Ferrari-dealer Munsterhuis heeft er een absolute trekpleister bij in Hengelooooooooo: gisteren kwam hier een lekker rode LaFerrari de show(room) stelen.
Van de LaFerrari worden in totaal 499 exemplaren (en een paar XX’en) gebouwd, die allemaal verkocht zijn. Maar Frans Munsterhuis heeft die goede connecties met Maranello, en dus mag zijn luxe-dealerchap het rode kunstwerk even in de showroom hebben (destijds scoopte hij de F12berlinetta ook al keihard). Je mag proberen die kant op te gaan met het verzoek voor een proefritje, maar we schatten de kans dat hoongelach je ten deel zal vallen op 100%.
Mocht je in de buurt wonen (of aan de andere kant van het land, maar helemaal idolaat zijn van deze nieuwe hybride hypercar uit Italië)? Wip even langs, je weet maar nooit hoe lang het duurt voordat hij richting de gelukkige klant getransporteerd wordt en op Duitse/Monegaskische platen verschijnt. Het eerste exemplaar heeft de herrie van zijn V12 immers al tegen de bergwanden van het prinsdom doen schallen.
Loop je em mis, dan hebben we in ieder geval de foto’s nog. KLIK!
Update: dat was rap! Eerste autojunk-spot is binnen.
Marijn90 zegt
Als ik het woord Ferrari hoor denk ik, hoe gek het ook klinkt, direct aan een F430. Ik ben hier niet zo’n fan van eerlijk gezegd. In deze klasse( oke misschien geen hybride ) was ik toch voor wat anders gegaan.
paulaner zegt
@Marijn90: Vanaf dat model vind ik ze juist minder begeerlijk. De 360CS was de laatste der mohicanen voor mij..
Marijn90 zegt
@paulaner: de 360 is ook heerlijk evenals de f355. En ze zijn nog ‘ redelijk betaalbaar ‘ ook in vergelijking met de overige modellen. Maar heb toch altijd een zwak voor de f430 gehad. Ach ik moet het voorlopig toch bij dromen houden. Maar als er ooit iets op de oprit komt te staan is het in ieder geval een van de bovenstaande Ferrari’s.
paulaner zegt
@Marijn90: Klopt helemaal. Ik denk dat het ‘probleem’ met de 430 ook is dat je die wat vaker in het wild tegen komt. Masr met de juiste kleur een erg leuk ding. Nog niet te spreken over de scud..
jaapiyo zegt
@paulaner: Jij werd natuurlijk ook afgeleid door die heuse Testa Monospecchio in de achtergrond of niet :)
roberto zegt
Ik blijf het maar een rare Ferrari vinden, de kont is nog wel bruut, maar die neus.. en dan nog niet gesproken over de naam. Allemaal Ferrari onwaardig in mijn ogen!
Als ik een excentrieke supercar kon kiezen, dan ging ik toch voor de P1.
agera zegt
@roberto: Het mooie van deze tijd is dat er zoveel keuze is eigenlijk.
roberto zegt
@agera: Klopt, jammer dat merken als Ferrari, Porsche (Cayenne, Macan etc) hun origine identiteit verliezen..
jaapiyo zegt
@roberto: Nou mooi, doe mij maar de laffe Arie dan:
Ik was ook niet zo onder de indruk van deze spot op aj. Voor wat betreft de auto bedoel ik dan…http://www.autojunk.nl/2014/03/mclaren-p1-in-geneve-5
thierryvth zegt
@roberto: Als autoliefhebber zou je toch moeten weten dat (zeker bij ferrari) je er eerst een keer naast heb moeten staan voordat je een oordeel kan/moet vellen.
Op zich vind ik de 918 het mooist, maar de P1 is een opgevoerde MC12 die nog niet helemaal af is of hoort die achterkant open ?
Als Ferrari de motor en het monocoque van een kleiner model had hergebruikt voor zijn hypercar dan waren rapen gaar geweest.
roberto zegt
@thierryvth: MC12, je bedoelt de MP4-12C? (ja, ik vind het ook een belachelijke naam!) Je hebt gelijk dat je de auto eerst moet zien voordat je eigenlijk mag oordelen, en ik heb eerlijk gezegd de 918, P1 en de Laferrari geen van allen live gezien. Maar op oordeel van de foto’s/internet vind ik de P1 toch het bruutst! De LaFerrari (wat een naam) vind ik veelste lang, en geen waardige opvolger als F70 (vooral het uiterlijk), en de 918 heb ik geen “WOW!-gevoel” bij als bij de Carrera GT.
