Kans dat je weleens van de Autralische kit-car producent Bolwell hebt gehoord is niet overdreven groot. Dat geeft niet, want dat gaat veranderen aangezien er aan een fraai concept wordt gewerkt: de wedergeboorte van de Bolwell Nagari.
De drie Bolwell broers (Campbell, Winston en Graeme) begonnen in de jaren zestig met het ontwikkelen van kit cars, wat in de jaren zeventig resulteerde in de Bolwell Nagari. Tussen 1969 en 1972 zagen 140 exemplaren van dit model het daglicht, waarvan er slechts 13 als cabrio werden gebouwd. In 1979 wilde de broers de draad weer oppakken, maar ondanks dat de Bolwell Ikara op zich goed werd ontvangen, werden er slechts 10 gebouwd. De broers verschoven hun core-business vooral naar de productie van glasvezel constructies.
Terug in het heden wil Bolwell de Nagari nieuw leven inblazen. Dit model wordt momenteel klaargestoomd voor de Melbourne Motorshow op 29 februari volgend jaar. De eerste foto’s zijn nu vrijgegeven. Dit nieuwe model heeft een supercharged 3,5 liter V6 middenmotor van Toyota en zal in slechts 4 seconden de naald op 100 km/u zetten. Met een gewicht van maar 900 kilo moet het een uiterst handelbare tweezitter worden. Je moet overigens niet langer zijn dan 1.95 meter. (via worldcarfans)
dekster zegt
Is dit op basis van een Esprit?
Alwood zegt
ziet er op het eerste oog leuk uit… kan nog niet goed zien hoe de lijnen aan de zijkant lopen… leuke noble-concurrent ook.
Die ouwe ziet er trouwens helemaal bruut uit, de ouwe nagari. Hou der wel van, ronde lampjes, lange neus en lekker plat :D triumph spitfire is ook zo geweldig en het begon bij de E-type.
Sanderj zegt
wat is de Donorauto?
gekke turbo zegt
deze ziet er zeer mooi uit voor een aussie, egt ik seg laat maar komen
Damoklets zegt
Ontzettend leuk initiatief, het causale verband tussen vermogen en gewicht levert toch vaak een hoop plezier op!
Alleen de vormgeving is beschamend. Ze hebben het woord vormgeving waarschijnlijk te letterlijk genomen; “Zo…dat geven we die vorm en daar doen we dan deze vorm. Ach laat voor het gemak de ene vorm maar in de ander overlopen, hopsakee daar nog een luchthappertje…”
De onkunde in vormgeving die je wel eens bij amerikanen bespeurt en bijna altijd bij de aziaten is hier jammerlijk gemixt.
Maarja, who cares als je puur voor prestatie gaat! Dan zal dit een leuke rakker zijn!
Bas zegt
Mooi…maar nietzo extreem apart meer als die uit 79, beetje teveel Ferrari invloeden zichtbaar en dat vind ik jammer. De oude had meer eigenzinnig karakter… deze is wat meer grijze muis. Geef mij dan toch maar die Amerikaanse kitcar.
monk zegt
de foto’s zeggen natuurlijk niet alles, maar ik vind die doorgetrokken (dak)lijn er op de eerste foto echt afschuwelijk uit zien
marcel65 zegt
Mijn inziens ligt het voor een groot deel aan de prijs die ze ervoor gaan vragen of het een succes wordt of niet. ik vindt het op zich wel een geinige auto om te zien en niet echt dat overdreven kitcar-achtige
M Freak zegt
Ligt het aan mij, of staat dat ding hoog op zijn wielen?
Timmie zegt
Heeft dit ding achterlichten?
Zoepie zegt
Tsss je mag maar 1,95 m groot zijn. Belachelijk hoe kan je nu eens als een persoon die langer is dan de gemiddelde europeaan ooit nog eens een leuke ottootje hebben?
rider zegt
ziet er best leuk uit. aub niet te duur maken. nog een paar details tot de show en dan is hij echt af. ze hebben dus nog wel even de tijd om die achterlichten en koplampen te maken.
1,95m lichaamslengte. is zat. in een lamborghini LP 640 en de Enzo mag je ook niet groter zijn dan dat.
StormRAM zegt
niet zo mooi design, ik waardeer wel de technische prestaties. Nu maar hopen dattie een beetje fatsoenlijk rijdt….
Tribe zegt
tsja… echt zo auto van: ‘wat heb je eraan?’
kvind hem niet zo bijzonder..
Apache zegt
@ dekster en sanderj
Het is een kitcar, hoe kan er dan een donorauto zijn? De motor is van Toyota.
DJD zegt
als je ziet wat ze eert hadden, lees: niet doen, dan is het een hele verbetering
Citrofiel zegt
Ik vind het niet zo gek dat die Ikara niet zo goed verkocht. Wel dat hij goed werd ontvangen. Kijk zelf maar eens:
Draven zegt
Net geen FFS GTM concurrent…
Niet zo snel en mooi als de GTM
Wel jammer over die 1m95, bij de GTM is de “the comfort range” 6’3″
Wrrm ben ik nu 1m96! :'(