![Dit is de Chevrolet Corvette C8 voor Europa](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/corvette-c8-europa-00002-918x612.jpg)
De Corvette C8 komt naar Europa! Dit kun je verwachten.
De Corvette met middenmotor is al even verkrijgbaar in de Verenigde Staten. De sportwagen zal uiteindelijk ook de oversteek maken naar Europa. Chevrolet heeft nu de Europese versie aangekondigd. Er zijn een aantal dingen anders in vergelijking met de Amerikaanse versie.
![Chevrolet Corvette C8 voor Europa achterkant](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/corvette-c8-europa-00001-918x612.jpg)
Rijke uitrusting
Het begint met de auto zelf. In Europa is het goedkoopste model rijker uitgerust dan het goedkoopste model in de VS. Het Z51 Performance Package en de 2LT trim zijn standaard op de Corvette C8 voor Europa. Dit betekent onder meer een instelbare ophanging, Brembo remmen, een elektronisch sperdifferentieel, een sportuitlaat en Michelin Pilot Sport 4S-banden. Voor het interieur betekent dit standaard een head-up display, navigatiesysteem, een achteruitrijcamera, Bose geluidssysteem met 14 speakers en verwarmde en geventileerde stoelen. Er komt ook een tijdelijke Launch Edition. Deze omvat het 3LT-pakket, oftewel de meest luxe uitvoering van de Corvette C8.
![Chevrolet Corvette C8 voor Europa interieur](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/stingray-c8-interieur-970x546.jpg)
Powerrr
De Chevrolet Corvette C8 Stingray voor Europa heeft een natuurlijk ademende 6.2-liter V8. Het blok is gekoppeld aan een achttraps automaat. Het vermogen ligt op 495 pk en 637 Nm koppel. Trap het pedaal vol in en je zit in zo’n drie seconden op 100 km/u. De topsnelheid ligt op 312 km/u.
![Chevrolet Corvette C8 voor Europa voorkant](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/corvette-c8-europa-00003-970x546.jpg)
Prijs en beschikbaarheid
De eerste prijzen die Chevrolet voor de Corvette C8 in Europa communiceert is onder meer de Duitse prijs. De Launch Edition als coupé kost 99.000 euro. De open versie als Launch Edition er vanaf 106.000 euro. Wil je er eentje op Nederlands kenteken, dan moet je daar nog een klap aan belastingen bij optellen. De eerste Europese leveringen beginnen in de tweede helft van 2021.
Als je dit ding op NL platen zet ..
Krijg je er automatisch een Nobelprijs voor filantropie bij ..
@lincoln: hahaha vet grappig, nu wachten op het volgende artikel waar je als eerste je mening kan geven.
@lincoln: Daar doe ik het voor!
@lincoln: nou nou. Ik heb c7 gereden. Ik kan je vertellen goed afgewerkt. Ik zou best c8 willen hebben
@elemento: ik heb weleens in een C1 gereden. Vond het maar niks. C4 vond ik ook niet boeiend. De C6 was wel aardig, lekker gezapig en luxe.
@elemento: ik vermoed dat hij doelde op het spekken van de staatskas…
En ondanks de berg belasting die je in nl erbij moet rekenen, ben je nog altijd goedkoper uit dan een concurent gok ik zomaar…
@petroldrinker: zekers te weten. Maar ja die baaaddgeee he… Dat is voor 99% van de kopers in dit segment dé beslissende factor. Maakt niet uit hoe goed de C8 kan zijn.
Ik vind een corvette badge wel meer status hebben dan een mercedes/bmw/audi badge. Een ferrari of lamborghini heeft uiteraard nog meer status maar die zitten hier ook ver boven qua prijsniveau.
Klopt, maar bij de concurrent krijg je er iets bij wat ze in de VS niet kennen…. smaak
Doe maar een Ftype of 911 graag. Wat een lelijke hokken blijven die corvettes toch
De onzekere metroman kan idd beter een Porsche leasen ..
Daar zijn die dingen tenslotte voor ..
@lincoln: Did hell just freeze over? Dat ik het nog eens met je eens zou zijn ?
@vondudenstein: over smaak valt niet te twisten…..
