!
Japie zegt
@Marten: Iedereen mag zeker zeg wat hij/zij vindt,…maar om nou te voorkomen dat hier alleen onzin/frustraties/onkunde en k*tnijd wordt “gespamt”,…worden stompzinninge opmerkingen geedit,…
Lustigson zegt
Toch heb ik moeite met een vierdeurs coupé. In mijn beleving kan dat niet. Net als dat je van een hatchback geen coupé kunt maken (BMW 1-serie Coupé), want die heeft achter al een aflopende daklijn.
Marten zegt
@Japie
Oke, begrepen. Bedankt voor de uitleg. Ik zal proberen mijn kritiek voortaan wat uitgebreider te omschrijven : )
LPJ zegt
Een coupé kan best een serieuze kont hebben hoor vr6, een fastback daarentegen… ;)
mashell zegt
Niks 4 deurs coupe (dat bestaat sowiesoi niet) dit is gewoon een elegante Passat. En laat de gewone Passat dat nou net niet zijn. Als de voorkant, achterkant en naam van de Passat afwijken kan VW wel eens een echte A6, 5 serie concurent gemaakt hebben. Onthulling op de IAA of toch Geneve volgend jaar?
Frank zegt
Ben het helemaal met Lustigson eens!!!! Een echte Coupé is als Coupé ontworpen en heeft 2 deuren….. al die fabrikanten douwen het gewoon zo lang door je strot tot mensen het gewoon vinden.
michiel zegt
‘de eerste mooie vierdeurs coupe’
als ik het geld had. . . zegt
vind die voorkant wel mooi
maar ik denk niet dat ze die zo gaan laten
M Freak zegt
Ik denk dat er achterin wel weinig hoofdruimte zal zijn aangezien de ramen in 1 boog doorlopen zonder een recht stuk er in…
LC zegt
@M Freak
Volgens mij kunnen alleen kleine kinderen achterin, de nieuwe Passat bied mij al zo weinig hoofdruimte. (1.88m)
Chrizzzie zegt
De term 4 deurs coupe moet meer gezien worden als een marketing benaming. Het model bestond al langer echter is er nu pas een benaming aan gegeven.
vb Er waren al een tijd geleden jeeps die minder geschikt waren voor in het terein maar later kwam pas de benaming SUV.
Wat betreft spy foto´s van deze auto´s hoef je niet perse naar Death Valley. Als Autoblog een bezoekje aan Venray had gebracht hadden ze daar ook wel al de auto gespot, denk ik.
luwek zegt
@ peertje…die heb ik volgens mij ook gezien toen… was alleen ook te laat met ’t foto toestel:W
Gijs zegt
Ja ik had deze auto ook al in een frans autoblad zien staan. De basisprijs is 37.000 euro. Kheb meer plaatjes van de auto alleen weet ik niet hoe ik die erop moet zette (staat in autoblad:S)… Hij komt in de herfst uit.
Brecht zegt
Wel een mooie wagen al denk ik dat hij niet kan concureren tegen de cls, Bmw Z9, en porsche panamera.
Voor méér informatie en spyshots: http://belgie.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=5119
Tegen wie dan wel?!
Casper zegt
Mooi. Jammer dat er van dit plaatje waarschijnlijk niks overblijft in het uiteindelijke model op de vormgeving van de handgrepen na.
3-serie zegt
4-deurs coupe? Dat wil zeggen rijdt als een sedan, maar dan minder praktisch.
Ik heb een beter idee. Geef me het rijgedrag van een coupe met de praktische kanten van een sedan ;-)
Doe me deze maar:
realist zegt
pff ze hadden er beter een 2 deurs coupé van gemaakt of een cabrio met stoffen dak
een 4deurs coupé boet in aan comfortabel zijn en zo dus aan zijn funktie.
f430 zegt
hoe houden die fotografen het daar uit in death vallwy?
Herry zegt
Ik vindt die vierdeurs coupés nogal onhandig om achteraan in te stappen, het dak is aldaar nogal laag. Ofwel is het mijn rug die niet meer mee wil. Voor mij is het een onpraktische sedan
Verder is het een mooi wagen (de impresie dan toch), mooi breed smoel als de pheaton en geen zo’n lelijk chromen gril als de passat, wel die lelijke koplampen met die cirkel erin.
sven zegt
dus op een vw blog mogen we niet zeggen dat het een supersaaie ( zoals van gewoonte ) wagen is of het wordt ge-edit maar op een blog over franse wagens met renault als koploper kan dit zonder problemen
Romeo zegt
Nee Sven, want VW’s en Audi en andere VAG produkten zijn hartstikke spannende voertuigen met bakken vol emotie en een superieure wegligging…
Rick Dos zegt
Mooi, ze hebben ook de lijn in de deuren van de CLS overgenomen (lees gekopieerd).
Ook in dit segment (als je het al een aparte segment mag of kan noemen) dus eenheidsworst gegarandeerd.
Vincent zegt
Inderdaad de lijnen van de CLS, niet zo gek want ik vind dat persoonlijk een zeer mooie auto. Alleen jammer dat bij dit model de voorkant niet echt bij de achterkant past.
Vincent zegt
Voor de duidelijkheid: Ik heb het over de impressie, niet over de spyshots
citrofiel evil twin zegt
In de death valley werden ook de golf 6 en de scirocco gespot.
zie maar op http://www.autowereld.com
Herry zegt
Sorry ik zie er geen cls in, deze vind ik mooier. de cls heeft toch en meer gebogen lijn. Ik blijf erbij; nutteloos segment.
Timmie zegt
Dat prototype heeft precies wel enorme overhangen, net als Peugeot 407
sven zegt
@ Romeo
Als je dit al spannend vindt , vrees ik ervoor dat je een saai leven leidt !
En superieure wegligging , yeah right , en toen werd ik wakker ….
Ray zegt
@Herry
Hoezo nutteloos segment? Op deze manier kunnen meer inzittenden genieten van het rijplezier in een fraaie, comfortabele en toch snelle auto.
OK, achterin zal er niet zo veel hoofdruimte zijn, maar je hoeft je niet erin te wringen als bij een coupe.
En niet voor niets zijn Jaguar, Aston Martin en Porsche druk bezig met de ontwikkeling van dit segment.
Livio zegt
De marketing-jongens hebben dan toch een commerciële term gevonden voor een oncomfortabele sportief getinte sedan = 4-deurs coupé …
Het doet me walgen telkens ik dit hoor of lees …
Lang leve de échte coupé !