De eerste Ford Mustang Dark Horse heeft een lekker bedrag opgebracht.
Het is januari. De autoliefhebber die al jaren Autoblog leest weet wat dat betekent. Ieder jaar organiseert men de Barrett-Jackson’s Scottsdale Auction in januari. Een veiling voor het goede doel waar bijzondere auto’s onder de hamer gaan.
Zoals in dit geval een Ford Mustang Dark Horse met productienummer 001. Nu is een Dark Horse in de Verenigde Staten niet zo heel bijzonder, maar de eerste die van de band rolde natuurlijk wel. Aanwezigen kregen de unieke kans om te bieden op het toekomstige stukje geschiedenis. De opbrengst van de veiling ging naar het goede doel.
Eerste Ford Mustang Dark Horse geveild
De eerste Ford Mustang Dark Horse betreft er eentje in de kleur Blue Ember Metallic. In het interieur fraaie Recaro sportstoelen. Kers op de appelflap is de MagneRide ophanging, met een Torsen diff op de achteras. Met Pirelli Trofeo RS plakkerij weet de Mustang zijn mannetje te staan op het circuit of eventueel de drag strip. Op de warme wegen van Florida komt het rubber ook wel van pas. De Dark Horse beschikt over een 5.0 liter V8, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak.
Maar voor hoeveel is de eerste Ford Mustang Dark Horse gegaan dan? De musclecar bracht 375.000 dollar op. Het goede doel dit jaar was een stichting die zich inzet voor de preventie van diabetes type 1.
De opbrengst is overigens niet mega. Op een Dark Horse een record, dat zeker. In Amerika beginnen de prijzen bij 60.000 dollar voor het brute apparaat. Vorig jaar tijdens de Barrett-Jackson’s veiling werd een Mustang verkocht voor 490.000 dollar. En dat was niet eens een Dark Horse. Kortom, er werd dit jaar minder met flappen gestrooid door de gulle Amerikanen.
Lagere opbrengst of niet. Het goede doel zal maar wat blij zijn met de opbrengst van de veiling. Met die 375k kunnen ze mooie dingen gaan doen.
Johanneke zegt
500pk uit een v8 zonder turbo met rwd en handbak. Ik had nooit verwacht dat een Mustang mijn favoriete auto van het jaar zou worden.
kennone zegt
En ze sturen voortaan nog echt goed ook. Deze staat nu ook op mijn verlanglijstje
Edge zegt
Ja, ontzettend gaaf ding. Jammer dat die 60.000 Amerikaanse dollars zich onder andere door de BPM waarschijnlijk laat vertalen naar een prijs van richting de twee ton hier in Nederland, als Ford het al lonend vindt om de Dark Horse te homologeren voor Europa.
petroldrinker zegt
Je betaald die 60K USD al minimaal aan BPM wss om hem op nl kenteken te zetten…
royaledeluxe zegt
Wat een lekkere agressieve smoel heeft die auto toch! Spijtig dat je ook in België zwaar financieel afgestraft wordt op die lekkere V8’en om hem in het verkeer te brengen.
Fernando zegt
Mijn Ford Mustang 5.0 GT V8 Fastback heeft hier in Duitsland in 2022 43,000€ gekost + 3200€ voor de lpg installatie.
KFZ-Steuer (Wegenbelasting/MRB) voor 449PK is 424€ Pro Jahr!
In Belgie ;
Jaarlijkse verkeersbelasting € 3.725,7
Belasting op inverkeerstelling € 13.249,15
Aanvullende verkeersbelasting € 208,2
In Nederland (Limburg) Motorrijtuigenbelasting per tijdvak van 3 maanden: € 649
BPM totaal € 82.874
petroldrinker zegt
649 euro per kwartaal neem ik aan op LPG en niet op benzine? Anders maken ze ergens een foutje denk ik…
Gulli zegt
Komt Katy Perry hem dan ook voor de deur zetten voor je?
rijnounsdoor zegt
Komende vrijdag! Thank God!
Gulli zegt
Ik kan niet wachten om die Roar in het echt te horen.
Aon zegt
Ha-ha: auto´s beginnen echt te groeien zo te zien aan de ontwikkelingen. Mustang´s waren slanke bolides en nu hebben ze een muil waar je U tegen zegt.