Als elke NSX zoveel oplevert halen ze bij Honda misschien wel de ontwikkelingskosten eruit.
Maar da’s een fabeltje. De allereerste productierijpe NSX ging afgelopen weekend onder de hamer. Het sportmodel van de Japanse autofabrikant onderging Alfa Giula-achtige proporties getergd door uitstel, teasers en ongeduldigheid van het grote publiek. Deze lente is het dan eindelijk zover. Althans, voor de Verenigde Staten. Honda, actief als Acura in het land, gaat de 573 pk sterke NSX verkopen voor een vanafprijs van 156.000 dollar.
NSX #001 leverde iets meer op. 1.2 miljoen dollar werd er door Rick Hendrick geboden om het eerste productiemodel in handen te krijgen. Het hamertje tikte en de 66-jarige NASCAR-baas werd eigenaar van de auto. De beste man smijt wel vaker met geld op veilingen en ook deze keer weer met succes. Het geld zal worden gedoneerd aan de twee goede doelen Pediatric Brain Tumor Foundation en het Camp Southern Ground. Eerstgenoemde is een fonds voor kinderen met een hersentumoren. Het tweede fonds organiseert kampen voor kids met sociale problemen en trauma’s.
Amerikanen kunnen vanaf 25 februari hun order plaatsen voor de nieuwe NSX. De bedoeling is dat het model later dit jaar onder de Honda-badge ook naar Europa zal komen.
Dutchdriftking zegt
Jammer dat dit zo lang geduurd heeft. Met name het interieur ziet er al erg gedateerd uit… Maar hopelijk maakt de auto met rijden alles goed.
smoothoperator zegt
@dutchdriftking: functie boven vorm :-)
rolov zegt
Erg mooi. Ben benieuwd wat hij hier gaat kosten.
johanhummer9 zegt
@rolov: wil je er 1 kopen
edjehaze zegt
@johanhummer9: misschien wel 2
rolov zegt
@johanhummer9: ik zit er over te denken.
kevin82 zegt
Gedateerde binnenkant en een jappen voorkant, erg jammer. Op de foto’s is de achterkant, zijkant en zelfs van boven best dik. Misschien in real life als totaal dat ik een andere mening heb, maar voor nu zou ik voor het geld het ergens anders op stuk slaan. (Als ik het had natuurlijk haha)
dieselaer zegt
Lijkt mij een waardige opvolger. Ziet er strak uit.
theyoungsaablover zegt
Ik heb er ook een in GTA V
seloc zegt
Helaas ver buiten mijn bereik, anders had hij zeker hoog op mijn lijstje gestaan.
Word er absoluut hebberig van.
allesmetturbo zegt
Neh..doet mij niets deze auto
viezefreddyw zegt
@allesmetturbo: Dus niet alles met turbo? Deze heeft er zelfs twee!
berlinetta zegt
Ik weet het niet zo met deze auto. Qua uiterlijk maakt hij me niet echt hebberig. Hij is daarnaast ook erg zwaar. De techniek zal vast en zeker fantastisch zijn, maar de cijfertjes vind ik nog niet indrukwekkend. Ben dus erg benieuwd naar hoe die echt rijdt. Honda kennende moet dat voor verrassingen gaan zorgen.
beetec zegt
Hoewel ik er misschien toch meer van had verwacht vind ik het een zeer geslaagde auto. Een verademing om gewoon weer een strakke sportwagen te zien zonder overbodige overdesign meuk. Als hij goed is heeft Honda uiteindelijk toch weer een pareltje afgeleverd.
johanw zegt
Gedateerd van binnen? ?Moet niet veel gekker worden…als je wat tegen Hondas hebt zeg dat dan gewoon…
Een lambo of Porsche 911 is echt niet moderner van binnen…
rufctr01 zegt
@johanw: helemaal mee eens!
turboboy zegt
Mooi stukje techniek, apart uiterlijk, vast en zeker betrouwbaar maar het speciale gevoel dat de vorige NSX gaf heb ik er niet bij.
carspotter-rietdijk zegt
Kun je nagaan wat die DB10 op moet gaan leveren ?
rolov zegt
@carspotter-rietdijk: zelfde ongeveer vermoed ik. Db10 is een filmauto. Niks meer.
sracert zegt
Als ik het saldo had>verkocht in het wit, want daar blijf je mee zitten en dat is met een Honda op de lange termijn altijd garantie voor een hoop (betrouwbaar) plezier. Ik tuf voorlopig dan nog maar door in mijn 3ltr Vtec, ook best lekker en nog steeds beresterk.
sracert zegt
Ik wil het toch nog even kwijt: Wat een Geile kont! het interieur is simpelweg Top en functioneel.
ieder zijn/haar smaak Ben nu eenmaal sinds 1983 verslaafd geraakt aan Honda racewagens.
Heb ze zien werken en sleutelen op Zandvoort aan de Spirit Honda F1, rest is historie incl. mijn verslaving aan het (top)merk.
pinut187 zegt
Eindelijk is hij er dan, ik vind hem strak en Honda kennende zal hij ook zo rijden! Wel graag volledige zwarte bekleding en als er een Mugen versie komt dan graag in sinister black met witte velgen.
dutchcorvette zegt
Ziet er gaaf uit, maar ik vind hem erg duur! Voor dat geld heb je in de states een Corvette C7 Z06, en dan heb je nog 60k in je zak.. Maar dat is natuurlijk anders
porsche928 zegt
Waarom heet Honda Acura in de USA? Nog iets van uit de WWII?
porsche928 zegt
@porsche928: die Wikipedia toch! Acura is de luxe afdeling van Honda vergelijkbaar met Lexus voor Toyota en Infinity voor Nissan. Honda was er de eerste mee.
E550 zegt
@porsche928: ”Honda, actief als Acura in het land, gaat de 573 pk sterke NSX verkopen voor een vanafprijs van 156.000 dollar.”
Honda is ook gewoon leverbaar als Honda in de VS.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
@porsche928: Ok geloof dat de bouwkwaliteit van de Amerikaanse Acura’s lager is dan die van de Honda’s die we in Japan en Europa krijgen. Of het waar is weet ik niet, heb het me door een Amerikaan laten vertellen.
Corrado16v zegt
Ik dacht dat Jerry Seinfeld ook op de eerste zat te azen?
rufctr01 zegt
Ik vind de auto helemaal niet gedateerd van binnen! Kan nog prima mee de komende jaren!
jager zegt
Op één of andere manier doet ie me sterk aan een Camaro denken.
p993 zegt
Onderging proporties? Hoe moet ik de zin lezen?
Pallas zegt
@p993: onderging een onthullingstraject van Giulia achtige proporties ofzo had er moeten staan