Overigens zoals hier eerder gemeld vind ik de Ferrari 360 CS 1 van de laatste mooie modellen, al mogen de F430 en 599GTB er ook nog zijn. De Scuderia heb ik eerlijk gezegd al niets meer mee..
agera zegt
@thierryvth: Dit is gewoon onzin wat je nu zegt, @roberto: vind de P1 het mooist wat zijn goed recht is. De Koenigsegg Agera is het mooiste naar mening maar ik heb deze wagen niet gezien, of moet ik hem eerst zien voordat ik een oordeel kan vellen?
bmtableful zegt
Gisteren wezen kijken. Staat achter een gordijn, totdat de klant toestemming geeft om de wagen in de showroom te tonen. Gelukkig wel even door het gordijn kunnen gluren, al werd dat niet echt gewaardeerd.
Nerekop zegt
@bmtableful: achter een gordijn… beetje zielig allemaal. Soms weten mensen van gekkigheid niet hoe ze anderen belangrijk kunnen laten voelen.
OT: ik vind hem echt vet. Maar zo vreemd dat er nog nergens een fatsoenlijke test te vinden is. Ik krijg altijd het idee dat Ferrari hun claims niet helemaal waar kan maken en ze daarom niet tegen vergelijkbare supercars wil laten testen. Chris Harris heeft daar ook een mening over meen ik ;)
wout441 zegt
@bmtableful: Ben net wezen kijken stond niet achter het gordijn en hij was echt geil
barbro zegt
@wout441: foto’s?
china zegt
@barbro: ik zal over drie weken wel wat fotos plaatsen. Ik weet waar de auto naar toe gaat. Over drie weken staan daar ook de 918 en P1.
barbro zegt
@china: daar houd ik je aan china!
friso17 zegt
Ik vindt het echt een super vette car om te zien, alleen de spiegels vindt ik echt prutswerk, een huayra heeft soort gelijke spiegels maar bij die auto past het, bij de Ferrari daar in tegen…..
riddertevoet zegt
Het zal ongetwijfeld een belevenis zijn om ermee te rijden, maar het design lijkt wel een fantasie-auto van de firma Hot Wheels te zijn.
batman zegt
@ridder te voet: Is dat niet juist wat we willen bereiken tegenwoordig?
nvhuijkelom zegt
@batman: hahaha ind
laurensxmourik zegt
Wat een prachtauto.
gregorius zegt
Eigenlijk vind ik deze nog best mooi vergeleken met een 458.
Maar even anders.
Waarom mag hij m daar stallen? Zal ie daardoor meer andere Ferrari’s verkopen? Lijkt me stug.
En de klant, die deze LaFerrari heeft besteld, het lijkt me dat deze multi miljonair graag zijn overprisede paard snel in z’n stal heeft willen staan. Lijkt me ook dat ie zal klagen bij de mannen in Modena als ie erachter komt dat zijn laferrari al lang en breed klaar was, maar eerst nog even in een showroom moest staan.
agera zegt
@gregorius: Pure marketing zo heeft de dealer ook het gevoel erbj betrokken te zijn, in principe is het meer formaliteit. Klagen heeft geen zin, daarom is die LaFerrari daar ook gestald, omdat het met lijken dat alls via de dealer gaat.
agera zegt
@agera: met =moet
thierryvth zegt
@agera: puur koffiedik kijken (standaard gebeuren op AB)
zou beter zijn om er bij te zeggen “ik denk/gok”
Of moet ik weer wat andere mogelijkheden bedenken ? Het idee dat de klant 2 weken langer wacht op zijn Ferrari omdat hij in een showroom staat lijkt mij namelijk niet.
Ik vermoed ook dat deze ferrari veelal op de fabriek met een mooi dagje/weekendje of whatever word opgehaald
Moraal van het verhaal: kletskoek
lambowambo zegt
De neus van de LaFerrari vind ik echt heel mooi, maar de rest vind ik niet zo spannend. Vind de P1 en de 918 Spyder beide stukken mooier.
xlnc zegt
Ik wil niet af gaan op de foto’s want die doen niet altijd recht aan. Ben er wel zeker van dat als je deze auto in het echt ziet er van onder de indruk bent. Het is altijd even wennen. Met de F50 ben ik fout geweest deze af te schilderen als minder mooie Ferrari tot ik de F50 in het echt zag.