Ik neem aan dat wanneer je deze op gele platen wilt dat je bij aflevering een bosje bloemen van de minister van financiën krijgt? In eigen persoon uiteraard.
De prijs is enorm goed in de VS minder dan 60K USD maar om dan (zonder BPM) in Duitsland +100K EUR te vragen is er een beetje over. Met de C02 waarde in NL zal je steil achterovervallen van de prijs.
Die vergelijking is niet helemaal eerlijk. Een LT3 met Z51 package kost in Amerika geen $60.000 maar $76.945. En dat is exclusief sales tax, die in die EU ton wel zit. Maar het prijsverschil is desalniettemin nog steeds schandalig, zie mijn andere reactie.
De sales tax is in veel staten dan echter weer niet zo hoog (meestal minder dan de helft van onze BTW) en de dollar is ook wat goedkoper dan de euro…
@Stefje: Ook tegen de helft van ons btw bedrag komt er een slordige 7.500 euro bij. Vind 100k best netjes als je ziet wat je bijvoorbeeld voor een M2 of RS3 mag neerleggen.
@Stefje:
Het kan zelfs nog beter!
https://www.autolist.com/guides/states-no-sales-tax-cars
Transport, transportverzekering, 10% invoertaksen EU, 19% BTW en je hebt een ton
Zow zeg dat is echt zwaar aan de prijs. Als je een LT3 met Z51 pakket uit Canada haalt ben je inclusief transport, invoerrechten, Duitse BTW en TuV klaar voor 82.000 euro. En met Nederlandse BTW voor 83.250. Geen wonder dat GM Europe geen wiel verkoopt hier, de Europese Camaro was ook al een complete flop.
Deze auto is zo generiek dat de meesten waarschijnlijk niet eens een Corvette in zien en dat is jammer. Het zal wel sneller en beter zijn dan de vorige versie maar die had meer karakter.
@zeilboot: misschien dat dat ‘generieke’ voor een bepaalde doelgroep juist de aantrekkingskracht is om mee te shinen; soort van wannabe Ferrari, McLaren etc. De vorige Vette’s waren echt modellen op zich zelf
Had eigenlijk een lagere Duitse prijs verwacht
Qua design een flinke achteruitgang vind ik. Een 360 Modena maar dan met hoekige (Lego) lijnen, zie er weinig Corvette in.. jammer :-(
@punicaoase: compleet mee eens, een centraal (rond) uitlaat systeem áhla C7 zou deze wagen een hoop goed doen.
nee laat maar… ik zet dan liever een potente Duitser op mijn oprit
@graewheijnst: Net als die andere 3 miljoen huishoudens in NL spannend :)
Welke duitser gaat je deze prestaties geven voor hetzelfde geld ? Welke gaat net zo exclusief zijn ?
Welke kan je targa dak eruit halen ? Welke kan 1000 locaties opslaan waar het front lift systeem je over verkeersdrempels helpt ? Welke lijkt het meeste op een supercar ? Welke heeft een bewezen onbreekbare V8 ?
@RobUSA: zijn er 3 miljoen huishoudens met een potente Duitser dan? Ik snap je wel, ik vind de C8 fantastisch, maar hij zal hier toch wel weer fiks duurder worden helaas…
Dat stuur… het is vierkant!
@mashell: daar laat je een LaFerrari ook voor staan natuurlijk
Ohh Scheiße. De rare trend om sport stuurtjes een afgeplatte onderkant te geven schiet door in de vierkante stuurwielen, net als de F1 waar ze nooit een scherpe bocht hoeven te rijden.
Als je dit koopt moet je wel een heel groot Corvette liefhebber zijn, het ziet er niet uit naar mijn mening.
Elke YT-er heeft er ondertussen 1. Het nieuwe is er wel af. Je rijdt al rond met een verouderde versie.
@ericc: wel echt het nadeel van social media en de reden waarom Ferrari niet echt meer facelifts doet maar compleet nieuwe versies lanceert elke 5 jaar tegenwoordig.
@ericc: Wat vind je belangrijker dat 10/15 YT-er 1 wereldwijd hebben of dat er 25 andere duitsers er in je straat staan ? Er zijn er nog maar 2700 uitgeleverd trouwens dus ook nog eens exclusiever dan menig supercar en daarom is hij ook zo populair onder YT-ers omdat 10.000den mensen op naar deze auto smachten.