Van de laatste Ferrari’s vind ik juist de 458 een hele mooie exemplaar. Op foto als in het echt.
rovadepo zegt
@xlnc: helemaal met je eens, de meeste Ferrari’s zijn gewoon niet zo fotogeniek. Ga er maar naast staan dan zijn ze zo mooi. En ook deze zal menig hart sneller laten kloppen. Enzo en de F50 vond ook niemand mooi in het begin.
civicfk3 zegt
Hoe langer ik er naar kijk hoe meer braak neigingen krijg, de overhang aan de voorkant is echt verschrikkelijk.
MARS zegt
Alle spottertjes in de trein, op de fiets richting Hengelóóó in 1..2..3…
thomcarspotter zegt
@MARS: no thank you, bleghh lelijke bak is het toch!
mashell zegt
Als je zo door de fotogalerie kijkt bekruipt me toch het idee dat dit de minst mooie daar in de showroom is. Frans, de LaFerrari mag er eigenlijk wel uit, dan kan die blauwe 456 mooi naar binnen.
mashell zegt
@mashell: hmm dat is een 550. Dus jammer, showroom dan maar even niet op niveau.
karsvdtuin zegt
@mashell: niet mee eens, vind dat je niet achter moet blijven… Zeggen dat dit geen “echte” Ferrari meer is. Meegaan met de tijd vind ik belangrijk en ik heb hem gezien daar hij is echt wel heel strak een waardevolle enzo opvolger vind ik.
tupperware zegt
@karsvdtuin:
Ik ben het met je eens dat het een waardige opvolger van de Enzo is, die vind ik ook niet om aan te gluren..
sergio72 zegt
Meer dan prachtige machtige auto!
Dit is echt een kunstwerk en niet te evenaren techniek! Denk aan de verstelbare voetenpedalen en stuurwiel die je naar je toe kan zetten om de juiste positie te vinden.
Super hypercar!
berlinetta zegt
@sergio72: Van alle techniek die in deze wagen zit, ben jij het meest onder de indruk van verstelbare pedalen en een verstelbaar stuur?
sergio72 zegt
@berlinetta: noem jij eens een andere auto die dit ook heeft. Het is maar een detail hoe ver iedere keer Ferrari andere merken voor is techniek. Ferrari is het meest innovatieve sportwagen merk ter wereld!
mashell zegt
@sergio72: een verstelbaar stuur hebben alle echte auto’s. Verstelbare pedalen hebben degenen waar de fabrikant er niet in slaagde een verstelbare stoel te monteren, iets wat alle andere echte auto’s hebben.
ej20g zegt
@sergio72: volgens mij ben je Koenigsegg even vergeten met hun pneumatische klepbediening. Het zit weliswaar (nog) niet in een productiemodel maar bedenk iets wat net zo uniek is wat wél in de LaFerrari zit en niet in een andere auto. Dan heb ik het dus niet over de verstelbare pedalen. Daarnaast vind ik de LaFerrari op de foto’s maar een (indrukwekkend) hok zonder schoonheid, iets waar in ieder geval elke voorkant van een huidige Ferrari last van heeft. De oudere Ferrari’s tot en met de 360, dát vind ik pas schoonheden. Dan vind ik de McLaren P1 en vóóral de Porsche 918 Spyder een stuk mooier.
agera zegt
@ej20g: Wat ik mij afvraag is; zullen de P1 en LaFerrari tijdloze schoonheden en klassiekers blijven na een pak weg 20 jaar zoals de McLaren F1 en de F40 nu dat nog steeds zijn. De 918 zal misschien messcherp rijden en boordevol techniek aan boord hebben, maar vind de 918 niet zo bijzonder eigenlijk word er niet warm van, zal geen grote indruk laten zoals de Carrera GT dat deed denk ik.
isobmw zegt
Hier in hengeloo zal toch niemand zo’n ferrari kunnen kopen, zou toch wel deze willen zien rijden!
thierryvth zegt
@isobmw: Zelfs in Hengelo zullen er mensen zijn die dit kunnen betalen, of ze het ook doen is een 2e
schellekens006 zegt
Denk toch niet dat ik daar voor naar Hengelo ga rijden ben geen 15 jaar haha…
amgg zegt
@schellekens006: Want 15 jarige kinderen kunnen naar Hengelo toe rijden?
tupperware zegt
@amgg:
Er rijdt vast een trein of bus naar Hengelo, dus met een beetje goede wil lukt dat best..
Bartol zegt
mooie Testarssa op de achtergrond. Ik neem die wel mee naar huis :p
suzy991 zegt
10x mooier dan McLaren P1 en bijna net zo mooi als een Porsche 918 :)
Ik wil er wel een… Alleen Ferrari wil dat dan weer niet :(