Onbegrijpelijk dat je dat zelfs in je hoofd haalt ?? YT is niet de echte wereld denk ik. :)))
Gaaf ding ook al ziet ie er niet uit als een Corvette! Toch wel heel knap dat je met ‘slechts’ 495 pk 0-100 doet in 2,9 seconden!
@Joep: dat lijkt me heel sterk. Ten eerste is 0-60mph iets anders dan 0-100kmh en ten tweede zal het wel eerder in de buurt van de 4 sec zijn
@Joep: Nope 0-60 halen ze in 2.7-2.9 gemiddeld dus zal onder de 3 secondes blijven (YT draggi)
Laat maar zitten, doe mij maar een Dacia Duster! Hier ben ik nog veeels te jong voor.
Ziet er niet uit, maar ex BPM en BTW wel een leuk trackday speeltje denk ik.
Knap dat AB weer een stukje over de C8 durft te schrijven,
DE supercar die al historie heeft geschreven in de USA en voor de rest van de wereld maar AB liever alleen de duitse drie kent en met oogkleppen verder stukjes blijft schrijven.
Ok ik ben USA car fanboy maar deze auto overtreft alle verwachtingen deze prestaties/afwerking/techniek voor een ongeloofelijke lage prijs is ongekend in de autowereld en dit is nog maar de basis versie.
De ZO6/ZR1/ZOLA moeten nog komen.
https://www.youtube.com/watch?v=J6POFNah1nc
@RobUSA: na het typen van deze reactie moest je je onderbroek wisselen of niet?
@racerx: Nee dat gebeurd pas wanneer ik de ZO6 heb :)
@RobUSA: Zal allemaal best, maar ik vind hem zó ontzettend lelijk dat prijs, prestaties, interieur etc. mij niet meer interesseren…
@RobUSA: Als er nieuws over de Corvette is te melden, zullen we dat doen. Volgens mij hebben we behoorlijk uitvoerig geschreven over de auto. Het is natuurlijk een gaaf ding, maar vergeet niet dat niemand het wat interesseert. Niemand wil erover lezen, het is een beetje ver van hun bed show. In de VS is het een hit: Porsche prestaties voor BMW 3 Serie geld (bijna dan).
In Nederland gaat ‘ie waarschijnlijk net als de C7 bizar veel geld kosten waardoor het niemand wat uitmaakt. Als de Z06 (650 pk), ZR1(750 pk) en Zora (1.000 pk) uitkomen, zullen we er zeker over schrijven! Vaker dan een keer, maar ons betichten van oogkleppen is niet echt correct, vind ik. Als er geen nieuwswaarde is, schrijven we er niet over.
Die lage prijs is wel heel erg kunstmatig. Standaard staat ‘ie op all-season banden. En Brembo-tjes met 4 zuigers zijn een optie. Toegegeven, bij Porsche kunnen ze er ook wat van qua opties, maar standaard krijg je wel betere hardware mee.Vergeet ook niet dat je in Nederland bizar veel betaalt voor zo’n Amerikaan. Dus je hebt voor meer geld minder auto.
Mooie auto’s die Corvette’s. Jammer dat ze snel dateren. Over 2 jaar gaan die eruit zien alsof die uit de jaren 90 komt.
@571ay: De C7 ziet er niet eens gedateerd uit en die komt uit 2014 !
De C8 ziet er imo echt futuristisch uit , dus ik wel best een weddenschap aangaan.
Een paar aanpassingen en je hebt een monster : Hoge spoiler, sport cats, ronde uitlaat pijpen. https://www.youtube.com/watch?v=k6J8emp-KjE
Nog drie andere C8 YT-ers :
https://www.youtube.com/watch?v=JOJ103Oc8JU Beste C8 en C7 ZR1 content.
https://www.youtube.com/watch?v=0cROZ0t-uL4 Deze dude heeft betere vids maar heeft een leuke zus voor onze AB kijkertjes.
https://www.youtube.com/watch?v=hTBsDVIGDj0 Deze is alleen for fun and ass.